Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:56

Haha ok! Kleiner doen ze niet helaas.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:06

VuurVleugels schreef:
Kun je in je eentje een buitenrit boeken bij de Mill Ranch? Weet wel dat er altijd begeleiding mee gaat, maar kan je je ook als individu aanmelden of alleen met een groep?

Je kan hier eens informeren of je ook met een begeleider alleen op buitenrit kan: https://www.willsranch.nl/prijzen , dat zit in Noord-Brabant.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:15

Voor m'n moeder:
Ze gaat dit jaar de Nijmeegse vierdaagse lopen dus is nu al veel aan het wandelen. Alleen elke keer heeft ze na het wandelen veel uitslag. Rode vlekken, is warm en jeuk wat. Is in het begin ook dikker/ bultjes maar dat trekt weg. Het zit alleen op haar benen.
Een keer in een korte broek met de volle zon, toen zat het helemaal onder. Maar gisteren met een lange broek en geen zon of warmte, had ze het ook.
Ze wandelt al jaren en heeft dit nooit gehad. Ze is ook totaal niet bekend met allergische reacties.

Het lijkt een reactie op warmte, niet perse op de zon.
Ze heeft al een speciale wandelbroek die uv-werend en ademend is.
Op haar voeten heeft ze het ook en daar doet ze nu een gaasje op, dat lijkt te werken. Maar heel je been inwikkelen is niet echt handig natuurlijk.
Compressie sokken werkte averechts, toen was de uitslag helemaal erg.

Ze smeert er nu aftersun op geloof ik of een koel gel.

Met een dag wandelen is het nog wel te doen maar straks met de vierdaagse... Rond de 15km begint het al op te spelen zegt ze.

Heb haar nu maar een anti-histamine tabletje gegeven. Als dat werkt, wanneer kan ze dat het beste pakken? Voor het wandelen, als het op speelt of pas na het wandelen?

Tips wat ze nog kan proberen zijn welkom..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:16

Ik heb me laten vetellen dat je dit kan krijgen van veel wandelen op asfalt ondergrond. Is dat bij haar het geval?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:48

Oh huh, bijzonder wel! Misschien omdat het hitte weerkaatst? Maar kan me niet voorstellen dat dat gisteren aan de hand was. Tis niet koud maar gisteren was het ook echt geen lekker weer

Volgens mij zit er wel veel afwisseling in. Bospad, fietspad etc.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:26

VuurVleugels schreef:
Kun je in je eentje een buitenrit boeken bij de Mill Ranch? Weet wel dat er altijd begeleiding mee gaat, maar kan je je ook als individu aanmelden of alleen met een groep?

Ik vind de groepen bij The Mills niet groot. Volgens mij rijden ze met max. 10 o.i.d.? En in de ritten die ik heb gereden waren het ook altijd wel ervaren ruiters die mee durfden te rijden.

Maar afijn, als je gewend bent om in echt kleine groepjes of alleen te rijden... Dan is 10 wel even slikken ja ;)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:37

Kookaburra schreef:
VuurVleugels schreef:

Ik vind de groepen bij The Mills niet groot. Volgens mij rijden ze met max. 10 o.i.d.? En in de ritten die ik heb gereden waren het ook altijd wel ervaren ruiters die mee durfden te rijden.

Maar afijn, als je gewend bent om in echt kleine groepjes of alleen te rijden... Dan is 10 wel even slikken ja ;)

Het gaat mij vooral om de prikkels. Ik rij echt ter ontspanning en rust (ja, ook in een stevige galop zit rust haha), en omdat ik heel erg gevoelig ben voor geluid is ontspannen moeilijk als ik allerlei geklets, geroep en gelach om me heen heb. Dus dan zou ik meer bezig zijn met niet overprikkeld raken dan met genieten van de rit.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:38

Ja, dan is max. 10 man best wel uhm... Heel veel!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:39

Haha, daarom. Maar bedankt voor het meedenken!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:39

Ik meen dat stal mira in Vlierden, Brabant, wel buitenritten maakt met alleen de begeleider.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:38

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:40

Ik heb wel eens met 13 gereden bij de Mill Ranch. :+ Maar in galop wordt er niet gepraat, tenminste bij ons toen niet. Maar het is wel een grote groep dus niet geschikt voor jou dan. :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:50

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 16:12

Wat fijn deze suggesties, heel erg bedankt allemaal!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:52

Wordt handbagage ook gewogen? Of alleen gecheckt op formaat?

Ik zit op 10,7 en mag eingelijk maar 10kg hebben.
Zit in een rugtas, dus geen rolkoffertje.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:58

Mijn handbagage is nog nooit gewogen, zolang je het niet incheckt… zou goed moeten gaan, denk ik!
Met wie vlieg je?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 20:06

Sodera schreef:
Mijn handbagage is nog nooit gewogen, zolang je het niet incheckt… zou goed moeten gaan, denk ik!
Met wie vlieg je?

Met Tui via Eindhoven.

Zie net dit op hun site. Mag naast deze tas dus ook nog een persoonlijke item waar geen gewicht bij staat. Mochten ze moeilijk doen gooi ik m'n toilet tas of laptop wel in een boodschappentasje.
Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 01:45

Wat ik me op dit moment afvraag is waarom mijn pinpas geweigerd wordt bij mijn hotel?

Voor vertrek de pas van Europa naar wereldwijd omgezet, ik heb voldoende saldo en de limiet voor betalen ligt ver boven het verschuldigde bedrag. Maar hij wordt steeds geweigerd.

Van de creditcard weet ik alle codes voor digitaal betaalverkeer, maar de pincode heb ik in al die jaren nooit nodig gehad. Dus daar heb ik ook niets aan om te betalen nu :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 02:48

Oh, dat is ellendig := Heeft je bank geen storting? Heb je de pincode niet thuis ergens liggen dat iemand hem voor je kan opzoeken?

Misschien mag je het bedrag ter plekke via internet bankieren naar ze overmaken?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 06:05

Pincode van de creditcard kan je vaak zelf instellen. Is het toevallig dezelfde code als op je pinpas?

In China heb ik aantal jaar terug ook vaker gehad dat m'n pas niet geaccepteerd werd. Sommige pinautomaten werkte het wel, waardoor ik alles met cash betaalde. Is dat nog een optie?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:27

Ze waren gelukkig zo vriendelijk om me in te checken en ik mag het zo opnieuw proberen. Als het niet ulukt bel ik de bank, maar het is wel bijzonder.
Pincode is niet gelijk aan mijn bankpas of het omgekeerde daarvan en poging 3 van wat me logisch leek was ook incorrect...

Die code ligt vast ergens, maar ik zou niet weten waar (heb dat in 2008 ingesteld en sindsdien ook 2x verhuisd).

Gelukkig had ik op het vliegveld wat cash gepind en had ik deze grap niet in de taxi...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:36

Welke bank heb je? In Londen werd mijn ASN pas ook geweigerd bij één bepaalde koffieketen. Verder nergens problemen, alleen als ik daar koffie wilde halen. Verschillende filialen, hetzelfde probleem, heel bijzonder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:44

Mijn bankpassen werden structureel geweigerd bij de atm in america. Goddank wel een credit card die werkte maar dat was knap ellendig. -O- Hopelijk krijg je het opgelost

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:24

Oef dat is wel zuur. Gelukkig mocht je wel inchecken. Welk land zit je?
Zit er geen tijdslimiet op het omzetten van Europa naar wereldwijd misschien?
Uit de ATM halen lukt zeer waarschijnlijk dan weer wel, dus dat kun je doen als het straks weer niet lukt. De logica weet ik ook niet maar weet van een paar reizen dat gewoon pinnen inderdaad niet lukte maar cash uit de muur halen wel :+
Accepteert het hotel wel Maestro?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:45

Ik ben in Glasgow en had bewust al een dag voor vertrek mijn pas op wereldwijd gezet, omdat er soms 4 uur wachttijd op wijzigingen zit.

De drie ATMs die ik gevonden heb bevatten geen cash. Ik denk dat ik misschien wel mijn pincode van mastercard bedacht heb, maar weet niet of ik die nog gedeblokkeerd krijg want dat moet via een automaat en dat lijkt niet te werken hier.

Volgens ABN zou alles moeten werken, dat doet het alleen niet :+
Heb nog de tip gekregen om de pas permanent op wereldwijd te zetten en niet tijdelijk. Dus ga straks nog een keer naar hotel om te proberen.