Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:14

Janine1990 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat ik te oud ben voor dit soort gedoe.

Een jaartje of 12/13 dan krijg je het allemaal weer toch? :D

Ja maar tot nu toe 1 jongetje en die hebben dat minder. Maar als ik nu een meisje krijg dan ben ik wel fiets ja, dan komt dit allemaal weer terug :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:36

Of geef een plantje of zo :)

Als een verhuurder aangeeft dat je niet mag inschrijven op het adres, en je ouders wonen niet in de buurt. Kun je dan eigenlijk wel inschrijven bij bijvoorbeeld een huisarts etc. in je woonplaats?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-19 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:43

culaccino schreef:
Of geef een plantje of zo :)

Als een verhuurder aangeeft dat je niet mag inschrijven op het adres, en je ouders wonen >100 km verderop. Kun je dan eigenlijk wel inschrijven bij bijvoorbeeld een huisarts etc. in je woonplaats?

Ik ben niet heel erg thuis in huurwoningen, maar dit klinkt behoorlijk illegaal toch?

Wat betreft huisarts etc., geen idee, maar als geïnteresseerde zou ik toch hier wel een heel aantal keer over nadenken. Want dan zullen er best wat zaken niet correct geregeld zijn aangaande wonen.

Sheran

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:56

Zou ik niet doen, om jezelf problemen te besparen. Ik heb ook nog jarenlang gewoon de huisarts bij mijn ouders gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:59

Ik heb er ook geen verstand van, maar het lijkt mij ook illegaal. Zal wel voordelig voor hem zijn qua belasting/hypotheekrenteaftrek of zoiets. Gaat maar om een paar maanden, maar ik vertrouw het inderdaad niet. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:02

Ik heb een koophuis, in de akte staat specifiek vermeld dat ik het niet mag gaan verhuren.
Geen idee wat de consequenties zijn, mijn huis is redelijk veilig :P Maar ik ben het ook niet van plan.
Ik weet nog van een bedrijf waar ik heb gewerkt dat er ergens op een industrieterrein een pand werd bewoond, wat niet mocht. Afval werd daar niet opgehaald. Daar heeft betreffende bedrijf (ook afvalverwerker) acties opgenomen. Hoe dat verder is afgelopen weet ik niet. Maar zeker niet gunstig voor de eigenaar van het pand.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:07

Illegaal huren gebeurt helaas heel erg veel, vooral onder studenten. Huisbazen die illegaal kamers verhuren. Helaas zijn er niet veel alternatieven, het wordt tijd dat ze die mensen actiever aanpakken :n Het zet de hele huizenmarkt op slot.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:11

Gemeente Alkmaar doet eens in de zoveel jaar groot onderzoek naar dit soort huurpraktijken en je krijgt een paar dagen om je spullen te pakken en raus.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:16

Mij overkwam het een paar jaar geleden in Amsterdam. Drie dagen om te vertrekken. Heel naar. Eigenlijk zouden ze een regeling moeten maken die klikken makkelijker maakt, bijvoorbeeld dat dan de huurders er gewoon in kunnen blijven wonen, maar tegen normaal tarief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:18

Ja, zie je. Duidelijk, ondanks zijn mooie praatjes ga ik er niet aan beginnen.

@Sheran, heftig zeg! Het is inderdaad echt problematisch. Vrijwel alle makelaars hier vragen verkapte bemiddelingskosten en ik kom echt bizarre regelingen tegen. Flink geld betalen om een huurcontract te mogen tekenen, zonder dat je de woning eerst mag zien. Dat soort dingen. Je wordt er gek van }:0

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:19

Sheran schreef:
Mij overkwam het een paar jaar geleden in Amsterdam. Drie dagen om te vertrekken. Heel naar. Eigenlijk zouden ze een regeling moeten maken die klikken makkelijker maakt, bijvoorbeeld dat dan de huurders er gewoon in kunnen blijven wonen, maar tegen normaal tarief.

Lijkt me niet helemaal de bedoeling van de gemeente... Zal te maken hebben met de brandveiligheid etc. Dat kan je niet zo eventjes garanderen... Zie wat er in Leeuwarden en Groningen is gebeurd ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:21

Je hebt een max aantal personen op een adres, zolang dat niet wordt overschreden lijkt het me geen probleem. In dit geval ging het over een huis met 3 kamers en 3 huurders :) En voor de extra maatregelen mag die ex-huisbaas dan opdraaien :P
Laatst bijgewerkt door Sheran op 16-02-19 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:22

culaccino schreef:
Als een verhuurder aangeeft dat je niet mag inschrijven op het adres, en je ouders wonen >100 km verderop. Kun je dan eigenlijk wel inschrijven bij bijvoorbeeld een huisarts etc. in je woonplaats?

Wat de verhuurder bedoelt is dat de gemeente het niet mag weten.

Inschrijving bij een huisarts staat daar los van: medisch beroepsgeheim.

Maar de gemeentelijke basisadministratie is 'doorgelinkt' naar een x aantal andere instanties, die mogen het ook niet weten. Sociale verzekeringsbank, etc. - dus als je werkt naast je studie kan het ingewikkeld zijn.

En je stempas etc komt bij je ouders terecht, wat bij gemeente en provincie inhoudt dat je maatregelen moet nemen om je stem niet verloren te laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:25

Goede punten, Janneke! :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:33

Sheran schreef:
Je hebt een max aantal personen op een adres, zolang dat niet wordt overschreden lijkt het me geen probleem. In dit geval ging het over een huis met 3 kamers en 3 huurders :) En voor de extra maatregelen mag die ex-huisbaas dan opdraaien :P

Dat is niet het enige waar een gemeente rekening mee houdt alvorens een vergunning af te geven tot het verhuren.
Zeker in studententsteden is brandveiligheid in de vaak oudere panden een behoorlijk issue. Hoe meer panden er dan bewoond worden, hoe groter het risico. Het is van belang dat de veiligheidsregio voldoende is ingericht hierop. Het zou makkelijker zijn als elk pand een veiligheiscertificaat had, maar ja, dat is niet verplicht.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:36

heb n lippenstift paletje uit sale en lipgloss uit de sale voor 4,68 eu :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:13

Laatst sprak ik iemand die naar Horse-Event was geweest (een jaar geleden ofzo) en dat die daar een standje had gezien met mensen die paarden van het ene naar het andere land reden voor verkoop ofzo. Weet iemand waarover ik het heb?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:17

Sheran schreef:
Laatst sprak ik iemand die naar Horse-Event was geweest (een jaar geleden ofzo) en dat die daar een standje had gezien met mensen die paarden van het ene naar het andere land reden voor verkoop ofzo. Weet iemand waarover ik het heb?

Schaap uit Tijnje?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 04:24

MarcoBorsato schreef:
_O- dat is zo slim!!

Excuse me! :([/quote]

Alle credits!!

fohadie schreef:
Jeeee, ga ik nu door voor de koelkast? :+

Wat betekent jus de pomme?[/quote]

Lol. Dat weet ik dan weer wel, dat wist ik eerder dan de sinaasappel. APPELSAP!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:03

Hahaha <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:11

Waarom lopen auto verkopers meestal in puntschoenen en een pak of blousse? Ik voel me soms door de uitstraling al opgelicht omdat je denkt dat ze dat normaal niet zouden dragen ofzo :') of is dat echt de typische altijd stijl van de dealer verkopers?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:05

Ik ken ze dan ook nog met handenwrijvende bewegingen iets te lang haar met vet/gel erin. Vaak ook een gekleurde blouse met witte kraag en bruine schoenen. Soms ook nog met de mevrouTJE term (ja ik ben klein maar geen mevrouwtje, word daar meestal wat -:(- van) O gruwel *D het type mannetje dat ik graag ontloop :))

Ik vermoed dat ze denken dat ze daarmee vertrouwen wekken, soort van standaard "uniform" maar het werkt bij mij juist averechts :P

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:16

Om er netjes uit te zien misschien? Een begrafenisondernemer zie je ook graag in pak, waarom zouden autoverkopers daarmee gelijk oplichters zijn?

Als ze er zouden staan in een trui en afgetrapte gympen zou het ook niet fijn voelen om daar een auto te kopen :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:26

Ik koop bij een garage, daar staan ze gewoon in trui en overall met vetvlekken. Komt voor mij juist heel betrouwbaar over :P

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:43

Ja ik zelf ook, maar als ik naar een dealer zou gaan voor een nieuwe auto heb ik toch liever een verkoper in pak dan een verkoper in overall met vet vlekken :=