Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:16

Dat is toch wat anders als boos? Hij mag met meerdere daten en zij mag kiezen om er dan helemaal mee te stoppen. Geen van beide hoeft boos te worden. Dat vind ik ook kinderachtig, ja, als iemand boos wordt daarom.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:17

Ze waren al een aantal keer uit geweest.Ze is ook een paar keer in zijn huis geweest.Ik vind het niet netjes dat hij dan ook met andere vrouwen afspreekt en gaat hij dan ook met al die vrouwen naar bed?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:32

Britta31 schreef:
Ze waren al een aantal keer uit geweest.Ze is ook een paar keer in zijn huis geweest.Ik vind het niet netjes dat hij dan ook met andere vrouwen afspreekt en gaat hij dan ook met al die vrouwen naar bed?

Tja, zo is de dating wereld anno 2021 voor het gross. Niet voor iedereen, dit was blijkbaar niet de juiste jongen voor haar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:32

M_D_H schreef:
Britta31 schreef:
Dat de jongen waar mijn dochter contact mee had en natuurlijk leuk vond vroeg of ze het erg vond dat hij met meer meisjes uit ging,dan kon hij later kiezen :oo Toen was hij boos dat ze geen contact meer wou.

Ineke2 schreef:
Achgut arme jongen… Wat een loser.

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo goed :o
Zolang je niet in een relatie zit, zit je nergens aan vast toch?
Mag je daten wie je wil :o
Als ik die jongen was had ik het niet eens gevraagd :+
Je bent als je alleen maar date niet exclusief tenzij je bespreekt exclusief te zijn :)

En uiteraard mag zij hierin haar eigen keuze maken, maar ik zie niet in waarom de jongen een loser zou zijn :o

Het gaat erom dat de jongen boos is, nadat de keuze die Britta haar dochter nam geen contact meer te hebben.
Als je niet met de consequentie kunt leven van je eigen keuze ben je in mijn ogen in dit geval echt een lozer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:34

Maar is er uitgesproken dat ze in een relatie zaten, of dat ze exclusief waren?
Zolang dat niet is, mag hij alles doen wat hij wil, ook met andere vrouwen afspreken en er het bed mee in duiken.

Het is natuurlijk een ergenis topic en je mag dit uiteraard ergelijk vinden, maar zolang er geen afspraken gemaakt zijn tussen je dochter en deze jongen is aannemen dat ze exclusief zijn niet meer dan een aanname.
Ik vind ook niet dat je kan zeggen dat het niet netjes is. Het is juist netjes dat hij dit meld, had hij niet hoeven doen :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:35

_San87_ schreef:
M_D_H schreef:
Hij mag teleurgesteld zijn toch?

Ja, maar dan mag iemand hem nog wel een loser vinden omdat hij boos wordt om een consequentie van zijn eigen actie, me dunkt.

Dat mag, maar ik las de loser niet als de reactie op het boos worden vanwege een consequentie op zijn eigen actie.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:39

Als 18 jarige meid zou ik heel blij zijn met deze mededeling om vervolgens dezelfde keuze te maken als de dochter van Britta.
Jongens die niets serieus van plan zijn, terwijl uit de berichten van Britta naar voren komt dat er andere verwachtingen waren kan ze beter laten voor wat het is. Energie verspilling. Of de mededeling van de jongen nou goed bedoeld was of niet doet niet zo ter zake.
Het vertrouwen is door de opmerking beschadigd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:47

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:
Ja, maar dan mag iemand hem nog wel een loser vinden omdat hij boos wordt om een consequentie van zijn eigen actie, me dunkt.

Dat mag, maar ik las de loser niet als de reactie op het boos worden vanwege een consequentie op zijn eigen actie.

Ja, dat is jouw aanname geweest. Die niet klopte, lees ik net.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:49

Britta31 schreef:

Ja, ga daar maar van uit. Goede keuze van je dochter :).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:58

Ik vind het ook goed van je dochter dat ze er een punt achter zet.
En ze dus meer eigenwaarde heeft dan eentje die overal wil proeven en niet echt voor haar valt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:15

_San87_ schreef:
M_D_H schreef:

Ik lees echt iets heel anders.
Ik lees energie verspilling en het vertrouwen wat beschadigd is. Ergo, een loser.
Ik lees oprecht nergens dat jouw aanname vermeld wordt en dat de jongen een loser genoemd wordt omdat hij boos werd.
Maar goed, let's agree to disagree

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:24

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:

Ik lees echt iets heel anders.
Ik lees energie verspilling en het vertrouwen wat beschadigd is. Ergo, een loser.
Ik lees oprecht nergens dat jouw aanname vermeld wordt en dat de jongen een loser genoemd wordt omdat hij boos werd.
Maar goed, let's agree to disagree

Ineke2 schreef:
M_D_H schreef:

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo goed :o
Zolang je niet in een relatie zit, zit je nergens aan vast toch?
Mag je daten wie je wil :o
Als ik die jongen was had ik het niet eens gevraagd :+
Je bent als je alleen maar date niet exclusief tenzij je bespreekt exclusief te zijn :)

En uiteraard mag zij hierin haar eigen keuze maken, maar ik zie niet in waarom de jongen een loser zou zijn :o

Het gaat erom dat de jongen boos is, nadat de keuze die Britta haar dochter nam geen contact meer te hebben.
Als je niet met de consequentie kunt leven van je eigen keuze ben je in mijn ogen in dit geval echt een lozer.

:?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:33

Oh dat had ik niet eens gezien, never mind dan.

Ben nog steeds van mening dat de jongen dit gewoon mag doen.
En uiteraard mag hij wel even "boos" zijn dat het niet lukt zoals hij wil.
Wat is ook boos? Dat is ook maar net hoe je het bekijkt, wellicht was hij wel teleurgesteld en uitte hij dat chagrijnig, en ziet Britta dat als boos, dat kan. Weten wij niet.

Ik snap de keuze van het niet exclusief willen zijn en gewoon lekker daten heel goed :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:33

M_D_H schreef:
Maar is er uitgesproken dat ze in een relatie zaten, of dat ze exclusief waren?
Zolang dat niet is, mag hij alles doen wat hij wil, ook met andere vrouwen afspreken en er het bed mee in duiken.

Het is natuurlijk een ergenis topic en je mag dit uiteraard ergelijk vinden, maar zolang er geen afspraken gemaakt zijn tussen je dochter en deze jongen is aannemen dat ze exclusief zijn niet meer dan een aanname.
Ik vind ook niet dat je kan zeggen dat het niet netjes is. Het is juist netjes dat hij dit meld, had hij niet hoeven doen :n

Ik ken dit concept uit Amerika maar echt niet hier :n zou er ook echt niet blij mee zijn.

Edit: netjes zou zijn als je het op voorhand meldt en niet na enkele dates.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:39

Maar er is oprecht een verschil tussen in relatie zitten en daten?

Zoals ik het lees was de dochter van Britta aan het daten en is ze een paar keer bij hem thuis geweest.
Dat geeft je nog niet het alleenrecht op de jongen. Dat krijg je pas als je afspreekt een relatie te starten (en dan zelfs pas als je afspreekt de relatie exclusief te houden)

Mijn man en ik hebben 2 maanden gedate voor wij een relatie kregen, daarna waren wij in relatie en exclusief maar elkaar.
Wat hij daarvoor gedaan heeft zal mij een reet roesten en tast zeker niet mijn vertrouwen in hem of mijn zelfrespect aan.

Mijn vertrouwen zou pas aangetast worden als hij in de relatie of tijdens ons huwelijk, terwijl we afgesproken hebben exclusief te zijn, met andere dames op date zou gaan of verder dan dat zou gaan.

Maar de periode daarvoor? Nee, dat zou mij echt niet interesseren, je bent nog niks van elkaar, je uit alleen je interesse in elkaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:47

Ja zo ken ik het persoonlijk compleet niet. Ofwel meld je dit tijdens de eerste date anders ben je echt een banketstaaf imo. Zeker als je nog met anderen sekst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:30

TDIL: ik ben vaak een banketstaaf geweest.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:32

Urbanus schreef:

Ik verwacht niet anders.

Nee serieus: ik vind het echt belangrijk dat mensen vanaf de start dit soort dingen zeggen. En ja de ene keer date je wat serieuzer dan de andere keer, maar alsnog.

Hoe gaat dat dan: je hebt wekenlang toffe dates en een mega klik en wereldseks. Moet je dan echt ‘vragen om een relatie te hebben’ en dan horen ‘ ja is goed vorige week nog lekker met je beste vriendin geneukt maar dat was dan de laatste keer’.

Nah niet voor mij haha :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:33

Urbanus schreef:

Beter laat dan nooit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:35

Jongens, even, ben tegenwoordig braaf getrouwd.

Maar ik verwacht echt geen monogamie of exclusiviteit als we een beetje daten of seksen. Dat vind ik ook superbenauwend als het zo pril is. Tenzij ik natuurlijk superverliefd ben maar dat is echt op 1 hand te tellen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:39

Urbanus schreef:

Maar ik verwacht echt geen monogamie of exclusiviteit als we een beetje daten of seksen. Dat vind ik ook superbenauwend als het zo pril is. Tenzij ik natuurlijk superverliefd ben maar dat is echt op 1 hand te tellen.

Maar check je dat dan ook bij de ander? Want die weet ben jij super verliefd en de ander nog aan het rond daten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:40

Urbanus schreef:

Prima toch. Niet iedereen heeft dezelfde verwachtingen. Dat betekent niet dat de ene manier goed is en de ander fout, of zo. Maar ook niet dat je mee moet gaan in ideeën of verwachtingen van een ander.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:58

Urbanus schreef:

Het is TIL, of VLI, niet TDIL O:)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:02

KLM…
Mijn vlucht van vanmiddag is geannuleerd nog geen 24 uur van tevoren en nu lijkt het erop dat ik vanavond om 22:45 pas vertrek ipv 21:20…

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:06

Oh dat is zuur