Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:45

Gister zou iemand via facebook iets komen lenen. Had om 13 uur afgesproken en moest nog haasten om het te halen. Krijg ik om 13:05 een bericht dat ze toch eerst iets anders gaat proberen te gebruiken

Ik hoop voor haar dat het lukt want ik heb geen behoefte om het nog te lenen aan haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:35

Beste, wat wilt u er minimaal voor hebben?

Beste, wij willen een minsten €50 voor.

25 euro.

Aaargh _-:(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:13

Heb je geantwoord dat je niet in afbetalen doet, maar alles in 1x te voldoen ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:14

Bij ons was het raak met een oplichter.

We waren op zoek naar een draadloze headset voor in de motorhelmen. Nieuw echt ontiegelijk duur (300 euro voor een enkele). Op marktplaats een setje gevonden voor totaal € 140. Nou staan er wel meer rond die prijs op zei m'n man, dus hij vond het niet heel opvallend gek.

Bod gedaan incl verzenden en dat was oke. Meneer vroeg netjes om adresgegevens, niks geks dus.
M'n man appte ook z'n nummer erbij. En toen begon het.

Meneer van de Cardo headset appte hem. In eerste instantie niks geks. Had ook gewoon een profielfoto en zei "hoi Jesper hier, ik app over de Cardo.". We vonden het eigenlijk gewoon netjes.

Maar dat bleek gauw anders. Mooi zo'n verzonnen naam en waarschijnlijk gestolen foto
Afbeelding

Ons gevoel zei meteen, dit klopt niet. We gaan niet op deze manier betalen. Via marktplaats is prima. En dat wilde hij niet, waardoor wij er al klaar mee waren.

Ons gevoel bleek correct:
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:17

Daar ben je mooi goed mee weggekomen dus :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:18

Gelukkig wel ja! Mede toch wel omdat ik hier meelees en daardoor echt wel voorzichtiger ben geworden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:26

Goed zo dat je voorzichtig bent geweest.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:32

En op zo'n bedrag is die 40 cent voor dat betalingsverzoek natuurlijk peanuts en verdacht als iemand dat een probleem vindt. Meestal betaalt de koper.

Nu eentje die een bod doet, 4 euro. Ik kom omlaag naar 6 euro (want nieuw in verzegelde verpakking_. En vervolgens: prima, stuur maar een betaalverzoek. Nog gevraagd of het verzonden moet worden of dat hij het ophaalt, want dan komt er X bedrag bij en is het duurder dan nieuw...

Denk dat het bod inclusief verzending is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:05

Ik zou via het app contact niet meteen vraagtekens hebben. Ik doe ook niet via de betaalverzoeken mp. Daardoor onlangs iets niet kunnen verkopen dat ik later aan de deur heb verkocht. Maar ik doe ook alleen via tikkie of overboeken bank zonder tussenkomst mp.

Moet zeggen dat dit om kleinere bedragen gaat, grote bedragen haal ik altijd zelf op.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:30

Bovenstaande is dus de reden dat ik zelf ook alleen via marktplaats de betaling doe.
Als iemand dat niet wil, dan kijk ik verder, ik vertrouw het echt niet als men de betaling alleen via tikkie/ standaard betaalverzoek wil hebben. Als een koper mij vraagt om een betaalverzoek, heb ik daar geen problemen mee en kunnen ze een tikkie krijgen, maar ik zou zelf nooit via tikkie betalen bij een onbekende, tenzij het aan de deur is en ik de persoon in de ogen kan kijken.

Voor diegene die geen marktplaats betaalverzoek willen sturen, hebben jullie dat vinkje ook uit gezet in je account? Ik vind niets ergerlijker dan dat ik een iDeal logo bij een advertentie zie staan, maar dat blijkt dat de persoon geen marktplaats betaalverzoek wil sturen. Zet de optie dan ook gewoon uit in je account, want ik reageer al standaard niet op advertenties waar het ideal logo niet bij staat.
Hetzelfde dat ik ook niet reageer op advertenties die verder weg zijn en geen "verzenden" bij staat, hoewel het vaak genoeg voor komt dat mensen het vergeten uit te zetten.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:00

Hier gisteren ook een vermoedelijke oplichter, anders ben ik de rare koper. Woonde binnen ophaal afstand (afhankelijk van ov) en bij navraag werd de plaats ook bevestigd. Echter wilde hij perse afspreken op de meest beruchte plaats in die stad, na zonsondergang en cash betalen. Mijn alarmbellen gingen wel gelijk af en heb het dan ook afgezegd. Ken die plek en zijn reputatie iets te goed...
Ging om een ps4 controller. Meneer had een hele collectie te koop staan, nieuw in de verpakking en tegen een hele schappelijke prijs (de helft van de nieuwprijs). Advertentie stond er al 2 weken op en hij beweerde ze nog allemaal te hebben, wat bij mij al een eerste rode vlag was. Vooral ook omdat het niet de meest standaard kleuren waren.

Nu dus maar op zoek naar een andere aangezien die van zoon allebei kapot zijn >;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:34

@poetser: je hebt groot gelijk!
Ik had gezegd dat ik 'mijn man' zou sturen, kan die mooi meteen de Rottweiler uitlaten :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:39

Daphara schreef:
Bovenstaande is dus de reden dat ik zelf ook alleen via marktplaats de betaling doe.
Als iemand dat niet wil, dan kijk ik verder, ik vertrouw het echt niet als men de betaling alleen via tikkie/ standaard betaalverzoek wil hebben. Als een koper mij vraagt om een betaalverzoek, heb ik daar geen problemen mee en kunnen ze een tikkie krijgen, maar ik zou zelf nooit via tikkie betalen bij een onbekende, tenzij het aan de deur is en ik de persoon in de ogen kan kijken.

Voor diegene die geen marktplaats betaalverzoek willen sturen, hebben jullie dat vinkje ook uit gezet in je account? Ik vind niets ergerlijker dan dat ik een iDeal logo bij een advertentie zie staan, maar dat blijkt dat de persoon geen marktplaats betaalverzoek wil sturen. Zet de optie dan ook gewoon uit in je account, want ik reageer al standaard niet op advertenties waar het ideal logo niet bij staat.
Hetzelfde dat ik ook niet reageer op advertenties die verder weg zijn en geen "verzenden" bij staat, hoewel het vaak genoeg voor komt dat mensen het vergeten uit te zetten.

Wist niet eens dat dit een optie was

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:36

StalNollie schreef:
Daphara schreef:

Wist niet eens dat dit een optie was

Jazeker!

Ga naar "mijn marktplaats" klik op tandwiel rechts boven (of op instellingen als je via de PC inlogt), ga naar "betalingen via marktplaats" en zet deze uit.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:54

Dat is zeker een oplichters truc! bah.
Gelukkig zijn jullie er niet in getrapt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:57

Wat vreemd.

Ik doe alles via whatsapp.. ik stuur daar dus ook de tikkies.
Ik heb geen MP app, dus ik mis vaak berichten enzo..dan vind ik whatsapp contact veel fijner.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:28

Ik zou hier inderdaad niet gelijk een oplichter in zien eigenlijk. Maar gelukkig is alles goed afgelopen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:39

Betalingen (kopen als ook verkopen) gaan bij mij alleen bij hoge uitzondering via WhatsApp, dan moet er echt veel (goede) contact vooraf zijn gegaan. Normaliter dus alles via mp, alleen als het bvb om filmpjes gaat, dan toch via WhatsApp want dat lukt bij mp niet en is voor mij soms echt nodig (oude naaimachines) .
Alleen ook hier, mijn nummer geef ik pas of reagier ook pas op een nummer als het verder vooraf goed voelt

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:55

Ik doe eigenlijk niets via whatapp, maar daar wordt ook nooit om gevraagd.
Als ik via FB verkoop, dan merk ik dat de mensen die een PM sturen, vaak betrouwbaarder zijn dan de mensen die via de advertentie chatten. Maar ook dan geen whatsapp.

Als het goed is komt er morgen weer iemand stekjes ophalen. Ik heb ondertussen ook een zwarte lijst van mensen hangen, die niet op komen dagen. Van die figuren die 10 minuten voor tijd laten weten dat het toch niet uitkomt. Nu blijf ik er niet speciaal voor thuis en één keer kan gebeuren (het staat niet in de weg), maar bij een tweede keer houdt het gewoon op. Niet dat iedereen een tweede kans krijgt... :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:32

Geen Marktplaats maar Facebook, maar ik werd afgelopen week gewoon geblokkeerd, geen idee waarom. Direct een 'klacht' ingedient en na 2 dagen was het ook weer opgelost. Maar heel gek. Had alleen 2 gratis af te halen artikelen er op staan.
Maar zo kom je wel onbetrouwbaar over, want ik kon dus niet meer op mijn eigen advertentie (waar al op gereageerd was) een reactie lezen of plaatsen.

KarenQ, hier dito, heb wel eens 3x een nieuwe afspraak gemaakt (en dan mogen ze het zelfs achter het huis weg halen, hoeft niet eens aan de deur) en dan nog niet komen. Nu is het ook 1x een nieuwe kans na de oorspronkelijke afspraak en dan is het klaar.

Gelukkig zijn de meeste mensen wel netjes qua afspraken nakomen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:34

Ik moet vandaag ook twee dingen afhalen via marktplaats maar haal ook net m’n baby ziek van de opvang….

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:47

Tja, dat soort situaties komen nu eenmaal voor. Daarom altijd een nieuwe kans als ze netjes melden dat ze het niet redden.

Gelijk even een berichtje van: kind ziek, redt het niet, kan het dan en dan?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:49

Ik zag deze tekst voorbijkomen;

Mensen uit rotterdam krijgen voorrang omdat we dat fijn vinden voor de hond omdat wij ook in rotterdam wonen. GRAAG alleen serieuze reacties aub

Serieus? :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:09

Misschien moet je je hond dan niet wegdoen. :=

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:25

Ik denk zeker serieus, maar dat je dan de vorige eigenaar wekelijks op bezoek kan krijgen... :=