Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:19

Ik wil naar de Spar maar het regent net flink en mijn paraplu ligt in de auto die 20 meter verderop op de parkeerplaats staat. :+

Ik wacht dus maar even tot de bui weg is.

Edit: voorlopig wordt het niet droog, ik ren dus wel even naar de auto. -O-

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:22

Aan mijzelf, ik schrok me dood!
Ik moet echt eventjes mijn ei kwijt.

Ik gebruik soms wiet, want dit vind ik leuk om te doen. Ik kan er goed door ontspannen wat werkt tegen mijn PTSS.

Ik had gisteren weer wiet genomen, mijn gebruikelijke hoeveelheid edibles.
Aan het eind van de avond wil ik nog wat drinken, dus ik pak wat melk uit de koelkast.
En gelijk na het drinken, word ik misselijk en heel onwel. Ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven maar ik voelde me zo ontzettend slecht opeens.
Ik ben op de bank gaan zitten om bij te komen, en toen hoorde ik mijn oren ringen.

En toen ging het zwart.
Ik werd bevend, zwetend, en loeiheet wakker.
Het zweet gutste echt over mijn hele lichaam!

Ik ben wel is vaker flauwgevallen van lage bloeddruk, maar dit leek hier nergens op.
Ik krijg daarbij een soort "zwarte laken" over mijn ogen getrokken maar gisteren ging echt het lampje plots uit zegmaar.

Ik was daarna zo geschrokken, beduusd en verward dat ik gelijk naar mijn bed ging om te slapen.

Suzanne F.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:27

Ik wil niet bemoeizuchtig overkomen, maar wiet is geen oplossing voor je problemen. Ook niet voor PTSS. Het gaat je niets goeds brengen. Je kan beter met jezelf aan de slag gaan, dat is confronterend en zwaar, maar het brengt je uiteindelijk rust en kracht. Wiet brengt je niks. Niks voor de lange termijn in ieder geval.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:30

Had je goed gegeten fotolijstje? Wiet kan je bloeddruk verlagen. Daarom vind ik wiet roken fijner omdat je dan minder die dip hebt in je bloeddruk. :+

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:44

Suzanne F. schreef:
Ik wil niet bemoeizuchtig overkomen, maar wiet is geen oplossing voor je problemen. Ook niet voor PTSS. Het gaat je niets goeds brengen. Je kan beter met jezelf aan de slag gaan, dat is confronterend en zwaar, maar het brengt je uiteindelijk rust en kracht. Wiet brengt je niks. Niks voor de lange termijn in ieder geval.

Dankje, lief berichtje!

Ik zit hiervoor al in therapie en we zijn er mee bezig.
Wiet zie ik gelukkig ook niet als oplossing voor mijn problemen.
Het ontspant mij gewoon heel erg, iets wat ik op dit moment niet makkelijk kan.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:45

MarlindeRooz schreef:
Had je goed gegeten fotolijstje? Wiet kan je bloeddruk verlagen. Daarom vind ik wiet roken fijner omdat je dan minder die dip hebt in je bloeddruk. :+

Haha ja! vreetkick gehad enz :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:46

Je weet dat opeens veel eten ook je bloeddruk verlaagd? Ben je na het eten direct op gaan staan? Dan ligt daar je antwoord.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:55

Nope, niet direct opgestaan.
Dat was juist het rare!

Toen ik flauwviel had ik al een tijdje geleden gegeten.
Ik liep gewoon naar beneden om te drinken. En tijdens het drinken kwam pas het onwel worden, en nadat ik zat ben ik flauwgevallen.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:09

denisesilver schreef:
En ik moet een hele bult afwas wegwerken, waar ik al een week tegenop zie :=

Dit zo zo herkenbaar, met die hitte gewoon echt geen zin in gehad.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:12

Snoraly schreef:
denisesilver schreef:
En ik moet een hele bult afwas wegwerken, waar ik al een week tegenop zie :=

Dit zo zo herkenbaar, met die hitte gewoon echt geen zin in gehad.

Ik had dit gister, en door de warmte stond ook de schimmel in de helft van de schaaltjes :7

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:13

Ik was (in het weekend) elke ochtend af na het ontbijt en elke avond na het avondeten. Is nog geen 5 min werk en mijn aanrecht is opgeruimd en leeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:15

Was zoveel mogelijk gelijk af. Lang staan lukt niet. En anders zet ik het in de gootsteen met wat water. Is het ook losgeweekt en sneller schoon te krijgen.

Maar schimmel heb ik nog nooit gehad.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:18

Schimmel ik ook niet nee.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:18

Ik normaal gesproken ook niet, tenzij het dus 35+ graden is

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:25

Wij wassen altijd af na een maaltijd want ik krijg error als het aanrecht met vieze vaat staat dus schimmel nog nooit gezien :n
We hebben ooit een keer in onze jonge gekke jaren na een verjaardag de lichten uitgedaan en naar bed gegaan maar wat een spijt heb je daarvan zeg als je ‘s morgens opstaat :')

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:35

Suzanne F. schreef:

Mensen zoals jij erger ik me aan. Dood vermoeiend. Ik heb ook chronische ptss dankzij mijn "fijne" vader.Iemand die een ptss diagnose heeft, zit doorgaans al in therapie anders had die diagnose er niet geweest. Of deze persoon heeft in het verleden therapie gehad.Dan met een vingertje gaan wijzen en zeggen dat wiet niet de oplossing is,is echt bloed irritant. Wiet kalmeert het zenuwstelsel. En zij heeft er overduidelijk baat bij als hulpmiddel. We zijn er heel erg van bewust dat het geen oplossing is. Maar dat zijn dit soort opmerkingen ook niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:35

Die warmte vond ik niks.
Maar nu weer natregenen word ik ook niet vrolijk van.

Hier gaat alles de vaatwasser in en die draait elke dag.
Dus geen schimmel op servies.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:45

Na 22.00 uur hoef ik niks af te wassen of af te spoelen. Dan krijg ik klachten en ja dan heb ik soms wat vuil in de gootsteen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:47

Absolem schreef:
Suzanne F. schreef:

Mensen zoals jij erger ik me aan. Dood vermoeiend. Ik heb ook chronische ptss dankzij mijn "fijne" vader.Iemand die een ptss diagnose heeft, zit doorgaans al in therapie anders had die diagnose er niet geweest. Of deze persoon heeft in het verleden therapie gehad.Dan met een vingertje gaan wijzen en zeggen dat wiet niet de oplossing is,is echt bloed irritant. Wiet kalmeert het zenuwstelsel. En zij heeft er overduidelijk baat bij als hulpmiddel. We zijn er heel erg van bewust dat het geen oplossing is. Maar dat zijn dit soort opmerkingen ook niet.

En waarom ga jij er vanuit dat ik niet weet waar ik over praat? Dat ik geen ervaring heb met PTSS en therapie?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:51

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:52

Niet iedereen is hetzelfde?

Daarbij is wiet ook een soort medicatie. Het kan het leven net even makkelijker maken. Iemand die medicatie gebruikt om makkelijk af te kunnen vallen moet dat toch begrijpen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:55

Absolem schreef:
Suzanne F. schreef:

Sorry, maar er zijn zat mensen die het wel gebruiken als oplossing en juist geen therapie hebben. Dus dan kan jij het wel weten, maar dan spreek je alsnog alleen voor jezelf. Niet voor iedereen met ptss.
Ook voor die diagnose hoef je niet zoveel therapie gehad te hebben en al helemaal geen therapie waarbij je er echt aan gewerkt hebt. En dan zie je soms hele vervelende gevallen waarbij het dus wel als oplossing gezien wordt, want makkelijker als eraan werken. Met beetje pech wordt het drugsgebruik steeds erger, want het kleine beetje helpt niet meer en dan helpt de ene drugs niet meer en ga maar door. Waardoor er vervolgens of iemand zo diep in de put of problemen zit dat die er niet meer uitkomt of veel meer werk heeft. Die had er beter nooit aan kunnen beginnen dan en had misschien juist wel moeten horen dat het geen oplossing is, want er schuilt ook een gevaarlijke kant aan.

Fotolijstje zelf vindt het een lief bericht. Ik was er juist blij mee dat ik andere oplossingen kreeg en er nooit aan begonnen ben daardoor.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:01

Ik heb complexe PTSS en rook elke avond voor het slapen gaan wiet.
Met normale medicatie ben ik al suïcidaal geweest, of compleet en helemaal afgestompt van alle gevoelens.
Wiet werkt voor mij prima, ik word rustig, slaap rustig in en ook de nachtmerries zijn afgenomen.
Ik heb jarenlang therapie gevolgd, heeft me uiteindelijk weinig geholpen.
Dus wiet is voor mij een prima, natuurlijk, middel. Ik functioneer normaal, voor zover.
Dus jouw vlieger gaat niet voor iedereen op.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:01

Teveel ellende gezien van wietgebruik.

Ik had zelf gekookt van de week, en meestal eet ik dan veel te laat. Vooral als mijn bakkunsten niet willen lukken. Dan doe ik dat weekend de afwas. Maar ik zie er altijd heel erg tegenop, ondanks dat het inderdaad een kwartiertje werk is.

Ik heb allemaal zo’n drang naar zout en chips, maar heb van de week echt teveel chips al gegeten.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:14

Al sinds woensdag niet fit, maar vandaag is het wel echt erger geworden. En ik ga morgen op vakantie |(