Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:35

Cer schreef:
Ik denk dat het een soort spagaat is tussen de mensen die graag mondkapjes zien (kijk, daar en daar doen ze mondkapjes en dat werkt!) en de mensen die vinden dat het onzin is...
wat dat betreft is het proberen onder de noemer 'test' een soort gulden middenweg.. misschien?

Als mensen dan in die drukke plekken te dicht bij elkaar voor een winkelruit of in een rij staan (of weet ik veel, ik erger me altijd al aan drukke plekken dus ik vermijd dat sowieso, óf ik race er als een malle doorheen :') ) met mondkapje een besmetting voorkomen, is het mooi meegenomen.. ?

Als het in strijd is met de grondwet niet wat mij betreft. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen (burgemeesters nb!) daar zo makkelijk over heen stappen. Wat nu gebeurt mag gewoon niet zonder dat er een wet is die dit ondersteunt en die eerst door de tweede en eerste kamer is gegaan.

Daarnaast gaat het er volgens mij niet om dat de een vindt dat het onzin is en een ander niet, maar dat het RIVM en het OMT hebben gezegd dat het niet werkt en dat de landelijke overheid zich daarbij aansluit. De gulden middenweg zou wat mij betreft zijn dat je gaat kijken of hier een meerderheid voor is in de tweede kamer, niet dat je het doordrukt in een gemeente onder dreiging van een boete. Zeer teleurstellend dat dit gebeurt in Nederland.

Ik kan het gewoon vermijden, maar een kennis van mij woont in zo'n gebied, die kan dat niet. Zij zou liever zien dat ze iets aan de drukte en de aso's doen die er rond lopen ipv mondkapjes verplichten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:37

tienus63 schreef:
Man en ik vertrekken naar vriend in Denemarken.
Zondag weer thuis.
Alle boodschappen hier gedaan. Hij heeft last van een huis en normaliter zitten we altijd buiten.
Mondkapjes in de auto.

Nu genieten.

Gaan jullie echt voor die paar dagen? Dat is ver weg zeg, maar wel gaaf. Veel plezier in ieder geval!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:38

MyWishMax schreef:
tienus63 schreef:
Man en ik vertrekken naar vriend in Denemarken.
Zondag weer thuis.
Alle boodschappen hier gedaan. Hij heeft last van een huis en normaliter zitten we altijd buiten.
Mondkapjes in de auto.

Nu genieten.

Gaan jullie echt voor die paar dagen? Dat is ver weg zeg, maar wel gaaf. Veel plezier in ieder geval!

Zover is Denemarken toch niet? Ligt er misschien wel aan waar je woont.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:39

Mondkapjes werken misschien niet 100% maar wel iets, en als het een alternatief is voor een flinke 2e golf waarbij weer meer dicht moet snap ik echt niet dat mensen zo ongelooflijk kunnen blijven zeuren. Helemaal als het alleen maar binnen is. Alternatief is misschien wel weer meer besmettingen, meer dicht, meer beperkingen. En daar dan ook weer om gaan huilen. Doe niet zo moeilijk, schouders er met z'n allen onder. Op een of andere manier moet het toch allemaal blijven lopen en als dat met een mondkajp is, dan moet het maar. Ik doe 10x liever een kap op en af, dan dat ik straks weer lange tijd weer op veel meer vlakken wordt beperkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:40

Tienus, veel plezier, geniet er van na een nare periode.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:41

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:

Zover is Denemarken toch niet? Ligt er misschien wel aan waar je woont.

Wel als je het land in je hoofd hebt en je niet realiseert dag het ook een plaats is _O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:44

Haha ik bedoelde wel het land, dat is ongeveer 5 uur rijden voor ons. :')
Zuid Limburg is ook al snel 3 uur en 3 kwartier haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:49

lenaa_tje schreef:
Haha ik bedoelde wel het land, dat is ongeveer 5 uur rijden voor ons. :')

5 uur rijden vind ik voor 1 volle dag en 2 dagen met rijden erg ver hoor haha. Maar ik rijd dan ook alleen. Met 2 is het voor mij anders.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:53

Ach, wij zijn een jaar of wat geleden met onze Belgische vrienden voor 1 dag Legoland en 2 overnachtingen naar Billund gereden. Meer dan 8 uur rijden. Maar het was wel leuk!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:54

Aan leuk twijfel ik dan niet, nee. :') Het lijkt me sowieso een mooi land, hoewel ik daarna ook verder omhoog zou willen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:57

purny schreef:
Sommige mensen hebben het na een half jaar nog niet door. Dat wanneer ze rustig na het afrekenen even de boodschappenwagentje gaan inpakken waardoor de boel word opgehouden

Uhm, hoe moet je dat doen volgens jou? Alles weer terug je karretje ingooien?
Ik vind het juist irritant dat caissières niet even wachten met de volgende klant. Dat lijkt mij persoonlijk een betere oplossing.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:06

Ja zeker boodschappen terug het karretje in. Of zorg dat je een grote boodschappen tas in je kar hebt open liggen waar je alles meteen in kunt schuiven en dan het veder uitgebreid inpakken bij de inpaktafel doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:09

Inpaktafel? Die hebben wij niet hoor. Door e plastic schermen kan je hier niet meer aan de kopse kant van de band staan, alleen bij de kassa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:10

Tancreda4 schreef:
Mondkapjes werken misschien niet 100% maar wel iets, en als het een alternatief is voor een flinke 2e golf waarbij weer meer dicht moet snap ik echt niet dat mensen zo ongelooflijk kunnen blijven zeuren. Helemaal als het alleen maar binnen is. Alternatief is misschien wel weer meer besmettingen, meer dicht, meer beperkingen. En daar dan ook weer om gaan huilen. Doe niet zo moeilijk, schouders er met z'n allen onder. Op een of andere manier moet het toch allemaal blijven lopen en als dat met een mondkajp is, dan moet het maar. Ik doe 10x liever een kap op en af, dan dat ik straks weer lange tijd weer op veel meer vlakken wordt beperkt.

Binnen? Jij hebt even gemist dat mondkapjes juist op straat op moeten in Amsterdam en Rotterdam en niet binnen? Nee, op straat, op plekken waar tot nu toe voor zover ik weet helemaal geen besmettingen hebben plaatsgevonden.

Ach, die grondwet, wat een gezeur ja :\ . Hup, mondkapjes op plekken waar helemaal geen besmettingen zijn en de plekken waar wel besmettingen zijn, daar doen we niets aan. Dan hebben we het gevoel dat we lekker aanpakken, en kunnen we mensen die kritisch zijn vertellen dat ze niet moeten zeuren. Zo komen we er wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:11

maar waar zijn er wel en waar zijn er geen besmettingen dan? Want Rotterdam (of althans, die veiligheidsregio, die gaat best hard?) maar goed, dan nog is het de vraag waar/hoe de meeste besmettingen plaatsvinden en ik denk nog steeds niet buiten..

Overigens, eerst wilde mensen gezichtsbedekking en nu weer niet :+ go figure ..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:14

Marie_Anne, zoals Aboutaleb zelf gezegd heeft: We hebben rechters in het land om dit te toetsen. Of woorden van gelijke strekking.
Als je het echt zo erg vind, wat let je dan om stappen te ondernemen.
Het maakt mij wel erg nieuwsgierig waarom je het dragen van een mondkapje in de koopgoot zo vreselijk vind. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:16

Blussem schreef:
Ja zeker boodschappen terug het karretje in. Of zorg dat je een grote boodschappen tas in je kar hebt open liggen waar je alles meteen in kunt schuiven en dan het veder uitgebreid inpakken bij de inpaktafel doen.

En daar staan dan tien mensen op twee meter , ja slimme opmerking .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:18

Fitzroy schreef:
purny schreef:
Sommige mensen hebben het na een half jaar nog niet door. Dat wanneer ze rustig na het afrekenen even de boodschappenwagentje gaan inpakken waardoor de boel word opgehouden

Uhm, hoe moet je dat doen volgens jou? Alles weer terug je karretje ingooien?
Ik vind het juist irritant dat caissières niet even wachten met de volgende klant. Dat lijkt mij persoonlijk een betere oplossing.

In de kar leggen zodat je bij de inpaktafel of ergens kan staan met je kar... en dan gaan inpakken.
Ik heb wel meegemaakt dat de caissiere idd even wachtte totdat de vorige klant zijn boodschappen had weggehaald. Bij de ap waar ik altijd kom, gebeurd dit jammer genoeg niet

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:19

Ik ben fan van zelfscannen (handscanner). Tassen in je kar en de boodschappen zo in je tas. Scanner laten uitlezen, betalen, klaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:21

Gewoon lekker je boodschappen terug in de kar en bij je auto/fiets/rijtuig/tractor/gator/scootmobiel/driewieler inpakken. Gewoon niet tutten bij de kassa. Bij sommige supermarkten hebben ze zelfs geen band na de kassa en daar vinden ze het echt niet grappig als je rustig gaat staan inpakken. Gewoon in je kar, afrekenen en wegwezen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:22

Lang leve de zelfscanner, alle boodschappen zitten al mooi in kratjes. En heb eigen doekjes bij om de scanner schoon te maken (en de houder), hoewel dat bij de Jumbo waar ik kom niet nodig is, daar liggen de doekjes.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:24

Nou ik pak het gewoon in mn tassen bij het afrekenen... het ligt er maar net aan hoe snel je dat doet.. :j
Lekker met zn allen bij de inpaktafel staan waar precies plek is voor 1.. nou nee :P

Ligt er ook helemaal aan hoe de winkel ingericht is natuurlijk..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:25

Keet schreef:
Gewoon lekker je boodschappen terug in de kar en bij je auto/fiets/rijtuig/tractor/gator/scootmobiel/driewieler inpakken. Gewoon niet tutten bij de kassa. Bij sommige supermarkten hebben ze zelfs geen band na de kassa en daar vinden ze het echt niet grappig als je rustig gaat staan inpakken. Gewoon in je kar, afrekenen en wegwezen.

Ja precies. Ik doe het in mijn kar en ga het ergens anders inpakken. Ik doe elke vrijdag boodschappen voor 2 dagen en loop met een karretje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:27

Ik heb daar serieus nog nooit over nagedacht. Ik ga juist niet zelf scannen omdat ik mijn boodschappen later bij de kassa wil inpakken. Dat leek me ook normaal, maar begrijp nu dat dat niet zo is. Gaat nog een wereld voor me open zo :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:46

Ik stop altijd bij de kassa de spullen in de juiste tas, zo doe ik dat al jaren en mijn moeder deed dat ook al.
Sta daardoor echt niet langer aan de kassa ofzo.