Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:23

Sizzle schreef:
Safina, Naja, zo las ik het nou eenmaal: geen inenting=consequenties zelf dragen.
Excuus dat ik het verkeerd opgevat/ in mijn hoofd verkeerd vertaald heb.

T is goed. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:26

Dank Safina :)

Overigens is er nog geen enkele garantie dat het inenten de verspreiding ook aanpakt.
Vaak is een ingeent persoon korter infectieus maar niet perse on-infectieus.
Dat is bijv. bij mazelen ook een zeker risico. Jij merkt niet dat je besmet bent door je enting, maar in een beperkt tijdframe kun je het wel symptoomloos verspreiden.

Als iedereen die de prik gehaald heeft elkaar gelijk weer om de hals vliegt zou het best nog even langer kunnen duren tot de daling echt in zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:42

Sizzle schreef:

Overigens is er nog geen enkele garantie dat het inenten de verspreiding ook aanpakt.
Dat is bijv. bij mazelen ook een zeker risico. Jij merkt niet dat je besmet bent door je enting, maar in een beperkt tijdframe kun je het wel symptoomloos verspreiden.

Als iedereen die de prik gehaald heeft elkaar gelijk weer om de hals vliegt zou het best nog even langer kunnen duren tot de daling echt in zet.

Da's ook weer zo.

We moeten maar eens kijken hoe het loopt.

https://www.ad.nl/gezond/megavaccinatie ... ~a959cf9f/

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:31

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:40

Sizzle schreef:

Ook zijn entingen niet zonder bijwerkingen; eígen andere risicos t/m dodelijk. Het is ethisch niet te verantwoorden om mensen te verplichten dergelijke risicos te lopen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:22

Huertecilla schreef:
Ook zijn entingen niet zonder bijwerkingen; eígen andere risicos t/m dodelijk. Het is ethisch niet te verantwoorden om mensen te verplichten dergelijke risicos te lopen.

In Australie hebben ze een 'geen prik, geen geld' beleid voor de vaccinnaties voor kinderen. Dus geen kinderbijslag of geen toegang tot de opvang en het riskeren van 'n boete voor mensen die hun kinderen niet laten inenten. Ik vind dat helemaal niet onethisch. Mensen die antivax zijn die zijn onethisch bezig want die verminderen de groepsimmuniteit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:35

elnienjo schreef:
Mensen die antivax zijn die zijn onethisch bezig want die verminderen de groepsimmuniteit.

Vréémde drogredenering.
Mensen die geen griepprik halen en gewoon de griep kijgen zijn méér immuun.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:36

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:39

"Gebedshuizen zoals kerken, moskeeën, synagogen en tempels worden uitgezonderd van de mondkapjesplicht die vanaf 1 december gaat gelden in publieke binnenruimten, stations en luchthavens."

Waarom vraag ik me dan af?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:41

Bloodymary schreef:
"Gebedshuizen zoals kerken, moskeeën, synagogen en tempels worden uitgezonderd van de mondkapjesplicht die vanaf 1 december gaat gelden in publieke binnenruimten, stations en luchthavens."

Waarom vraag ik me dan af?

ik vermoed de grondwet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:43

De staat heeft niets te zeggen over de kerken, word tijd dat dit gaat veranderen. Of kerken moeten zich vrijwillig aan de maatregelen houden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:46

bigone schreef:
De staat heeft niets te zeggen over de kerken, word tijd dat dit gaat veranderen. Of kerken moeten zich vrijwillig aan de maatregelen houden.

Dit ja.

Bizar dat er wéér uitzonderingen zijn voor die religieuze toko's.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:47

Vorige week werd een oom van mijn man begraven, daar had iedereen bij het betreden van de kerk kapje op. Eenmaal op de plek allemaal kapje af. En bij lange na geen anderhalve meter afstand in de kerkbankjes. Nu was het wel allemaal familie van elkaar. Maar als je er zo mee om gaat heeft een mondkapje in de kerk ook geen nut.

Ik kwam deze vanmorgen tegen. Ik moest er heel erg om lachen:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:53

Oh nee, ik vind Jochem echt onwijs goed, maar als hij zo irritant gaat zingen haak ik af :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:01

Is dat een irritatiefactortje van je relaxed? :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:13

O dat vind ik juist het aller grappigste er aan :') en dat het zo herkenbaar is ook natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:46

secricible schreef:
Is dat een irritatiefactortje van je relaxed? :+

Ja als mensen iets te overdreven gaan doen wel ja :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:49

bigone schreef:

Nochtans vind ik dat moskeen zich nog wel van hun beste kant hebben laten zien.

Dat kan ik nou niet bepaald zeggen over wat ,,christelijke,, gemeentes in ons land land..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:09

Ik vermoed wanneer volgend jaar de oudere mensen en de zorg hun vaccins hebben gehad en wanneer buitenlandse vakantiebestemmingen en de horeca opengaat voor gevaccineerden of negatief geteste mensen dat er genoeg mensen toch maar een vaccin nemen want elke zaterdag naar de kroeg en dan verplicht elke week testen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:28

“Gelijke monniken, gelijke (mond)kappen”, dat gezegde is blijkbaar van enkele betekenis is sommige situaties.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:51

bigone schreef:

Over het algemeen gebeurt dat ook wel. De regels van veel grote protestantse groeperingen zijn gewoon mondkapje op, anderhalve meter afstand houden etc.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:04

Zelf vind ik straks verlichting van mondkapjes erg vervelend.
Veel mensen kunnen makkelijk praten. Maar wanneer vanwege je werk al hele dag rond loopt met zo mondkapje tot geïrriteerde huid aan toe, dan ben je echt heel blij dat je de rest van de dag niet zo ding op hoeft.

Ondertussen zie ik 50% van mensen zo mondkapje enkel over hun mond draagt om aan de verplichtingen te voldoen (dus neus er niet onder). Ik verwacht dat straks vanwege de verplichting er alleen maar meer mensen een mond kapje verkeerd gaan dragen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:10

Ik ben benieuwd hoe lang de mondkapjes plicht gaat duren

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:26

Blussem schreef:
Zelf vind ik straks verlichting van mondkapjes erg vervelend.
Veel mensen kunnen makkelijk praten. Maar wanneer vanwege je werk al hele dag rond loopt met zo mondkapje tot geïrriteerde huid aan toe, dan ben je echt heel blij dat je de rest van de dag niet zo ding op hoeft.

Ondertussen zie ik 50% van mensen zo mondkapje enkel over hun mond draagt om aan de verplichtingen te voldoen (dus neus er niet onder). Ik verwacht dat straks vanwege de verplichting er alleen maar meer mensen een mond kapje verkeerd gaan dragen.

Je hoeft toch niet de rest van de dag dat mondkapje op? Alleen in OV en publieke ruimten? Ivm covid lijkt het me dat je dan niet elke dag de rest van de dag bevindt?

En das dan makkelijk toch? Zodra politie oid dat ziet, meteen op de bon slingeren.

Overigens heeft hier 9/10 mensen hem wél goed op

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:42

Hier ook gelukkig :)

Afbeelding

:D :D :D