Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:25

Ik zou naar mn verzorgponys gaan. Maar ben na het eten in slaap gevallen. En nu regent het. En ik voel migraine opkomen.

Maar het is dichtbij dus ik ga gewoon even knuffelen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:23

Je hebt klagen en klagen natuurlijk :')
Maar ieder moet het voor zichzelf weten, maar ik snap dat er meningen gevormd worden.

Mijn ergernis...dat het volgende week weer zo warm schijnt te worden...

Het is ook nooit goed he :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:41

Ik heb vanochtend net voordat de winkel open ging zo ontzettend hard mijn voorhoofd gestoten aan een deur.
Werd gelijk helemaal rood/wit en dik en heb de hele dag rondgelopen met een bult. En als ik nu buk begint het toch te kloppen -O-
Hopelijk morgen wat beter! :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:46

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:50

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:51

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:53

purny schreef:
@Hutcherson: Maar heel eerlijk. Er zijn ook mensen die zeggen als je honing kunt slingeren voor zoveel uur per week dan kun je ook een paar uurtjes per week licht werk verzetten.
En als je een uurtje per week iets kunt doen heb je arbeidsvermogen. Dus bijvoorbeeld schroefjes indraaien.

Gelukkig kijken ze bij het uwv ook naar je opleiding en restverdiencapaciteit. Dus als jij altijd werkte als leidinggevende mogen ze je niet aan de lopende band zetten gelukkig.
En wat je zegt is erg kort door de bocht.

Als TS elke werkdag honing kan slingeren (of naar de efteling kan, dat is vaak mijn voorbeeld) dan is er arbeidsvermogen. Maar dat is vaak niet het geval ivm toename van klachten en recuperatietijd die nodig is vanwege de inspanning.
Feit dat ze vol over dr grenzen gaat, betekend niet dat ze elke werkdag minimaal 2 uur werkvermogen heeft. Dat is wel wat het uwv vereist voor arbeidsvermogen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:55

Mijn man wilde een schoen naar de hond gooien omdat die uit zn pinda ging vanwege een hond op straat. Alleen landde die schoen op mijn hoofd.

Waarom gooi je uberhaupt een schoen?! _-:(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:58

Mijn “verstandige” keuze om niet naar het familiefeest te gaan maar om in m’n eentje te gaan wandelen wordt alsnog beloond met (mogelijk) migraine / hoofdpijn.

De volgende keer ga ik gewoon naar feestjes want het helpt toch niks. #)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:58

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:59

Bedankt allemaal. :*

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:06

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:11

Sterkte Marlies

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:18

Bedankt. :*

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:20

Heel veel sterkte Y;(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:47

Sterkte Marlies!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 23:02

Wat een verdriet zeg Bellatrix… Heel veel sterkte met het verlies. Probeer je te bedenken dat jij haar een waardig afscheid heb gegeven en tot het laatste moment naar haar geluisterd heb…

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 23:55

Al de hele dag aan het meegenieten van dreamfields. Overdag viel het mee maar in de avond draaide de wind onze kant op. Nog 5 min dan is het afgelopen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 00:17

Ahhh marlies...wat erg!! Sterkte!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 07:36

Ik zou vandaag op een rommelmarkt staan maar het weer ziet er niet zo lekker uit dus we gaan maar niet. Maar nu ben ik al vroeg wakker en wil nog graag even slapen. In het appartement boven mij klinkt het alsof iemand continue de kraan aanzet. Je water hoort lopen en dan weer dicht inclusief een piep geluidje.

Bedenk mij nu dat het mogelijk een wasmachine zou kunnen zijn. Ik twijfel ook al een tijdje of er boven nog iemand woont. Je ziet weinig activiteit, laatst werd het huis leeggehaald maar je ziet ook nog wel spullen en licht branden in de avond. Dus waar dit geluid wegkomt weet ik niet.

Al maken alle boilers hier veel geluid. Ik schrik soms gewoon van die van mij als die lawaai maakt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 08:29

Hutcherson schreef:
purny schreef:
@Hutcherson: Maar heel eerlijk. Er zijn ook mensen die zeggen als je honing kunt slingeren voor zoveel uur per week dan kun je ook een paar uurtjes per week licht werk verzetten.
En als je een uurtje per week iets kunt doen heb je arbeidsvermogen. Dus bijvoorbeeld schroefjes indraaien.

Gelukkig kijken ze bij het uwv ook naar je opleiding en restverdiencapaciteit. Dus als jij altijd werkte als leidinggevende mogen ze je niet aan de lopende band zetten gelukkig.
En wat je zegt is erg kort door de bocht.

Als TS elke werkdag honing kan slingeren (of naar de efteling kan, dat is vaak mijn voorbeeld) dan is er arbeidsvermogen. Maar dat is vaak niet het geval ivm toename van klachten en recuperatietijd die nodig is vanwege de inspanning.
Feit dat ze vol over dr grenzen gaat, betekend niet dat ze elke werkdag minimaal 2 uur werkvermogen heeft. Dat is wel wat het uwv vereist voor arbeidsvermogen.

Kort door de bocht? Die opleiding is iig al lang niet altijd waar. En die leidinggevende is alleen omdat dat salaris te hoog is en je dan aan de lopende band te veel salaris verlies hebt. Niet omdat je leidinggevende was. Want waarom zou iemand met juridische studie wel aan de lopende band kunnen staan als ze naar opleiding kijken? Ja, ik kreeg de opmerking dat als ik even 38 uur op mijn niveau ging werken weer ik dan wel een uitkering zou kunnen krijgen. Terwijl kennis zonder een opleiding en met minder ernstigw klachten volledig afgekeurd werd, want die was manager van een winkel en had hoger salaris als wat ik had. Vanwege de hoogte van het salaris. Maar of je lichamelijk aan die lopende band kan staan boeit ze niet. Zelfs niet als je enorme verslagen van artsen hebt die iets meer verstand hebben van de ziektes die zeggen dat het niet mogelijk is. En dat hele recuperatietijd moet je ook maar hopen dat ze naar kijken. Dat doen ze vaak zat niet. Ook al zijn er verslagen van revalidatie, ze doen gewoon aan natte vingerwerk regelmatig. Want met 1 gesprekje weten zij het beter als het volledige medische dossier van artsen die je vaker gezien hebben als 15 minuten. Als je tenminste het geluk hebt dat ze ook echt dossier aanvragen overal of het lezen als je het erbij levert, omdat je al het vermoeden had dat ze niks zouden opvragen.
Echt, het uwv met wia enzovoorts is regelmatig echt 1 grote grap. En dat is en door mijn ervaring en door ervaringen van mensen die er gewerkt hebben of zelf ervaring mee hebben gehad. Mensen zijn veel te afhankelijk van wie ze treffen en het uwv heeft last van medewerkers die enorm vasthouden aan stereotype. Zoals te jong, je ziet er niet ziek uit, je kan toch ook hier komen? En denken dat zij het beter weten als medici die een aandoening onderzoeken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 08:34

Bellatrix schreef:
Bedankt allemaal. :*

Sterkte Y;( het grote nadeel aan huisdieren, echt verschrikkelijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:22

Klopt. :j

Ik heb de halve nacht geen oog dicht gedaan hierdoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:43

Sterkte Bellatrix, hopelijk valt vandaag een beetje mee.

Zoals verwacht werd de migraine gisteravond / vannacht een stuk erger. Was weer een enerverende avond. Helaas is het nog niet helemaal weg. Terwijl ik allemaal dingen in huis etc wilde doen. Dit is al het tweede weekend dat ik m’n huishouden niet goed gedaan krijg.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:42

Ik wilde naar het toneelstuk van twee clubgenoten gaan, maar heb echt veel te veel te doen. De aanvangstijd is ook gewoon ruk, om 13:00 uur. Dan kan ik nu even wat doen, snel een broodje in mijn strot duwen en door daarnaartoe, en dan duurt het waarschijnlijk 2 à 3 uur. Dan heb je ook weer niks aan de middag. Voelt zo banketstaaf om niet te gaan.

En ik moet een hele bult afwas wegwerken, waar ik al een week tegenop zie :=