Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blussem schreef:Ik ben benieuwd of ze bij kapper nog steeds een mondlapje dragen. Binnen kort maar even een afspraak maken.
Veder moet de burgemeester denk ik hier niet proberen om een mondkapjes plicht in te stellen. Dan is het waarschijnlijk ook meteen zijn laatste jaar dat die burgemeester is
Astorga schreef:Juist nu na vier maanden lijken veel mensen te verslappen. Ik word ook raar aangekeken als ik rustig sta te wachten in het gangpad van de super omdat ik er niet ruim omheen kan.
Heb overigens sinds maart niet meer echt geshopt ofzo, sorry economie..
Electra63 schreef:rien10 schreef:Nu Aboutaleb Op 1. Hij is pissed. Ik houd van deze man. Echt.
Hij doet in ieder geval zijn stinkende best!
En hij zoekt de grenzen van de wet op.
Ik denk, dat er misschien toch wel tegenstanders een rechtzaak gaan aanspannen tegen de verplichting.
Marie_Anne schreef:En dan winnen ze dat waarschijnlijk gewoon, omdat het in strijd met de grondwet is. Zolang die landelijke coronawet niet is aangenomen, is er geen wettelijke basis en mag het gewoon niet. Ik zou zo'n boete dan ook zeker aanvechten.
Deskundigen: verplicht dragen mondkapje is wettelijk niet mogelijk - https://nos.nl/l/2342362
elnienjo schreef:Marie_Anne schreef:En dan winnen ze dat waarschijnlijk gewoon, omdat het in strijd met de grondwet is. Zolang die landelijke coronawet niet is aangenomen, is er geen wettelijke basis en mag het gewoon niet. Ik zou zo'n boete dan ook zeker aanvechten.
Deskundigen: verplicht dragen mondkapje is wettelijk niet mogelijk - https://nos.nl/l/2342362
Maar winkels mogen dragen ervan wel verplicht stellen of anders weigeren in hun winkel toe te laten. Net zoals in vliegtuigen 't geval is nu.
_Penotti schreef:Popstra schreef:Heb er alweer spijt van dat ik het hier gepost heb. Wat een gezeik zeg!!
Ik begrijp je helemaal.
sureido schreef:Misschien dat een mondkapje ook een drempel is voor mensen om naar die plek te gaan en dan heb je je doel ook, dat het minder druk wordt.
Cer schreef:Maar doel je dan op het risico dat mensen die besmet zijn, aan die kapjes zitten ... dat idee?
Of dat mensen die binnen moeten blijven, toch naar buiten gaan?
tienus63 schreef:Man en ik vertrekken naar vriend in Denemarken.
Zondag weer thuis.
Alle boodschappen hier gedaan. Hij heeft last van een huis en normaliter zitten we altijd buiten.
Mondkapjes in de auto.
Nu genieten.