Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:10

Ik voel mij ook absoluut niet fijn voor de klas, basisschool. Het meeste heb ik nog moeite met ouders die hun stotterende en niet fitte kinderen naar school sturen. Wanneer je dan contact met hun opneemt is het antwoord: ach, ze moeten toch ergens ziek van worden, ik heb geen oppas, het is niets hoor, jij bent toch gevaccineerd waar maak je je druk om en ga zo maar door.
Mij breekt ook het dubbele werk op. Alles voorbereiden voor in de klas en klaarzetten in Classroom voor de thuiswerkers. Gemiddeld na de herfstvakantie 5 lln per week thuis gehad.
Het lange wachten bij de GGD werkt ook niet mee, 2 dagen voordat er getest kan worden en 2-3 dagen voordat de uitslag bekend is.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:11

purny schreef:
Ik vind het echt rot dat jullie je onveilig voelen. Dit signaal zou toch ook naar de onderwijs bond moeten en die zouden hier op in moeten spelen toch?
Juist je werk is een plek waar je je veilig zou moeten voelen

Zou je denken toch. Vanuit bonden veel bla bla en niks doen.
En van onze gehate onderwijsminister Arie Slob verwacht ik met veel anderen niks.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:11

opisop_shop schreef:
Hè bah ik kreeg net een appje van een moeder dat haar dochter, die vanmiddag met ons in de auto mee terug reed vanaf de manege, vanavond een positieve zelftest had. Zij was geïnformeerd dat een klasgenootje positief getest was.
Meisje dat bij ons in de auto zat had geen klachten.
We hebben nu dus nauw contact gehad met haar (20min samen in de auto, wel af en toe raampje open ivm beslagen ramen door de regen). Moeten wij ( ik en kinderen van 7&9) nu in quarantaine/ testen?
Ik lees zoveel verschillende dingen.
En ook dat als de besmetting op school plaats vindt ( zij zit op dezelfde school maar niet in dezelfde klas) de regels ook weer anders zijn?

Het is langer als 15 min en binnen 1,5 meter dus ja quarantaine en testen. In ieder geval een test. Dacht op dag 2 en dag 5 tenzij je klachten krijgt dan gewoon direct.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:15

opisop_shop schreef:
Hè bah ik kreeg net een appje van een moeder dat haar dochter, die vanmiddag met ons in de auto mee terug reed vanaf de manege, vanavond een positieve zelftest had. Zij was geïnformeerd dat een klasgenootje positief getest was.
Meisje dat bij ons in de auto zat had geen klachten.
We hebben nu dus nauw contact gehad met haar (20min samen in de auto, wel af en toe raampje open ivm beslagen ramen door de regen). Moeten wij ( ik en kinderen van 7&9) nu in quarantaine/ testen?
Ik lees zoveel verschillende dingen.
En ook dat als de besmetting op school plaats vindt ( zij zit op dezelfde school maar niet in dezelfde klas) de regels ook weer anders zijn?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... na-contact

Het ligt eraan of jullie al beschermd zijn. Klik op nauw contact.
Laatst bijgewerkt door suffie op 23-11-21 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:16

Ik ben gevaccineerd ik hoef dan toch niet in quarantaine?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:17

opisop_shop schreef:

Nee, advies om na 5 dagen te testen of eerder bij klachten.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:20

Zelf werk ik ook in het onderwijs. Groep met 30 leerlingen.
Elke ochtend doe ik een thuistest. Vanmorgen nog negatief. Vanmiddag voel ik mij verkouden worden. Naar de teststraat. Helaas positief. Gelukkig alleen nog verkouden, maar wel vervelend.
Je bent de hele dag in de buurt van de kinderen. Soms toch kinderen die verkouden zijn. Normaal geen probleem, maar nu soms lastig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:21

opisop_shop schreef:

Voor alle zekerheid een zelftest doen, beide. En voor de komende dagen extra afstand en voorzichtigheid naar andere mensen. En idd bij klachten pcr test doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:22

Ik zou naar Madeira gaan(geboekt toen alles goed leek) maar kleine kans dat het nog kan. Je moet daar een antigen test doen die telt 7 dagen om in een restaurant te kunnen of activiteiten etc. Stel je test positief dan is het tot nu toe zo dat je in quarantaine zit tot je niet meer positief test dus niet zo als hier dat je na 5 dagen eruit mag(voor zover ik het heb begrepen althans ook gehoord dat iemand al bijna 2 weken in quarantaine zit maar weet niet hoe betrouwbaar dit is). Op zich heb ik iets in the middle of nowhere geboekt, maar stel je zou daar toch positief testen... Je kan na besmettingen soms lang positief blijven testen.

opisop_shop

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:33

Hopelijk valt het mee Annemiek

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:48

suffie schreef:
Ik voel mij ook absoluut niet fijn voor de klas, basisschool. Het meeste heb ik nog moeite met ouders die hun stotterende en niet fitte kinderen naar school sturen. Wanneer je dan contact met hun opneemt is het antwoord: ach, ze moeten toch ergens ziek van worden, ik heb geen oppas, het is niets hoor, jij bent toch gevaccineerd waar maak je je druk om en ga zo maar door.
Mij breekt ook het dubbele werk op. Alles voorbereiden voor in de klas en klaarzetten in Classroom voor de thuiswerkers. Gemiddeld na de herfstvakantie 5 lln per week thuis gehad.
Het lange wachten bij de GGD werkt ook niet mee, 2 dagen voordat er getest kan worden en 2-3 dagen voordat de uitslag bekend is.

Bij Jinek was net een enquete over het onderwijs.
65% van de ouders wil dat de scholen open blijven en 65% van de leerkrachten wil dat de scholen gesloten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:49

moonsparkle schreef:
Ik lees op teletekst al dat de boas en politie aangeven dat ze niets zien in het handhaven, kort samengevat niet genoeg mankracht en er is al zoveel agressie

Is toch ook vreselijk dat de politiek dit ook nog bij de politie neerlegt :n

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:52

Electra63 schreef:
suffie schreef:

Bij Jinek was net een enquete over het onderwijs.
65% van de ouders wil dat de scholen open blijven en 65% van de leerkrachten wil dat de scholen gesloten worden.

Die leraren met al die vakanties en dat hoge loon en ook nog wat gaan vinden over opvoeding ;)
En dan ook nog zeuren over snottebellen !
We zijn niet zo populair. Niet voor niks dat het niet zo’n geliefd vak is :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:55

Had vanavond een kennis uit Nieuw Zeeland aan de lijn, vanaf maandag moet onderwijzend personeel, artsen en verplegend/verzorgend personeel volledig gevaccineerd zijn.
Zo niet, dan verliezen ze hun baan en inkomen.
Vaccinatiegraad 90 % daar.
Er zijn wel wat tegengeluiden en veel Maori willen niet gevaccineerd worden.

Als ingezetene van Nieuw Zeeland is het op dit moment nog ontzettend lastig om toestemming te krijgen om naar het buitenland te reizen en weer terug te krijgen.

6 maanden na de vaccinaties verliest daar het vaccinatiebewijs zijn geldigheid.
De booster moet daar binnen 6 maanden geprikt zijn.
De overheid is daar druk mee mee bezig.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:09

Nou, het lijkt mij idd niet senang om in zo’n gang te staan vol kinderen die binnenkomen jasjes ophangen, tasjes enz, drukte. Waar ouders tussendoor lopen om te helpen hier een daar. En dan de dag door te brengen in een klas vol.
Onder de huidige omstandigheden bedoel ik dan he :Y)
Ook afhankelijk van het gebouw waarschijnlijk qua luchtverversing.
En dan ook nog alles ook via een stream naar de thuiszitters.
Vraagje aan de leraren, zijn de besmette kinderen ook echt ziek (dus niet online) of zitten ze ahw slechts hun besmetting/quarantaine periode uit?

Heftig om te lezen dat er landen met een vaccinatie plicht komen.
Het toont volgens mij de ernst van de zaak aan..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:21

Ik voel me vreemd genoeg veiliger voor de klas dan vorig jaar (VO) maar ik vind het momenteel ook heel erg onprettig. Heb totaal geen zicht meer op de besmettingen, kinderen komen verkouden naar school na een vage of geen zelftest en er zijn 0,0 regels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:24

Gommers roept op tot een harde stevige lockdown voor iedereen, de Jonge blijft ontkennen dat code zwart in zicht is.
Met deze besmettingen, die we volgende week en de week daarom terugzien op de ic en verpleegafdeling komen er gemiddeld 4 tot 500 opnames PER DAG bij. Nog minimaal twee weken lang.
En ze blijven treuzelen, aarzelen en laten het gebeuren. En WIJ als maatschappij laten het gebeuren gvd.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:29

AnnemiekvM schreef:
Zelf werk ik ook in het onderwijs. Groep met 30 leerlingen.
Elke ochtend doe ik een thuistest. Vanmorgen nog negatief. Vanmiddag voel ik mij verkouden worden. Naar de teststraat. Helaas positief. Gelukkig alleen nog verkouden, maar wel vervelend.
Je bent de hele dag in de buurt van de kinderen. Soms toch kinderen die verkouden zijn. Normaal geen probleem, maar nu soms lastig.

Hopelijk blijft het daarbij. Beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:31

bigone schreef:
Gommers roept op tot een harde stevige lockdown voor iedereen, de Jonge blijft ontkennen dat code zwart in zicht is.
Met deze besmettingen, die we volgende week en de week daarom terugzien op de ic en verpleegafdeling komen er gemiddeld 4 tot 500 opnames PER DAG bij. Nog minimaal twee weken lang.
En ze blijven treuzelen, aarzelen en laten het gebeuren. En WIJ als maatschappij laten het gebeuren gvd.

Nou nee.. Er komen nu gemiddeld 100 opnames per dag bij.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:35

Het toont niet de ernsat van de pandemie aan helaas, maar wel een zeer schrijnend ander probleem. Een hele foute aanpak.

Het was in de praktijk al gebleken, Israël en de VK.

Het was al wetenschappelijk aangetoond
https://www.thelancet.com/journals/lani ... 73-3099(21)00648-4/fulltext

Maar nu ook dan door Gommers bevestigd. Als geënte persoon verspreid je het virus net zo hard als een niet geënt persoon.

https://radio1.be/luister/select/de-wer ... nt-of-niet.

Onze kwetsbare medemensen hadden al lang de booster moeten hebben, en de illusie dat gewone gezonde mensen en kinderen allemaal geënt moeten worden, die klopt toch niet? Het heeft een schijnveiligheid gegeven en dat gaat nu mis. -O-

Maar iedereen dwingen, rechten en banen ontnemen…. Is dit de juiste aanpak?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:44

Relaxed schreef:
bigone schreef:

Nou nee.. Er komen nu gemiddeld 100 opnames per dag bij.

Dat is de optel en aftreksom. De mensen die ontslagen worden en de doden worden van de opnames afgehaald. Gelukkig gaan er ook veel na een aantal dagen naar huis of met ondersteuning van zuurstof naar huis anders was het al verkeerd gegaan. Vandaag waren er totaal in 24 uur 349 opnames. Daar zijn er na de + en - iets van 90 meer. Maar een paar dagen wat meer doorstroom van verpleeg naar ic en het word al kritiek.
Op dit moment liggen er 519 op de ic, vanochtend nog 488. Het gaat echt hard.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-11-21 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:45

Nou ik vind het best vreemd dat iemand die een nauw contact heeft gehad met een positief iemand (buiten het gezin) niet in quarantaine hoeft als hij of zij gevaccineerd is. En eerst was dat ook nog het geval voor nauwelijks contacten binnen het gezin! Kijk even naar buiten oke, maar diegene van buiten het gezin mag zich vervolgens best in mensenmassa's begeven.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:48

Esperanza schreef:
Het toont niet de ernsat van de pandemie aan helaas, maar wel een zeer schrijnend ander probleem. Een hele foute aanpak.

Maar nu ook dan door Gommers bevestigd. Als geënte persoon verspreid je het virus net zo hard als een niet geënt persoon.

Onze kwetsbare medemensen hadden al lang de booster moeten hebben, en de illusie dat gewone gezonde mensen en kinderen allemaal geënt moeten worden, die klopt toch niet? Het heeft een schijnveiligheid gegeven en dat gaat nu mis. -O-

Ik vind iemand dwingen om te vaccineren niet de juiste weg. Zou er over gesproken worden in de tweede kamer dan zou ik zelfs gerust op Baudet gaan stemmen :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 01:06

imaudy schreef:
Esperanza schreef:

Ik vind iemand dwingen om te vaccineren niet de juiste weg. Zou er over gesproken worden in de tweede kamer dan zou ik zelfs gerust op Baudet gaan stemmen :')

Baudet die vrouwonvriendelijk en anti-homo is? Baudet die discrimeert? Die artsen en wetenschappers idioten noemt? Die zich omringt met rechtsextremisten? Die bewust nep-nieuws verspreidt?

Maar bovenal:
Wat is zijn oplossing voor deze pandemie?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 01:15

purny schreef:
Ik vind het echt rot dat jullie je onveilig voelen. Dit signaal zou toch ook naar de onderwijs bond moeten en die zouden hier op in moeten spelen toch?
Juist je werk is een plek waar je je veilig zou moeten voelen

Tendens lijkt op het moment dat collega’s op mijn werk, ondanks de gevoelens van onveiligheid, liever niet weer online gaan ‘kloten’ omdat je dan gewoon studenten kwijt raakt. Daarbij: leer iemand vakvaardigheden maar eens via een laptopschermpje aan (fysieke handelingen), kansloos natuurlijk ;). Maar dan spreek ik echt alleen voor mijn werkplek, hoe dat op andere plekken is, dat weet ik niet.