Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:53

Ik ben er ook voorzichtiger mee. Al 2 keer iemand midden in de nacht aan de deur gehad die spontaan de liefde verklaarden (die ik wel al langer kende vanuit mijn eigen omgeving met een flinke slok op uit de kroeg om de hoek). En een keer een ,inmiddels oud, collega met een alcohol probleem die 's nachts belde dat hij naar mij toe zou komen. Gelukkig is mijn huis goed verstopt en had hij mijn adres niet... Toch heb ik die nacht en de nachten erna mijn tuindeur gebarricadeerd met de groene en grijze kliko :') .

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:05

Sorry, het staat er wat onduidelijk, maar ik bedoel dus bij de ANDER thuis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:07

Ik zou zeker op neutraal terrein afspreken de eerste keer. Dat is misschien nu in Corona tijd wat moeilijker maar dan zou ik toch ergens afspreken waar mensen zijn, een wandelpark ofzo waar je ergens een koffie to go kan halen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:10

Ik doe dat wel hoor. Wel dat er altijd iemand weet dat k een date heb. Ga wel liever naar iemand, als k het dan niet leuk vind kan je makkelijker weg :') maar anders zeg ik ook rustig dat het niks is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:22

assie schreef:

Nope...

Nouja, met mijn ex jaren geleden wel gedaan... Maar we waren min of meer gekoppeld door onze zusjes die beste vriendinnen waren en onze ouders kenden elkaar ook wel aardig goed. Dat was wel vertrouwd zeg maar...
Of vorig jaar met een collega waar ik mee scharrelde... Die kende ik natuurlijk al aardig goed. Oh en die was al eerder bij mij geweest, de eerste keer kwam hij 's ochtends op zijn verjaardag (uit de nachtdienst) gebak brengen om half 7 :')

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:24

Ik heb mijn laatste date thuis ook geen 2e glas drinken aangeboden en hem na 2 uurtjes gezegd dat ik hem er uit liet.
Hij bleef maar zitten :')

Prima vent verder maar helemaal geen klik dus dan is mijn interesse ook weg

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:29

Los van of het veilig is of niet lijkt dat me ook zo vreselijk. Dat je iemand uit jouw eigen huis moet werken.. Ik heb nooit thuis afgesproken de eerste keer en ik zou in deze tijd dan inderdaad naar een park / strand gaan waar veel mensen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:39

Precies om die reden zou ik nog liever bij mijn date thuis afspreken. Dan kan ik weg als ik weg wil..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:02

Ik spreek wel meteen bij iemand thuis af. Snap wel dat dit een extra gevaar kan zijn, maar tot nu toe altijd goed gegaan. Of precies zoals ik verwachtte..

Laatste date was 2 weken terug, toen merkte ik wel dat ik het toch wat spannend vond. Maar dat was vooral omdat we binnen een week (of twee) afspraken, voor mij echt heel snel..

Maar een hele leuke sekspartner erbij, dus ik ben blij

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:32

Snoepkont :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 08:58

Ik ga ook niet snel thuis afspreken, meestal doe ik de eerste keer een wandeldate, heb ik mijn hond bij me, die niet zo tuk is op mensen dat ze kent.
Geeft me 2 voordelen: 1 ik zie direct hoe goed ze richtlijnen oppakken (hond negeren en niet proberen te aaien), als ze niet "luisteren" naar me dan weet ik al direct hoe het zit (en de hond straft direct af).
+ ik heb een veiligheid dat ze door de hond niet te dichtbij komen als ik dat niet wil.

Als het na dat fijn voelt heb ik op zich geen probleem om dan direct thuis af te spreken (bij mij thuis, maar heb ik wederom de hond in huis, dus dat scheelt een hoop.) voor een scharrel. Iets dat ik eerder serieuzig zie zitten ga ik liever eerst een aantal dates buiten huis, gaan we dat wat trager aanpakken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:36

Maar ja Marocje, jij spreekt wel om een wat andere reden af dan de meesten hier (denk ik).. Al zou ik dan zelf nóg voorzichtiger zijn. Als je zo doelbewust afspreekt met maar één doel creëer je daar waarschijnlijk ook wel verwachtingen mee, en stel iemand vindt het wat minder gezellig als je besluit toch niet door te zetten. Zit je wel mooi met zo iemand in huis. Dan kun je nog zo lang met iemand kletsen, dat maakt het niet perse veiliger.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:14

Snap ik, vandaar mijn zin dat ik snap ‘dat dit een extra gevaar kan zijn’.

Mijn eerste Tinder seksdate is alweer een jaar geleden (jeetje, wat een acties haalde ik in het begin uit qua swipen ed, zo lekker naïef ook..) en hij is nog steeds mijn beste sekspartner. Binnen een week mee afgesproken ook toentertijd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:38

assie schreef:

Mijn laatste date eindigde goed verkeerd, ondanks de safety call met een vriendin. Mede de reden dat ik weer terug bij mijn huidige vriend, wat toen mijn ex was.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:57

Mijn laatste date, die ik nog steeds heb, daar hebben we 2 jaar geleden tijdens de harde lockdown afgesproken bij het tankstation. Enige wat open was :-) Na 10 minuten durfde ik hem wel mee naar huis te nemen, toen ik dat zei kreeg ik de opmerking: Oh nou ben m'n motorzaag ook vergeten....:-+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:20

Urielle schreef:
assie schreef:

Mijn laatste date eindigde goed verkeerd, ondanks de safety call met een vriendin. Mede de reden dat ik weer terug bij mijn huidige vriend, wat toen mijn ex was.

Ja hoe is dat gegaan dan? Niet in details, maar ondanks je safety call enzo. En waarom toen terug naar je ex?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:37

Urbanus schreef:
Ja hoe is dat gegaan dan? Niet in details, maar ondanks je safety call enzo. En waarom toen terug naar je ex?

Date gedroeg zich het eerste deel van de date netjes, heb dus de safety call gedaan, en hij heeft daarna alsnog geprobeerd om me te verkrachten. Ik was daarna goed klaar met daten en stond meer open voor een gesprek/herkansing met ex (nu weer al een hele tijd vriend).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 00:37

Interessant om de verschillende verhalen te lezen. Het liefst spreek ik ergens neutraal af, maar dat is in corona-tijd soms erg uitdagend. Midden in een bos afspreken om te wandelen is ook niet per se de veiligste optie vind ik, zeker zonder hond.
Als je dan dus bij iemand thuis afspreekt... dan vind ik het 'veiliger' voelen om bij de ander thuis af te spreken dan bij mij thuis. Inderdaad omdat hij dan niet kan stalken, maar ook omdat je weg kunt als je er flauw van bent. Veilig is maar relatief natuurlijk, zeker als je dan het verhaal van Urielle leest.

Wat heftig Urielle. Heb je nog iets van aangifte gedaan ofzo? Brrr eng.

Het is bij mij ook wel eens bijna fout gegaan, maar op de één of andere manier gingen mijn alarmbellen vlák voor het misging zo hard af dat ik al ongeveer buiten stond toen hij héél vervelend werd.
En dat was dan iemand met wie ik netjes volgens het boekje eerst een tijd had gechat, daarna geappt, gebeld, paar keer in een café afgesproken en pas na een paar weken mee naar huis.
Wat kun je je dan in iemand vergissen. Heel slecht ook voor je vertrouwen.

Maar goed, ondertussen swipen we maar weer rustig door. Er komt vast wel weer iets leuks langs :+

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:01

Iemand een idee voor een leuk spel voor een 1e date?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:06

Jemig wat naar Urielle! :(:)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:20

Doet Tinder ook raar bij jullie? Ik krijg constant berichten van ‘het team’ in een chat zelf dat ze mogelijk ongepast taalgebruik hebben gesignaleerd, of ik de ander wil melden?

En daarna gaan alle chat door elkaar staan.. niet meer op de volgorde welke het laatst gereageerd is..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:59

ReadTheRulez schreef:
Iemand een idee voor een leuk spel voor een 1e date?

Rummikub?
Potje duurt niet zo lang en je kunt tussendoor lekker kletsen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:07

Marocje schreef:
Doet Tinder ook raar bij jullie? Ik krijg constant berichten van ‘het team’ in een chat zelf dat ze mogelijk ongepast taalgebruik hebben gesignaleerd, of ik de ander wil melden?

En daarna gaan alle chat door elkaar staan.. niet meer op de volgorde welke het laatst gereageerd is..

Hebben andere mensen jou gemeld?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:07

Mijn Tinder doet overigens gewoon normaal. Geen rare meldingen ofzo

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:11

Dat zou niet gek zijn, maar dit was echt de vraag over de ander.. alsof ze de chat meelezen..

Afbeelding
Dit staat er dan. Dus niet wie het dan heeft geschreven.