Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:53

O, zo mee eens. Bij mij krijg je geen koffie of je moet het zelf meenemen.
Mijn opa kwam een keer langs en eiste koffie. Als in: weigerde te gaan zitten voor er koffie was. Moest ik ineens naar de supermarkt speciaal daarvoor. Om de lieve vrede te bewaren (hij had net twee uur gereisd om bij mij te komen) heb ik maar oploskoffie gehaald, maar ik was not amused :o

purny

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:23

Ik weet niet wie Goldband is...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:26

purny schreef:

Dat is een merk gipspoeder (van Knauf) in iedergeval :D

(Waarom is Goldband and UO?)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:54

purny schreef:

Dat is geen UO, maar wel bijzonder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:47

Ook nooit van gehoord, ik moest het opzoeken. Kan er niet mee zitten eigenlijk dat ik dat soort showbiz-dingen weinig mee krijg, niet iedereen heeft dezelfde interesses toch..... helemaal prima lijkt mij :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:50

Urbanus schreef:
purny schreef:

Ik wist t ook niet tot ik net googelde :)). Dat liedje ken ik dan weer wel, helaas.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:51

Dat is van die meuk muziek die je toch ook niet wilt kennen... of is dat ook UO? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:11

Tamelijk UO aangezien ze Edisons hebben gewonnen en een grote festivalhit waren.

Maar goed, ik heb er ook niet zoveel mee. Ik luister nooit naar de radio dus heb er niet zo'n last van.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:47

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:

Ik wist t ook niet tot ik net googelde :)). Dat liedje ken ik dan weer wel, helaas.

Ik geloof dat ik het maar niet ga Googlen. Klinkt niet als de moeite waard maar mijn muzikale smaak wijkt wel vaker af van het gemiddelde.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:57

Urbanus schreef:
Tamelijk UO aangezien ze Edisons hebben gewonnen en een grote festivalhit waren.

Maar goed, ik heb er ook niet zoveel mee. Ik luister nooit naar de radio dus heb er niet zo'n last van.

Hmm….de populariteit van muziek bij ‘het grote publiek’ is meestal omgekeerd evenredig aan de populariteit van muziek in mijn gehoor…..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:01

Urbanus schreef:

De Edisons zijn vakjuryprijzen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:07

Dances with wolves heeft destijds ook prijzen gewonnen maar ik vond er geen hol aan.
Prijzen zeggen niets over algemene maatschappelijke waardering.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:28

Ligt aan de prijs. Publieksprijzen zeggen op zich wel wat.

Maar Noodgeval vond ik dan weer een noodgeval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:35

_San87_ schreef:
Ligt aan de prijs. Publieksprijzen zeggen op zich wel wat.

Dat ligt nogal aan het soort publiek….

….* denkt aan Songfestival *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:35

We zoeken de (lichamelijk&geestelijke)problemen van ons paard niet bij onszelf, maar gaan wel geld uitgeven aan allerhande -peuten/makers en artsen.
Terwijl vaak de manier van trainen/rijden vaak de oplossing is.
Maarja, dan moet je toegeven dat je er geen verstand van hebt.. Kan je beter een -peut of een -maker/passer de schuld geven..

Mijn OU, wat ik hier merk op bokt O:)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:11

Nielojram schreef:
We zoeken de (lichamelijk&geestelijke)problemen van ons paard niet bij onszelf, maar gaan wel geld uitgeven aan allerhande -peuten/makers en artsen.
Maarja, dan moet je toegeven dat je er geen verstand van hebt.. Kan je beter een -peut of een -maker/passer de schuld geven..

(Los van dat ik het er niet helemaal me eens ben) Ik denk dat het juist heel goed is om iemand erbij te halen wanneer je zelf niet de skills hebt om het op te lossen. Het rijtechnisch oplossen is leuk, maar niet iedereen kan dat of moet daar maar mee gaan zitten aanmodderen als een fysio oid met een behandeling een paard kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:08

JudithGigi schreef:
Nielojram schreef:

(Los van dat ik het er niet helemaal me eens ben) Ik denk dat het juist heel goed is om iemand erbij te halen wanneer je zelf niet de skills hebt om het op te lossen. Het rijtechnisch oplossen is leuk, maar niet iedereen kan dat of moet daar maar mee gaan zitten aanmodderen als een fysio oid met een behandeling een paard kan helpen.
Maar daar zit hem de crux: met alleen fysio of alleen osteo en niet naar jezelf kijken, ben je alleen maar symptomen aan het bestrijden en niet de kern van het probleem aan het aanpakken. Onderaan de streep help je je paard daar dus helemaal niet mee als er verder niets verandert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:15

Mkango schreef:
Maar daar zit hem de crux: met alleen fysio of alleen osteo en niet naar jezelf kijken, ben je alleen maar symptomen aan het bestrijden en niet de kern van het probleem aan het aanpakken. Onderaan de streep help je je paard daar dus helemaal niet mee als er verder niets verandert.

Jij snapt het :o
Je verwoordt mijn UO goed.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:23

Mkango schreef:
JudithGigi schreef:

Tuurlijk, maar sommige mensen missen gewoon gevoel/toegang tot een goede instructeur. Zelfs met de beste intenties van de wereld wordt niet iedereen de volgende dressuur legende. En dan is het voor het paard wel zo prettig als hij wel op een andere manier geholpen kan worden.

(En als je niet op een paard mag zitten als je die kunde niet hebt dan blijven er weinig ruiters meer over en komen er nooit nieuwe bij :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:38

JudithGigi schreef:
Mkango schreef:

Tuurlijk, maar sommige mensen missen gewoon gevoel/toegang tot een goede instructeur. Zelfs met de beste intenties van de wereld wordt niet iedereen de volgende dressuur legende. En dan is het voor het paard wel zo prettig als hij wel op een andere manier geholpen kan worden.

(En als je niet op een paard mag zitten als je die kunde niet hebt dan blijven er weinig ruiters meer over en komen er nooit nieuwe bij :D)
Dat is ook helemaal niet waar Nielojram op doelt, die doelt op de mensen die dat niet wíllen inzien en dus ook geen moeite doen om aan zichzelf te werken, maar wel een vermogen uitgeven aan allerhande -peuten, -paten, wichelroedelopers en zadelmakers, en vervolgens die mensen de schuld geven van hun eigen tekortkomingen. Er is niks mis met aan jezelf werken én je paard regelmatig even laten nakijken/behandelen, maar wel met weigeren te erkennen dat jij de oorzaak bent van het ongemak van je paard en dus alleen aan symptoombestrijding doet.

Als je wilt rijden, is het minste wat je kunt doen de beste ruiter voor je paard zijn die je kunt zijn en daarvoor hoef je echt niet "de volgende dressuurlegende" te zijn.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:41

Ahh die heb ik nog niet meegemaakt denk ik :+ meestal zie ik die mensen juist niemand erbij halen, want dan moeten ze toegeven dat ze het zelf niet opgelost krijgen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:54

JudithGigi schreef:
Ahh die heb ik nog niet meegemaakt denk ik :+ meestal zie ik die mensen juist niemand erbij halen, want dan moeten ze toegeven dat ze het zelf niet opgelost krijgen :D

Nou, het wordt in sommige hoeken van Bokt al bijna als dierenmishandeling gezien als je niet elk half jaar, of zo, het hele circus langs laat komen.

Maar ja, ik mag ook niet op basis van een foto en zonder een filmpje op te vragen naar de andere kant van NL karren om naar een paard te gaan kijken.....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 00:42

JudithGigi schreef:

+1 :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 05:26

Plus, als je een osteopaat moet betalen kun je dat nieuwste setje van PS of Sweden niet betalen. :oo

:')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:01

Captain schreef:
Plus, als je een osteopaat moet betalen kun je dat nieuwste setje van PS of Sweden niet betalen. :oo

:')

Volgens Rien Poortvliet: het hebben van een prijzenkast is ook een hobby......