Algemeen coronatopic #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:44

Hier ook weer een vakantie staan voor december. NY.
Zou het toch wel heel erg poedersuiker vinden mocht het niet doorgaan.

En voor de een is een vakantie meer dan voor een ander. Het is makkelijk om te zeggen dat je verwend bent als je op vakantie moet...

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:49

Ik dacht eerder dat corona een invloed zou zijn op de vakantie , maar een overstroming , nee dat had ik niet verwacht!

Dus wij zitten nu ook vast in Limburg en gevoelsmatig ook in quarantaine want alle wegen hierom heen zijn afgesloten.

Corona is hier nu echt totaal aan de zijlijn , mensen denken er absoluut niet meer om om afstand te houden wat ook logisch is. Maar voor nu in Limburg bestaat corona nu even niet meer.

Vorig jaar hadden we ook ontzettend slecht weer... Gewoon pech niks aan te doen maar tuurlijk balen we wel! Enige voordeel is dan dat we nu minder kans hebben op een besmetting omdat we nergens heen kunnen.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:51

Sheran schreef:
Baudyh: verreweg de meeste wel. Zeker als je meerderjarig bent en niet in detentie zit. Maar ik doelde ook niet alleen op fysieke omstandigheden, maar ook de manier waarop je dingen ziet, waar je ontspanning vindt. Geestelijke verandering dus. Maar dit is denk ik wel een wat uitgebreider, ander onderwerp.


Ik heb de zorg over mijn 89 jarige schoonmoeder. Mantelzorger, 24/7 .Daar kan ik niks aan veranderen dat is zo. Dag in dag uit. Dus ja ik kan erg uitkijken naar mijn vakantie.
Fysiek niet zwaar, geestelijk soms wel.
Dus ja ik kijk er ok uit naar mijn vakantie. Maar als het niet kan kan het niet. Is het geel dan ga ik zeker wel.

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:02

Nummer 2 zit er in...

Ik ben blij!

Nu nog een kleine 2 weken voorzichtig, en dan kan ik wat vrijer ademhalen.



Ik moet zeggen dat ik de Selfie wall in de Jaarbeurs dan wél weer wat erg overdreven vind... :')

Afbeelding

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:03

Fijn Femke! Het is inderdaad prettig om te weten dat je zo goed mogelijk beschermt bent. :)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:03

Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag :)

Een vriendin van mij is vandaag positief getest. Nu ben ik zondag nog met haar in nauw contact geweest, dit was wel buiten maar we zaten wel direct naast elkaar. Afgelopen woensdag had ik mijn 2e vaccinatie 2 weken, dus op het moment van contact was ik nog niet volledig beschermd.

Moet ik mij nu morgen laten testen? En dan een zelftest of via de ggd?

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:06


Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:08

Testen kan per definitie geen kwaad.

Of het móet weet ik niet.
Belangrijker is dat je zorgt dat je nu iig geen anderen kunt besmetten, mócht je het toch hebben.


(Dus ook niet ff snel een zelftest halen in de winkel...)


Ik zou zelf wel testen, bij de ggd. En tot de uitslag even uitgaan van quarantaine.

Maar of dat ook de formele richtlijn is, weet ik niet.

Testen en uitslag gaat vrij vlot, je kunt altijd wel binnen een dag terecht volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:12

Ik kreeg vorige week als advies: thuis blijven en op dag 5 testen bij de GGD. En ondertussen duimen dat je negatief bent :+

De uitslag was er vorig weekend helaas niet binnen 24 uur, maar rond de 40 uur.

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:24

Ik hoop énorm dat het in de komende 2 maanden een beetje op gaat knappen. Ik heb net vorige week mijn vakantie rond gekregen met mijn werk en keek zo enorm uit naar mijn ouders en familie weer zien.

Ik woon in het buitenland en heb sinds Kerst 2019 mijn ouders 1x een weekje gezien, vorig jaar zomer. Normaal is dat toch wel om de maand op zn langst. Bewust gewacht tot september, zodat zowel mijn partner als ik als mijn ouders volledig gevaccineerd waren en de Ierse overheid duidelijk zou hebben hoe het met buitenlandse reizen zit: nu is dat nog volledig niet toegestaan incl verplichte thuisquarantaine, ook al ben je volledig gevaccineerd.
Voor mij is event thuisquarantaine niet zo'n punt, ik werk sowieso thuis maar voor mijn vriend wel.

Ik word er dus best wel verdrietig van dat het nu toch weer zo uit de klauwen loopt.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:10

Wat erg voor jou weer Sodera. Wij gaan volgende week wel. Met de auto, gevaccineerd, eigen huis in Nederland … ik heb mijn gezin een jaar niet gezien.

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:59

Jup... Nouja, we hebben "gelukkig" nog 2 maanden voordat we een knoop door moeten hakken. We gaan het zien en meemaken. Ik hoop en bid maar voor een storm nu, maar dat die snel de kop weer ingedrukt kan worden en dat we in september in een betere positie zitten.

Ik geloof dat ik zelf iig maar ga, ik denk dat dat voor mijn eigen geestelijke gezondheid erg nodig is....
Ik "moet" vliegen, anders zit je alsnog >24 uur op een boot. Dan liever met FFP2 kapjes in een vliegtuig voor 1.5 uur.

Ik hoop & steek maar weer een berg kaarsjes aan dat het begin september rustig wordt, zodat we half september gewoon kunnen gaan.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:49

Bange Sheran gaat 1x in een jaar naar een picknick hoor... :') Jarige besmet, ook al een ander besmet... Het was buiten en ik heb misschien drie minuten met hem gepraat, maar toch... Why me :')

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:27

maar in de gaten houden dan Sheran. Wel vervelend :(:)

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:31

Winged schreef:
maar in de gaten houden dan Sheran. Wel vervelend :(:)


Ik ga morgen testen. 11e keer -O- Ben best kwaad op mezelf.

friezenfan2

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:37

Sterkte Sheran en hopelijk ben je negatief :(:)

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:57

Sheran schreef:
Winged schreef:
maar in de gaten houden dan Sheran. Wel vervelend :(:)


Ik ga morgen testen. 11e keer -O- Ben best kwaad op mezelf.

Hopelijk is het negatief!

Ik vrees dat we van dat testen voorlopig nog niet af zijn.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:14

Dank jullie wel :). Ik hoop ook negatief en verwacht eigenlijk ook negatief (buiten, paar minuten, geen 1,5m maar wel ruim afstand (zeg maar wat de meeste mensen interpreteren als 1,5m :') ), zelftest negatief... Maar better safe than sorry.

Vind het wel frappant. Mijn eerste samenkomst, enige ietwat onvoorzichtige momentje en BAM :') Ben achteraf zo blij dat ik genoeg ballen had om te zeggen dat ik niet mee naar binnen ging toen het ging regenen.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:20

Je bent zo voorzichtig, niet boos zijn op jezelf!

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:22

Hier gisteren een dagje Utrecht gehad en vandaag nog naar de orchideeën Hoeve. Als ik het nu niet heb opgelopen, loop ik het nooit weer op. Wat een mierenhoop :+ maar wel weer na 1,5 jaar heerlijk genoten.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:27

Ik ben naar Scheveningen geweest en het was echt heerlijk rustig :P

Tot ik in de trein zat en er een meid voor mij zat te bellen:
‘Ja ik heb wel echt een loopneus en keelpijn maarja heb wel een zelftest gedaan die was wel negatief’

…… :list:
Ik heb gezegd dat ze naar de ggd moest :+ en ben naar een andere plek gelopen.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:31

sureido schreef:
Ik ben naar Scheveningen geweest en het was echt heerlijk rustig :P

Tot ik in de trein zat en er een meid voor mij zat te bellen:
‘Ja ik heb wel echt een loopneus en keelpijn maarja heb wel een zelftest gedaan die was wel negatief’

…… :list:
Ik heb gezegd dat ze naar de ggd moest :+ en ben naar een andere plek gelopen.

En daarom vind ik die zelf testen dus echt flut…

Maar dat vind ik de snel testen bij de ggd ook. Fijn dat jullie nu een antigeen test afnemen maar dat moet ik van het werk ook dus doe gewoon die snelle pcr test :+

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:33

Ja mijn broertje had 's ochtends en aan het begin van de middag 2 zelftests gedaan, negatief. Aan het eind van de middag bij de GGD en die was wel positief -O-

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:34

Ik ken zoveel mensen nu die zelftesten doen, stuk of 3/4 allemaal negatief en dan bij ggd positief.

Lijkt wel of die zelftesten die delta variant niet meer pakken of zo :+

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:56

Mensen kunnen ook gewoon verkouden zijn he...