Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:33

poes schreef:
Er is altijd een therapeut en ik hoop dat dat verder gaat dan die ene sessie die ze altijd laten zien. Het succeslevel van dat programma ligt ontzettend laag overigens. Heel schrijnend.

Dat komt omdat zo snel diëten geen enkele nut heeft.

Je moet je gehele levensstyle aanpassen... En daarin zit de key.

Niet in het diëten. Dat is nooit goed en dat woord moet verboden worden.
Het heeft een negatieve lading, waardoor je het niet volhoud.

Volhouden(in de trant van diëten) moet ook verboden worden.

Pas je levenstyle aan.. Leer het jezelf aan.. En je zult zien dat je het kunt. Ook je mindset moet veranderen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:49

Jolliegirl schreef:
poes schreef:
Er is altijd een therapeut en ik hoop dat dat verder gaat dan die ene sessie die ze altijd laten zien. Het succeslevel van dat programma ligt ontzettend laag overigens. Heel schrijnend.

Dat komt omdat zo snel diëten geen enkele nut heeft.

Je moet je gehele levensstyle aanpassen... En daarin zit de key.

Niet in het diëten. Dat is nooit goed en dat woord moet verboden worden.
Het heeft een negatieve lading, waardoor je het niet volhoud.

Volhouden(in de trant van diëten) moet ook verboden worden.

Pas je levenstyle aan.. Leer het jezelf aan.. En je zult zien dat je het kunt. Ook je mindset moet veranderen.

Ik geloof dat het iets minder simpel is dan je hier stelt. En ik vermoed dat het nog een paar jaar duurt voordat het wetenschappelijk onderbouwd en/of geaccepteerd is.

Mijn vermoeden is dat veel mensen in meer of mindere mate eten of niet eten gebruiken als coping mechanism.
Het ongedaan maken daarvan is veel ingewikkelder dan gewoon even je mindset aanpassen.

Zelf ben ik vorig jaar zo'n 20 kilo afgevallen. Ik schommel sindsdien nog wel wat, maar ik merk nu pas echt hoe moeilijk ik het krijg. Iedereen weet hoe je moet afvallen, iedereen die veel is afgevallen kent het gezondere eetpatroon.
Ik kon pas afvallen toen ik meer zelfvertrouwen en eigenwaarde kreeg. Die hulp was ongelooflijk belangrijk, alleen ik ben er nog lang niet en ik merk dat het op slechte dagen echt een valkuil is!

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:01

Het gaat niet alleen om een gezond eetpatroon. Maar om je levensstyle en mindset.
Mag ik, als je dat wil, je vragen om eens te googlen op lazyfit.

Ik zeg niet dat dit een manier van leven is die perfect is voor ieder mens, maar ikzelf ben ervan overtuigd dat dit alles beter is dan een dieet volgen.

Het is een stukje bewust wording, dusbhet psychische stukje.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:10

Bij de deelnemers van my 600-lb life zit er echt veel meer achter dan een mindset.
Vele van hen zijn als kind fysiek en/of geestelijk mishandeld en/of misbruikt. Het eten is inderdaad vaak een coping-mechanisme.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:31

Captain schreef:
Bij de deelnemers van my 600-lb life zit er echt veel meer achter dan een mindset.
Vele van hen zijn als kind fysiek en/of geestelijk mishandeld en/of misbruikt. Het eten is inderdaad vaak een coping-mechanisme.

Diep triest eigenlijk he.
Ik doelde ook niet precifiek op die groep hoor.

Die hebben meer nodig dan een lesje mindset en lifestyle.

Die hebben zware psychologische hulp nodig en ik hoop ook echt dat ze dat krijgen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:49

In de nieuwe serie is ook ook verplicht wat ik heb begrepen.Anders mogen ze niet verder met het programma.Dacht ik hoor.Wat wel jammer is dat in de nieuwe serie ze niet meer de huid verwijdering laten zien.Dan zie je echt het eindresultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:10

Je moet ook niet vergeten dat de mensen in dat programma zo ver "heen" zijn dat hun lichaam soms al tekenen geeft van afsterven. Dan heb je simpelweg niet de "luxe" om het rustig aan te doen en eerst aan de psychologische kant te werken, dan moeten er eerst gewoon grote slagen gemaakt worden om erger te voorkomen. 9/10 van die mensen kan zelf niet eens meer lopen, dus is het deels ook aan de enablers in hun omgeving om ze niet meer te enablen in het vele eten, want daar zit ook een groot deel van het probleem.

We weten verder ook niet wat er op de achtergrond nog speelt, wat er gedaan wordt aan behandelingen, psychologische nazorg etc., hoewel ik ook niet echt verwacht dat er veel aandacht voor is. Reality tv is natuurlijk maar héél zelden echt realiteit, zeker in de VS willen mensen alleen maar drama zien en in de VS hebben ze ook een heel andere kijk op (mentale) gezondheid, gezondheidszorg en sociale voorzieningen. Bovendien gaat het de makers van zo'n programma ook alleen om de kijkcijfers en het geld, en de mensen die eraan meedoen, zijn helaas vaak afhankelijk van dit soort programma's om überhaupt aan die behandelingen te kunnen beginnen, omdat ze zelf simpelweg het geld niet hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:17

Het gaat veel verder dan leefstijl.
Er zijn onderzoeken dat het kan komen door verkeerde darmbacteriën.
Of verstoringen gevonden in de hersenen in het dopamine- en serotoninesysteem.
Buikvet dat bepaalde hormonen afgeeft voor een signaal van eten.
Vertraagde stofwisseling.
Echt zoveel dingen.
Dus ff een andere mindset is leuk bij 5/10 kilo door te snoepen. De rest is een ziekte. Alleen een ziekte die vele veroordelen. De zwakke dikke zonder doorzettingsvermogen. Een tv programma dat mensen zich beter kunnen voelen dan hen. Dat maakt kijkcijfers...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:23

Jolliegirl schreef:
Het gaat niet alleen om een gezond eetpatroon. Maar om je levensstyle en mindset.
Mag ik, als je dat wil, je vragen om eens te googlen op lazyfit.

Ik zeg niet dat dit een manier van leven is die perfect is voor ieder mens, maar ikzelf ben ervan overtuigd dat dit alles beter is dan een dieet volgen.

Het is een stukje bewust wording, dusbhet psychische stukje.

Geprobeerd, ik kwam er van aan... Gewoon omdat ik het simpelweg niet alleen kan en niet kan ontdekken wat mijn trigger is.

Ben momenteel aan het kijken naar hypnose om dat stukje onderbewustzijn aan te pakken. Met streng zijn kom ik namelijk heel ver, zeker in combinatie met koolhydraatarm eten waardoor ik minder trek heb. Maar dat legt het probleem ook een beetje bloot, namelijk dat er een onzichtbare en in het bewuste onvoelbare trigger is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 11:21

Ik ga zaterdag naar Wildlands in Emmen en willen in de buurt een nachtje blijven slapen. Nu lijkt het me leuk om de dag erna een mooi natuurgebied op te zoeken, heeft iemand tips?
We moeten terug naar Breda dus alles zuidelijk van Emmen is wel prima :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:06

Nyaleti schreef:
Ik ga zaterdag naar Wildlands in Emmen en willen in de buurt een nachtje blijven slapen. Nu lijkt het me leuk om de dag erna een mooi natuurgebied op te zoeken, heeft iemand tips?
We moeten terug naar Breda dus alles zuidelijk van Emmen is wel prima :+

De hele Veluwe :) Posbank is heel mooi.

Utrechtse Heuvelrug ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:09

Ik wilde ook de Veluwe zeggen. :j Bijvoorbeeld rondom Nunspeet, zitten ook wat tentjes voor lunch etc.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:10

Mkango schreef:
Ik wilde ook de Veluwe zeggen. :j Bijvoorbeeld rondom Nunspeet, zitten ook wat tentjes voor lunch etc.

Ook altijd handig idd :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:05

Sallandse heuvelrug is ook mooi of het Bargerveen is 1 van mijn favoriteiten.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:59

Ik heb al Google bezocht maar kom er nog steeds niet uit en het moet toch wel bestaan lijkt mij.
Ik ben bezig met mijn poetsplaats en wil graag een solarium, alleen die dingen vreten stroom. Ik heb geen sportpaarden en rij alles behalve fanatiek, dus gewoon lekker om te kunnen poetsen. Eigenlijk meer voor mij als de paarden :Y)
Nu dacht ik oo maar dan hang ik toch gewoon een zonnepaneel met accu op? Ik zal er geen uren onderstaan maar gewoon een half uurtje tot uurtje. En volgens mij bestaat dat nou weer net niet... zijn daar andere opties voor of hoe zit dat?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:03

Voor je hem hangt: ik ken mss 1 paard die het leuk vindt. Al de rest staat na 5 minuten al volledig naar een kant te leunen. Ik zou investeren in verwarmde kledij als het dan toch meer voor jou is :D

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:10

poes schreef:
Voor je hem hangt: ik ken mss 1 paard die het leuk vindt. Al de rest staat na 5 minuten al volledig naar een kant te leunen. Ik zou investeren in verwarmde kledij als het dan toch meer voor jou is :D

Dat wist ik niet! :D dacht dat ze het allemaal wel lekker vonden, als ze kaal zijn in de winter dan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-21 21:36

Nee hoor, wij hebben een solarium op onze stal. En het wisselt erg per paard. De ene staat te genieten (wel meerendeel) en de ander probeert het juist te ontwijken en staan er wat onrustig onder, schrapen etc, terwijl dat paarden zijn die wel rustig op een normale poetsplaats staan.
Dus dan is het een duur grapje :D
Je zou voor verwarmde kleding kunnen kijken :+

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:10

c_alsemgeest schreef:
Nee hoor, wij hebben een solarium op onze stal. En het wisselt erg per paard. De ene staat te genieten (wel meerendeel) en de ander probeert het juist te ontwijken en staan er wat onrustig onder, schrapen etc, terwijl dat paarden zijn die wel rustig op een normale poetsplaats staan.
Dus dan is het een duur grapje :D
Je zou voor verwarmde kleding kunnen kijken :+

Ja dan is het zeker een duur grapje :+
Dan denk ik dat ik het er gewoon bij laat, idee was leuk maar wel veel geld als de paarden er totaal geen zin in hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:22

Je hebt ook van die infrarood terraswarmers die je kunt ophangen, misschien kun je daarnaar kijken? Dat kost denk ik een stuk minder dan zo'n solarium. :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:26

Mkango schreef:
Je hebt ook van die infrarood terraswarmers die je kunt ophangen, misschien kun je daarnaar kijken? Dat kost denk ik een stuk minder dan zo'n solarium. :D

Dit is echt een prima optie. Ik heb dit op mijn (voormalige) wasplaats (paard is overleden). Aan beide zijden één. Paard vond het heerlijk. Voor 25 euro gekocht bij een zaak met 2e hands bouwmaterialen. Doen het nog steeds na inmiddels 20 jaar.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:40

Roodvos schreef:
Mkango schreef:

Dit is echt een prima optie. Ik heb dit op mijn (voormalige) wasplaats (paard is overleden). Aan beide zijden één. Paard vond het heerlijk. Voor 25 euro gekocht bij een zaak met 2e hands bouwmaterialen. Doen het nog steeds na inmiddels 20 jaar.

Dit is echt slim! Toch wel heel handig zo een een topic :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:56

Onder het mom van durf te vragen: ik ben op zoek naar iemand die voor mij van een .jpg logo (is al alleen contouren en letters) een vector kan maken (.esp) :o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 09:01

tirzasarah10 schreef:
Dit is echt slim! Toch wel heel handig zo een een topic :D

Ik heb nog even een foto voor je gemaakt. Ik heb wel 2 flinke "jongens" hoor, ze zijn 57 cm.
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:49

Waarom word iets in een weiland geblurd bij google maps?
Stukje verder "rijden" en je ziet niets staan.

Afbeelding