Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:05

Toch vraag ik me af wat ze dan kunnen met die gegevens.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:13

Kinke schreef:
tja, als je dit nog niet weet dan heb je echt onder een steen geleefd :)
Echt een klassiek voorbeeld

Heeft niets met onder een steen leven. Ik heb in 10 jaar dat ik op MP zit nooit problemen gehad. Zit dan ook nooit op sites zoals opgeligt e.d.
Dus vind deze opmerking beetje raar.. Beetje jammer.

Het zou bij wijze van ook kunnen zijn dat een persoon gemeend is, en wij het niet vertrouwen wegens andere verhalen.
Maar prima zal wel aan mij liggen dan.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:18

Stamper schreef:
Wauw krijg reactie op mijn mp afvertentie. Echter is het voor zijn zoon in Negeria. Nu wilt hij mijn vp betalen plus 30 euro verzendkosten. Alleen zijn die verzendkosten wel 3x het dubbele volgens internet.

Toevallig iemand enig idee hoe ik dit eventueel het beste en goedkoop kan doen met tt code?

Heb voot de zekerheid wel gevraagd waar ik 'm heen moet sturen. Kan ook zijn bv in Engeland dat degene 'm daarheen stuurt, of meeneemt als ze bv langs gaat.

Je kan natuurlijk melden dat jij alleen binnen Nederland verstuurd. Je wilt wel het pakket naar de vader sturen, deze kan het dan doorsturen naar Nigeria.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:22

Naskapower schreef:
Stamper schreef:
Wauw krijg reactie op mijn mp afvertentie. Echter is het voor zijn zoon in Negeria. Nu wilt hij mijn vp betalen plus 30 euro verzendkosten. Alleen zijn die verzendkosten wel 3x het dubbele volgens internet.

Toevallig iemand enig idee hoe ik dit eventueel het beste en goedkoop kan doen met tt code?

Heb voot de zekerheid wel gevraagd waar ik 'm heen moet sturen. Kan ook zijn bv in Engeland dat degene 'm daarheen stuurt, of meeneemt als ze bv langs gaat.

Je kan natuurlijk melden dat jij alleen binnen Nederland verstuurd. Je wilt wel het pakket naar de vader sturen, deze kan het dan doorsturen naar Nigeria.

Alle mails zijn in engels.
Nu heb ik daar persoonlijk tot nu toe altijd goede positieve verhalen gehad... Maar nee ga ik dit niet doen. Ondanks ik onder een steen geleefd heb ja of nee :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:09

Meld m ook ff bij Mp zelf. Kunnen ze m blokkeren.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:19

Die mails blijven altijd wel "apart" ja.
Ondertussen ben ik bezig met de dekens van mijn oude paard online zetten. Ben benieuwd wat voor rariteiten ik daar op krijg.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:40

Ik vind het zo vervelend als mensen de verzendkosten zo ruw schatten. Ik geef aan serieuze interesse te hebben in een pakje en wil weten wat de verzendkosten zullen zijn. Netjes aanhef ed in mijn mail en dan als reactie 'zal zo'n 3 euro zijn.' Heb nu maar gevraagd naar de precieze verzendkosten :+

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:23

Ik geef de verzendkosten altijd exact aan, wil het zelf ook graag precies weten.

Mijn jas die ik te koop heb staan op de boktmarkt heb/had ik een koper voor. Alleen nu niet meer online geweest en ook niet gereageerd op de mail. Zucht dat schiet ook niet op.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:20

Mp of fb: het blijft een irritatiepunt 1e klas: wel bieden, maar niet betalen/ophalen.
Gisteren een bod gedaan op fb via pb, dat gemeld op de site omdat pb's op overige binnenkomen, maar had geen pb mogen sturen volgens die site blablabla. :roll:
Ik wilde 2 dingen overnemen, dus had een totaaldeal gemaakt via pb.
Verkoopster was allang blij dat ik mij zo had 'gemeld' en een heel leuk en duidelijk telefoongesprek gehad.
Mp of fb is gewoon een tombola, samengevat door ons beiden: mensen waarvan je echt dacht dat die zouden komen, komen niet of je moet verkopen ver onder de VP.
Dus morgen ff ophalen en klaar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:38

Wat ik aan de Belgische kapaza bloedirritant vind, is als je iets lokaal probeert te zoeken (dus met je postcode) en dat de site dan zelf zegt "om meer aan uw interesse tegemoet te komen hebben we de zoekradius uitgebreid" en dan krijgt je plots advertenties van uit het hele land. Aaaargh!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:49

Stamper schreef:
Heeft niets met onder een steen leven. Ik heb in 10 jaar dat ik op MP zit nooit problemen gehad. Zit dan ook nooit op sites zoals opgeligt e.d.

Het zou bij wijze van ook kunnen zijn dat een persoon gemeend is, en wij het niet vertrouwen wegens andere verhalen.

Dit is al zo vaak op t.v. geweest, in kranten gestaan, op internet voorbij gekomen etc.etc.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:38

Kinke schreef:
Stamper schreef:

Dit is al zo vaak op t.v. geweest, in kranten gestaan, op internet voorbij gekomen etc.etc.

Staat ook op MP zelf... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:52

Varekaj schreef:
Wat ik aan de Belgische kapaza bloedirritant vind, is als je iets lokaal probeert te zoeken (dus met je postcode) en dat de site dan zelf zegt "om meer aan uw interesse tegemoet te komen hebben we de zoekradius uitgebreid" en dan krijgt je plots advertenties van uit het hele land. Aaaargh!

Volgens mij is dat enkel als er niets aan de eisen van de zoekactie voldoet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:56

Kinke schreef:
Stamper schreef:

Prima, jullie je zin...Dan is het toch mijn fout.
Lees ik een krant? Nee.
En nieuws of op internet heb ik niks van mee gekregen. en JA, da kan! ;)
Het was gewoon uiteindelijk alleen maar een vraag, maargoed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:02

@Molenhoek: dan kunnen ze toch ook melding "geen zoekertjes/advertenties gevonden die aan uw criteria voldoen"? Dan weet ik gelijk waar ik aan toe ben. Nu moet ik alsnog hele pagina's gaan doorspitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:25

Als ze dat geven kun je er gewoon al vanuit gaan dat er geen zijn. Ipv dat zinnetje bied kapaza dit als alternatief.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:42

Ik moest vandaag erg lachen. Voor 4 euro iets overgenomen. Kwamen nog verzendkosten bij. Die zouden ongeveer 2.50 zijn dus ik mocht zo'n 6.50 overmaken. Is dat dan 6.49 of 6.51? :') Heb uiteraard netjes 6.50 betaald maar vond het er zoo grappig staan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:00

Stamper schreef:
Lees ik een krant? Nee.

Niet zo aangebrand doen, hoezo is het jouw 'fout'?
Ik vind het gewoon bijzonder dat in deze tijd van informatievoorziening dit nog steeds onbekend is bij sommigen. Dit speelt echt al jaren, wordt overal voor gewaarschuwd.
Maar goed…je bent op de hoogte.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:10

Kinke schreef:
Stamper schreef:
Lees ik een krant? Nee.

Ik vind het gewoon bijzonder dat in deze tijd van informatievoorziening dit nog steeds onbekend is bij sommigen. Dit speelt echt al jaren, wordt overal voor gewaarschuwd.

Eigenlijk is het wel logisch dat het nog onbekend is bij sommigen, anders zouden deze praktijken niet meer voorkomen omdat het niks oplevert. Helaas verzinnen ze steeds wat nieuws.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:24

Kinke schreef:
Stamper schreef:
Lees ik een krant? Nee.

Eigenlijk is het wel logisch dat het nog onbekend is bij sommigen, anders zouden deze praktijken niet meer voorkomen omdat het niks oplevert. Helaas verzinnen ze steeds wat nieuws.[/quote]

Ik ben niet aangebrand. Maar dan opmerking zoals dat ik onder een steen geleefd heb. Ja sorry.... maar ik zit niet dagelijks op internet, lees geen kranten en nieuws kijk ik ook weinig tot amper... En dan denk ik tja, kan toch de beste ook overkomen.. en had ik het gewetem had ik het hoogstwaarschijnlijk niet gevraagd! :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:05

Ach, je zal wrs de laatste niet weten die het niet wist. Voor de volgende keer dan maar :) Kan gebeuren (helaas :( )

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:09

Stamper schreef:
Ik ben niet aangebrand. Maar dan opmerking zoals dat ik onder een steen geleefd heb. Ja sorry.... maar ik zit niet dagelijks op internet, lees geen kranten en nieuws kijk ik ook weinig tot amper... En dan denk ik tja, kan toch de beste ook overkomen.. en had ik het gewetem had ik het hoogstwaarschijnlijk niet gevraagd! :+

Dan hoop ik wel dat je weet dat de meeste emails van jouw (een) bank nep zijn en dat je nooit op een linkje moet klikken of je gegevens in moet vullen en dat je ze kunt doorsturen aan valse-email@hierdenaamvanjouwbank.nl.....

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:41

hier weer een goede ervaring ! partij harde schijven er eergisteren opgezet.
En gisteren opgehaald. Helaas was er 1 bij controle niet goed, maar de man nam ze toch mee, nadat we een nieuwe prijs hiervoor hadden gemaakt.
man blij, wij blij!!
kregen nog de opmerking dat het fijn was dat we eerlijk waren en niet zo de schijf meegaven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:05

luxje schreef:
Stamper schreef:

Dan hoop ik wel dat je weet dat de meeste emails van jouw (een) bank nep zijn en dat je nooit op een linkje moet klikken of je gegevens in moet vullen en dat je ze kunt doorsturen aan valse-email@hierdenaamvanjouwbank.nl.....

Ik krijg nooit mails van mijn bank, maar dat weet ik echt wel hoor!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:06

Eerste "onzin" biedingen zijn al binnen. :') 70 euro voor een Rambo Turnout.
50 euro voor 2 liners waarvan 1 alleen gepast is en nooit gebruikt.

Weet gelijk weer waarom ik een hekel had aan spullen op marktplaats te zetten.