Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:00

Als ik het niet vertrouw wil ik nog wel eens alleen de straatnaam geven en de avond ervoor het huisnummer :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:03

Ik woon aan een straat met oostzijde en westzijde
Als ik het niet vertrouw dan zeg ik dat er niet bij en komen ze op het moment erachter dat ze er navi willen instellen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:02

Dat kan, dat je het de avond ervoor doorgeeft. Deze pannenkoek wil het echt smiddags doorgeven voor einde v middag. Ik heb meer te doen, vind het beetje geheimzinnig overkomen.

Ik heb vaak genoeg mijn adres gegeven en vervolgens zelfs totaal geen reactie meer gehad Niet fijn, maar nooit iets geks gebeurd ofzo. Dus tja je kan ook overdrijven. En ik zeg al.. zo heel interessant is dit item niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 06:10

Ik vind het niet zo raar hoor
Geef tegenwoordig ook pas een paar uur vantevoren mijn adres
Vanwege meerdere niet opdagende mensen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 06:29

Ik had een bod gedaan, intussen akkoord gekregen. Tussen akkoord en mijn reactie “ fijn, wil je hem aub naar dit adres opsturen?” zat 4 uurtjes tussen.

Krijg ik terug hij is al verkocht aan ander >;)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:26

little_birdy schreef:
Ik vind het niet zo raar hoor
Geef tegenwoordig ook pas een paar uur vantevoren mijn adres
Vanwege meerdere niet opdagende mensen

Niet om jou hoor, maar dit geeft toch nog steeds geen zekerheid dat mensen komen opdagen?
Ik vind t zelf echt giga vervelend als mensen dit doen. Namelijk oa voor mijn eigen planning maar ook dat je moet hopen dat een verkoper nog maar zn woord houd en überhaupt nog reageerd.
Voorbeeldje, ik zou bij een auto kijken en die persoon wou ook pas op de dag zelf adres geven. Wel doorgegeven waar t ongeveer was. Zelfde ochtend gevraagd naar t adres, bleek er iemand een uurtje eerder te kunnen en tsja ik had toch geen adres dus kon er niks tegen doen.
Als iemand niet gewoon een adres geeft bij afspraak maken, valt voor mij in dezelfde categorie als ergenis als mensen die niet komen opdagen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:19

Ik geef ook niet graag mijn adres uit, alleen als het contact zo gevorderd is en het zich om grote dingen handelt.
Is het iets kleins - dan spreek ik af in de buurt van mijn stal en rond die tijd dat ik er toch ben zodat een no-show niet zo veel uitmaakt.
En als het iets van waarde is ( bvb mobieltje of zo) dan nog 5m verderop, daar hangt de camera van de buren , dus wil iemand iets kwaads staat die mooi op beeld.

Jammer genoeg moet het bij ons kennelijk inmiddels op die manier... hier en in de omliggende dorpen wordt op moment weer vrolijk en vooral vaak ingebroken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:26

Ik zag op het nieuws dat er tegenwoordig speciale ophaalpunten voor sommige politiebureaus zijn. Daar is dan ook camera-toezicht. Volgens mij áls je daar afspreekt zal het aantal no-shows ook wel toenemen :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:37

Ineke2 schreef:
Ik had een bod gedaan, intussen akkoord gekregen. Tussen akkoord en mijn reactie “ fijn, wil je hem aub naar dit adres opsturen?” zat 4 uurtjes tussen.

Dat is natuurlijk helemaal niet raar. In 4 uur kan er heel wat gebeuren. Als ik iets kwijt wil, gaat iemand die direct kan ophalen gewoon voor. Ik hou geen rekening meer met anderen en hun werk, drukte, kinderen, zere teen of weetikveelwat. Daar heb ik helemaal geen zin meer in. Geen tijd voor.

Ik had gisteren een leuke verkoopster! Ik ben extra vroeg van mijn werk vertrokken naar een stad op een uur afstand om een hooistomer te halen. Ik wilde alles eigenlijk vlot afhandelen en weer vertrekken, omdat het vanaf dat adres nog 2 uur naar huis/stal rijden was. Maar wát een leuk mens, we hebben zo heerlijk staan kletsen en lachen! En toen was het ineens 1,5 uur later... haar eten was uitgedroogd (stond veel te lang te pruttelen, gezin was niet blij :D ) en ik stond om 21:30 mijn stal uit te mesten, moest daarna nog een half uur verder rijden om de katten van een vriendin die op vakantie is te verzorgen, daarna een kwartier naar huis rijden, mijn eigen dieren verzorgen, en dan nog koken want ik had nog niet gegeten en voor de lunch van vandaag... was mega-laat maar het was gezellig! :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:34

Maar je hebt wel je hooistomer :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:43

Hé maar dat ligt gewoon aan jou GC!
Jij bent gewoon super gezellig :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:52

Alja, niet altijd hoor :') Meestal is het top, hier is je geld, dankjewel en tabé! Maar als het een beetje klikt, dan wordt het schijnbaar héél gezellig! Net als bij jou :D :D

DubbelFun, dat weer wel! Als ie nou tegenvalt, heb ik het in ieder geval gezellig gehad :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:19

Nu al twee keer gehad ( 1x bij Vinted en 1x met Marktplaats) dat mensen uitgebreide info willen, zoals maten en lengte van mouwen of taille en beenlengte . Ik doe mijn best, meet vervolgens alles op, met foto's erbij zodat je ziet waar ik gemeten heb en vervolgens hoor je niks meer.
Laat dan ook even weten dat het niet past.

Een ander doet een bod op een deken, ik doe een tegenbod en vervolgens helemaal niets. Jammer weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:02

Ik had gereageerd vandaag op een artikel met de vraag welke prijs de verkoper in gedachte had. Stond namelijk bij: Prijs notk. Kreeg ik als antwoord: Goed bod.
Nou kan ik daar niet veel mee. Artikel even in het achterhoofd gehouden om te bedenken wat ik het waard vind. Heeft hij mij nu blijkbaar opgezocht op facebook en begint mij vanaf daar berichten te sturen. Ik vind dit persoonlijk wel wat ver gaan…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:11

GamblersCup schreef:
Ineke2 schreef:

Dat is natuurlijk helemaal niet raar. In 4 uur kan er heel wat gebeuren. Als ik iets kwijt wil, gaat iemand die direct kan ophalen gewoon voor. Ik hou geen rekening meer met anderen en hun werk, drukte, kinderen, zere teen of weetikveelwat. Daar heb ik helemaal geen zin meer in. Geen tijd voor.

Het was tussen 12 en 16 uur overdag. Ik werk dan gewoon. Heb zsm gereageerd.
Het is niet dat daar nou vreselijk lang tussen zit ofzo.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:59

Ligt ook aan het product. Als het gewild is moet je er echt bovenop zitten merk ik soms.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:27

Ja ach ik slaap er niet minder om. Ik vind het gewoon onbeleefd om als je akkoord bent met een bod, zo snel al doorverkoopt aan een ander zonder ook maar een berichtje tussendoor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:30

Ik zie het net opnieuw te koop staan :') }:0
Heb geen bericht gehad. Laat maar zitten, blijkbaar wil ze het niet kwijt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:13

Ineke2 schreef:
Ja ach ik slaap er niet minder om. Ik vind het gewoon onbeleefd om als je akkoord bent met een bod, zo snel al doorverkoopt aan een ander zonder ook maar een berichtje tussendoor.

Ik had dat vorige week
Ik zou een tafel ophalen maar m’n baby was ziek dus ik netjes afgezegd en een afspraak voor vrijdag gemaakt ( ik zou eerst dinsdag komen)
En ik bericht donderdagavond nog over de tijd, had ze het in de tussentijd aan een ander gedaan, vond dat echt een k streek!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:17

Dat vindt ik dan weer wat anders, dan heb je echt een afspraak gemaakt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:45

upendo schreef:
Ligt ook aan het product. Als het gewild is moet je er echt bovenop zitten merk ik soms.

Idd ik kwam een mega koop tegen. Echt een mega koop. Gewoon ongeloofwaardig. Mijn vriend was direct enthousiast en wou zondag wel er om gaan. Heb echter voor dezelfde avond af gesproken en inmiddels het in huis ook. Ongelooflijk blij mee en had echt niet durven wachten. Dat is met sommige koopjes. Ik ben nog steeds in de wolken haha

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:55

dierenfan schreef:
Idd ik kwam een mega koop tegen. Echt een mega koop. Gewoon ongeloofwaardig. Mijn vriend was direct enthousiast en wou zondag wel er om gaan. Heb echter voor dezelfde avond af gesproken en inmiddels het in huis ook. Ongelooflijk blij mee en had echt niet durven wachten. Dat is met sommige koopjes. Ik ben nog steeds in de wolken haha

Ja is mij ook een keer gebeurd, kwam t tegen op facebook market place, was 3 minuten daarvoor geplaatst. Ik gelijk een berichtje gestuurd en t was voor de eerste die t op kon halen. Heb zo t avondeten van t fornuis gehaald en ben gaan rijden. Kwam daar 25 minuten later aan en ze had 19 mensen die ook wilden komen en klaar stonden voor t geval ik niet op kwam dagen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:20

_Nadia_ schreef:
dierenfan schreef:

Ja is mij ook een keer gebeurd, kwam t tegen op facebook market place, was 3 minuten daarvoor geplaatst. Ik gelijk een berichtje gestuurd en t was voor de eerste die t op kon halen. Heb zo t avondeten van t fornuis gehaald en ben gaan rijden. Kwam daar 25 minuten later aan en ze had 19 mensen die ook wilden komen en klaar stonden voor t geval ik niet op kwam dagen.

Heerlijk he zulke dingen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:20

pfff zouden er ook niet scammers op marktplaats zitten? ik heb een kastje erop staan al een hele tijd en nu weer een reactie. slecht nederlands en ze wil het op zaterdag ophalen, onhandig maar ok. en dan wil ze met het ov komen. Oh nee ze stuurt haar collega die aan de andere kant van het land woont wel en of ik ff mijn foonnummer wil geven... echt het verzoek klinkt nog best redelijk maar je kunt op je vingers uittellen dat hun bedoelingen anders zijn, al is het maar om marktplaats mensen te jennen... pfff

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:01

Ben weer bezig om wat te kopen, maar sommige mensen willen echt niet verkopen geloof ik. Geen enkele reactie gewoon.