Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Marie_Anne, zoals Aboutaleb zelf gezegd heeft: We hebben rechters in het land om dit te toetsen. Of woorden van gelijke strekking.
Als je het echt zo erg vind, wat let je dan om stappen te ondernemen.
Het maakt mij wel erg nieuwsgierig waarom je het dragen van een mondkapje in de koopgoot zo vreselijk vind.
Sodera schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe de mondkapjes in strijd met de grondwet zijn? Serieuze vraag..
Vooral omdat het in heel veel andere landen gewoon ingevoerd is, zonder grondwetsproblemen...
ik begrijp het niet helemaal....
lenaa_tje schreef:Sodera schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe de mondkapjes in strijd met de grondwet zijn? Serieuze vraag..
Vooral omdat het in heel veel andere landen gewoon ingevoerd is, zonder grondwetsproblemen...
Ik vraag mij af of daar de discussie niet is. Dat krijgen we gewoon niet mee.
bigone schreef:Er moet eerst een wet voor zijn want we hebben heel veel stronteigenwijze medelanders die het meteen als de ondergang zien ipv dat het een tijdelijke maatregel is om verspreiding eventueel te voorkomen . Wanneer iedereen zich goed aan de maatregelen zou houden was het niet nodig maar helaas. Juist de groep die zo fel tegen alle maatregelen is beseffen blijkbaar niet dat het juist door hun gedrag nog langer duurt.
Citaat:Dan nog even het Nationale Debat: mondkapje op of mondkapje af?
,,Het OMT zegt nu: een niet-medische mondkap is momenteel in Nederland niet nodig. En dat steun ik. Kijk eens waar mensen nu besmet raken: thuis, in de privésfeer, op feestjes met familie, studentenfeestjes: denk je dat mensen daar mondkapjes gaan dragen? Nee
Sodera schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe de mondkapjes in strijd met de grondwet zijn? Serieuze vraag..
bigone schreef:Er moet eerst een wet voor zijn want we hebben heel veel stronteigenwijze medelanders die het meteen als de ondergang zien ipv dat het een tijdelijke maatregel is om verspreiding eventueel te voorkomen . Wanneer iedereen zich goed aan de maatregelen zou houden was het niet nodig maar helaas. Juist de groep die zo fel tegen alle maatregelen is beseffen blijkbaar niet dat het juist door hun gedrag nog langer duurt.
Marie_Anne schreef:bigone schreef:Er moet eerst een wet voor zijn want we hebben heel veel stronteigenwijze medelanders die het meteen als de ondergang zien ipv dat het een tijdelijke maatregel is om verspreiding eventueel te voorkomen . Wanneer iedereen zich goed aan de maatregelen zou houden was het niet nodig maar helaas. Juist de groep die zo fel tegen alle maatregelen is beseffen blijkbaar niet dat het juist door hun gedrag nog langer duurt.
Ik ben fel tegen deze maatregel, maar houd me keurig aan alle andere. Keuriger dan de meeste medelanders durf ik wel te stellen, dus ik kan je verzekeren dat door mijn gedrag deze maatregelen niet langer zullen duren. Ik zie het ook niet als de ondergang van wat dan ook, ik hecht wel aan het doorlopen van de procedures die we met zijn allen hebben afgesproken in Nederland als we dit soort dingen op gaan leggen aan burgers. In dit geval dus een meerderheid in de tweede kamer die dit steunt. Er is op dit moment helemaal geen sprake van een noodsituatie, ondanks dat men hier graag net doet alsof dat nog wel zo is. Dan zou het kabinet de noodtoestand kunnen uitroepen, dan kan zo'n mondkapjesplicht wel ingevoerd worden.
Misschien kun je ingaan op de inhoud ipv alleen maar roepen dat mensen stronteigenwijs zijn. Want het lijkt er verdacht veel op dat bokkers die dit soort berichten plaatsen echt nul argumenten hebben waarom dit nou eigenlijk zo'n goed idee is. Op wat voor manier gaat dit dan helpen? Zijn er veel besmettingen buiten? Geloof je dat het advies van het OMT ernaast zit? Waarom geloof je dat dan? Zijn er geen andere manieren om dit aan te pakken, die wel binnen de wet vallen? Is de grondwet niet belangrijk? Verder dan: 'mensen moeten niet zeuren' en 'goh, wat doet Aboutaleb het goed' komen de meesten niet.
Marie_Anne schreef:Ach, die grondwet, wat een gezeur ja. Hup, mondkapjes op plekken waar helemaal geen besmettingen zijn en de plekken waar wel besmettingen zijn, daar doen we niets aan. Dan hebben we het gevoel dat we lekker aanpakken, en kunnen we mensen die kritisch zijn vertellen dat ze niet moeten zeuren. Zo komen we er wel.