Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 23:43

Sizzle schreef:
Er borrelt een liedje in me op.. iets met ijs O:)

Welkom terug HC


Bedankt.

Enneh... hoe weet jij dat? Vanmiddag caramel-ijs met gesmolten chocolade en slagroom (échte en met piezel marscapone) toe ;) :D


Nu nog even whatsapps met fotos/filmpje van mijn car-priolen van vandaag aan een contactlijst versturen. Lachen is goed voor de weerstand :D

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:22

IMANDRA schreef:
Huertecilla schreef:


Nah, je krijgt simpelweg een ban als de dominante club je mening niet willen weten ook al hou je je aan de regels 8-)


Uhuh want dat had vást alleen met jouw mening te maken :roll:


Leg mij maar uit waar zijn laatste ban voor was dan. Want ik heb m idd niet meer dan zijn mening zien geven.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:48

Niet alleen HC heeft daar last van, dat overkomt meerdere bokkers.
Er schijnen ook nogal eens meelezers te temmen.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:59

Prima als er ergens op getemt wordt. Maar de Groenen zouden zich niet moeten laten leiden door de emoties van een gebruiker.
Want die laatste ban sloeg nergens op.
En heeft ie imo alleen maar gekregen omdat een andere gebruiker even compleet hysterisch was.

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:24

Ik ben niet snel hysterisch. Nu niet, toen niet. Ik laat dat aan jouw invulling over mijn geestelijke gesteldheid. Maar ik was het aanhoudende gezeik van HC in het betreffende -en andere- topics zat.
Mening? Helemaal prima.
Corona afdoen als een griepje is onjuist.
HC houdt toch zo van feiten? Corona is geen influenza. Griep wel.
En wat is een Griepje? Korte griep? Weinig ziek makende griep? Nep griep? Mannen griep? Verkoudheid? Overigens heb ik niet getemd, zo zit ik niet in elkaar.

IMANDRA

Berichten: 9845
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:25

Ik vind het ook knap dat jij kan zeggen dat het alleen door zijn mening komt. Weet jij veel wat allemaal overwogen is door de mods en wat er voor of achter de schermen heeft gespeeld. Op basis van de ervaringen die ik heb gehad op Bokt, en mijn idee van hoe mods reageren, lijkt het me gewoon uiterst onwaarschijnlijk dat het puur alleen door een andere mening komt.

En vind het niet zo netjes om zo'n opmerking te maken, want volgens de regels mogen mods niet delen waarom iemand geband is met mensen die er niks mee te maken hebben, laat staan dat ze het hier in een forum zetten, dus ze kunnen zich ook niet verdedigen tegen zo'n opmerking die hun zwart maakt.

Maar goed, het is niet de bedoeling modacties te bespreken dus ik ga me er verder niet meer over uitlaten.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:45

Er is mij ook niet meegedeeld waarom HC geband is. Maar voor mij was 1+1 gewoon 2.
Rien hij zei ‘het is net griep’ omdat het net als griep voor de een heftiger uitpakt als voor de ander.
Voor mij persoonlijk is het zelfs nog minder als een ‘griepje’. Daar lig ik goed een week van plat en nu is er bar weinig aan de hand (nog). En is het dat ik geen werkende muis heb thuis anders was ik gewoon aan het werk.
Wat. Als ik niet getest had had ik waarschijnlijk gewoon op m’n werk gezeten.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:51

Misschien is het meer de drammerige starre toon waardoor er wellicht in meerdere topics getemd is.

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:51

Voor mij is het ook niet veel anders dan griep. Daar gaat het niet om. Het is voor velen wel veel meer dan dat.
Je denkt toch niet dat voor 1 opmerking van mij HC geband is?

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:56

We weten toch niet waarom hij geband was?
Rien heeft niet getemd, dus misschien wel meelezers?

Ik snap sowieso niet waarom hier nu over gesproken wordt :D

Op AD stond net een artikel dat er nu 2 x zoveel mensen zijn die fysio nodig hebben i.v.m. long-covid.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:12

rien10 schreef:
Voor mij is het ook niet veel anders dan griep. Daar gaat het niet om. Het is voor velen wel veel meer dan dat.
Je denkt toch niet dat voor 1 opmerking van mij HC geband is?


Ik denk eerder dat velen nooit échte griep hebben gehad.
Ik weet het van mezelf iig niet.
We noemen alles griep nl.
En daarom zeg ik ook ‘griepje’ in m’n vergelijking. Tussen aanhalingstekens. Misschien dat ik met échte influenza wel anders piep.

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:16

Ik heb een jaar of 10 geleden griep gehad. Dat was toen de Mexicaanse griep als ik me niet vergis. Ik ben nog nooit zo ziek geweest. Althans, niet vaak. Twee weken compleet van de kaart geweest. Dan heb ik liever de Corona-Omikron variant. Maar dat is geen wetmatigheid, dat je er (Corvid-19) niet zo ziek van wordt. Zeker niet van Alpha en Delta. Dus het zo stellen vind ik niet juist, om het woord dom niet te gebruiken.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:22

Ik begrijp je laatste zin niet (dus het zo stellen).
:o Wat stel ik precies?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:23

Over dat ik zeg dat velen geen échte griep gehad hebben?
Ik lees van mensen dat ze zo beroerd waren van COVID en het ze echt niet meeviel. En die waren dan 4 dagen echt ziek geweest en daarna ging het wel weer.
Dan denk ik idd van Nou, met een ‘griepje’ lig ik langer beroerd.

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:30

Het zo stellen dat Griep net zo "onschuldig" is als Covid is niet juist.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:54

Dat zeg ik nergens. Zeg alleen dat het net als griep voor de een heftiger verloopt als voor de ander. En dat veel mensen nooit échte griep hebben gehad. Want dat is ook echt geen pretje.

Zelfde met long COVID.
Er zijn zat ziektes waar mensen mega lange nasleep van hebben.
Weet je hoe dat bij hun heette? Aanstelleritis.
(Niet mijn mening even voor de duidelijkheid)

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:56


BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:12

Zolang de bescherming tegen ziekenhuisopname en ernstig ziek worden in stand blijft is het oplopen van de infectie niet het probleem.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:44

Needje schreef:
Dat zeg ik nergens. Zeg alleen dat het net als griep voor de een heftiger verloopt als voor de ander. En dat veel mensen nooit échte griep hebben gehad. Want dat is ook echt geen pretje.

Zelfde met long COVID.
Er zijn zat ziektes waar mensen mega lange nasleep van hebben.
Weet je hoe dat bij hun heette? Aanstelleritis.
(Niet mijn mening even voor de duidelijkheid)



Maar nooit in die grote aantallen en dat voor een langere periode.
En dat was het probleem.

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:48

Slechts een geschatte 2% van de bevolking heeft cvs. Exacte cijfers zijn niet bekend wat dat heeft nog nooit iemand geinterresseerd.
Noem dat maar weinig.

Zo‘n 30% van de influenza besmettingen zou mogenlijk leiden to langdurige klachten (zie een van mijn eerdere recente posts) maar daar is nooit veel aandacht aan besteed.

Niet om iets af te doen aan de ernst van covid trouwens.

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:11

Needje schreef:
Dat zeg ik nergens. Zeg alleen dat het net als griep voor de een heftiger verloopt als voor de ander. En dat veel mensen nooit échte griep hebben gehad. Want dat is ook echt geen pretje.

Zelfde met long COVID.
Er zijn zat ziektes waar mensen mega lange nasleep van hebben.
Weet je hoe dat bij hun heette? Aanstelleritis.
(Niet mijn mening even voor de duidelijkheid)

Klopt. Dat zeg jij niet. En ik beweer ook niet dat jij dat zegt.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:18

Sizzle schreef:
Slechts een geschatte 2% van de bevolking heeft cvs. Exacte cijfers zijn niet bekend wat dat heeft nog nooit iemand geinterresseerd.
Noem dat maar weinig.

Zo‘n 30% van de influenza besmettingen zou mogenlijk leiden to langdurige klachten (zie een van mijn eerdere recente posts) maar daar is nooit veel aandacht aan besteed.

Niet om iets af te doen aan de ernst van covid trouwens.

Het meest vervelende is het feit dat corona zo ontzettend veel besmettelijker is dan influenza. Dus krijg je ook veel meer mensen met restklachten. Niemand zal ontkennen dat je door een simpel verkoudheidje ook cvs op kunt lopen. Elke virus infectie kan uitmonden in een zeer vervelend, soms ontzettend beperkend iets. Maar bij corona schuilt het gevaar in de grote aantallen, alhoewel ze dat bij de regering nog niet doorhebben.

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:21

Dat gevaar bestaat op papier alleen als ze ook erkend worden. Dat is hard maar waar.
Nu moeten ze nog wel erkennen, maar geef het nog een jaartje en je staat met lege handen want getest wordt er dan niet meer.
Dan komt er waarschijnlijk een nieuwsbericht dat het toch wel mee viel en kan iedereen het zelf weer uitzoeken met de bedrijfsarts.
Overigens zijn de meeste long-covid gevallen vrouw (75%) en boven de 40 las ik toevallig vanmorgen in het nieuws. Er is dus een reele kans dat afgezien van verplegend personeel andere beroepen echt weinig zal uitmaken. Dan nemen ze wel gewoon een man.

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:07

rien10 schreef:
Ik ben niet snel hysterisch. Nu niet, toen niet. Ik laat dat aan jouw invulling over mijn geestelijke gesteldheid. Maar ik was het aanhoudende gezeik van HC in het betreffende -en andere- topics zat.
Mening? Helemaal prima.
Corona afdoen als een griepje is onjuist.
HC houdt toch zo van feiten? Corona is geen influenza. Griep wel.
En wat is een Griepje? Korte griep? Weinig ziek makende griep? Nep griep? Mannen griep? Verkoudheid? Overigens heb ik niet getemd, zo zit ik niet in elkaar.


Feit is wel de Corona een ,,zware griep,, word genoemd door de Heer Ernst Kuipers zelf.
Die ook maar bannen dan?

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:11

Sizzle schreef:
Dat gevaar bestaat op papier alleen als ze ook erkend worden. Dat is hard maar waar.
Nu moeten ze nog wel erkennen, maar geef het nog een jaartje en je staat met lege handen want getest wordt er dan niet meer.
Dan komt er waarschijnlijk een nieuwsbericht dat het toch wel mee viel en kan iedereen het zelf weer uitzoeken met de bedrijfsarts.
Overigens zijn de meeste long-covid gevallen vrouw (75%) en boven de 40 las ik toevallig vanmorgen in het nieuws. Er is dus een reele kans dat afgezien van verplegend personeel andere beroepen echt weinig zal uitmaken. Dan nemen ze wel gewoon een man.

Hier CVS na Pfeiffer. En ben zeker niet de enige.
Maar dat word niet erkend.
En ken nu wel enkele mensen die 100% zijn afgekeurd door long covid.
Maar vraag me idd ook af wat dat over een poosje gaat zijn als het niet meer in de media is.
Zie het triest in voor deze mensen.
Die dan gewoon buiten ons hele zorgstelsel gaan vallen, net zoals de mensen met CVS.