Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LaPluche schreef:Ik heb complexe PTSS en rook elke avond voor het slapen gaan wiet.
Met normale medicatie ben ik al suïcidaal geweest, of compleet en helemaal afgestompt van alle gevoelens.
Wiet werkt voor mij prima, ik word rustig, slaap rustig in en ook de nachtmerries zijn afgenomen.
Ik heb jarenlang therapie gevolgd, heeft me uiteindelijk weinig geholpen.
Dus wiet is voor mij een prima, natuurlijk, middel. Ik functioneer normaal, voor zover.
Dus jouw vlieger gaat niet voor iedereen op.
Britta31 schreef:Juval is het wel veilig voor jou? Je moet je ook veilig voelen bij het pensionpaard, zoniet zou ik het paard weer laten ophalen.
juval schreef:dat ik mezelf heb overschat. Ik ben niet zo dapper als ik hoopte. Ik heb moeite met het aandoen van de vliegendeken bij de 2jarige merrie die in pension staat. bij de bilkoorden maakte ze dreigende bewegingen en tilt ze het been op, daardoor ben ik toch wel wat onder de indruk, en dat merkt ze natuurlijk meteen. Lastig hoor. Beestje moet een vliegendeken op vanwege eczeem.
MyWishMax schreef:juval schreef:dat ik mezelf heb overschat. Ik ben niet zo dapper als ik hoopte. Ik heb moeite met het aandoen van de vliegendeken bij de 2jarige merrie die in pension staat. bij de bilkoorden maakte ze dreigende bewegingen en tilt ze het been op, daardoor ben ik toch wel wat onder de indruk, en dat merkt ze natuurlijk meteen. Lastig hoor. Beestje moet een vliegendeken op vanwege eczeem.
Is het niet dapper of is het dier gewoon nog te onbetrouwbaar/groen? Want het is toch niet gek dat je even voorzichtig bent bij een dreigend paard? Staat ze bij jou in de opfok of echt pension en komen de eigenaren nog meerdere keren? En moet je elke keer deken op en af doen of kan je hem gewoon oplaten en de eigenaren laten doen?
juval schreef:MyWishMax schreef:Is het niet dapper of is het dier gewoon nog te onbetrouwbaar/groen? Want het is toch niet gek dat je even voorzichtig bent bij een dreigend paard? Staat ze bij jou in de opfok of echt pension en komen de eigenaren nog meerdere keren? En moet je elke keer deken op en af doen of kan je hem gewoon oplaten en de eigenaren laten doen?
pony is heel groen, net 2 geworden. En ja, het is de bedoeling dat ik die deken op en af doe want ze gaan snachts op stal. Eigenaar komt wel regelmatig maar niet dagelijks. Pony staat er net een maandje dus ik wil ze ook niet meteen opgeven, maar het moet wel verbeteren.
MyWishMax schreef:Hutcherson schreef:
Gelukkig kijken ze bij het uwv ook naar je opleiding en restverdiencapaciteit. Dus als jij altijd werkte als leidinggevende mogen ze je niet aan de lopende band zetten gelukkig.
En wat je zegt is erg kort door de bocht.
Als TS elke werkdag honing kan slingeren (of naar de efteling kan, dat is vaak mijn voorbeeld) dan is er arbeidsvermogen. Maar dat is vaak niet het geval ivm toename van klachten en recuperatietijd die nodig is vanwege de inspanning.
Feit dat ze vol over dr grenzen gaat, betekend niet dat ze elke werkdag minimaal 2 uur werkvermogen heeft. Dat is wel wat het uwv vereist voor arbeidsvermogen.
Kort door de bocht? Die opleiding is iig al lang niet altijd waar. En die leidinggevende is alleen omdat dat salaris te hoog is en je dan aan de lopende band te veel salaris verlies hebt. Niet omdat je leidinggevende was. Want waarom zou iemand met juridische studie wel aan de lopende band kunnen staan als ze naar opleiding kijken? Ja, ik kreeg de opmerking dat als ik even 38 uur op mijn niveau ging werken weer ik dan wel een uitkering zou kunnen krijgen. Terwijl kennis zonder een opleiding en met minder ernstigw klachten volledig afgekeurd werd, want die was manager van een winkel en had hoger salaris als wat ik had. Vanwege de hoogte van het salaris. Maar of je lichamelijk aan die lopende band kan staan boeit ze niet. Zelfs niet als je enorme verslagen van artsen hebt die iets meer verstand hebben van de ziektes die zeggen dat het niet mogelijk is. En dat hele recuperatietijd moet je ook maar hopen dat ze naar kijken. Dat doen ze vaak zat niet. Ook al zijn er verslagen van revalidatie, ze doen gewoon aan natte vingerwerk regelmatig. Want met 1 gesprekje weten zij het beter als het volledige medische dossier van artsen die je vaker gezien hebben als 15 minuten. Als je tenminste het geluk hebt dat ze ook echt dossier aanvragen overal of het lezen als je het erbij levert, omdat je al het vermoeden had dat ze niks zouden opvragen.
Echt, het uwv met wia enzovoorts is regelmatig echt 1 grote grap. En dat is en door mijn ervaring en door ervaringen van mensen die er gewerkt hebben of zelf ervaring mee hebben gehad. Mensen zijn veel te afhankelijk van wie ze treffen en het uwv heeft last van medewerkers die enorm vasthouden aan stereotype. Zoals te jong, je ziet er niet ziek uit, je kan toch ook hier komen? En denken dat zij het beter weten als medici die een aandoening onderzoeken.