Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:33

Komt goed dames, echt waar! Spanning is niet erg he, maar geef het even aan als je daar echt last van hebt ter plaatse. Dan houden ze net wat meer rekening met je.

Hier ook alleen maar positieve ervaringen gelukkig. Vriendlief was 1,5 dag iets suf en traag en had wat last van zijn arm, ik alleen iets een spierpijngevoel/pijnlijke plek maar dit was na 24 uur weg.

Vaccinatie nummer 2 staat eind juli gepland. Zijn we mooi voor de vakantie eind augustus volledig klaar.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:36

Ik heb m'n tweede net vanmorgen gehad. Echt het prikken stelt niks voor. Het naaldje is zo dun dat je het niet voelt. Vorige keer had ik hoofdpijn en een stijve arm.

Deze keer voel ik na 3 uur nog niks. Dus vermoed dat ik niet zo veel last krijg.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:40

Niet echt een ergernis.. maar een meisje waarmee ik bevriend was op de middelbare school is vrijdag dood gevonden in een bos, nadat ze al enige tijd vermist was, hoorde ik net. Ik vind het echt heel heftig. Ze zijn de doodsoorzaak nog aan het onderzoeken, maar ik vrees dat het moord is, gezien de plaats waar ze gevonden is. En het idee wat er allemaal met haar gebeurd kan zijn spookt door mijn hoofd heen. De wereld kan zo wreed zijn. Ik ben nog samen met haar opgenomen geweest in een kliniek, en dan toevallig ook nog in dezelfde school terecht komen in dezelfde klas (twee uur van de opname vandaan). En nu is ze gewoon... weg.

Ik erger me er ook aan dat ik een klein knobbeltje heb in mijn nek en ik me zorgen maak maar geen afspraak durf te maken bij de huisarts, want het is echt heel klein en mijn huisarts kennende gaat hij me alleen maar voor gek zetten als blijkt dat het niets is.
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 28-06-21 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:40

Dilan93 schreef:
Zag een advertentie voor stalling, box met uitloop.
Ik gereageerd of ik eens langs mag komen voor kennismaking en om de stal te zien.

Krijg ik de vraag voor wat voor paard ik stal zoek. Ik zeg 'arabische ruin van 8'. Krijg ik terug of ik wel weet dat het om een box met uitloop gaat. Euh ja, dat staat in je advertentie.

Vervolgens de vraag waarom ik stalling zoek en of ik een foto van mn paard kan toesturen. Wtf?
Gaat dit vaker zo als iemand stalling zoekt?

Dit heb ik nog nooit meegemaakt iig :=.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:45

Dilan93 schreef:
Zag een advertentie voor stalling, box met uitloop.
Ik gereageerd of ik eens langs mag komen voor kennismaking en om de stal te zien.

Krijg ik de vraag voor wat voor paard ik stal zoek. Ik zeg 'arabische ruin van 8'. Krijg ik terug of ik wel weet dat het om een box met uitloop gaat. Euh ja, dat staat in je advertentie.

Vervolgens de vraag waarom ik stalling zoek en of ik een foto van mn paard kan toesturen. Wtf?
Gaat dit vaker zo als iemand stalling zoekt?

Ik ben het wel vaker tegengekomen dat een staleigenaar wat meer vragen stelt dan bij de doorsnee pensionstal. Dat ging dan om kleine privé-stallen of wanneer het bij mensen thuis is, die zijn vaak toch wat kritischer dat de nieuwe klant past binnen het bestaande management en cliënteel. Maar een foto aanleveren en vragen waarom je stalling zoekt, is inderdaad wel raar. Doet me dan eigenlijk meteen denken dat ze iets geks hebben meegemaakt? Veel mensen (penny-meisjes?) zonder paard die hen aan het lijntje hebben gehouden ofzo?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:45

Lestrange01 schreef:
Niet echt een ergernis.. maar een meisje waarmee ik bevriend was op de middelbare school is vrijdag dood gevonden in een bos, nadat ze al enige tijd vermist was, hoorde ik net. Ik vind het echt heel heftig. Ze zijn de doodsoorzaak nog aan het onderzoeken, maar ik vrees dat het moord is, gezien de plaats waar ze gevonden is. En het idee wat er allemaal met haar gebeurd kan zijn spookt door mijn hoofd heen. De wereld kan zo wreed zijn. Ik ben nog samen met haar opgenomen geweest in een kliniek, en dan toevallig ook nog in dezelfde school terecht komen in dezelfde klas (twee uur van de opname vandaan). En nu is ze gewoon... weg.

Ik erger me er ook aan dat ik een klein knobbeltje heb in mijn nek en ik me zorgen maak maar geen afspraak durf te maken bij de huisarts, want het is echt heel klein en mijn huisarts kennende gaat hij me alleen maar voor gek zetten als blijkt dat het niets is.

Wat heftig :(:)

Betreft het knobbeltje in je nek, gewoon gaan hoor. Ik heb ook een knobbeltje in mn nek, jaren geleden bij de huisarts voor geweest. Is niks bijzonders, maar die spoorde juist aan om dit soort dingen na te laten kijken.

En sinds mijn moeder borstkanker en huidkanker heeft gehad, ben ik sowieso alert op gekke dingen. Poosje geleden met een pijnlijke borst naar de huisarts geweest, ook deze neemt dat heel serieus. Bleek uiteindelijk niks ernstigs te zijn (kleine infectie). Maar moet aan de bel trekken zodra er iets vreemd aan voelt.

Een goede huisarts verklaart je echt niet voor gek hierom ;)

Gini, de vraag van wat voor paard ik heb snap ik enigszins wel, eventueel ivm kuddesamenstelling.

Maar verdere dingen vind ik wat apart. Heb overigens ook geen antwoord gekregen op of ik nou wel of niet kan langskomen :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:49

Nee, inderdaad. Wat Dilan zegt! Misschien kun je naar een andere huisarts oid waar je een beter gevoel bij krijgt?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:59

Dat ik iets besteld had en dat het net beschadigd binnen komt -O- Doos was verder heel. Het is van een soort blik materiaal gemaakt en zat in hele ruime doos maar zonder opvulling of iets ter bescherming. Gevraagd of dat hun normale procedure is, is bekende webshop, maar had er zelf nog nooit wat besteld. Want ik kan zelf ook bedenken dat dat niet handig is en kans op deuken groot.

Zo geen zin omdat allemaal weer te regelen en terug te sturen ri Frankrijk :( Het doet niks af aan de functionaliteit maar toch zonde. Benieuwd naar hun antwoord.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:00

Benthhh schreef:
Nee, inderdaad. Wat Dilan zegt! Misschien kun je naar een andere huisarts oid waar je een beter gevoel bij krijgt?

Dat wil ik echt heel graag. Maar iedere keer wanneer ik bel met mijn zorgverzekering om een andere huisarts te vinden dan hoor ik dat er geen plek is bij andere huisartsen in mijn stad..

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:03

Wat heftig. Hopenlijk weet de politie snel meer. Die onzekerheid is slopend :(:)

Lestrange01 schreef:
Benthhh schreef:

Dat wil ik echt heel graag. Maar iedere keer wanneer ik bel met mijn zorgverzekering om een andere huisarts te vinden dan hoor ik dat er geen plek is bij andere huisartsen in mijn stad..

En als je zelf bij praktijken in de omgeving informeert? Of vind je dat spannend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:16

Ik heb mijn eerste vaccinatie gehad, allergische reactie :( overal vreselijke jeuk en als ik dan wil krabben zit het ineens ergens anders, en ook nog flink buikpijn en hoofdpijn :( arm pijnlijk, dik en stijf ondanks bewegen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:18

Een goor rietje van papier

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:21

Lestrange01 schreef:
Benthhh schreef:

En als je een huisarts rechtstreeks belt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:23

@MarcoBorsato er zijn steden waarin de huisartsen propvol zitten, dan kom je er alleen tussen bij de waardeloze huisartsen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:25

Lestrange01 schreef:
Benthhh schreef:

Voor een andere huisarts hoef je toch niet via je zorgverzekering?

Ik zou gewoon informeren bij huisartsen in de buurt. Het is het geregeld waard als je een huisarts hebt waar je je fijn bij voelt. Vaak kan je ook al op de website zien of je nog patiënten aannemen, misschien is die stap wat kleiner

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:33

Het hoeft niet via je zorgverzekeraar, maar die hebben vaak wel zicht op wachtlijsten enzo :)

Ik heb hier in het dorp de huisarts zelf opgebeld, was geen probleem en kon me zo aanmelden

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:33

De doktersassistente is vergeten om het recept voor de implanon door te sturen naar de apotheek.
Ik dus vanochtend blij naar de apotheek om dat ding om te halen, weten ze er helemaal niets vanaf. Ik dus weer naar de dokter gebeld en is dat recept dus nooit verstuurd.
Heb vorige week de afspraak gemaakt voor het plaatsen, dit zou morgen zijn, maar vanwege mijn vaccinatie woensdag toch nog even verplaatst naar vrijdag. Ben ik nu wel extra blij mee.
Maar hoe moeilijk is het om een receptje meteen door te sturen... Ze vergeten daar helaas wel eens vaker iets.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:42

Even heel boos op school |o

Is er een banketstaaf docent vergeten om mijn cijfer van verpleegtechnisch handelen in te voeren en alles is al weg naar het examen bureau. Tuurlijk had ik van te voren nog even moeten kijken maar aangezien ik een mail kreeg dat ik stond ingeschreven bij het juiste keuzedeel ging ik er ook vanuit dat dat nu verder goed was.

Dan gaan ze mij bellen maar ik kan er dus helemaal niks mee nu op dit moment en ik zit nu weer in de stress. Mijn slber heeft wat werk te doen morgen... Heb de neiging om zelf de docent te gaan mailen maar al zo vaak gehad dat zij niet reageerd op mailtjes.

Hoe moeilijk is het nu? Bah gelijk schagrijnig ervan.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:42

Mn oma.
Gisteren weer bij mij oma op bezoek geweest met mn vriend en ze is helemaal weg van m.
Ze blijft roepen dat ze dr volgende verjaardag niet meer wil halen. (doet ze al vanaf 70 jaar en ze is nu 92)
Maar de laatste 2 maanden heeft ze een vast ritueel als we net gaan zitten.
Dan komt ze met de vraag: "En weten jullie al wanneer jullie gaan trouwens?".
Mn vriend vind t wel comisch en lacht er maar mee, maar ik wil niet dat tie zich onder druk gezet zou voelen ofzo.
Nu had ik t aangegeven bij mijn ouders en daar was ze dus ook al tegen bezig geweest.
Die denken nu dat ze op dat moment nog wacht omdat ze dat zo graag mee wil maken.
En dan voel ik me weer schuldig dat ik me eraan irriteer... :(

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:45

Nayomie schreef:
TessaxQuincy schreef:
Straks testen voor autisme bij het GGZ en nu dus heel zenuwachtig. Heb ook geen idee wat ze gaan doen en dat maakt het alleen nog maar erger. Amper geslapen vannacht. :

Heel veel succes! Mijn ervaring is dat het enorm meeviel. Wel heel intensief dus daarna lekker rustig aan doen. :knuffel:

Dankjewel!
Het viel idd uiteindelijk wel mee, het moeilijkste was eigenlijk dat ik de persoon niet kende. Maar ze was heel aardig dus dat was wel fijn. Ben nu ook echt wel moe, moet zo naar de tandarts en daarna heb ik niks dus kan 'k dan rustig aan doenn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:06

MyWishMax schreef:
Niece schreef:
5 seconden -O- dat zijn er 6 te lang :')
Ik heb liever dat ze t er in rammen en dan snel door, ik vergeet namelijk gewoon te ademen.

Ja en dan de vraag of je wel eens flauw gevallen bent door vaccinatie. Nou, misschien niet door de vakantie, maar wel geregeld bijna door eigen spanning en bij bloedprikken wel helemaal. :=

Dus nee, eigenlijk niet.

Inderdaad! Ik moest ook langs een arts en dat duurde lang want ze was er niet :+ en toen op zoek naar een kamertje want het was allemaal vol.. er lag ook iemand naast me met alleen een dunne afscherming. Ik hoop niet dat ik de ander banger heb gemaakt want ik had een behoorlijke paniekreactie :=

Nayomie schreef:
Niece schreef:
5 seconden -O- dat zijn er 6 te lang :')
Ik heb liever dat ze t er in rammen en dan snel door, ik vergeet namelijk gewoon te ademen.

Ja 5 seconden in de stoel, 1-2 seconden prikken. Ik was nog halverwege de zin waarop ik antwoord gaf op de prikker zijn vraag en voor ik mijn zin af had gemaakt, was het al klaar. _O-

Meen je? Ik was wel even zoet
De prik duurde zo lang dat ik vanzelf weer een beetje begon te ontspannen, dat zei de prikker ook: ik doe het traag want het is een nare vloeistof (Janssen).

De lichamelijke reactie kwam daarna pas, die was veel vervelender. Ik hoorde bijna niets meer en zag alleen nog maar vlekken :=

Maar het zit er op :D blij dat ik het toch gedaan heb

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:08

Kijk aan, trots op je dat je het maar even gedaan hebt! Misschien is het per vaccinatie ook wel verschillend. Iemand in het topic hier zei ook dat Janssen een dikkere naald is, dus misschien dat het daarom dan ook langer duurde.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:09

Het verschilt inderdaad ook wel welk vaccin je krijgt, degene die mij prikte had het erover dat ze van die van Pfizer de minste klachten hoorde en zag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:11

Telpeva schreef:
Het verschilt inderdaad ook wel welk vaccin je krijgt, degene die mij prikte had het erover dat ze van die van Pfizer de minste klachten hoorde en zag

Nou ik heb Pfizer en het zetten viel mee maar nu heb ik echt spijt :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:12

Het super handige programma van school.... Kan er niks inleveren maar hoe het dan wel moet zeggen ze niks op.. Top geregeld dus