Ik vroeg me af van wie dat dan komt...
"we stuiten op veel weerstand, laten we het dan maar niet doen".. wie zou dit willen testen dan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Nou ja, gezien het bericht van Winged.. dat ze een soort proefballonnetje neerlaten? (oplaten?)
"we stuiten op veel weerstand, laten we het dan maar niet doen".. wie zou dit willen testen dan?
Sizzle schreef:Inmiddels zie ik nu af en toe berichten als: ‚er is iets ernstigs gebeurd, we geven straks een update‘
Citaat:Persoonlijk heb ik er niet zo veel problemen mee om in deze situatie vaccins te verplichten
IMANDRA schreef:Cer schreef:Nou ja, gezien het bericht van Winged.. dat ze een soort proefballonnetje neerlaten? (oplaten?)
Maar ze weten waarschijnlijk dat de media dit soort dingen meteen oppakken. Dat is ook een teken van dat het mogelijk wel controversieel zou zijn: als de media er geen groot verhaal in zien is het blijkbaar ook geen groot probleem.
Dus je wil het proefballonetje oplaten > roept wat dingen en kijkt of de media het oppakt > als de media het oppakt kijk je hoe het volk erop reageert.
Zoiets denk ik? Hoeft niet per se een actieve samenwerking tussen politici en media te zijn natuurlijk.
Cer schreef:ja maar dit ook echt...
Citaat:Persoonlijk heb ik er niet zo veel problemen mee om in deze situatie vaccins te verplichten
Ik denk dat het er niet van gaat komen..
de Corona boetes zijn zelfs verlaagd, er is geen quarantaine plicht (althans, je zou wel moeten maar niemand checkt het), tm 1 december is een mondkapje grotendeels optioneel, na 1dec iets minder grotendeels..
als ze zulke mild invasive dingen niet gaan verplichten dan gaan ze een injectie, iets verplicht in iemands lichaam injecteren, niet verplichten...
Al helemaal niet als je ziet hoe sommige mensen nu al aan het janken zijn over het zgn 'muilmasker'..
Duitsland past gewoon wetten aan of trekt iets ouds uit de kast om dingen erdoor te duwen.. (ik vraag me bijv af of Wilders dat erbij vertelt als hij wijst naar 'kijk eens hoe veel beter andere landen het doen!'.. ja vriend, door dingen te verplichten waar jij het echt niet mee eens gaat zijn als dat wel verplicht wordt' ...)
Wat allemaal nóg niet erg is als de grootste groep Nederlanders maar beschaafd genoeg is om zich niet tegen elkaar uit te laten spelen, en daar heb ik soms een beetje twijfels aan...
Karl66 schreef:Ik geloof niet dat het een proefballonnetje was. Er zijn twee kampen in het kabinet, gezondheid (Rutte, de Jonge, van Ark) tegenover economie Wiebes, Ollongren, Koolmees. Volgens mij komt dit gewoon uit de koker van het economiekamp. Zij willen gewoon zo snel mogelijk van alle maatregelen af en dus moeten er voldoende mensen gevaccineerd worden, in het belang van de economie.
Karl66 schreef:Ik geloof niet dat het een proefballonnetje was. Er zijn twee kampen in het kabinet, gezondheid (Rutte, de Jonge, van Ark) tegenover economie Wiebes, Ollongren, Koolmees. Volgens mij komt dit gewoon uit de koker van het economiekamp. Zij willen gewoon zo snel mogelijk van alle maatregelen af en dus moeten er voldoende mensen gevaccineerd worden, in het belang van de economie.
Cer schreef:Ik denk dat het er niet van gaat komen..
de Corona boetes zijn zelfs verlaagd, er is geen quarantaine plicht (althans, je zou wel moeten maar niemand checkt het), tm 1 december is een mondkapje grotendeels optioneel, na 1dec iets minder grotendeels..
safina schreef:Karl66 schreef:Ik geloof niet dat het een proefballonnetje was. Er zijn twee kampen in het kabinet, gezondheid (Rutte, de Jonge, van Ark) tegenover economie Wiebes, Ollongren, Koolmees. Volgens mij komt dit gewoon uit de koker van het economiekamp. Zij willen gewoon zo snel mogelijk van alle maatregelen af en dus moeten er voldoende mensen gevaccineerd worden, in het belang van de economie.
En ergens snap ik het ook wel. Want als een noodlijdende horeca-eigenaar straks zijn toko veilig open kan doen voor de eerste groep gevaccineerde mensen, maar langer dicht moet blijven omdat hij niemand uit mag sluiten: hoe fair is dat dan?
Dat zijn van die lastige dilemma's.
elnienjo schreef:Ik vind dat restaurants dat zelf moeten kunnen bepalen of ze iemand uitsluiten. Als hun doelgroep gevaccinneerd is en zij zelf 'n bordje op de deur kunnen hangen met 'hier werkt alleen gevaccinneerd personeel' dan zouden zij wat mij betreft weer vol aan de bak mogen. Alleen zou ik wel graag zien dat de afstand tussen de tafeltjes lekker ruim blijft.
safina schreef:elnienjo schreef:Ik vind dat restaurants dat zelf moeten kunnen bepalen of ze iemand uitsluiten. Als hun doelgroep gevaccinneerd is en zij zelf 'n bordje op de deur kunnen hangen met 'hier werkt alleen gevaccinneerd personeel' dan zouden zij wat mij betreft weer vol aan de bak mogen. Alleen zou ik wel graag zien dat de afstand tussen de tafeltjes lekker ruim blijft.
Ik weet het antwoord op dat soort vragen nooit zo goed. Ik ben niet voor het mensen onder druk zetten om zich te laten vaccineren. Absoluut niet. Je moet in alle vrijheid die keuze kunnen maken voor jezelf. Anderzijds vind ik ook dat als je kiest je niet te laten vaccineren, je niet anderen hoeft te laten opdraaien voor de gevolgen van jouw keuze.
Wat ik een mooie gedachte vind: dat mensen met een kwetsbare gezondheid, die maandenlang thuis hebben gezeten, straks waarschijnlijk als eerste gevaccineerd worden. En dan wens ik ze toe dat ze fijn allemaal leuke dingen kunnen gaan doen. Zonder dat ze hoeven te wachten tot alles weer veilig open kan voor iedereen.
safina schreef:elnienjo schreef:Ik vind dat restaurants dat zelf moeten kunnen bepalen of ze iemand uitsluiten. Als hun doelgroep gevaccinneerd is en zij zelf 'n bordje op de deur kunnen hangen met 'hier werkt alleen gevaccinneerd personeel' dan zouden zij wat mij betreft weer vol aan de bak mogen. Alleen zou ik wel graag zien dat de afstand tussen de tafeltjes lekker ruim blijft.
Ik weet het antwoord op dat soort vragen nooit zo goed. Ik ben niet voor het mensen onder druk zetten om zich te laten vaccineren. Absoluut niet. Je moet in alle vrijheid die keuze kunnen maken voor jezelf. Anderzijds vind ik ook dat als je kiest je niet te laten vaccineren, je niet anderen hoeft te laten opdraaien voor de gevolgen van jouw keuze.
Wat ik een mooie gedachte vind: dat mensen met een kwetsbare gezondheid, die maandenlang thuis hebben gezeten, straks waarschijnlijk als eerste gevaccineerd worden. En dan wens ik ze toe dat ze fijn allemaal leuke dingen kunnen gaan doen. Zonder dat ze hoeven te wachten tot alles weer veilig open kan voor iedereen.
Sizzle schreef:Misschien bedoeld Safina iets compleet anders? Namelijk dat wanneer je je niet vaccineert je voorlopig maar aan alle maatregelen houd en niet anderen gaat infecteren?Safina, zeg je dat ook tegen mensen die overlijden aan of een zware longontsteking krijgen van influenza dat ze de kosten lekker zelf moeten dragen als ze de inenting niet genomen hebben?
Dit soort opmerkingen gaan in een extremistische richting waar we het liefste alles wat ons niet aanstaat willen uitsluiten van zorg. Er is geen verbod op ziek worden en ook geen verbod op sterven.
Covid is niet gezellig en ik wil ook graag een (veilige) inenting, maar het ‚gevaar’ is echt niet van dusdanige aard dat je mensen als melaatsen moet behandelen.
We hadden voorheen immers ook geen verbod op snotneuzen in openbare ruimtes en iedere snotneus is een potentieel dode bejaarde, ook als het geen covid is.
Sizzle schreef:Bigone, Ah, ja dat kan natuurlijk ook![]()
Ik zie steeds vaker dat mensen schrijven dat de weigeraars maar lekker een bed geweigerd moeten worden en dat is geen gezonde ontwikkeling. Waarschijnlijk maakte mijn hoofd daarom die link.
Cer schreef:Het is het AD dus maakt niet uit wat ze schrijven, ik geloof er geen reet van![]()
Daarnaast zal wellicht Curacauo aandringen op mogen blijven reizen ivm tourisme.. het is niet een heel rijk eiland meen ik?
Geen idee wat de maatregelen daar verder zijn...