Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ik vind het echt rot dat jullie je onveilig voelen. Dit signaal zou toch ook naar de onderwijs bond moeten en die zouden hier op in moeten spelen toch?
Juist je werk is een plek waar je je veilig zou moeten voelen
opisop_shop schreef:Hè bah ik kreeg net een appje van een moeder dat haar dochter, die vanmiddag met ons in de auto mee terug reed vanaf de manege, vanavond een positieve zelftest had. Zij was geïnformeerd dat een klasgenootje positief getest was.
Meisje dat bij ons in de auto zat had geen klachten.
We hebben nu dus nauw contact gehad met haar (20min samen in de auto, wel af en toe raampje open ivm beslagen ramen door de regen). Moeten wij ( ik en kinderen van 7&9) nu in quarantaine/ testen?
Ik lees zoveel verschillende dingen.
En ook dat als de besmetting op school plaats vindt ( zij zit op dezelfde school maar niet in dezelfde klas) de regels ook weer anders zijn?
opisop_shop schreef:Hè bah ik kreeg net een appje van een moeder dat haar dochter, die vanmiddag met ons in de auto mee terug reed vanaf de manege, vanavond een positieve zelftest had. Zij was geïnformeerd dat een klasgenootje positief getest was.
Meisje dat bij ons in de auto zat had geen klachten.
We hebben nu dus nauw contact gehad met haar (20min samen in de auto, wel af en toe raampje open ivm beslagen ramen door de regen). Moeten wij ( ik en kinderen van 7&9) nu in quarantaine/ testen?
Ik lees zoveel verschillende dingen.
En ook dat als de besmetting op school plaats vindt ( zij zit op dezelfde school maar niet in dezelfde klas) de regels ook weer anders zijn?
suffie schreef:Ik voel mij ook absoluut niet fijn voor de klas, basisschool. Het meeste heb ik nog moeite met ouders die hun stotterende en niet fitte kinderen naar school sturen. Wanneer je dan contact met hun opneemt is het antwoord: ach, ze moeten toch ergens ziek van worden, ik heb geen oppas, het is niets hoor, jij bent toch gevaccineerd waar maak je je druk om en ga zo maar door.
Mij breekt ook het dubbele werk op. Alles voorbereiden voor in de klas en klaarzetten in Classroom voor de thuiswerkers. Gemiddeld na de herfstvakantie 5 lln per week thuis gehad.
Het lange wachten bij de GGD werkt ook niet mee, 2 dagen voordat er getest kan worden en 2-3 dagen voordat de uitslag bekend is.
Electra63 schreef:suffie schreef:Ik voel mij ook absoluut niet fijn voor de klas, basisschool. Het meeste heb ik nog moeite met ouders die hun stotterende en niet fitte kinderen naar school sturen. Wanneer je dan contact met hun opneemt is het antwoord: ach, ze moeten toch ergens ziek van worden, ik heb geen oppas, het is niets hoor, jij bent toch gevaccineerd waar maak je je druk om en ga zo maar door.
Mij breekt ook het dubbele werk op. Alles voorbereiden voor in de klas en klaarzetten in Classroom voor de thuiswerkers. Gemiddeld na de herfstvakantie 5 lln per week thuis gehad.
Het lange wachten bij de GGD werkt ook niet mee, 2 dagen voordat er getest kan worden en 2-3 dagen voordat de uitslag bekend is.
Bij Jinek was net een enquete over het onderwijs.
65% van de ouders wil dat de scholen open blijven en 65% van de leerkrachten wil dat de scholen gesloten worden.
AnnemiekvM schreef:Zelf werk ik ook in het onderwijs. Groep met 30 leerlingen.
Elke ochtend doe ik een thuistest. Vanmorgen nog negatief. Vanmiddag voel ik mij verkouden worden. Naar de teststraat. Helaas positief. Gelukkig alleen nog verkouden, maar wel vervelend.
Je bent de hele dag in de buurt van de kinderen. Soms toch kinderen die verkouden zijn. Normaal geen probleem, maar nu soms lastig.
bigone schreef:Gommers roept op tot een harde stevige lockdown voor iedereen, de Jonge blijft ontkennen dat code zwart in zicht is.
Met deze besmettingen, die we volgende week en de week daarom terugzien op de ic en verpleegafdeling komen er gemiddeld 4 tot 500 opnames PER DAG bij. Nog minimaal twee weken lang.
En ze blijven treuzelen, aarzelen en laten het gebeuren. En WIJ als maatschappij laten het gebeuren gvd.
Relaxed schreef:bigone schreef:Gommers roept op tot een harde stevige lockdown voor iedereen, de Jonge blijft ontkennen dat code zwart in zicht is.
Met deze besmettingen, die we volgende week en de week daarom terugzien op de ic en verpleegafdeling komen er gemiddeld 4 tot 500 opnames PER DAG bij. Nog minimaal twee weken lang.
En ze blijven treuzelen, aarzelen en laten het gebeuren. En WIJ als maatschappij laten het gebeuren gvd.
Nou nee.. Er komen nu gemiddeld 100 opnames per dag bij.
Esperanza schreef:Het toont niet de ernsat van de pandemie aan helaas, maar wel een zeer schrijnend ander probleem. Een hele foute aanpak.
Het was in de praktijk al gebleken, Israël en de VK.
Het was al wetenschappelijk aangetoond
https://www.thelancet.com/journals/lani ... 73-3099(21)00648-4/fulltext
Maar nu ook dan door Gommers bevestigd. Als geënte persoon verspreid je het virus net zo hard als een niet geënt persoon.
https://radio1.be/luister/select/de-wer ... nt-of-niet.
Onze kwetsbare medemensen hadden al lang de booster moeten hebben, en de illusie dat gewone gezonde mensen en kinderen allemaal geënt moeten worden, die klopt toch niet? Het heeft een schijnveiligheid gegeven en dat gaat nu mis.
Maar iedereen dwingen, rechten en banen ontnemen…. Is dit de juiste aanpak?
imaudy schreef:Esperanza schreef:Het toont niet de ernsat van de pandemie aan helaas, maar wel een zeer schrijnend ander probleem. Een hele foute aanpak.
Het was in de praktijk al gebleken, Israël en de VK.
Het was al wetenschappelijk aangetoond
https://www.thelancet.com/journals/lani ... 73-3099(21)00648-4/fulltext
Maar nu ook dan door Gommers bevestigd. Als geënte persoon verspreid je het virus net zo hard als een niet geënt persoon.
https://radio1.be/luister/select/de-wer ... nt-of-niet.
Onze kwetsbare medemensen hadden al lang de booster moeten hebben, en de illusie dat gewone gezonde mensen en kinderen allemaal geënt moeten worden, die klopt toch niet? Het heeft een schijnveiligheid gegeven en dat gaat nu mis.
Maar iedereen dwingen, rechten en banen ontnemen…. Is dit de juiste aanpak?
Ik vind iemand dwingen om te vaccineren niet de juiste weg. Zou er over gesproken worden in de tweede kamer dan zou ik zelfs gerust op Baudet gaan stemmen
purny schreef:Ik vind het echt rot dat jullie je onveilig voelen. Dit signaal zou toch ook naar de onderwijs bond moeten en die zouden hier op in moeten spelen toch?
Juist je werk is een plek waar je je veilig zou moeten voelen