Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:02

SusanH schreef:
Ik ben wel heel blij met de koers die we nu op gaan.

En idd in de ziekenhuizen nu nog veel verzuim, maar hoogstwaarschijnlijk geen corona want buikgriep, gewone griep, keelontsteking heersen momenteel ook heel erg. Hoor zoveel mensen om me heen die ziek zijn, maar allen geen corona hebben.

Ik ervaar juist heel veel covid gevallen om me heen. Net zelf met het hele gezin een week binnen gezeten, allen positief.

Juist om die reden nu nog een mondkapje op. Niet zozeer dat ik bang ben om ziek te worden, maar bang dat ik nog besmettelijk ben. Nergens meer last van gelukkig.

Ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die nog een mondkapje dragen niet zozeer uit zelfbescherming, maar omdat ze zelf iets onder de leden hebben en anderen niet willen aansteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:59

SusanH schreef:
Dat hele qr systeem was van meet af aan al zo lek als een mandje. Want als ik met een qr zwaai wie checkt dan of ik ben wie ik zeg dat ik ben? Dan was die chip in het vaccin toch niet zo'n slecht idee :P

Werd jij nooit gecontroleerd dan :) ? Eigenlijk overal waar ik kwam moest je je ID erbij houden en die vergeleken ze met geboortedatum/maand en letter achter of voornaam op je ID :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:17

O hier niet hoor. Vinkje checken en door.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:21

Oh nee hier was het eigenlijk bij alles ID kaart erbij en check :j . Vinkje was echt niet voldoende :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:26

Spenk schreef:
Oh nee hier was het eigenlijk bij alles ID kaart erbij en check :j . Vinkje was echt niet voldoende :D

Hier nooit :n echt een wassen neus

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:27

Mee gemaakt dat vinkje laten zien oke was. (lunchroom)
Mee gemaakt dat ID kaart ook moest. (Ikea restaurant)
En ook niets laten zien terwijl dat wel zou horen. Terras waar ik binnen ging plassen.

En dat waren meteen ook alle 3 de keren dat ik vorig jaar op de harde ben gekomen :+ :D
Meteen 3 verschillende ervaringen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:38

2 keer meegemaakt zonder id check
1 keer meegemaakt met id check
1 keer meegemaakt met onterecht rood scherm en mocht doorlopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:09

Spenk schreef:

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ze iets checkten behalve die QR scannen :n
Als ze die al scanden want heel vaak ook niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:30

Dat laatste kwam idd ook voor.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:13

Ik neem HC allang met een zak zout. Als je alleen vanuit je eigen standpunt en belevingswereld denkt, houdt het voor mij gewoon op en dat punt is voor mij allang bereikt. Dat we toevallig in hetzelfde land wonen, betekent nog niet dat we zaken hetzelfde beleven.

Ik draag zelf geen mondkapjes hier in Nederland. Let wel nog op met afstand, begroeten en dat soort dingen. Ik heb het woord bang ook niet in de mond genomen. En zolang Spanje het verplicht, zal ik uit respect voor anderen zeker een mondkapje opdoen in de supermarkt of bij de kapper bijvoorbeeld.

Je kan aan niemand zien voor wie en waarom ze nog een mondkapje dragen, er is in Nederland ook een grote groep kwetsbaren die écht (en terecht) nog bang is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:22

Hier zie ik ook nog wel mensen lopen met mondkapje op hier in de AH. Of gewoon op de fiets zelfs nog.
Lekker zelf weten toch?!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:03

Precies, ik vind dat daar niet denigrerend over gedaan hoeft te worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:19

Nee. Klopt.
Maar ik denk wel dat deze mensen wel degelijk ‘bang’ zijn. Blijkbaar zijn ze toch bang om zelf besmet te raken of om het aan iemand door te geven.
En nogmaals. Dat is prima. Ieder z’n gevoel en gedachten.
Maar denk dat jullie er zelf alleen iets heel negatiefs van maken als iemand zoals HC dat benoemd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:22

Helm op de scooter. Bang in het verkeer?
Cap op je bol met paardrijden. Bang op je paard?
Kniebeschermers op je skateboard. Bang om te vallen?
Handschoenen aan op het werk met chemische middelen? Bang voor huid beschadiging?
Nee, niet bang. Bescherming. Van jezelf of van anderen. Zo is het hoe het werkt.
"Kijk mij eens stoer zijn, zonder bescherming" is puberaal en dom.
Bescherming als het moet. Weglaten als het niet meer hoeft.
En soms moet het gewoon.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:41

Moet iedereen inderdaad helemaal zelf weten

Het gaat er toch uiteindelijk om we zelf onze verantwoordelijk moeten nemen en niet steeds vanuit de overheid op ons vingers gewezen te worden hoe we moeten leven ten tijde van een epedemie want we weten het donders goed. Het zou daarom jammer zijn als men gaat oordelen over het feit je zelf wel graag nog je maatregels neemt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:45

Van mij mag iedereen het zelf weten. Maar een mondkapje op op de fiets wat ik ook nog wel eens zie vind ik heel ver gaan. Ik ben iig blij dat ik ook de keus heb om het niet te doen.

En de vergelijking met een helm of andere vorm van bescherming gaat imo niet helemaal op. Een helm draag je voor jezelf. Een mondkapje voor een ander.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:51

Maar dat een mondkapje (behalve ffp2) niet voor jezelf draagt snapt meer dan de helft van de mensen nog steeds niet.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:52

SusanH schreef:
Van mij mag iedereen het zelf weten. Maar een mondkapje op op de fiets wat ik ook nog wel eens zie vind ik heel ver gaan. Ik ben iig blij dat ik ook de keus heb om het niet te doen.

En de vergelijking met een helm of andere vorm van bescherming gaat imo niet helemaal op. Een helm draag je voor jezelf. Een mondkapje voor een ander.

Dat laatste klopt niet. FFP2 beschermt ook jezelf. Ik heb wegens afweerproblemen helaas niet veel keus (ik fiets niet met mk :) ) Maar ik draag de FFP2 dus voor mezelf

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:19

rien10 schreef:
Helm op de scooter. Bang in het verkeer?
Cap op je bol met paardrijden. Bang op je paard?
Kniebeschermers op je skateboard. Bang om te vallen?
Handschoenen aan op het werk met chemische middelen? Bang voor huid beschadiging?
Nee, niet bang. Bescherming. Van jezelf of van anderen. Zo is het hoe het werkt.
"Kijk mij eens stoer zijn, zonder bescherming" is puberaal en dom.
Bescherming als het moet. Weglaten als het niet meer hoeft.
En soms moet het gewoon.

Daarom zeg ik ook "bang". Tussen haakjes.
Bij bang denkt men nl meteen dat iemand bibberend van angst de stront in de broek heeft.

Overigens draag ik idd hoofdbescherming omdat ik geen zin heb om m'n kop kapot te vallen.
Dus dan kan je idd zeggen dat ik bang ben om m'n kop kapot te vallen.
Ik zie niet waarom daar zo'n negatieve lading aan gegeven wordt door sommigen.

Verder zal ik ook dingen doen omdat het nou eenmaal verplicht is en niet omdat ik bang ben ergens voor.
Maar mondkapjes zijn hier niet meer verplicht dus is het een keuze om hem op te zetten en daar heb je dus een reden voor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:00

Needje schreef:
Nee. Klopt.
Maar ik denk wel dat deze mensen wel degelijk ‘bang’ zijn. Blijkbaar zijn ze toch bang om zelf besmet te raken of om het aan iemand door te geven.
En nogmaals. Dat is prima. Ieder z’n gevoel en gedachten.
Maar denk dat jullie er zelf alleen iets heel negatiefs van maken als iemand zoals HC dat benoemd.

+:)+ :j
Het is voor mij alleen maar een woord om een grote groep aan te duiden. Noem het wat mij betreft ´risicobewusten´.
Ikzelf vind ´kwetsbaren´ weer enigzins denigrerend maar hé dat is míjn perceptie.

Overigens híer een opvallende ontwikkeling dat álle positieven in mijn omgeving exclusief de gevaccineerden zijn. Van de ongevaccineerden niet één; niemand! Zelfs verhoudingsgewijs klopt dat niet.
Nee, wil dat niet als ´bewijs´ voor wat ook aanvoeren; alleen dat ik weer hoop heb ;) *D

Overmorgen komt de commissie van voksvertegenwoordigers nog een keer extra bijeen om over vervallen van de maskerplicht binnen te vergaderen.
Het door de daarvoor aangestelde commissie van gezondheidsexperts onder leiding van Fernando Simón geproduceerde rapport wat vervallen voor Semana Santa adviseerde zou (ahum) te laat binnengekomen zijn voor de afgelopen vergadering. Daardoor werd gestemd voor vervallen ná Semana Santa. Daar was wat veel kritiek op dus toch maar weer bijeen.
Let wel; kritiek op het niet meenemen van het advies, niet op het besluit. Verwacht geen aanpassing daarom: is alleen maar weer een politiek indekken.

We lezen het wel. Op de risicobewusten na die het tóch kunnen gebruiken :)* , maakt niemand zich er meer duk over.
Ikzelf steek een verse in mijn zak terwijl ik vrijwel nergens kom waar het ´nodig´ is. Net als rijbewijs en ID. Heb je ook nooit nodig en neem je toch mee. Het enige wat ik wél gebruik is de handvol contant in mijn broekzak ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 23:53

Ik kom ook nog verschillende mensen met mondkapjes tegen in de winkel. Ook hoor ik van verschillende dat ze er eentje dragen omdat ze verkouden zijn. +:)+
Gisteren in het ziekenhuis geweest, ook mondkapjes plicht. Huisarts is nog op bezoek bij schoonmoeder geweest en ook met mondkapje op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:42

Huisarts hier droeg er ook nog een en gaf aan het prettig te vinden als de patiënt het ook nog deed :). En sommige leerlingen en collega's op school dragen er ook nog steeds een. Dat vindt niemand een probleem. Ik zet er deze week ook weer even eentje op met wat allemaal rondgaat nu...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:29

Oeps...

Autosalon van Beijing afgelast -O-
en Shanghai (gedeeltelijk) op slot.

Toch maar beter groepsimmuniteit denk ík dan.

@maskers Niets mís mee om te kíezen die te dragen. Schreef zomer 2020!!!! al dat ik hoopte dat dit zou blijven als beleefde gewoonte bij snotterigheid net als in z.o. Azië voordien al gebruikelijk was. Toén echter was ik de gek dáárom. Het kan verkeren zei Brederode al.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:28

Jawel hoor, in zh is ook nog hoog verzuim onder personeel, mede door covid.
Ene groep is nog herstellende en kunnen hun werk niet of nauwelijks hervatten en de andere groep raakt besmet en is daardoor zeker 5 dagen van de werkvloer, waardoor we dit niet kunnen opvangen en er soms sprake is van uitstellen van ingrepen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:59

In China zijn ze echt gek. Je zult er maar wonen. Al weken je huis niet uit mogen (in Shanghai), zelfs niet voor boodschappen. Zerocovid, dat gaat toch nooit werken, er zijn altijd wel mensen besmet. Laat het liever rondgaan.