Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 19:42

Dat zijn de advertenties die ik skip precies omdat Vinted hier niet voor bedoeld is. Als het al verkocht zou zijn dan zou het niet meer bij de advertenties staan om te kunnen kopen.

Hier na 3 weken eindelijk de laatste 2 pakketten kunnen ophalen. Ook nog een ander pakket opgehaald en binnen een dag geld ontvangen van een snelle verkoop. Dat zijn de leuke dingen van Vinted.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 20:15

Meer mensen ervaring met melding van vinted met pakket is aangekomen kom het halen maar het ligt niet op pakketpunt en de tracking spreekt van onderweg voor uitlevering met chauffeur als sinds gisteren. Gaat om dpd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 20:18

Ik heb wel met zowel UPS als DPD dat ik via Vinted op mijn account zag dat deze pakjes er gisteren al waren, maar zowel gisteren als vandaag heb ik er via de mail geen bericht over gehad. Toch maar even naar het pakketpunt gegaan en daar waren ze wel gewoon en heb ze net uitgepakt :)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 20:21

Ja ik ben bij pakketpunt geweest die hebben hem niet helaas...

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 20:46

SansaS schreef:
Meer mensen ervaring met melding van vinted met pakket is aangekomen kom het halen maar het ligt niet op pakketpunt en de tracking spreekt van onderweg voor uitlevering met chauffeur als sinds gisteren. Gaat om dpd.

Dit hebben wij als servicepunt van DPD heel veel. Het lijkt alsof het scannen van de chauffeur met het laden in de auto door wordt gezet naar Vinted alszijnde afgeleverd bij het afleverpunt.

Daarbij komt DPD bij ons ook niet dagelijks helaas, dus het zal er voor jou dan morgen wel zijn. Maar DPD is echt waardeloos dus wij stoppen er weer mee.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 20:50

Dankje!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 23:58

Voor mij was gisteren ook een pakketje afgegeven van DPD. Dus vandaag ophalen, lag het er niet.
Volgens de medewerker was er gisteren een storing waardoor ze pakketten niet op de juiste manier in konden scannen of zo.
Dus is er een hele lading pakketten weer mee gegaan met de chauffeur voor retour, waaronder die van mij.
Misschien was het een landelijke storing?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 08:59

Ik weet niet of iemand hier Sellpy wel eens gebruikt of zou overwegen, maar ik doe er als verkoper niet meer aan mee.
Afbeelding

Voor dat bedrag, doneer ik de kleding liever aan een goed doel...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 09:07

Hou je er nu uiteindelijk maar 20 cent aan over...?

Ik verkoop nooit via Sellpy maar koop er wel graag :j

Op zich hoef je er zelf niet echt iets aan te doen toch als je wilt verkopen...?
In mijn beleving kies je voor Vinted als je het gedoe er voor over hebt.
En als je er gewoon vanaf wilt dan duw je het in een Sellpy tas en is het weg, en hoor je na een poosje vanzelf wel of je er nog iets voor krijgt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 09:39

pmarena schreef:
Hou je er nu uiteindelijk maar 20 cent aan over...?

Ik verkoop nooit via Sellpy maar koop er wel graag :j

Op zich hoef je er zelf niet echt iets aan te doen toch als je wilt verkopen...?
In mijn beleving kies je voor Vinted als je het gedoe er voor over hebt.
En als je er gewoon vanaf wilt dan duw je het in een Sellpy tas en is het weg, en hoor je na een poosje vanzelf wel of je er nog iets voor krijgt.

Klopt, alleen dat komt dan alleen omdat ik dit keer een gratis tas kreeg van Sellpy. Normaal gesproken betaal je daar ook nog voor.

Ik vind het wel bijzonder dat Sellpy 60% van je opbrengst pakt en daar bovenop nog advertentiekosten rekent.

Met dat idee had ik inderdaad het spul wat op Vinted stond naar Sellpy gestuurd, maar het verkoopt slecht, een groot deel hebben ze niet eens online gezet en met deze marges voelt het toch niet helemaal eerlijk eigenlijk. Ik ben dus blij dat ik dit keer een gratis tas had, anders had ik zeker verlies gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 09:57

Vind ik ook heel apart inderdaad, die advertentiekosten dan nog eens extra van jouw deel af..... Voelt wel een beetje als een naaistreek -O-
Maar ik neem aan dat dat bij nader inzien wel in de voorwaarden stond, of zeggen ze dat onduidelijk...? Ik heb geen idee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:01

pmarena schreef:
Vind ik ook heel apart inderdaad, die advertentiekosten dan nog eens extra van jouw deel af..... Voelt wel een beetje als een naaistreek -O-
Maar ik neem aan dat dat bij nader inzien wel in de voorwaarden stond, of zeggen ze dat onduidelijk...? Ik heb geen idee.

Oh waarschijnlijk wel. Ik was gewoon even benieuwd hoe het zou gaan om het via Sellpy te doen, aangezien het via Vinted niet verkocht werd. Dus was meer een probeersel, zeker gezien die gratis tas die je kon aanvragen.

Maar de volgende keer breng ik het hier wel weg naar een goed doel :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:11

Ik heb een sjabrak gekocht op Vinted, maar ik heb haar paard en ook bijgekregen.
Ik vind dat wel zo goor, waarom maken mensen hun spullen niet zo goed als haarvrij als ze iets verkopen en versturen?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:31

Roxiie dat ligt voor mij voor heel erg aan de prijs van het dekje.
Voor een paar euro ga ik niet boenen voor de verkoop.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:40

Een stofzuiger er over heen is een kleine moeite,
En voor €50 (excl) mag ik verwachten dat niet t halve paard nog aan de binnenkant zit incl huidvet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:50

In principe verkoop ik alles schoon maar als iemand echt een bodemprijs bied maak ik het niet extra schoon.
Als iemand wel gewoon de vraagprijs of wat erop lijkt bied was of poets ik het nog voor die tijd

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:51

Zoals ik al zei. Voor een paar euro ga ik niet boenen. €50 vind ik een best bedrag dus dan vind ik dat er op zijn minst een stofzuiger overheen gehaald kon worden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:47

Was het niet te zien op de foto's van de onderkant?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:14

Nee, die was (ik begrijp nu waarom) niet op de foto gezet, ik heb er ook niet naar gevraagd.
Buitenkant zag (en ziet) er onberispelijk uit, dus als er dan in de omschrijving staat amper gebruikt, dan verwacht ik niet een half paard.
Zelfs mijn sjabrakken die ik veel gebruik zien er niet zo uit aan de binnenkant.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:18

Dat vind ik ook niet zo netjes, nee. Heb je al contact gezocht met de verkoper?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:21

Even een vraag.

Kun je ergens zien dat je een bod hebt uitgebracht op iets?

Ik heb op een aantal items een bod uitgebracht en de verkopers zijn meermaals online geweest, maar ik heb van geen enkele verkoper een bericht gekregen. En een ander item wat ik heel graag zou willen en een vraag over stelde, krijg ik ook al dagen geen reactie op.

Ook een bestelling die inmiddels gisterochtend schijnt te zijn opgehaald door de koper bij de pakketautomaat, staat nog steeds als 'niet afgehaald' open en 'in behandeling' bij de portemonnee.

En als je een verkoop goed hebt afgerond, geeft Vinted je dan een automatische review? Ik heb namelijk een eerdere verkoop netjes voltooid, maar ik heb nog altijd geen reviews.

Ik vind het maar gek. :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:52

Je kunt zien dat je een bod hebt uitgebracht via je berichtenbox, elk item is dan een nieuw gesprek.

Het gebeurt regelmatig dat mensen biedingen negeren, en vragen ook :)

Vinted rond de bestelling vanzelf af, het duurt soms even tot de T&T is geupdate. Als het is opgehaald heeft de koper 24 uur om 'm goed te keuren anders doet Vinted het daarna automatisch en krijg je je geld.

Goed afgeronde verkoop krijg je inderdaad automatisch een 5 sterren review na X periode als de koper niet zelf een review heeft achter gelaten.

Gek is het niet hoor werkt allemaal prima.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 15:21

Heel erg bedankt voor je antwoord, Pantykous! Je stelt me enigszins gerust. ;) Misschien ben ik ook gewoon wel wat ongeduldig.. En alles is nieuw voor mij.

Maar een bieding of vraag negeren ga ik niet zo goed op. :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:56

Ik reageer ook niet altijd op biedingen hoor. Althans niet direct, wacht ook gerust een paar dagen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:59

Weten jullie of je bij vinted kan kiezen via welke bezorgdienst het gaat. Ik heb steeds een andere zowel als koper en als verkoper en sommigen zijn best ver weg en zou ik liever niet meer gebruiken