Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:33

Ik weet niet wat voor soort idioot gedrag mijn merrie de laatste tijd elke keer heeft hoor. Wilde het vliegenmasker afhalen, omdat het regent. Gaat ze helemaal over de pis door het geluid van het klittenband. Beest heeft al drie jaar van maart t/m oktober zo'n beetje een masker om als het niet regent. Word er een beetje moedeloos van. Ben eigenlijk bang dat er zenuw technisch iets op doet, maar naast het schrikachtigere gedrag is er niets anders. Loopt gewoon recht, niet kreupel, niet zwalkend. Enige wat ik lichamelijk vind is een bult net voor het heupbeen. Vermoedelijk een fragmentje, maar ze heeft er geen pijn aan niets.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:36

dat ik mezelf heb overschat. Ik ben niet zo dapper als ik hoopte. Ik heb moeite met het aandoen van de vliegendeken bij de 2jarige merrie die in pension staat. bij de bilkoorden maakte ze dreigende bewegingen en tilt ze het been op, daardoor ben ik toch wel wat onder de indruk, en dat merkt ze natuurlijk meteen. Lastig hoor. Beestje moet een vliegendeken op vanwege eczeem.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:21

Ik woon aan een eenrichtingsweg. Komt er net 1 of andere aso keihard tegen de richting in gereden en parkeert zo zijn auto. Is het nou zo moeilijk om even om te rijden (350 m) en via de goede kant te komen? En op een normale snelheid?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:30

LaPluche schreef:
Ik heb complexe PTSS en rook elke avond voor het slapen gaan wiet.
Met normale medicatie ben ik al suïcidaal geweest, of compleet en helemaal afgestompt van alle gevoelens.
Wiet werkt voor mij prima, ik word rustig, slaap rustig in en ook de nachtmerries zijn afgenomen.
Ik heb jarenlang therapie gevolgd, heeft me uiteindelijk weinig geholpen.
Dus wiet is voor mij een prima, natuurlijk, middel. Ik functioneer normaal, voor zover.
Dus jouw vlieger gaat niet voor iedereen op.

Het is wel handig om te lezen wat er staat. Dan had jouw laatste zin al niet geschreven hoeven te worden namelijk, dat is namelijk juist wat ik zeg, dat niks voor iedereen met ptss geldt.

Ik schrijf namelijk ook niet voor iedereen maar juist dat je soms hele vervelende gevallen ziet. :+ En die gevallen heb je ook gewoon, net als de gevallen die het wel als oplossing zien, wat weer een reactie is op andere bericht dat we wel weten dat het geen oplossing is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:49

Juval is het wel veilig voor jou? Je moet je ook veilig voelen bij het pensionpaard, zoniet zou ik het paard weer laten ophalen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:54

Britta31 schreef:
Juval is het wel veilig voor jou? Je moet je ook veilig voelen bij het pensionpaard, zoniet zou ik het paard weer laten ophalen.

sluit ik mij bij aan :j

Niet dat jij dat jonge paard op moet voeden.

Moe, zo extreem moe, al dagen.
Dacht eerst de warmte die eruit komt, maar dat moet toch wel voorbij zijn

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:09

juval schreef:
dat ik mezelf heb overschat. Ik ben niet zo dapper als ik hoopte. Ik heb moeite met het aandoen van de vliegendeken bij de 2jarige merrie die in pension staat. bij de bilkoorden maakte ze dreigende bewegingen en tilt ze het been op, daardoor ben ik toch wel wat onder de indruk, en dat merkt ze natuurlijk meteen. Lastig hoor. Beestje moet een vliegendeken op vanwege eczeem.

Is het niet dapper of is het dier gewoon nog te onbetrouwbaar/groen? Want het is toch niet gek dat je even voorzichtig bent bij een dreigend paard? Staat ze bij jou in de opfok of echt pension en komen de eigenaren nog meerdere keren? En moet je elke keer deken op en af doen of kan je hem gewoon oplaten en de eigenaren laten doen?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:18

Dat met de warmte mijn benen niet zo lekker willen. En zit nu dus te twijfelen of het zin heeft om met een klein spoortje te rijden. Puur zodat ik met minder kracht mijn hulpen door kan geven.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:37

MyWishMax schreef:
juval schreef:

Is het niet dapper of is het dier gewoon nog te onbetrouwbaar/groen? Want het is toch niet gek dat je even voorzichtig bent bij een dreigend paard? Staat ze bij jou in de opfok of echt pension en komen de eigenaren nog meerdere keren? En moet je elke keer deken op en af doen of kan je hem gewoon oplaten en de eigenaren laten doen?

pony is heel groen, net 2 geworden. En ja, het is de bedoeling dat ik die deken op en af doe want ze gaan snachts op stal. Eigenaar komt wel regelmatig maar niet dagelijks. Pony staat er net een maandje dus ik wil ze ook niet meteen opgeven, maar het moet wel verbeteren.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:38

Op een regenachtige zondag naar de Ikea. Zo dom :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:42

black_kelpie schreef:

Wat moet jij een hekel aan jezelf hebben. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:02

juval schreef:
MyWishMax schreef:

pony is heel groen, net 2 geworden. En ja, het is de bedoeling dat ik die deken op en af doe want ze gaan snachts op stal. Eigenaar komt wel regelmatig maar niet dagelijks. Pony staat er net een maandje dus ik wil ze ook niet meteen opgeven, maar het moet wel verbeteren.

Moet die perse s nachts af? Hier staan ze s nachts ook met de dekens, want hier doet stal niet dekens op en af. Tenzij het ineens enorm slecht weer of juist heel heet is bijvoorbeeld. Dus ik doe de deken af s nachts als ik op tijd ben om hem weer op te doen, andere keer houden ze de dekens gewoon op tot volgende dag.

En staat ze los of vast als je bezig bent? Heb je al tegen de eigenaar gezegd dat ze dit doet? Dan kunnen zij er aan werken, want niet willen opgeven snap ik hoor! Maar opvoeden is wel de taak van de eigenaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:06

MarlindeRooz schreef:
black_kelpie schreef:

Wat moet jij een hekel aan jezelf hebben. :+

Waarom doe je dat dan ook? :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:09

Ik was bij een winkel ernaast en ik had maar 1 ding nodig dus ik dacht er wel even snel doorheen te kunnen vliegen. Mijn ergernis is dus ook niet persé de drukte bij Ikea, wel mijn gebrekkige inschattingsvermogen :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:25

Hier ook zo dom geweest. Met moeite een parkeerplek gevonden. Wel vrij snel door de winkel en bij de kassa had ik alles in de app al gescand dus zo klaar. Daarna nog naar de Hornbach |o

Nu hoofdpijn en overprikkelt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:38

Ik probeer een flyer te maken op drukwerkdeals want dat heb ik vaker gedaan maar er lijkt wel iets veranderd aan de site of ik pak de verkeerde want ik krijg het niet voor elkaar. |o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:38

MyWishMax schreef:
Hutcherson schreef:

Gelukkig kijken ze bij het uwv ook naar je opleiding en restverdiencapaciteit. Dus als jij altijd werkte als leidinggevende mogen ze je niet aan de lopende band zetten gelukkig.
En wat je zegt is erg kort door de bocht.

Als TS elke werkdag honing kan slingeren (of naar de efteling kan, dat is vaak mijn voorbeeld) dan is er arbeidsvermogen. Maar dat is vaak niet het geval ivm toename van klachten en recuperatietijd die nodig is vanwege de inspanning.
Feit dat ze vol over dr grenzen gaat, betekend niet dat ze elke werkdag minimaal 2 uur werkvermogen heeft. Dat is wel wat het uwv vereist voor arbeidsvermogen.

Kort door de bocht? Die opleiding is iig al lang niet altijd waar. En die leidinggevende is alleen omdat dat salaris te hoog is en je dan aan de lopende band te veel salaris verlies hebt. Niet omdat je leidinggevende was. Want waarom zou iemand met juridische studie wel aan de lopende band kunnen staan als ze naar opleiding kijken? Ja, ik kreeg de opmerking dat als ik even 38 uur op mijn niveau ging werken weer ik dan wel een uitkering zou kunnen krijgen. Terwijl kennis zonder een opleiding en met minder ernstigw klachten volledig afgekeurd werd, want die was manager van een winkel en had hoger salaris als wat ik had. Vanwege de hoogte van het salaris. Maar of je lichamelijk aan die lopende band kan staan boeit ze niet. Zelfs niet als je enorme verslagen van artsen hebt die iets meer verstand hebben van de ziektes die zeggen dat het niet mogelijk is. En dat hele recuperatietijd moet je ook maar hopen dat ze naar kijken. Dat doen ze vaak zat niet. Ook al zijn er verslagen van revalidatie, ze doen gewoon aan natte vingerwerk regelmatig. Want met 1 gesprekje weten zij het beter als het volledige medische dossier van artsen die je vaker gezien hebben als 15 minuten. Als je tenminste het geluk hebt dat ze ook echt dossier aanvragen overal of het lezen als je het erbij levert, omdat je al het vermoeden had dat ze niks zouden opvragen.
Echt, het uwv met wia enzovoorts is regelmatig echt 1 grote grap. En dat is en door mijn ervaring en door ervaringen van mensen die er gewerkt hebben of zelf ervaring mee hebben gehad. Mensen zijn veel te afhankelijk van wie ze treffen en het uwv heeft last van medewerkers die enorm vasthouden aan stereotype. Zoals te jong, je ziet er niet ziek uit, je kan toch ook hier komen? En denken dat zij het beter weten als medici die een aandoening onderzoeken.

Ja het systeem van uwv alles behalve eerlijk of doeltreffend. Ze kijken naar je restverdiencapaciteit waarbij je maximaal 35% loonverlies mag hebben. Dus verdiende jij netto 4000€ in de maand voordat je ziek werd? Vallen alle banen af die onder het loon van 2600€ netto liggen. Dat zijn er nogal wat, waaronder lopende band werk. Ze houden weldegelijke rekening met je vooropleiding, aangezien ze die jurist dan heel snel terugzien met een burnout of bore-out. Bovendien, zou die zoon baan nooit accepteren op lange termijn en zelf verder zoeken wss (zonder het vangnet van uwv). Uwv kijkt weinig naar de klachten en kan alleen chronisch afkeuren bij een erkende, progressieve aandoening.

En ze hanteren een soort minimum van 2 uur per werkdag die jij een werkgever moet kunnen bieden. Als dat binnen de mogelijkheden ligt dan heb je werkvermogen. En niet of je 1 dag 6 uur kunt bieden en daarna 4 dagen plat ligt en moet bijkomen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:51

Bellatrix, gisteren niet gelezen maar alsnog sterkte met het verlies.

Ook andere mensen, rustig aan! :knuffel: <3

Normaal heb ik geen probleem met regen.
Maar ik heb nu (Jaja! Als 30 jarige!!) en hele leuke verzorgpony (van 1.36! Echt pony) waar ik mee wil wandelen, tutten, dubbele lange lijnen, lange teugelen, etc. :')
Maar dat taffes weer, zorgt er voor dat die lieverd nat is!
Dus ik kan niet frutten aan die manen. :') en in de buiten of longe of losgooibak. Want door de stortregen is alles een zwembad!

Maar heb binnen werken aan de hand gedaan en hij heeft genoten van zn vitamine met zomer kruiden! <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:07

Pauze tijdens de film in de bioscoop ^) Ik zat er net lekker in :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:14

Ai, ik haat pauze in de bioscoop. Ik ben zo blij dat Pathé Ede dat niet heeft.

Welke film? Jurassic Park toevallig? :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:23

Ik red het niet eens tot aan de pauze als die er al is. Ik moet vaak voor die tijd de zaal al uit om te plassen. _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:24

Oh nee ik niet, Jurassic was 2 uur en 20 min en ik ben ervoor geweest. Tijdens de film niets gegeten of gedronken en ik ben thuis pas weer gegaan. :D

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:29

Ik weet meteen weer waarom we normaal ‘s avonds niet wisselen met de kinderen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:36

Dat ik net 2 snoeptomaatjes van de plant wil trekken en mijn evenwicht verlies en half in de lavendel val en half met mijn bil op de houten afrastering tussen het natte gras en de lavendel en ik nu een natte broek heb en morgen een blauwe plek op mijn bil. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:38

Mensen die achter de pc werken, hoe doen jullie dit? Hele dagen staren naar het scherm?

Ik ben vandaag al uren aan het studeren maar krijg echt last van mn ogen joh :=