Cer schreef:Ik denk dat het een soort spagaat is tussen de mensen die graag mondkapjes zien (kijk, daar en daar doen ze mondkapjes en dat werkt!) en de mensen die vinden dat het onzin is...
wat dat betreft is het proberen onder de noemer 'test' een soort gulden middenweg.. misschien?
Als mensen dan in die drukke plekken te dicht bij elkaar voor een winkelruit of in een rij staan (of weet ik veel, ik erger me altijd al aan drukke plekken dus ik vermijd dat sowieso, óf ik race er als een malle doorheen) met mondkapje een besmetting voorkomen, is het mooi meegenomen.. ?
Als het in strijd is met de grondwet niet wat mij betreft. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen (burgemeesters nb!) daar zo makkelijk over heen stappen. Wat nu gebeurt mag gewoon niet zonder dat er een wet is die dit ondersteunt en die eerst door de tweede en eerste kamer is gegaan.
Daarnaast gaat het er volgens mij niet om dat de een vindt dat het onzin is en een ander niet, maar dat het RIVM en het OMT hebben gezegd dat het niet werkt en dat de landelijke overheid zich daarbij aansluit. De gulden middenweg zou wat mij betreft zijn dat je gaat kijken of hier een meerderheid voor is in de tweede kamer, niet dat je het doordrukt in een gemeente onder dreiging van een boete. Zeer teleurstellend dat dit gebeurt in Nederland.
Ik kan het gewoon vermijden, maar een kennis van mij woont in zo'n gebied, die kan dat niet. Zij zou liever zien dat ze iets aan de drukte en de aso's doen die er rond lopen ipv mondkapjes verplichten.