Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:22

Hier een baal momentje.
Had een hometrainer op MP gezet. VP 75. Kreeg biedingen rond de 30 euro.
Gisteren belde iemand. Uiteindelijk prijs overeen gekomen van 45 (wilde eigenlijk 50 maar toe maar. om 5 euro niet miepen)
Krijg ik gisteren avond een mail van iemand die hem voor die 75 wil ophalen -O-

Nu hoop ik dat die mensen van de 45 euro morgen niet komen... hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:29

Ga je zien dat die er wel netjes en op tijd staan haha. Iets met de wet van murphy :')

Ik ben al een tijdje op zoek naar extra weiland om te huren of kopen. Vandaag wat gezien om te huren, nummer opgeschreven en aangezien er bij stond "liefst na 18u" netjes gewacht.
Blijkt heel mooi aanbod te zijn, schappelijke prijs met echt alles inclusief. Het is een landbouwer in bijberoep die extra land wil gaan verhuren aan paardenmensen. Wat zit er allemaal in? Mesthoop leeghalen, netstroom, stromend water, opslag voor hooi en stro, onderhoud van het weiland zoals bemesting, maaien, kalk strooien, ligt aan een betonnen pad dus makkelijk bereikbaar en iets verderop is een binnenbak die afgehuurd kan worden + een paar ruiterroutes.

Er was iemand die er al huurt die een geïnteresseerde had aangebracht, die komen zaterdag kijken. Als zij het niet nemen heb ik 1e keuze. Ik was niet de eerste beller, maar wel de eerste die beleefd was en netjes na 18u belde, dus grote kanshebber haha }>

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:46

Ja idd.. dat geluk zal ik dan wel weer hebben. Maarja. Dacht kan het wel niet doen voor die 45 euro, maar dan staat ie er over een paar maanden nog.

Duimen varekaj!

Mensen zijn brutaal he. Hoe vaak toch overdag bellen terwijl je duidelijk zegt na een bepaalde tijd. Bij ons op stal ook als de eigenaar zelf een paard op MP heeft staan. bellen na 19:00 uur. Niet omdat overdag niet mag maar hij dan voornamelijk buiten is niet bereikbaar (doet niet aan mobiel)
En hoevaak je dan toch niet aan de koffie zit en de telefoon roodgloeiend staat.. pff
Laatst bijgewerkt door Donna89 op 08-03-16 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:50

Yup, bedacht ik ook, ze zetten dat uur er niet voor niets bij. Hij is landbouwer in bijberoep, dus ik neem aan dat die overdag nog een andere baan erbij heeft. Niets zo vervelend als mensen je dan de hele tijd platbellen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:58

Eindelijk eens normale serieuze reactie... komt ui zelfde woonplaats en komt vrijdag tussen 3 en 4! :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:20

Had iets te koop gezet via fb, voor een lage prijs. Gewoon omdat het in de weg staat.
Iemand stuurt een pb met dat hij het graag wilde hebben, nou prima kom maar halen.
Of ik hem gezien de afstand niet tot de helft van de afstand tegemoet wilde komen rijden.
Ja maar het was wel 2 uur rijden.
Ja sorry woonplaats staat erbij, dus had je kunnen zien. Hij zegt donderdag het te komen ophalen dus ben benieuwd.

Donderdag komt ook iemand m'n zadel ophalen als het goed is. Ondanks dat deze gereserveerd staat blijven mensen bieden..... Tja is het risico, maar is niet anders. Ik vind altijd afspraak is afspraak

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:32

Ik heb ook weer wat hoor. Iets gezien dat ik al poosje wilde hebben (hoewel ik het eigenlijk niet nodig heb). Vraagprijs geboden. Blijkt diegene het kwijt te zijn. Ivm verhuizing kan ze volgende maand pas zoeken. Dat duurt me even te lang -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:02

Ik moet ook wachten om te kijken wat de eerste geïnteresseerden zeggen over de weide. Man was verbaasd dat ik dat normaal vond haha, bijna alle anderen zeiden "ik zeg nu al toe dus dan heb ik 'm eerst". Eerlijk gezegd heel aangenaam zo, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:33

hahaha ik kom hier tijdens de verhuizing ook allerlei dingen tegen waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:23

Via FB pagina de bijna niet gebruikte voetbaltafel van mijn zoontje aangeboden. Binnen een half uur overspoeld met pb's en biedingen die maar bleven oplopen tot uiteindelijk 80 euro. We hebben hem verkocht voor 50 euro aan een tussenschoolse opvang. En ik kreeg me toch een boze pb van een vrouw die er duidelijk niet van gedient was dat we hem niet aan haar hadden verkocht, want zij had het hoogste bod.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:26

Alja schreef:
hahaha ik kom hier tijdens de verhuizing ook allerlei dingen tegen waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had :+

Even off topic wat voor deken heb je te koop van amigo?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:28

F_inley schreef:
Alja schreef:

Even off topic wat voor deken heb je te koop van amigo?

Als je dit per PB doet hoeft het hier niet offtopic te gaan...

Ik kreeg gisteren een mailtje:
"Ik wil dit boek kopen. Als de verzendkosten niet te hoog zijn is het bij deze verkocht aan mij."
Pardon? Wat is er gebeurd met 'ik wil het graag overnemen, is het nog beschikbaar'

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:33

Dat laatste staat er wat banketstaaf, maar ik denk niet dat die persoon dat zo bedoelde. Meer zoiets als 'kijken is kopen' waarbij een hoop mensen denken dat als je komt kijken dat je ook moet kopen.

Dit vat ik meer op als ik wil het gewoon graag van je kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:42

Heb net een mailtje in het Engels van iemand die iets bij mij op willen halen, maar daar heb ik geen zin in eigenlijk, vertrouw dat niet zo :n

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:45

[***] schreef:
Heb net een mailtje in het Engels van iemand die iets bij mij op willen halen, maar daar heb ik geen zin in eigenlijk, vertrouw dat niet zo :n

dan zeg je toch gewoon dat je al andere geinteresseerden hebt en dat als zei het niet willen je het nog laat weten? gewoon daarna geen bercihtje meer sturen.. ben je er ook van af haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:46

its_daantjee schreef:
[***] schreef:

dan zeg je toch gewoon dat je al andere geinteresseerden hebt en dat als zei het niet willen je het nog laat weten? gewoon daarna geen bercihtje meer sturen.. ben je er ook van af haha

Ja, denk dat ik dat maar doe, negeren is ook weer zowat. :=

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:48

jaa daarom, dit is ook niet super netjes, maar hij weet toch niet hoe het zit. kun je beter een nette reactie sturen en gewoon geen contact meer met hem opnemen.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:10

Een tijdje geleden had ik iemand via marktplaats die had een bod gedaan, ik akkoord dus kom maar halen. Probeer af te spreken ging ie moeilijk lopen doen, dus ik zeg sorry hier heb ik geen zin in als je het wil halen hoor ik het wel.
Kreeg ik terug, krijg lekker de kanker met je ventilator (volgens mij was het de ventilator in ieder geval).
Ik reageerde daar heel luchtig enz op, ging ie via marktplaats account opzoeken waar ik woonde, zegt ie dus als ik het goed zie woon je daar.
Dan denk ik echt whyy??? Ik heb dan niet mijn echte postcode er op staan maar postcode van zo'n 1 km verderop en zag nu dat je kon kiezen of je wil dat het zichtbaar is op je marktplaats of niet..
Rare mensen..

En een paar maand geleden had ik mijn western zadel nog te koop, zgan merk zadel. Krijg je biedingen van 150 euro enzo... Kan ik me echt dood aan ergeren..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:18

Ik was ook bijna een raar persoon op marktplaats..
Weten jullie nog dat gisteren mijn hometrainer opgehaald zou worden voor € 45,- Mensen zouden om 8 uur komen

Nou is gisteren mijn kleine mannetje ( 8 maanden) opgenomen in ziekenhuis met een longontsteking en RS virus.... Helemaaal niet meer aan die hometrainer gedacht natuurlijk
Tot gisteren avond 7 uur.. Oeps. Gauw die mensen gesmst. Heel begripvol. Ook wel aangegeven dat ik moeilijk kan zeggen wanneer er iemand thuis is de komende dagen aangezien ik zelf 24/7 op ziekenhuis ben
Toch nog weer 3 x bellen vandaag.. *zucht* Nu maar voor morgen avond afgesproken. hopen dat een vriendin het wil afhandelen

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:41

Dan ben jij toch geen raar persoon. In zo'n situatie heb je gewoon iets anders aan je kop. Sterkte met je zoontje!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:52

nee oke maar wel als ik was vergeten af te bellen. Volgens die mensen was ik dan wel een raar persoon.
Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 06:53

Had ik hem lekker naar iemand anders gedaan.. Ze hadden ook voor niks kunnen rijden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:14

ok. als ze dat tegen je gezegd hebben en ook nog 3x gaan bellen zou ik dus cancelen en die mensen vd 75 euro mailen. Stelletje droeftoeters!! Ook als je het wel vergeten had is dat volledig te begrijpen.Die mensen zijn zelf raar!

En beterschap met je zoontje!!

ik had ook weer wat. bloembakken zou ik afhalen. 5 groot 4 klein 8 palissades. vandaag afgesproken. moest 3x om adres vragen maar goed. 8.30 zou ik er zijn. hij was er wel.Kom ik daar...niemand. ik mail: het ligt achter het huis. neem maar mee. Ik kijken..liggen daar alleen grote. 1 kleintje (het ging me juist om de kleintjes)en 4 palissades.de andere 4 zaten nog in de grond. Aangezien hij foto had van palissades die eruit waren en ook niks gezegd had had ik natuurlijk geen schep mee. Enfin. 8k maol hem dat het niet klopte met de ad. heb de kleine ingeladen (mijn dieselvergoeding voor deze onzin) en de rest laten liggen. Krijg ik net (uur later) bericht: ik ben over 45 minuten thuis. Ik heb teruggemaild: ik ook.
Laatst bijgewerkt door IHN op 11-03-16 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:20

en nu nog berichtje gekregen: hee. was het niet wat je zocht? Euh...nee? Dat wil weleens gebeuren als je andere dingen opgeeft in de ad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:38

Citaat:
Krijg ik net (uur later) bericht: ik ben over 45 minuten thuis. Ik heb teruggemaild: ik ook.

_O- Mooi antwoord, die ga ik onthouden :')

Hier van de week dan wel niet via marktplaats maar facebook.. Maar net zo irritant. Nu zal mijn reactie uiteindelijk misschien ook wat vreemd zijn maar had het nogal gehad.

Hadden 's morgens afgesproken dat de kopers tussen 7 en 8 iets op zouden halen. Vond ik een mooie tijd, want dan kon daarna de kleine aan z'n fles en z'n bedje in.

Krijg ik om kwart over 8 een berichtje 'oeps, we zijn het vergeten. is het goed dat we na goeie tijden komen?'

Nou eh. Wat denk je zelf. :x Dat zou betekenen dat ze er pas rond 9 uur waren. Had nou die kleine z'n fles al gegeven en die ogen vielen al dicht. Zul je zien, gaat de deurbel, istie wakker en kan ik 2 uur lopen sussen. Dankje vriendelijk. Dus aangegeven (op nette toon) dat dát 'm niet ging worden omdat ik nu die kleine z'n fles al had gegeven en naar bed zou brengen. Zo groot is ons huis nou ook weer niet dat je het niet hoort in de slaapkamer.

Nou voor de dag daarna afgesproken, 1 uur zouden ze er zijn. Krijg ik om 5 over 1 weer een berichtje, oeps, nu was d'r man het vergeten. Hij was zo thuis en dan zouden ze er rond half 2 zijn. Ondertussen zat ik dus weer met een brullend kind, want ik had z'n flesschema wat opgeschoven juist zodat ik die mensen een beetje netjes te woord kon staan. Dan denk ik bij mezelf, je weet om half 1 toch ook al dat je 1 uur niet gaat redden? Stuur dan om half 1 een berichtje :x

Stonden ze dus om half 2 aan de deur, dus had het spul al mee naar beneden genomen want ik zit zelf ook nog met gigantische griep thuis en die kleine had trek. Fles geven en dan even onderbreken was geen optie want dan gilt ie écht de boel bij elkaar alsof ie vermoord wordt en dat vind ik ook gewoon niet nodig. Had 'm kunnen sussen in z'n box dus daar lag ie ff maar hij weet dondersgoed wanneer ie trek heeft, dus als ie me dan zou zien zou dat 'vretennnnn' betekenen. Dus ik netjes beneden de deur open gedaan en de boel overhandigd, stormt ze bijna naar binnen. Netjes aangegeven dat ik beroerd ben, kleine boven zit te wachten op z'n fles dus dat ik het kort wilde houden. Stond ze heel beteuterd te kijken want ze wilde het eigenlijk nameten. Toen greep d'r vent wel in met de mededeling 'als ze je had willen oplichten doet ze dat heus niet op d'r huisadres. Jij wilde het ophalen, wat mij betreft had ze het opgestuurd maar jij wilde persé langs.

Goed, nu zal het van mijn kant dus ook wat raar zijn dat ik beneden de boel in de deuropening heb afgehandeld maar was het echt beu. Hoe moeilijk is het om op tijd een berichtje te sturen dat je wat later bent..