Dingen die je je afvraagt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:03

Omdat Aloe vera een fijn middel is voor veel HTK kwaaltjes... Ik heb inderdaad begrepen dat een enkeling allergisch is voor aloe. En daarvan nog de meesten voor de schil.

Afhankelijk van de qualiteit en hoeveelheid van de gel kan je reactie erop verschillen.

Ik gebruik dus 100% gel (zonder schilrestanten) en vind het geweldig. Gebruik het bij stoten, schaven en prikken. Maar ook bij koelen. Aloe vera is bij het brandwondencentrum ook door ervaring aangetoond als zeer goed bij brandwonden (als de hitte eruit is)

xDaphnexx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:44

Ik weet niet of dit al gevraagd is maar kan een paard zichzelf herkennen in een spiegel?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:47

er is ergens een bokker die in haar OS een tekst heeft staan waar bij je alleen foto kan zien in topics, daar is een code voor. Heeft iemand de code? of kan deze lieve bokker optrommelen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:50

Ben ik die lieve bokker misschien :D

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:58

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:00

Dat was snel :')

xDaphnexx schreef:
Ik weet niet of dit al gevraagd is maar kan een paard zichzelf herkennen in een spiegel?

Volgensmij niet. Bij apen hebben ze een test gedaan met een stipje/sticker op het voorhoofd waarbij apen zagen dat de sticker op hùn voorhoofd zat en het dus van het eigen hoofd gaan halen, terwijl veel andere dieren geen reactie of een reactie naar de spiegel geven. Hoe dit onderzoek heet weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:54

Een brandende vraag. Hoe spreek je roan (als in paardenkleur) uit? Ik 'zeg' (in mijn hoofd dan haha) nu ro-an maar in het Engels is het ook roan en het lijkt me dat je dat uitspreekt als roon. Is het in het Nederlands dan ook roon en heb ik het altijd verkeerd gezegd (in mijn hoofd :'))?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:55

Volgens mij inderdaad als roon, ro(w)an is meer een naam :+

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:57

Steeph schreef:

xDaphnexx schreef:

Volgensmij niet. Bij apen hebben ze een test gedaan met een stipje/sticker op het voorhoofd waarbij apen zagen dat de sticker op hùn voorhoofd zat en het dus van het eigen hoofd gaan halen, terwijl veel andere dieren geen reactie of een reactie naar de spiegel geven. Hoe dit onderzoek heet weet ik niet

Zijn er meerdere an. O.a. Frans de Waal heeft dit onderzocht. Bekend is dat olifanten, mensapen en dolfijnen zichzelf wel herkennen, en dan inderdaad de verkleuring did ze in dd spiegel op hun hoofd zien gaan aanraken. :j

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:16

Steeph schreef:

xDaphnexx schreef:

Maar je ziet vaak filmpjes met bijvoorbeeld een hond die dan lijkt in de spiegel en dan gaat kwispelen maar is dat dan herkennen of denken ze meer zo van dat is een hond die ik nog nooit heb gezien? :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:18

Ik ken paarden die hun spiegelbeeld aanvallen of juist er angstig van zijn.
Ik denk ook niet dat die zichzelf herkennen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:19

Mijn kat gaat in attack modus als ie in de spiegel kijkt, compleet met dikke staart etc :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:21

Honden herkennen wel het principe hond in de spiegel maar niet het feit dat zij het zelf zijn. Dat kan je ook mooi zien aan het feit dat ze om de spiegel heen willen lopen of de spiegel aan willen vallen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:27

Er is bekend dat olifanten, sommige primaten en dolfijnen zichzelf herkennen in de spiegel. (check even mirror test Frans de Waal). Dit heet ook de spiegeltest. Dit betekend niet dat andere dieren geen zelfbewustzijn hebben, maar op een andere manier het waarnemen. Als je een hond zijn urine op een voor hem onbekende plek neerlegt dan raakt hij compleet in paniek. Voor hem is reuk namelijk zijn primaire waarnemingsorgaan.

Bij de test van dolfijnen bleken ze zelfs te besluiten seks te hebben met andere en bewust in de spiegel te kijken hoe het er aan toe gaat. :')
Varkens lijken zichzelf niet te herkennen in een spiegel maar weten wel hoe een spiegel werkt. Ze kunnen door in een spiegel te kijken zien waar voedsel ligt en ook weten hoe op die plek te komen (die zonder spiegel niet te zien is).

Sorry ben een beetje geobsedeerd door dierintelligentie :') Er zijn super veel testjes gedaan en op internet te vinden. (bv Secret life of Pigs, Frans de Waal heeft heeel veel onderzoek gedaan voornamelijk bij primaten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:34

Shanna schreef:

Ah wat naar ;(...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:01

Anoniem schreef:
Shanna schreef:

Ah wat naar ;(...

Ik dacht ook altijd ro-an :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:01

bruintje123 schreef:

Ja jij bent die lieve bokker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:11

billy3105 schreef:
bruintje123 schreef:

Ja jij bent die lieve bokker!

Werkt niet bij mij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:21

In de laatste pagina url zetten.

En billy. Jij bent de eerste en enigste die mij lief vind op bokt. :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:45

Ik heb nu echt al 2 weken elke dag een paar keer zo'n tikje in mn wang (zoals je oog trilt weetjewel) maar kan daar iets verkeerd aan zijn of is het onschadelijk?

Gido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:21

Ik vraag mij altijd af of paarden het niet heel heet krijgen onder een oornetje, de meeste vliegen zijn er namelijk als het warm is en juist dan doe je hem vaak om toch?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:06

Waarom is: mijn ...droom, in de titel opeens zo populair op bokt?
Het begon met een bonte droom, toen nog 3 bonte dromen en sinds vanavond is er ook een zwarte en zachte bruine bij gekomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:14

Ik vraag me af... Fles drinken wat geopend in de auto heeft gelegen met deze hitte, kun je dat nog drinken?

Gaat om cranberry sap. Staat wel op gekoeld bewaren maar hoe gevaarlijk is het als je dat niet doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:15

Vooral erg vies weet ik uit ervaring :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:37

amoj schreef:
Ik vraag me af... Fles drinken wat geopend in de auto heeft gelegen met deze hitte, kun je dat nog drinken?

Gaat om cranberry sap. Staat wel op gekoeld bewaren maar hoe gevaarlijk is het als je dat niet doet?

Minder dan een halve dag moet wel kunnen, maar als het er al een week ligt zou ik er niet meer aan beginnen...