Algemeen coronatopic #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:09

Ik ben ook wel eens 7 jaar op rij nergens geweest, oliebol happens.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:13

Sizzle schreef:
Ik ben ook wel eens 7 jaar op rij nergens geweest, oliebol happens.

Dat zeg ik dus letterlijk ook :)

Verschil is dat ik vind dat je, je daar best wel rot over mag voelen.
Die opmerking hierboven valt voor mij in het zelfde straatje als ‘oh relatie over’ oliebol happens, ‘oh baan verloren’ oliebol happens.

Feit is dat het jou op een bepaalde manier raakt en je daar mee moet omgaan.
De 1 doet dat anders dan de ander, de 1 vind het leven op zich al zwaarder en is al snel ongelukkig.
Het zou fijn zijn als we de oplossing voor depressies hadden gevonden maar helaas.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:14

lenaa_tje schreef:
@cer ook als iets 8 jaar geleden is (bij wijze van) maakt iets niet erger als het nu weer gebeurd.

Ah, maar ik vatte jouw bericht op als 'het is toch niet zo erg, het gebeurt regelmatig'.. maar je bedoelt het andersom?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:16

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:
@cer ook als iets 8 jaar geleden is (bij wijze van) maakt iets niet erger als het nu weer gebeurd.

Ah, maar ik vatte jouw bericht op als 'het is toch niet zo erg, het gebeurt regelmatig'.. maar je bedoelt het andersom?

Ik bedoel het inderdaad andersom. Ja het is erg, dat is het altijd. Vooral als jij nu je huis vol hebt of als jij een familie lid kwijt raakt etc.

Eigenlijk zou ieder jaar misschien nog wel erger zijn..

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:17

Mensen mogen best teleurgesteld zijn over het cancelen van de vakantie. Je hebt er toch meer als een jaar naar toe geleefd.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:18

purny schreef:
Mensen mogen best teleurgesteld zijn over het cancelen van de vakantie. Je hebt er toch meer als een jaar naar toe geleefd.

Nou, ik snap dan dus niet dat iemand er 'een jaar naartoe heeft geleefd'... dachten die dan echt dat het dit jaar allemaal over en opgelost zou zijn?

En, de mensen die ik ken, die vakantie gaat gewoon door, maar ze zeuren toch :') ... maar goed je hebt gewoon overal 'glas-opgedroogd'-mensen..

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:26

Cer schreef:
purny schreef:
Mensen mogen best teleurgesteld zijn over het cancelen van de vakantie. Je hebt er toch meer als een jaar naar toe geleefd.

Nou, ik snap dan dus niet dat iemand er 'een jaar naartoe heeft geleefd'... dachten die dan echt dat het dit jaar allemaal over en opgelost zou zijn?

En, de mensen die ik ken, die vakantie gaat gewoon door, maar ze zeuren toch :') ... maar goed je hebt gewoon overal 'glas-opgedroogd'-mensen..

Het lijkt dat de Nederlandse variant voornamelijk gezeur is.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:27

Cer schreef:
purny schreef:
Mensen mogen best teleurgesteld zijn over het cancelen van de vakantie. Je hebt er toch meer als een jaar naar toe geleefd.

Nou, ik snap dan dus niet dat iemand er 'een jaar naartoe heeft geleefd'... dachten die dan echt dat het dit jaar allemaal over en opgelost zou zijn?

Ik lees dat soort uitspraken altijd als er een een werkjaar naartoe geleefd. Je geeft je maanden voor je werk tot je even een vakantie kan inlassen.

Zelf neem ik mezelf te weinig in bescherming, blijf doorwerken, tot de daadwerkelijke vakantie is gegund.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:38

Cer schreef:
purny schreef:
Mensen mogen best teleurgesteld zijn over het cancelen van de vakantie. Je hebt er toch meer als een jaar naar toe geleefd.

Nou, ik snap dan dus niet dat iemand er 'een jaar naartoe heeft geleefd'... dachten die dan echt dat het dit jaar allemaal over en opgelost zou zijn?

En, de mensen die ik ken, die vakantie gaat gewoon door, maar ze zeuren toch :') ... maar goed je hebt gewoon overal 'glas-opgedroogd'-mensen..


Ja, ik had dit voorjaar serieus het idee dat het in september wel zou kunnen. Er waren hosanna-berichten dat iedereen gevaccineerd zou zijn. En dus heb ik ook tickets geboekt.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:39

Het is toch ook nog geen september? dus misschien lukt dat wel... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:45

Wie weet kan het in september weer. Het is nog maar juli. En het vaccineren lijkt augustus toch wel goed bij te trekken met 2e prikken zetten.

Ik dacht het voorjaar ook heel even "joepie vakantie" en zag toen het vaccinatie tempo en gedoe in de wereld rondom ons. En dacht al snel: nou we kijken ergens half 2022 weleens voor fatsoenlijk vakantie. Dit gaat hem natuurlijk nooit worden.

Maar ja.. misschien dat een optimisticher persoon inderdaad gewoon in de "joepie vakantie" modus bleef. En dan is dit nieuws wel zuur.

Douce

Berichten: 3521
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:54

Ik heb een vakantie geboekt in Duitsland, in het kader 'vorig jaar rond die periode ging dat ook probleemloos'. Daar bovenop kon ik tot 6 weken van tevoren annuleren, dan was ik alleen de aanbetaling kwijt. Ik dacht ook dat we 6 weken van te voren wel in konden schatten hoe de pet erbij hing. Was ook redelijk naïef wellicht, we zullen zien.

Kreeg daarna wel een e-mail dat, indien we niet mogen komen, we gratis om mogen boeken. Ik hoop nog steeds dat we dat niet nodig gaan hebben.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:02

Wel een fijne service Douce!

Ik heb nog niks geboekt. Zie wel wat er gaat gebeuren. (of ik doe een wereldreis in Noord-Nederland- toertocht :+ )

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:12

Needje schreef:
Even over vorige zomer.
Toen werd er toch nog helemaal niet standaard getest?
Wie zegt dat we toen ook niet veel besmettingen hadden?
De meeste jonge lui laten zich nu volgens voornamelijk testen omdat iemand die ze kennen positief blijkt. Het gros is nl zo goed als symptoomloos toch?

Ik ken echt zoveel jongeren, echt zoveel heb ik nog nooit gezien/gehoord, die in quarantaine zitten, die allemaal symptoomloos moeten testen nu en dan een deel positief. Ik snap echt niet hoe ik er weer (ik heb nog nooit in quarantaine gemoeten) doorheen fiets maar goed. Die hadden zonder deze twee weken nooit wezen testen. Vorige zomer heb ik ook feestjes gezien, volle kroegen gezien et cetera, mocht niet/gebeurde zeker wel. Extra voorzichtig ook niet, ben nu voorzichtiger dan toen, want toen had niemand zogenaamd covid. Toen ging je niet testen want hè, je had geen klachten. Maar ik denk dat je toen ook genoeg besmettelijke jeugd had rondlopen.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:15

Cer schreef:
Sizzle schreef:
Meerdere doden en 60 mensen vermist in de regio ijfel, en dan klagen elders mensen over hun vakantie.

Nou, precies dat...
maar daarnaast was het nog steeds een risico om voor dit jaar een vakantie te boeken... althans, dat vond ik..


Sommige vakanties zijn gewoon doorgeboekt naar 2021, toen ze in 2020 werden geannuleerd.
Vaak waren die al (deels) betaald en kon niemand toen voorzien, dat we nu nog in deze situatie zouden zitten.

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:25

Mijn moeder wou samen met enkele vrienden uitstapje met de Spido boot in Rotterdam doen, 11 jaar geleden heeft ze dat samen met mijn vader gedaan en toen hadden ze een topdag.
Ondanks dat ze allemaal volledig gevaccineerd zijn, heeft ze de reservering afgezegd.
Niemand van de club voelt zich senang om het te doen.

Wij zelf gaan twee nachtjes naar een Waddeneiland.
Vriendin zou in 2020 daar al trouwen, inmiddels heb ik twee keer de hotelreservering om kunnen boeken.
Bruiloft is vooralsnog opnieuw verschoven naar volgend jaar.
Besloten om dan maar kort uitstapje met mijn man de toen.

Ik zou met vriendinnen naar de bruiloft, die is opnieuw ruim voor de nieuwe maatregelen verzet.
Hotelkamer van 4 persoons naar 2 persoons tweede helft juni gewijzigd, er was er nog 1 beschikbaar, hoogseizoen.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:36

Zebrastreep schreef:
Hoofdstad van Drenthe lopen de besmettingen opeens ook heel erg op! Ergens wel vreemd , uitgaansmogelijkheden voor jongeren met name zijn hier eigenlijk amper tot niet.

Voor volwassenen is het overigens ook niet echt leuk om uit te gaan in Assen :')


Er zijn best veel eindexamen feesten geweest.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:39

Cer schreef:
purny schreef:
Mensen mogen best teleurgesteld zijn over het cancelen van de vakantie. Je hebt er toch meer als een jaar naar toe geleefd.

Nou, ik snap dan dus niet dat iemand er 'een jaar naartoe heeft geleefd'... dachten die dan echt dat het dit jaar allemaal over en opgelost zou zijn?

En, de mensen die ik ken, die vakantie gaat gewoon door, maar ze zeuren toch :') ... maar goed je hebt gewoon overal 'glas-opgedroogd'-mensen..


Dat ‘een jaar ernaartoe geleefd’ snap ik ook niet helemaal, misschien moet je dan ook eens kritisch kijken of je niet iets aan je normale leven kunt of moet veranderen.

Maar goed, ik zit lekker gevaccineerd op vakantie, naar buiten te kijken of/wanneer het meer overstroomd door de regen :') :')

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:42

Ik baal heel hard (vooral door het weer) maar ik heb er minder moeite mee dan vroeger. Ik weet nog dat ik soms echt het gevoel kon krijgen dat ik op vakantie MOEST. Na een enorme jankbui toen een vriendin Spanje had afgezegd dacht ik bij mezelf: dit is toch niet ok? Wat een vreemd en verwend gedrag, waar komt dit vandaan? Toen ben ik ook eens kritisch naar jezelf en mijn leven gaan kijken. Het was erg confronterend maar ik ben er nu erg blij mee.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:46

Ik baal uiteraard ook dat ik mijn beste vriendin waarschijnlijk pas ga zien nadat ze bevallen is.
Er is ook niets mis met balen over iets, dat is normaal.
Ik snap enkel de ovetrokken drama‘s niet. Sommige laten het klinken alsof de wereld vergaat als ze niet naar een resort kunnen.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:57

Ik snap heel goed dat je er van baalt als je nu niet op vakantie kan. Zou ik ook doen ondanks dat je in je achterhoofd weet dat dat nu kan gebeuren.

Sheran sommige thuis situaties zijn niet te veranderen.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:59

Baudyh: verreweg de meeste wel. Zeker als je meerderjarig bent en niet in detentie zit. Maar ik doelde ook niet alleen op fysieke omstandigheden, maar ook de manier waarop je dingen ziet, waar je ontspanning vindt. Geestelijke verandering dus. Maar dit is denk ik wel een wat uitgebreider, ander onderwerp.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:16

Nou als je vakantie heel erg leuk vindt dan kun je er toch wel naar uit kijken ondanks dat de rest van je leven prima is :+ .
Ik kijk een week na mijn vakantie al weer uit naar de volgende :Y) .

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:17

Ik mag ook heel graag reizen hoor _O- Heb al heel wat CO2boompjes laten planten inmiddels :=

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:19

Josien_ schreef:
Nou als je vakantie heel erg leuk vindt dan kun je er toch wel naar uit kijken ondanks dat de rest van je leven prima is :+ .
Ik kijk een week na mijn vakantie al weer uit naar de volgende :Y) .


ik ook en heb ook zoveel voorpret aan het bedenken en plannen. En ook het terugkijken naar en albums bekijken geeft me heel veel plezier.

geniet ervan om veel mee te maken en een andere cultuur te beleven