Heel banketstaaf. Dit is de reden dat ik geen grote bedragen durf uit te geven via Vinted. En als ik iets duur via Marktplaats doe, ga ik het afhalen en contant voldoen.
Heb het wel vaker gehad, dat het misging ook met een groot bedrag (€180) maar dat was binnen een paar weken opgelost. Ik denk dat ik het maar niet meer doe idd, op deze manier is er geen zak aan
_Lorette_
Geplaatst: 01-07-25 12:55
Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee, maar heb dus geen tips voor je. Wat ontzettend balen!!
Wat betreft die nep merkproducten... Ik ken alleen wat grote modehuizen, maar verder zou ik zo per ongeluk een nepartikel kunnen kopen. Gewoon omdat ik artikel wil hebben om de uitvoering en helemaal niet in de gaten heb dat het een goed merk is en ik zou moeten checken op echtheid. Zoiets zou ik dan ook weer te koop kunnen zetten als ik het niet meer gebruik, zonder dat ik me ergens van bewust ben.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 01-07-25 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Maar als je een account hebt die 2828ndjejw heet, zonder reviews, met 1 item voor een rare prijs dan neemt je gezonde verstand het wel over toch? Met je niet perse jou bedoelt Lorette, in het algemeen
_Lorette_
Geplaatst: 01-07-25 13:02
Die kom ik niet echt tegen, maar dat zou mij in elk geval weerhouden van de koop.
Laatst heel erg getwijfeld over de aankoop van een duurdere laptop en uit nieuwsgierigheid op Vinted gekeken. Daar stond genoeg te koop! Lijkt me doodeng om een laptop of andere apparaten te kopen of verkopen als we praten over 1500 tot meer dan 2000 euro. Ik koop zulke dingen alleen nieuw en als ik hem kwijt zou willen, dan werd het toch MP met bekijken en ophalen...
Met mijn ervaringen de laatste tijd zou ik dat absoluut niet doen, zowel als koper als als verkoper niet. Veel te groot risico en als het misgaat ben je het kwijt.
Nee dat zou ik van beide kanten ook niet aandurven.
cursebreaker
Geplaatst: 01-07-25 14:37
Ik heb met de koper die onlangs mijn loungefly tas van 95e kocht voor m’n gevoel wel ook een risico/gok genomen. Deze gebruiker was nieuw op Vinted en had nog geen aankopen/verkopen en reviews, dus ik ben van het goede van de mens uitgegaan en heb haar geloofd toen ze aan gaf dat al heel lang op zoek was naar deze tas.
Maar ergens in m’n achterhoofd bleef het wel knagen hoor; ‘wat als het een oplichter is die gaat doen straks dat het niet goed is en ik als verkoper aan’t kortste eind trek?’ Want er zijn manieren waarop dit gebeurd gewoon en loungefly spullen verkopen altijd goed, want blijft populair, dus het zou zeker niet vergezocht zijn dat met dit merk zo’n dingen gebeuren. En dan is 95e een hoop geld vind ik, en zeker als je product niet teruggestuurd zou worden. Maar er was wel meteen goed contact, gezellig.
Uiteindelijk heb ik nu iemand dolgelukkig gemaakt, wie al heel lang naar het tasje op zoek was en geen bedragen van 200e wilde neerleggen - wat door anderen gevraagd werden, die enkele wat er op Vinted stonden bv. Maar ik vond het toch een beetje spannend, nav ook van wat je gewoon vaak leest qua ervaringen van anderen.
Ik ben dus niet perse groot fan van dingen kopen of verkopen voor wat meer geld. Heel af en toe doe ik het dan wel, maar liever niet En voor mij is dan idd iets van 95e al veel geld, maar spul voor inderdaad 1000-2000euro zou ik echt nooit aan durven. Zoiets zou ik echt alleen aan huis verkopen of zelf als koper zijnde willen ophalen in de regio.
Ik koop met enige regelmaat dure items zonder problemen, maar goed, het hoeft maar 1x fout te gaan natuurlijk.
CastaMickey
Geplaatst: 01-07-25 17:47
Marjo schreef:
Ik vind zulke bedragen ook altijd spannend. Boven de 50 al wel eigenlijk. Ik doe dan heel uitgebreid het inpakken filmen ook
Ik had van mijn ontvangen pakket ook het uitpakken gefilmd, omdat het om zo'n groot bedrag was. Kon alleen maar foto's toevoegen in de chat, had die natuurlijk ook, en uiteindelijk via de mail de video gestuurd. 'Niet genoeg bewijs' ja wat wil je dan???!! Ik denk dat ik gewoon wekelijks ga mailen/schrijven/stalken tot ik reactie en mn geld terug krijg. Van de zotte dit.
cursebreaker
Geplaatst: 01-07-25 19:34
Filmen doe ik niet, maar ik heb bv in mijn geval de ontvanger nu wel een berg foto’s gestuurd van het hele inpak proces en hoe de doos uitziet, etc. Dat vind ik eigenlijk wel volstaan ook.
Dat is idd wel achterlijk zo CastaMickey dat dan de reactie komt met ‘niet genoeg bewijs’. OMG.
Dure artikelen kun je beter via Marktplaats verkopen. Die kopersbescherming stelt niks voor. Ik heb net iets verkocht voor 250 euro en heb mijn geld gelijk al ontvangen. Had nog niks opgestuurd. Als ik zelf iets wil kopen doe ik dat wel liever via Vinted omdat je dan niet meteen je betaalde geld kwijt ben maar pas als je op pakket akkoord heb gedrukt. Uitzonderingen daargelaten want als er iets mis gaat is de klantenservice van Vinted gewoon ruk.
pmarena
Geplaatst: 02-07-25 06:34
Ja daar ben ik het mee eens. Maar tegelijk zou ik iets als een laptop wel tricky vinden want wat als blijkt dat die niet helemaal goed werkt... een broek met een gat is duidelijker zeg maar.
AnnoNiemand
Geplaatst: 04-07-25 11:51
Ik had dus kinder sandalen verkocht. Op zich prima staat nog, alleen aan de voorkant twee draadjes los gegaan waardoor het voorflapje minimaal los kwam. We hebben hier zelf geen hinder van ondervonden. Sterker nog ik zag het pas toen ik de foto’s maakte voor de verkoop. Alles duidelijk op de foto gezet en het kleine defect omschreven. Gaat zo’n Duitser zeuren dat het onbeschoft is dat ik er ‘heel goed’ als status bij heb gezet (ik vond ze verder ook nog echt gewoon goed). Uhh, ik vind die statussen zo subjectief dat ze nergens op slaan. Beter lees je gewoon de advertentie en bekijk je de foto’s. Maar ze blééf er maar over doorgaan en heeft het zelfs in de review gezet. Wat een zeikerd. Maar ze had dan weer niet op ‘ik heb een probleem’ gedrukt (daar had ze ook geen gelijk in gekregen omdat het defect duidelijk omschreven en gefotografeerd stond). Ik merk dat ik nu al klaar ben met die Duitsers. Ook vanwege dat buiten vinted om willen versturen gedoe.
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 04-07-25 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Nou echt he! Ik zou zó graag een functie willen waarbij je kan filteren op landen!
Lisitano
Geplaatst: 04-07-25 13:14
Ik heb tot nu toe juist meer onbeschofte Nederlanders getroffen dan van andere landen. En dat uit zo’n kikkerlandje
Pantykous
Geplaatst: 04-07-25 13:42
Lisitano schreef:
Ik heb tot nu toe juist meer onbeschofte Nederlanders getroffen dan van andere landen. En dat uit zo’n kikkerlandje
Same. Ik krijg eigenlijk hele beleefde berichten van de Duitsers. Heb nog geen problemen ondervonden.
Unwritten
Geplaatst: 04-07-25 15:34
Het enige mondialpunt binnen 30 min fietsen hier wil geen harde pakketten meer aannemen.. alleen zachte in zakken want die kan je proppen. Sta je daar met een doosje met boeken er in. Heb dit ook maar even bij mondial gemeld.
Ze heeft hem aangenomen maar ik ga dan mondial maar weigeren voortaan..
AnnoNiemand
Geplaatst: 04-07-25 18:45
Leuke trui voor kind gevonden, is het weer zo'n Duits pareltje, die advertentie. Heb ik nou gewoon pech of?
Ik citeer:
Stuur van tevoren een bericht als je via het systeem wil bestellen en wacht op mijn reactie!
Het artikel is mogelijk al toegezegd aan iemand die al iets sneller contact met mij heeft opgenomen.
Dit voorkomt ongemak bij iedereen.
Anders annuleer ik de aankoop zonder commentaar.
Skessa_
Geplaatst: 04-07-25 18:48
Als je zo "werkt" ga je toch alleen maar negatieve reviews krijgen?
Nee. Want dan drukken ze op. Annuleren in overleg met koper.
AnnoNiemand
Geplaatst: 04-07-25 19:06
Saul schreef:
Nee. Want dan drukken ze op. Annuleren in overleg met koper.
Klopt. Ze heeft dus ook geen negatieve reviews. Ik vind het wel echt mega irritant. Het is verdorie geen marktplaats waar je eerst contact moet opnemen...