Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:55

Ja eens. Bonus vind ik echt verschrikkelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:56

Ik ben allang blij met "mijn kids" in plaats van "me kids" want dat is pas echt *gruwel* :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:59

Kids schrijf ik alleen op bokt :D
In spraak zeg ik altijd kinderen.

Maar heb het buiten bokt ook niet over krijsjes of kruisgespuis.
Dan is het jankerds oid.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:59

pmarena schreef:
Ik ben allang blij met "mijn kids" in plaats van "me kids" want dat is pas echt *gruwel* :=

of men kids :+ zijn het kinderen die men voor de wagen kan zetten :o?

JudithGigi schreef:
Wacht huh, waarom zou je niet mogen rijden met blote schouders? :')

Omdat something something ouderwetse normen en waarden :P ik rijd wel heel af en toe met blote schouders (in zo'n sport tanktop als het erg warm is) maar voel me daar nog steeds heel gek mee want in mijn jeugd was het absoluut not done. Idem stro in de staart van je paard, dan mocht je niet eens opstappen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:00

Toch grappig, Fly_high! Verschillende landen die toch precies dezelfde dingen aanleerden :+

Ik heb 1 shirtje zonder mouwen, maar die bedekt schouders nog wel en is een polo. Toch rijd ik eigenlijk altijd gewoon in shirt met een mouw, voelt beter :') En ik verbrand levend anders op schouders en medicatie mag niet innde zon, dus mouw is fijner voor mij.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 06-03-23 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:01

pmarena schreef:

Ooit een keer iemand meegemaakt die op facebook zei dat haar kind ze pyamaatje aan had.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:03

Fly_high schreef:
JudithGigi schreef:

Omdat something something ouderwetse normen en waarden :P ik rijd wel heel af en toe met blote schouders (in zo'n sport tanktop als het erg warm is) maar voel me daar nog steeds heel gek mee want in mijn jeugd was het absoluut not done. Idem stro in de staart van je paard, dan mocht je niet eens opstappen.

Oh die heb ik gemist in mijn opvoeding dan :D Ik rij er niet vaak mee omdat ik oncharmante armen heb en mijn schouders snel verbranden, maar ik heb het nooit bij iemand minder netjes gevonden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:04

Met blote schouders rijden doe ik ook niet en zal ik ook nooit doen. Van mij mogen er aan polo's best mouwtjes zitten tot halverwege en liever niet korter.

Strootje in de staart mag ook niet, maar met een paard met volle staart in een zaagselbox is ook weer een heel ander verhaal. Gelukkig is er cowboy magic en als hij dan 2 keer met zijn staart zwiept dan is het opgelost :D.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:06

Geen blote schouders ken ik ook.
Andere categorie:
Geen mutsen, grote oorbellen, schoenen zonder chaps en dus alleen lange kousen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:08

Ailill schreef:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 'sloffen', wil ze dan een tik op hun achterhoofd geven: mens, til je voeten op.

Jaaa!

JudithGigi schreef:

Snap ik dus ook niet.... Ik reed altijd lekker in tanktops hoor in de zomer! Sowieso loop ik in de zomer veel zonder mouwen, dus waarom niet te paard.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:10

MyWishMax schreef:
Toch grappig, Fly_high! Verschillende landen die toch precies dezelfde dingen aanleerden :+

Ik heb 1 shirtje zonder mouwen, maar die bedekt schouders nog wel en is een polo. Toch rijd ik eigenlijk altijd gewoon in shirt met een mouw, voelt beter :') En ik verbrand levend anders op schouders en medicatie mag niet innde zon, dus mouw is fijner voor mij.

Denk dat het te maken heeft met de militaire geschiedenis van de sport :)

We mochten op wedstrijd ook nooit drinken of eten voordat onze paarden gegeten en gedronken hebben, ook geen slokje of hapje ff tussendoor, want ja zo was het ooit in het leger geregeld. En heel wat kledingvoorschriften uiteraard inclusief die bedekte schouders :j

Op stal rondlopen met je sporen nog om mocht ook absoluut niet, volgens mij ook geen logische reden voor behalve "omdat vroeger in het leger" ;)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:11

Mkango schreef:
Fly_high schreef:
Oke ik vind hier en daar wat lakleer missen weer niet eens tellen als afgetrapt en een beetje kwijl op mijn jas ook niet meteen gelijk aan onderkwijld. Dus we lopen er waarschijnlijk heel vergelijkbaar bij alleen hanteren andere definities van wel en niet netjes ;)
Haha, ja. :)) Ik vind mijn laarzen namelijk wel afgedragen, maar het is ook niet dat de zolen loslaten en de ritsen er nog maar half in zitten of zo. Ik zou er geen wedstrijden mee starten, maar voor dagelijks gebruik voldoen ze nog prima.

Mijn laarzen zijn aan de zool iets versleten. Zit een gat in. Zitten ook scheuren tegen de zool aan van door de modder lopen 10 jaar geleden. Maar het zijn zulke fijne laarzen, dat ik ze gewoon draag. Ook op wedstrijd. Ik heb jaren met een cap gereden waarvan het plastic voorklepje los was, die zat er met plakband op. Nooi commentaar over gehad. Behalve van familie. Mijn moeder heeft uiteindelijk uit ellende een nieuwe gekocht voor mijn verjaardag :')

Stro in de staart, dan vroegen ze of je paard te koop stond. Ik haal dat er meestal inderdaad ook uit. Blote schouders wist ik niet dat dat van oudsher is. Ik heb er een tik mee, dat ik met mouwen mijn armen bescherm mocht ik vallen oid :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:12

Fly_high schreef:
MyWishMax schreef:

Denk dat het te maken heeft met de militaire geschiedenis van de sport :)

We mochten op wedstrijd ook nooit drinken of eten voordat onze paarden gegeten en gedronken hebben, ook geen slokje of hapje ff tussendoor, want ja zo was het ooit in het leger geregeld. En heel wat kledingvoorschriften uiteraard inclusief die bedekte schouders :j

Op stal rondlopen met je sporen nog om mocht ook absoluut niet, volgens mij ook geen logische reden voor behalve "omdat vroeger in het leger" ;)

Ik ben ook opgevoed met eerst het paard, dan jijzelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:13

Ja, heel herkenbaar. Eerst het paard ook, ja. Die sporen hadden ze bij ons wel een uitleg voor, maar of dat waar was? Iets met kunnen blijven haken dacht ik en dus gevaarlijk? :+ misschien verkeerd onthouden, maar ik haal nog steeds netjes sporen van laarzen af als ik klaar ben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:14

Nou ja bij een harde val ben je gewoon niet goed beschermd tegen de val.
Kijk maar eens naar motorrijders die op een zonnige dag met een spijkerbroek aan gaan zitten op de motor. Bij een val zijn de gevolgen niet te overzien.

Nu is dit wel een heel groot verschil, maar komt op hetzelfde neer. Ook mocht je op mijn oude manege niet met slippers aan op stal.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:18

Slippers moeten overal verboden worden, wat een irritant geluid maakt dat. Maar ja op stal is het sowieso nogal dom om ze aan te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:22

_San87_ schreef:
Dat is echt een van mijn allergrootste ergernissen: mensen die eerst zorgen dat zijzelf er lekker comfortabel bij lopen na het rijden en dan pas hun paard. :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:24

;( ;(
Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Dat is echt een van mijn allergrootste ergernissen: mensen die eerst zorgen dat zijzelf er lekker comfortabel bij lopen na het rijden en dan pas hun paard. :x

Ik doe altijd eerst mijn paard. Tenzij ik heel heel nodig moet plassen, dan ga ik eerst snel en verzorg dan m'n paard <3.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:25

Ja, paard op stal zetten of erger, op de poetsplaats laten staan en dan lekker binnen gaan zitten op hun telefoon en even wat drinken enzo. _O- Verzorg je paard eerst, hij heeft net gewerkt, en denk dan pas aan jezelf. :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:26

Captain schreef:
Ja, paard op stal zetten of erger, op de poetsplaats laten staan en dan lekker binnen gaan zitten op hun telefoon en even wat drinken enzo. _O- Verzorg je paard eerst, hij heeft net gewerkt, en denk dan pas aan jezelf. :roll:

Doen mensen dat :\.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:27

_San87_ schreef:
Captain schreef:

Doen mensen dat :.

Ja |o Waardeloos maar waar. Vaak zat gezien. En dan heb je zelf de poetsplaats nodig, maar kan je eerst een duur setje uit de kantine gaan trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:28

_San87_ schreef:
;( ;(
Mkango schreef:

Ik doe altijd eerst mijn paard. Tenzij ik heel heel nodig moet plassen, dan ga ik eerst snel en verzorg dan m'n paard <3.
Ja, of als het echt heel koud is en ik even snel een jas aantrek, of modderig, dan wissel ik ook snel m'n laarzen, maar ik heb ook weleens mensen gezien die hun paard lekker bezweet op de poetsplaats lieten staan, zichzelf eerst gingen omkleden, uitgebreid de tijd namen om wat te drinken alvorens ze zich weer om hun paard bekommerden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:29

_San87_ schreef:
Captain schreef:

Doen mensen dat :.

Jup....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:29

Waardeloos. Altijd eerst je paard verzorgen :).

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:30

Ik kende iemand die steevast met de laarzenknecht haar laarzen probeerde uit te trekken voordat ze haar sporen had uitgetrokken. Echt standaard :+

Ik deed in de zomer dan weleens tijdens het afspuiten drinken uit de slang. Iets met gevoelig voor hitte en zonlicht en migraine daardoor tegen moeten gaan. Ach, het is goed voor de weerstand zullen we maar zeggen. Op wedstrijd ook makkelijk een slok water tijdens het uitstappen als het erg warm was.

Ik haat mensen die de poetsplaats bezet houden. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom sommigen wachten op een plek op de poetsplaats als ze bijvoorbeeld alleen moeten poetsen/opzadelen/afzadelen. Dat kan toch ook op stal?