Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:54

UO: Het zou niet als standaard gezien moeten worden dat je een koffiezetapparaat in huis hebt. Wij drinken het zelden en bezoek verwacht toch steeds dat we het hels zware apparaat uit de garage slepen :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:59

JudithGigi schreef:
UO: Het zou niet als standaard gezien moeten worden dat je een koffiezetapparaat in huis hebt. Wij drinken het zelden en bezoek verwacht toch steeds dat we het hels zware apparaat uit de garage slepen :')

deze vind ik echt unpopulair!! hahaha

Vraag je mensen dan wel ''op de koffie'' of hoe nodig je ze uit voor een gezellig praatje? :')

Bij vriendinnen die niet van koffie houden (en het apparaat ook in de garage staat) drink ik vrijwel nooit koffie. Maar als ik op een verjaardag van een tante kom, dan is stiekem wel de verwachting dat het niet gek is als ik ''koffie'' zeg bij wat je wil drinken toch?

edit: om toe te voegen, ik lust en drink alle koffie (oplos, nespresso, senseo, filter)
Laatst bijgewerkt door Aight op 06-03-23 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:01

Ik heb daarom alleen oploskoffie en daar kunnen mensen het mee doen :')

Ik woon al op 35 vierkante meter, no way dat ik ook maar een centimeter ga opofferen aan een apparaat wat ik nooit gebruik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:01

JudithGigi schreef:

gewoon instant koffie nemen toch :P ?

Niets mis mee, en je hebt best lekkere varianten tegenwoordig.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:02

Foaly schreef:

Ik woon al op 35 vierkante meter, no way dat ik ook maar een centimeter ga opofferen aan een apparaat wat ik nooit gebruik :+

Prima toch?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:04

Aight schreef:
JudithGigi schreef:

Vraag je mensen dan wel ''op de koffie'' of hoe nodig je ze uit voor een gezellig praatje? :')

Bij vriendinnen die niet van koffie houden (en het apparaat ook in de garage staat) drink ik vrijwel nooit koffie. Maar als ik op een verjaardag van een tante kom, dan is stiekem wel de verwachting dat het niet gek is als ik ''koffie'' zeg bij wat je wil drinken toch?

Ik ben sowieso meer een uitnodigen voor het eten dan een uitnodigen voor de koffie mens :')

Ik verwacht altijd wel dat bepaalde mensen koffie willen en haal hem dan van te voren al uit de garage, maar eigenlijk vind ik het heel raar dat dat zo standaard is :')

Menino schreef:

Ik dacht dat dit not done was voor koffiedrinkers?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:05

Ik kom voor de gezelligheid, niet voor de kwaliteit van de koffie. En sommige oploskoffie is prima te drinken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:09

Ik heb een senseo ooit gekregen, omdat ik idd geen koffie drink en het zo wel aan bezoek kon aanbieden. Maar dan niet klagen dat senseo niet goed is, het is al heel wat dat ik het in huis heb idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:10

Aight schreef:
JudithGigi schreef:

edit: om toe te voegen, ik lust en drink alle koffie (oplos, nespresso, senseo, filter)
Hier komen mensen 'for a cuppa,' dus nee, ik nodig geen mensen uit op de koffie. :))

Ik zorg wel dat ik (goede) oploskoffie in huis heb, maar een koffiezetapparaat komt er echt niet in. Of iemand moet hem willen sponsoren, maar ik ga daar zelf geen geld aan uitgeven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:18

Tsss als ik heulemaal naar Engeland kom verwacht ik minimaal een latte macchiato elke ochtend Mkango. :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:26

MarlindeRooz schreef:
Tsss als ik heulemaal naar Engeland kom verwacht ik minimaal een latte macchiato elke ochtend Mkango. :n

Watje!

Dan drink je elke ochtend een sloot Yorkshire tea!
https://www.sainsburys.co.uk/gol-ui/pro ... 600-1875kg

(en dit is nog niet de grootste verpakking!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:31

Een builder's brew kun je krijgen idd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:32

JudithGigi schreef:
Aight schreef:

Ik ben sowieso meer een uitnodigen voor het eten dan een uitnodigen voor de koffie mens :')

Ik verwacht altijd wel dat bepaalde mensen koffie willen en haal hem dan van te voren al uit de garage, maar eigenlijk vind ik het heel raar dat dat zo standaard is :')

Menino schreef:

Ik dacht dat dit not done was voor koffiedrinkers?

Nah, als ik kampeer drink ik ook gewoon oploskoffie, en ik verwacht echt geen barista als ik bij iemand op bezoek ben (die zelf geen koffie drinkt).
Ik denk dat veel mensen ook om koffie vragen, juist omdat dat zo standaard is. Als mensen dan verwend gaan lopen doen omdat het oploskoffie is, dan verdien je ook geen goede koffie hoor :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:35

Menino schreef:
Nah, als ik kampeer drink ik ook gewoon oploskoffie, en ik verwacht echt geen barista als ik bij iemand op bezoek ben (die zelf geen koffie drinkt).
Ik denk dat veel mensen ook om koffie vragen, juist omdat dat zo standaard is. Als mensen dan verwend gaan lopen doen omdat het oploskoffie is, dan verdien je ook geen goede koffie hoor :')

Als je de economie in NL echt plat wil leggen, moet je de koffie uit kantoor weg halen :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:40

Aight schreef:

Anders kom je gezellig een theetje doen? Kom je even gezellig langs? Zin om bij te kletsen bij mij? Zin om langs te komen? So many ways.

Er is meer naast koffie.

Ik heb een senseo machine. Maar de pads die ik heb zijn inmiddels over datum. Ik vind 't zonde nieuwe te kopen, dus dat doe ik niet meer. Sowieso haal ik niets meer speciaal voor iemand in huis als ik 't zelf niet lust, want ik blijf er toch vaak mee zitten en dat is super zonde. Ze doen 't maar met thee of fris. Koffie drinkt men maar thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:51

ikke schreef:
Menino schreef:

Als je de economie in NL echt plat wil leggen, moet je de koffie uit kantoor weg halen :j

Ja, dan kom ik niet meer :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:15

Captain schreef:
Het gaat mij niet zozeer over de poetsplaats bezet houden, maar wel dat dat paard daar dus maar staat te wachten en niks te doen (op stal kunnen ze tenminste nog even hooi vreten) terwijl de eigenaar even tiktok door moet scrollen. Koekoek!

Of honderd keer tracht een tiktok filmpje te maken #genant :+

Uo: koffie/cafeïne is een geaccepteerde verslaving

Edit: hier zijn de paarden zo opgevoed dat, zodra ik in de stal sta, ze mij in de gaten houden, stil staan als ik aan het poetsen/opzadelen/etc. ben, en uit de pad gaan als ik aan het opstrooien ben. Strooi liever ook op als ze niet in de stal staan, maar ivm liever niet binnen zetten in het donker is het 's winters eenmaal zo. Uitmesten doe ik in het weekend over dag. Dagelijks mest eruit met de mestboy. Overigens ook een sport want ze pakken alles vast wat een handvat heeft :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:52

Voor niet koffiedrinkers die lekkere koffie willen voor hun gasten is een percolator ook nog een oplossing!

Heb ik ook thuis staan, maar ben gestopt met koffiedrinken. Niet zo duur ook en neemt weinig ruimte in beslag :j
Nu zou ik als gast overigens nooit eisen stellen aan de gastheer aan wat zij moeten aanbieden

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:17

Hier ook een percolator ja, i.v.m. weinig ruimte. Werkt top :j En inmiddels mezelf koffieverslaafd gemaakt haha, maar de 'moeite' die je moet stoppen in koffie zetten met een percolator versus snelle luxe machine houdt het nog enigszins binnen de perken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:19

Hier een percolator, en een Philips switch (filter en senseo), de percolator is de enige die nog gebruikt wordt :)). Zet de lekkerste koffie, blijkbaar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:42

JudithGigi schreef:

Oh zo eens! Ik heb een koffiezetapparaat. Maar die loopt dus hooguit 10x per jaar :')

Ik ga toch ook niet bij elk bezoek bij een ander vragen of ik aardbeienranja mag als dat niet iets dat ze zelf drinken :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:00

Ook eens. Bij mij krijg je dus ook geen koffie. Ik vind het best als je óf koffie óf thee kan schenken, haha. (al maakt het me persoonlijk ook niks uit als je allebei niet hebt, haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:18

JudithGigi schreef:

'Hels zware apparaat'

Je hebt dus blijkbaar een prima koffiezet-apparaat?

Het gemiddelde blokkertje weegt nl niets.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:40

Nielojram schreef:
JudithGigi schreef:

'Hels zware apparaat'

Je hebt dus blijkbaar een prima koffiezet-apparaat?

Het gemiddelde blokkertje weegt nl niets.

Ja, ik heb de oude Nespresso van mijn ouders gekregen. Best een joekel van een ding dat snel uit elkaar valt. Ik ga toch geen apparaat zelf kopen als ik het niet drink :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:38

Foaly schreef:

Dat is geen koffie! :+