Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Citaat:Ja, ik denk wel dat ik het snap.
Jouw punt 1 : inderdaad, PCR test is niet perfect maar we hebben niets beters dus beter dit dan niks.
jouw punt 2 : het meest betrouwbaar is idd de combinatie van PCR test met de klinische symptomen.
Maar dan komen er 2 'maren'
- er zijn mensen die asymptomatisch zijn maar toch heel besmettelijk. De enige manier om die te vinden is mensen testen zonder dat die symtomen hebben.
Nee dus, want je bent blind aan het vissen. Heb je een asymptomatische drager? Of heb je een positieve niet-drager. Hoe groot is de kans dat je constant positieve niet-dragers aan je resultaten toevoegt? En hoe groot is het risico dat je een asymptomatische drager niet opgespoord hebt. Dat lijkt me redelijk essentieel om te weten.
wat is het alternatief?
Ik vermoed dat je het verschil tussen een asymptomatisch besmettelijk persoon en een vals positieve kan weten dmv een antigeentest. Je kan ook het standpunt innemen dat een aantal 'nutteloze' quarantaines aanvaardbaar is.Citaat:- mensen zijn al besmettelijk voordat ze klinische symptomen hebben. Dus als we wachten tot die beginnen te kuchen hebben die al een 2-tal dagen (dacht ik) tijd gehad om anderen te besmetten.
Ik denk dat het een geval is van roeien met de riemen die je hebt.
Edit : ik zie nu pas het vervolg van jouw post, ik begin te lezen ...
Hetzelfde, hoe groot is hun risico tov de kans dat je resultaten vertroebelen door een berg positieve niet-dragers?
Ik ontken niet dat beide een probleem zijn, ik betwijfel alleen of je ze opvangt door deze maatregel. Misschien wel, maar wat ik vooral zou willen is die afweging terug lezen.
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat deze 180graden kering verkeerd is. Misschien is er wel een prima afweging geweest. En is in de modellen de onnauwkeurigheid die dit oplevert gecorrigeerd. Ik ben alleen benieuwd naar de onderbouwing. En die is nergens terug te vinden. Ik vind dat best een ding voor zo’n grote ommezwaai.
Huertecilla schreef:rien10 schreef:Nou precies. Iets willen is geen misdaad.
Klopt. Als dat verder geen echt gaan doen is.
Plan B is gewoon de dealer laten komen.
Plan A is bljkbaar zelf gaan en langs de Mercadona anders was het geen onderwerp. Laat staan moeite doen om een vergunning voor te krijgen.
Zo lees ík het en dat vínd ik
Sizzle schreef:Aangezien Oostenrijk niet meer als risicogebied geldt voor Zwitserland en de mensen daar in de lock-down zich natuurlijk vervelen hebben de restaurants in de grensregio‘s in ieder geval niets meer te klagen![]()
Blijkbaar is het heel logisch om tijdens een lockdown in je eigen land in een buurland die er echt bar slecht voor staat kwa infecties even lekker te gaan eten.
Karl66 schreef:Die indirecte verplichting is toch niet meer dan een idee van twee partijen, zonder meerderheid in de tweede kamer? Partijen mogen ideeën hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze ook uitgevoerd worden. Een storm in een glas water dus.