Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:06

DuoPenotti schreef:
Elisa2 schreef:

eens.
Maar dat testen kost ook klauwen met geld, plus geen plek voor.

Dan zeg ik, harde, echt harde lockdown tot aan kerst.
Nee niet bakkeleien tot het kerst is.
Nu alles dicht, echt alles!
Alleen werk in essentiële beroepen door. Supermarkt op afspraak.
Grenzen weer bewaken zoals eerder, vliegveld dicht.
Vanaf vrijdag tot 23 december.

Ja ook mee eens hoor, beter een paar weken een harde lockdown en dan weer met beleid open dan zo door bakkeleien met valse veiligheid wbt de QR codes.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:07

Askja schreef:
Charley T, dat niet-gevaccineerden een risico nemen inzake hun eigen gezondheif is eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.

Maar ze komen vervolgens wel op een overvolle IC.
Wat betreft de overbelasting van de ziekenhuiszorg door deze groep kun je m.i. daarom wel degelijk spreken van 'schuld', omdat het eigen belang (geen vaccin willen uit angst of weerzin) boven het groepsbelang is geplaatst en andere urgent zorgbehoevende en het zorgpersoneel daar de dupe van worden.

Met wellicht een voorbehoud als het om een ongevaccineerde gaat die zich erg zorgvuldig in acht heeft genomen wat betreft afstand houden, testen en andere maatregelen, en toch besmet is geraakt.

Dat kunnen artsen toch nooit nagaan? dus alle ongevaccineerden zullen over een kam geschoren worden.

Ben wel benieuwd wat jullie dan vinden van mensen die een beroep op de zorg doen door bijwerkingen van de vaccinaties? is dat ook eigen schuld?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:08

Needje schreef:
Sheran schreef:
Ik vind eigenlijk wél dat we die zachte handschoenen uit mogen trekken hoor. Ik word er ongelooflijk boos van dat we op code zwart afstevenen, dat de politiek over totaal andere dingen praat en dat weer 'helemaal niemand' dit aan heeft zien komen en dat mensen ook nog steeds wachten op de politiek.

En ja ook ben ik kwaad op veel ongevaccineerden (ik zeg veel, niet alle). Ik zou het vreselijk vinden als een gevaccineerde oudere niet op de IC zou kunnen komen omdat een ongevaccineerde jongere vond dat het allemaal zo gevaarlijk was. 2G op de corona-IC lijkt me dan toch wel het minste maar nee, dat mag niet.

Maar heel eerlijk, een ongevaccineerde jongere heeft op dit moment net zoveel kans als een gevaccineerde oudere om in het ziekenhuis te komen....
Tenminste, ik weet niet wat jij onder jongere en oudere verstaat. Maar jong is bij mij onder de 30 en oudere boven de 65 zo'n beetje

Het gaat me niet om IC-kansen, maar om wat Askja zegt.
Ik ben het niet eens met dat voorbehoud overigens. Super fijn als ze dat doen, maar we weten wel dat dat niet afdoende is en dat iedereen besmet kan raken. Bovendien: hoe controleer je dat?
Enige uitzondering (in mijn ogen) mag er zijn die mensen die om medische redenen echt niet mogen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:13

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:16

Ik snap niet waarom die basis scholen niet gesloten worden. Horeca wel al 2 jaar de klos is maar owee als het om onze kinderen gaat!
Het zijn nu de grootste besmettingsbronnen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:19

Ja maar we moeten naar het werk. Ja maar onze prinsjes en prinsesjes moeten graag overdag weg uit huis, ja maar vul in ....... dat is toch de reactie op sluiting. Dat er toch ook best veel kinderen zijn die beter functioneren met thuisonderwijs op afstand is minder belangrijk dan naar school moeten met zijn allen op elkaar gestapeld.
Nadeel van scholen dicht, dan gaan alle snottertjes mee naar de supermarkt en daar alles volsnotteren en hoesten :r %)
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-11-21 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:19

De meeste dachten als ze Gevaccineerd zijn, dat alles weer normaal zou zijn. Feit is het zal nooit meer worden zoals het was. Die vaccins werken niet of minimaal. Dit alles heeft niks meer met corona te maken. Alles voor de great reset, en echt ik wil geen gelijk hebben |( |( .maar alles wijst er zo op. Qr code steeds meer vaccins die er aan gekoppeld word. Schaarste goederen. Gisteren dat in Rusland al met gezichtsherkening werkt voor wangedrag. En ook hier bij voetbal stadions. De rellen die er waren. Het komt allemaal uit. Nu staat, voor aankomend jaar, op de planning. Vaccinaplicht ook voor Nederland. Econmie en aandelen markt stort wereld wijd in. En als je goed kijkt eerste spinsels zijn er al. Dan volgt mensen schulden kwijt de schelden, met voorbehoud sociaal krediet systeem. Dus al je spaargeld, eigen huis allemaal weg. En de overheid laat het overkomen dat ze je een dienst bewijzen?
Sorry hoor, maar snap echt niet dat jullie het niet zien, het plan lag al langer dan 2 jaar klaar, kan geen toeval zijn dat alles precies is uit gekomen?
Laatst bijgewerkt door OleJon op 24-11-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:21

OleJon schreef:
De meeste dachten als ze Gevaccineerd zijn, dat alles weer normaal zou zijn. Feit is het zal nooit meer worden zoals het was. Die vaccins werken niet of minimaal. Dit alles heeft niks meer met corona te maken. Alles voor de great reset, en echt ik wil geen gelijk hebben |( |( .maar alles wijst er zo op. Qr code steeds meer vaccins die er aan gekoppeld word. Schaarste goederen. Gisteren dat in Rusland al met gezichtsherkening werkt voor wangedrag. En ook hier bij voetbal stadions. De rellen die er waren. Het komt allemaal uit. Nu staat, voor aankomend jaar, op de planning. Vaccinaplicht ook voor Nederland. Econmie en aandelen markt stort wereld wijd in. En als je goed kijkt eerste spinsels zijn er al. Dan volgt mensen schulden kwijt de schelden, met voorbehoud sociaal krediet systeem. Dus al je spaargeld, eigen huis allemaal weg. En de overheid laat het overkomen dat ze je een dienst bewijzen?

Heb je bewijs? Sorry meid maar je slaat echt door. Ontvolg die wappie pagina’s nou eens en ga eens wetenschappelijke onderzoeken lezen. Of een kwaliteitskrant.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:22

Ik zit even te denken hoe 'supermarkt op afspraak' werkt... :?

OleJon, wat vervelend dat je zo in angst moet leven...
Je kunt juist zien aan hoe het nu gaat, dat ze een great reset nooit voor elkaar gaan krijgen.. Ze kunnen hier niet eens een paar simpele regels afspreken...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:22

Vaccins werken wel, zonder dat zou de zorg al lang overspoeld zijn en nog veel en veel meer doden. Alleen is het aanbod besmetten nu zo hoog dat zelfs de 10% kans in het ziekenhuis te komen een best hoog getal opleverd.

Diegenen die dachten prik en klaar waren gewoon niet realistisch bezig, :n

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:23

Vaccins helpen nog steeds tegen ernstig verloop voor zover ik weet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:23

Relaxed, ja per saldo komen er 80 tot 100 per dag bij en ik krijg soms de indruk dat mensen denken dat dat niet zo heel veel is op 20.000 besmettingen maar het zijn er vier keer zoveel. Gelukkig gaan er ook veel naar huis, levend en in een aantal gevallen in de zak.
Wanneer we een lockdown krijgen en geen maatregelen voor daarna dan gaan we na de lockdown weer de mist in.
Thuiszitten levert geen immuniteit op omdat je de ziekte niet oploopt en dus moet er iets gedaan worden voor daarna.
Want wanneer we op deze halfslachtige manier doorgaan, pamperen en nathouden dan is straks verplicht vaccineren ook geen onbesproken zaak meer.
Dan springen de mensen die nog niet gevaccineerd zijn helemaal uit hun vel niet beseffend dat ze voor een groot deel daar zelf schuldig aan zijn.
Voor nu moet er gewoon iets gebeuren en de kortste klap is thuiswerken, geen visites, avondklok en alles wat niet essentieel dicht. Hoe verschrikkelijk ook voor veel ondernemers en schoolkinderen .

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:24

MarlindeRooz schreef:
OleJon schreef:

Heb je bewijs? Sorry meid maar je slaat echt door. Ontvolg die wappie pagina’s nou eens en ga eens wetenschappelijke onderzoeken lezen. Of een kwaliteitskrant.

Fase 1 tot en met 5 hebben we gehad. Gaan nu naar fase 6.
Als 1 tot 5 is uit gekomen dan kan het geen toeval zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:25

OleJon schreef:
Sorry hoor, maar snap echt niet dat jullie het niet zien, het plan lag al langer dan 2 jaar klaar, kan geen toeval zijn dat alles precies is uit gekomen?

Welk universum leef jij ?
Straks zeg je nog dat de aarde plat is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:26

Het doel van alle maatregelen is de pandemie indammen. Niks meer niks minder. Dat toevallig wappies dat zien als een great reset en zo mensen als jij opnaaien en bang maken is heel kwalijk.

En in landen als Rusland, China, noord-Korea en andere landen met een dictator is privacy allang weg. Daar mag je niet anders denken.

In Nederland krijg je bijna niet iets gewijzigd in de grondwet dus wees maar niet bang dat we dat hier krijgen.

En wat is er mis met gezichtsherkenning bij voetbal? Weet je hoevaak daar rellen zijn? Weet je wat dat kost aan herstel en politie inzet? Kan je de zorg een extra miljoentje toe schuiven hoor.

Als die mensen sneller gepakt kunnen worden wordt Nederland een stuk veiliger.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:27

Heel eerlijk ik snap het ook niet als moeder van 2 jonge kinderen. Doe maar dicht, ook bij ons loopt het nu op en elke keer de keuze maken kunnen ze naar school of weer testen. Feit is dat ze in deze tijd van het jaar niet zelden met een snotneus lopen. De ramen en deuren staan open en ook dat lijkt me met de dalende temperaturen niet echt een optie...
Er zijn veel ouders die er anders over denken, hup niet zeuren gewoon naar school. Ik snap ook dat het voor een groot deel van de ouders inmiddels enorme stress is. Druk vanuit de werkgever en de kinderen thuis. gewoon niet te doen.
Maar ja wij zaten vorig jaar er heel sneu bij tussen Sinterklaas en Kerst en dat staat ons nog wel goed bij met schoonvader aan de beademing in het ziekenhuis en de onzekerheid die daarbij komt. Het was enorm akelig.

Overigens vind ik wel dat mensen hier heel naar doen over kinderen. Is dat nou zo perse nodig. Goed voorbeeld doet goed volgen ;)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:28

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:29

OleJon schreef:
[ [url=m/y9Qyz4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een screenshot via whatsapp die onleesbaar is?

Zo kan je ook wel allemaal dingen delen. Deel je 10 scenario’s en 1 komt er uit. Kan je zeggen “zie je wel ik had gelijk er komt een great reset”. Zo werkt dat bij complotdenkers en makers.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:31

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:32

Echt naar dat je zo bang bent OleJon.
Ik geloof totaal niet wat jij gelooft, maar ook voor mij komt in deze pandemie niets onverwacht. Ik vind het allemaal super verklaarbaar en je zag alles al vanaf het begin aankomen. Het is gewoon allemaal een logisch gevolg van het willen en moeten indammen van de pandemie. Werkelijk. Het enige dat ik niet had voorzien, of wat me vooral eigenlijk tegenvalt, zijn sommige mensen die vernielen en vertragen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:32

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:33

Wat een volslagen willekeurig lijstje is dat.
Daar zit totaal geen logica in. Bovendien heeft de economie zich al weer hersteld in de meeste landen dus dat is dan alvast mislukt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:34

Ik zie momenteel het liefste een 3G in onderwijs en een avondklok. Nog een lockdown gaat veel ondernemers echt de kop kosten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:35

StonedRomy schreef:
Ik zie momenteel het liefste een 3G in onderwijs en een avondklok. Nog een lockdown gaat veel ondernemers echt de kop kosten.

3G gaat het onderwijs niet redden.
Dan kun je beter iedereen testen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:36

Mizora, dat zeiden een aantal deskundigen een half jaar geleden al.
Wormen hebben een slechte invloed op je weerstand, haal je de wormen weg word je wat gezonder.