Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AmyII schreef:purny schreef:Ik vind het echt rot dat jullie je onveilig voelen. Dit signaal zou toch ook naar de onderwijs bond moeten en die zouden hier op in moeten spelen toch?
Juist je werk is een plek waar je je veilig zou moeten voelen
Tendens lijkt op het moment dat collega’s op mijn werk, ondanks de gevoelens van onveiligheid, liever niet weer online gaan ‘kloten’ omdat je dan gewoon studenten kwijt raakt. Daarbij: leer iemand vakvaardigheden maar eens via een laptopschermpje aan (fysieke handelingen), kansloos natuurlijk. Maar dan spreek ik echt alleen voor mijn werkplek, hoe dat op andere plekken is, dat weet ik niet.
Electra63 schreef:imaudy schreef:
Ik vind iemand dwingen om te vaccineren niet de juiste weg. Zou er over gesproken worden in de tweede kamer dan zou ik zelfs gerust op Baudet gaan stemmen
Baudet die vrouwonvriendelijk en anti-homo is? Baudet die discrimeert? Die artsen en wetenschappers idioten noemt? Die zich omringt met rechtsextremisten? Die bewust nep-nieuws verspreidt?
Maar bovenal:
Wat is zijn oplossing voor deze pandemie?
Vayo schreef:Tja dat leed zou verschrikkelijk zijn als een van mijn ouders een besmetting over zou pakken van een van mijn kinderen. Maar zowel ik als één van mijn kinderen zijn gevaccineerd en mijn ouders zijn beide gevaccineerd. We zijn allemaal gezond voor zover we weten. En mocht het gebeuren dan is dit niet dóór een van de kinderen, maar door Corona.
Vayo schreef:Daar zou ik persoonlijk geen problemen mee hebben. Graag zelfs! Er zijn landen genoeg waar bepaalde vaccinaties verplicht zijn. In Duitsland is bijv. mazelen verplicht om tegen te vaccineren. En hier zouden mensen gelijk beginnen te bleren en janken als het verplicht werd. Terwijl mazelen in de verste verte niet te vergelijken is met de ellende die corona veroorzaakt. Dan is er een vaccin wat echt wel bewezen effect heeft en dan weigeren mensen het, met het risico onnodig op de IC te belanden.
bigone schreef:Relaxed schreef:
Nou nee.. Er komen nu gemiddeld 100 opnames per dag bij.
Dat is de optel en aftreksom. De mensen die ontslagen worden en de doden worden van de opnames afgehaald. Gelukkig gaan er ook veel na een aantal dagen naar huis of met ondersteuning van zuurstof naar huis anders was het al verkeerd gegaan. Vandaag waren er totaal in 24 uur 349 opnames. Daar zijn er na de + en - iets van 90 meer. Maar een paar dagen wat meer doorstroom van verpleeg naar ic en het word al kritiek.
Op dit moment liggen er 519 op de ic, vanochtend nog 488. Het gaat echt hard.
pmarena schreef:Vayo schreef:Tja dat leed zou verschrikkelijk zijn als een van mijn ouders een besmetting over zou pakken van een van mijn kinderen. Maar zowel ik als één van mijn kinderen zijn gevaccineerd en mijn ouders zijn beide gevaccineerd. We zijn allemaal gezond voor zover we weten. En mocht het gebeuren dan is dit niet dóór een van de kinderen, maar door Corona.
Het is natuurlijk wel fair om deze gedachte ook over de ongevaccineerden te blijven houden vind ik.
Dat het niet dóór hen is, maar door Corona.
Ik snap dat daar andere sentimenten mee kunnen spelen zoals "ze kunnen zich beschermen met zo'n flutprikje" maar het grotere plaatje wordt bij die categorie nog wel eens vergeten....
996981 schreef:Vayo, er zijn heel veel manieren om jezelf te beschermen tegen besmetting en dus een eventuele ziekenhuisopname. Vaccineren is een oplossing, niet dé oplossing. Jammer dat mensen dit niet zien
Cer schreef:Dus eigenlijk is het van die ongevaccineerden die nu op de IC en in het ziekenhuis liggen, grotendeels eigen schuld want zij hebben zichzelf niet goed beschermd?
Of lees ik het verkeerd?
AmyII schreef:Dat weet ik, alleen bevind ik me (voor mijn gevoel) in een vreemde soort van ‘wokkel’. Een praktijkvak ìs online niet te leren en dan nog niet te zwijgen over de gedrags- en leerproblemen die we nu veel meer tegen komen bij de nieuwe populatie sinds de vorige lockdown(s).
Het allerliefst zou ik fysiek doorgaan alleen voelt dit nu onveilig. Wat dan wel een juiste mix is, die voor zowel mijn collega’s als de studenten begrijpelijk en vol te houden is, is lastig te bepalen. Als het ‘makkelijk’ aan te passen had geweest, hadden we in die meerdere maanden lockdown die we al achter de rug gehad hebben, wel het licht gezien lijkt me.
Vayo schreef:Cer schreef:Dus eigenlijk is het van die ongevaccineerden die nu op de IC en in het ziekenhuis liggen, grotendeels eigen schuld want zij hebben zichzelf niet goed beschermd?
Of lees ik het verkeerd?
Nou ja eigen schuld … het is net hoe je het wilt noemen. Maar volgens mij is het gewoon duidelijk wat je ook terug hoort van de intensivisten. Er ligt een groep mensen die er hoogstwaarschijnlijk niet had gelegen als ze gevaccineerd waren. Het had dus relatief simpel voorkomen kunnen worden.
Elisa2 schreef:
Sheran schreef:Ik vind eigenlijk wél dat we die zachte handschoenen uit mogen trekken hoor. Ik word er ongelooflijk boos van dat we op code zwart afstevenen, dat de politiek over totaal andere dingen praat en dat weer 'helemaal niemand' dit aan heeft zien komen en dat mensen ook nog steeds wachten op de politiek.
En ja ook ben ik kwaad op veel ongevaccineerden (ik zeg veel, niet alle). Ik zou het vreselijk vinden als een gevaccineerde oudere niet op de IC zou kunnen komen omdat een ongevaccineerde jongere vond dat het allemaal zo gevaarlijk was. 2G op de corona-IC lijkt me dan toch wel het minste maar nee, dat mag niet.