Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik ben allang blij met "mijn kids" in plaats van "me kids" want dat is pas echt *gruwel*
JudithGigi schreef:Wacht huh, waarom zou je niet mogen rijden met blote schouders?
Fly_high schreef:JudithGigi schreef:Wacht huh, waarom zou je niet mogen rijden met blote schouders?
Omdat something something ouderwetse normen en waardenik rijd wel heel af en toe met blote schouders (in zo'n sport tanktop als het erg warm is) maar voel me daar nog steeds heel gek mee want in mijn jeugd was het absoluut not done. Idem stro in de staart van je paard, dan mocht je niet eens opstappen.
Ailill schreef:Ik heb echt een hekel aan mensen die 'sloffen', wil ze dan een tik op hun achterhoofd geven: mens, til je voeten op.
JudithGigi schreef:Wacht huh, waarom zou je niet mogen rijden met blote schouders?
MyWishMax schreef:Toch grappig, Fly_high! Verschillende landen die toch precies dezelfde dingen aanleerden
Ik heb 1 shirtje zonder mouwen, maar die bedekt schouders nog wel en is een polo. Toch rijd ik eigenlijk altijd gewoon in shirt met een mouw, voelt beterEn ik verbrand levend anders op schouders en medicatie mag niet innde zon, dus mouw is fijner voor mij.
Mkango schreef:Fly_high schreef:Haha, ja.Oke ik vind hier en daar wat lakleer missen weer niet eens tellen als afgetrapt en een beetje kwijl op mijn jas ook niet meteen gelijk aan onderkwijld. Dus we lopen er waarschijnlijk heel vergelijkbaar bij alleen hanteren andere definities van wel en niet netjesIk vind mijn laarzen namelijk wel afgedragen, maar het is ook niet dat de zolen loslaten en de ritsen er nog maar half in zitten of zo. Ik zou er geen wedstrijden mee starten, maar voor dagelijks gebruik voldoen ze nog prima.
Fly_high schreef:MyWishMax schreef:Toch grappig, Fly_high! Verschillende landen die toch precies dezelfde dingen aanleerden
Ik heb 1 shirtje zonder mouwen, maar die bedekt schouders nog wel en is een polo. Toch rijd ik eigenlijk altijd gewoon in shirt met een mouw, voelt beterEn ik verbrand levend anders op schouders en medicatie mag niet innde zon, dus mouw is fijner voor mij.
Denk dat het te maken heeft met de militaire geschiedenis van de sport![]()
We mochten op wedstrijd ook nooit drinken of eten voordat onze paarden gegeten en gedronken hebben, ook geen slokje of hapje ff tussendoor, want ja zo was het ooit in het leger geregeld. En heel wat kledingvoorschriften uiteraard inclusief die bedekte schouders![]()
Op stal rondlopen met je sporen nog om mocht ook absoluut niet, volgens mij ook geen logische reden voor behalve "omdat vroeger in het leger"
Mkango schreef:_San87_ schreef:Dat is echt een van mijn allergrootste ergernissen: mensen die eerst zorgen dat zijzelf er lekker comfortabel bij lopen na het rijden en dan pas hun paard.Ik ben ook opgevoed met eerst het paard, dan jijzelf.
_San87_ schreef:Captain schreef:Ja, paard op stal zetten of erger, op de poetsplaats laten staan en dan lekker binnen gaan zitten op hun telefoon en even wat drinken enzo.Verzorg je paard eerst, hij heeft net gewerkt, en denk dan pas aan jezelf.
Doen mensen dat.
_San87_ schreef:Ja, of als het echt heel koud is en ik even snel een jas aantrek, of modderig, dan wissel ik ook snel m'n laarzen, maar ik heb ook weleens mensen gezien die hun paard lekker bezweet op de poetsplaats lieten staan, zichzelf eerst gingen omkleden, uitgebreid de tijd namen om wat te drinken alvorens ze zich weer om hun paard bekommerden.![]()
Mkango schreef:Dat is echt een van mijn allergrootste ergernissen: mensen die eerst zorgen dat zijzelf er lekker comfortabel bij lopen na het rijden en dan pas hun paard.
Ik doe altijd eerst mijn paard. Tenzij ik heel heel nodig moet plassen, dan ga ik eerst snel en verzorg dan m'n paard.