Vayo schreef:[Mijn dochter zou zich het liefst laten vaccineren, maar dit mag niet.
Nu mag het niet en dadelijk is het verplicht. Dan heb je als ouder ook niets meer te zeggen of je je kind wel of niet laat vaccineren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:En je denkt dat kinderen de link niet leggen met de besmettingen in hun klas en van hun vriendjes en hun positieve test en de gevolgen voor familie? Kom op, kinderen zijn niet achterlijk. Bovendien gebeurt het niet zomaar, het gebeurt omdat wij het laten gebeuren. Daar kan een kind inderdaad niet zoveel aan doen, en tegelijkertijd krijgen ze de hele tijd te horen dat het aan 'ons' gedrag ligt. Kinderen horen dat ook.
Ik snap werkelijk niet dat mensen hier zo makkelijk overheen stappen. En over het leed dat al die ziekte en overlijdens bij mensen teweeg brengt. Alsof dat er gewoon niet is.
Shadow0 schreef:Toch schrijf je het. Dus blijkbaar vind je wel degelijk dat het uitmaakt. En ik denk dan: zo diep zijn we dus echt al gezonken. Dat het niet zo erg is als kinderen in het ziekenhuis belanden of dood gaan, want ach, het zijn er niet zoveel, en het zijn toch maar kinderen met onderliggend lijden.
Ik geloof dat ik dat gebrek aan menselijkheid nog het ergst vind. Nooit had ik gedacht in zo'n land te wonen, waar zo achteloos met levens en gezondheid wordt omgegaan, niet op deze schaal.
Spenk schreef:Maar dan kan de man toch thuis blijven? Net als met ouders die geen cruciaal beroep hebben.
Dat werkgevers ''liever mensen op kantoor hebben'' dat mag dan ook per direct van tafel. Thuiswerkplicht voor zover dat te handhaven is
Loretta schreef:Vayo schreef:[Mijn dochter zou zich het liefst laten vaccineren, maar dit mag niet.
Nu mag het niet en dadelijk is het verplicht. Dan heb je als ouder ook niets meer te zeggen of je je kind wel of niet laat vaccineren.
verootjoo schreef:Spenk schreef:Maar dan kan de man toch thuis blijven? Net als met ouders die geen cruciaal beroep hebben.
Dat werkgevers ''liever mensen op kantoor hebben'' dat mag dan ook per direct van tafel. Thuiswerkplicht voor zover dat te handhaven is
Niet alle mannen werken op kantoor hè… en kunnen dus niet thuiswerken ook al is het niet in de categorie cruciaal.
Was heel heftig in de vorige lockdowns.
Vayo schreef:Wij laten dat contact inderdaad gebeuren. Kwaliteit van leven is ook belangrijk hé. Mijn kinderen fietsen dagelijks naar school. Als ze onverhoopt een ongeluk krijgen. Is dat dan ook omdat wij het maar laten gebeuren dat ze fietsen?
Citaat:Het leven zit vol risico´s. En deze verkleinen we zo veel mogelijk.
Citaat:We gaan niet naar opa en oma met klachten.
Citaat:Voor sommige mensen is dat heel belangrijk en geeft dat kwaliteit aan hun leven. Ik houd echt rekening met het beperken van de kans op corona, maar het moet voor ons ook gewoon menselijk blijven. Wij maken daar hele bewuste keuzes in.
MyWishMax schreef:Maar hoe doe jij het nu met je werk dan, vayo? Als je je in privé sfeer niet meer aan die dingen wilt houden en niet wilt testen?
Spenk schreef:Maar hoe doe je dat dan wanneer je kind goed ziek is en 2 weken thuis is? Dan zal je ook wat moeten regelen.
Ik snap dat het vervelend is! Maar het is níet het probleem van de overheid. Je hebt nog altijd zelf de verantwoording voor je kind.
Ik denk niet dat je een ondernemer nog kan uitleggen dat die straks zn toko weer helemaal mag sluiten omdat ouders het maar lastig vinden om op hun eigen kinderen te passen en de scholen maar gewoon open moeten blijven.
DuoPenotti schreef:Zie jij een 5 jarige dat ding steeds goed ophouden?
Dat doen de volwassenen al niet.
Met die vingertjes overal aan, in hun mond, net zo goed neus, ding weer op de grond, 5 op de grond, elkaars ding op. Zoiets....
Dus nee dat gaat hem niet worden.
purny schreef:En een vraag aan de docentende bokkers: voelen jullie je nog veilig voor de klas?
Coby schreef:purny schreef:En een vraag aan de docentende bokkers: voelen jullie je nog veilig voor de klas?
Ik voel me absoluut onveilig in de klas. Net als zoveel meer. Ik zit in de kwetsbare groep. Ben vroeg gevaccineerd en kinderen mogen snotterend en wel naast je staan.
Donderdag komt de onderwijsinspectie klassenbezoeken doen …. In deze tijd heel triest lijkt mij.
Maar lees dat externen niet mogen komen.
Maar dat zal dan wel weer mogen?