Sizzle schreef:Safina, Naja, zo las ik het nou eenmaal: geen inenting=consequenties zelf dragen.
Excuus dat ik het verkeerd opgevat/ in mijn hoofd verkeerd vertaald heb.
T is goed.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Dank Safina![]()
Overigens is er nog geen enkele garantie dat het inenten de verspreiding ook aanpakt.
Vaak is een ingeent persoon korter infectieus maar niet perse on-infectieus.
Dat is bijv. bij mazelen ook een zeker risico. Jij merkt niet dat je besmet bent door je enting, maar in een beperkt tijdframe kun je het wel symptoomloos verspreiden.
Als iedereen die de prik gehaald heeft elkaar gelijk weer om de hals vliegt zou het best nog even langer kunnen duren tot de daling echt in zet.
Sizzle schreef:Dank Safina![]()
Overigens is er nog geen enkele garantie dat het inenten de verspreiding ook aanpakt.
Vaak is een ingeent persoon korter infectieus maar niet perse on-infectieus.
Dat is bijv. bij mazelen ook een zeker risico. Jij merkt niet dat je besmet bent door je enting, maar in een beperkt tijdframe kun je het wel symptoomloos verspreiden.
Als iedereen die de prik gehaald heeft elkaar gelijk weer om de hals vliegt zou het best nog even langer kunnen duren tot de daling echt in zet.
Huertecilla schreef:Ook zijn entingen niet zonder bijwerkingen; eígen andere risicos t/m dodelijk. Het is ethisch niet te verantwoorden om mensen te verplichten dergelijke risicos te lopen.
bigone schreef:De staat heeft niets te zeggen over de kerken, word tijd dat dit gaat veranderen. Of kerken moeten zich vrijwillig aan de maatregelen houden.
bigone schreef:De staat heeft niets te zeggen over de kerken, word tijd dat dit gaat veranderen. Of kerken moeten zich vrijwillig aan de maatregelen houden.
Blussem schreef:Zelf vind ik straks verlichting van mondkapjes erg vervelend.
Veel mensen kunnen makkelijk praten. Maar wanneer vanwege je werk al hele dag rond loopt met zo mondkapje tot geïrriteerde huid aan toe, dan ben je echt heel blij dat je de rest van de dag niet zo ding op hoeft.
Ondertussen zie ik 50% van mensen zo mondkapje enkel over hun mond draagt om aan de verplichtingen te voldoen (dus neus er niet onder). Ik verwacht dat straks vanwege de verplichting er alleen maar meer mensen een mond kapje verkeerd gaan dragen.