[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:07

Zo krijg je (in Zwitserland) geen konijn mee als niet je volledige ren overdekt is. Als je dus een gigantische uitloop of omheinde tuin hebt kun je dat mooi vergeten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-01-20 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:07

Sonja_vR schreef:
Ik geloof dat ik Er Met organisaties waarbij je een dier adopteert sowieso niet uit ga komen

Als Wij een dier nemen is Er nog maar 1 Partij Die beslissingen neemt wat betreft het welzijn van dat dier
Wij zelf
Dus alle organisaties Die vinden dat ze iets te beslissen hebben over een dier wat bij ons woont en deel uit maakt van ons huishouden Die vallen af geloof ik

Zo heb ik ook al een aantal keer een teef onder fokkers voorwaarden kunnen krijgen , daar begin ik ook niet aan :n
Helemaal van ons , of niet
Punt

Helemaal mee eens.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:46

Ik heb mijn hond gekregen tijdens een stage in een dierenasiel in Spanje. Zonder kosten en voorwaarden.

Maar een hond is ook wel een handenbinder inderdaad. Een paard kan dat bijvoorbeeld ook zijn.
Ik heb het 'geluk' dat ik nu veel thuis ben, doordat ik arbeidsongeschikt ben. Maar anders had ik iets van uitlaatservice, oppas of dagopvang geregeld. Ik zie mijn hond niet als een kind en ik weet niet wat een ouder voor een kind voelt, maar ik hou wel heel veel van haar en voel mij ook erg verantwoordelijk voor haar welzijn.

Nietsmar

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:49

Heb ook wel eens gekeken naar een adoptiepaard of pony, maar daar hangen soms ook belachelijke regels aan. Ook niet aan begonnen dus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:51

Je moet sowieso die contracten goed doorlezen, meestal zijn ze niet rechtsgeldig. Dat scheelt weer.

Wij gaan zaterdag mijn auto een grote beurt geven, kan ie de week erop voor de APK. Zo lekker, zelf veel kunnen doen aan je wagen :D.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:01

Gut, kreeg net een advertentie voor paardrijles. Speciaal voor 'ouders die eens per week een uurtje vrij kunnen maken'.
Om tot rust te komen in de natuur.
Yeah right, want alleen als je kinderen hebt kun je gestrest zijn zeker :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:16

Je weet toch alleen wat stress en vermoeidheid zijn als je kinderen hebt. Dat weet toch iedereen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:17

Jaaa maar je krijgt er zo veel voor terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:40

Amy223 schreef:
Gut, kreeg net een advertentie voor paardrijles. Speciaal voor 'ouders die eens per week een uurtje vrij kunnen maken'.
Om tot rust te komen in de natuur.
Yeah right, want alleen als je kinderen hebt kun je gestrest zijn zeker :')

Sauna waar ik vaak heen ga ook, die hebben aparte ochtend entree en dat promoten ze ook speciaal voor ouders :n Ik heb al eens gereageerd of ik dan 's ochtends niet welkom ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:45

Ik heb een grote kennel voor die van mij. Dus kunnen rustig dagje alleen zijn.

Gaan we paar dagen weg, dan gaat teefje naar mijn vader en de reu naar mijn moeder.

Of ze gaan mee in de auto (zitten 2 benches in) en dan laat ik ze tussendoor uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:36

love_western schreef:

Gaan we paar dagen weg, dan gaat teefje naar mijn vader en de reu naar mijn moeder.

Of ze gaan mee in de auto (zitten 2 benches in) en dan laat ik ze tussendoor uit.

En dan heb je een auto met airco die werkt wanneer je weg bent? Of hoe moet ik dat voor me zien?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:45

Jildau schreef:
Sintara schreef:
Mijn ouders zijn weer op zoek naar een hond erbij, omdat hij anders wel lang alleen is op sommige dagen. Met een andere hond erbij zijn ze niet alleen naar onze mening. En ze hebben een eigen kamer en een tuin van 2000m2 tot hun beschikking, dus het is niet dat ze eindeloos in een bench moeten. Nou, daar denken asiels en stichtingen anders over. De commentaren die je soms naar je hoofd krijgt.. Net alsof mensen beter zijn qua gezelschap voor een hond dan een andere hond, net alsof een blokje om van 5 minuten op kan boxen tegen elke dag de hele dag vrijheid met afentoe uren (hard)lopen in het bos. Knettergek die mensen 8)7 .

Mijn ouders wilden ook een hond uit het asiel adopteren maar hebben dat uiteindelijk niet gedaan (en niet voor elkaar gekregen) omdat het gewoon niet te doen was. Allemaal lange vragenlijsten invullen met onder andere vragen als wat je salaris is en wat je vaste lasten zijn, hoe groot de tuin is, hoeveel uur per dag je weg bent enzovoorts.. Heb je uiteindelijk al die lijsten weggewerkt en dan krijg je te horen dat je niet geschikt bent. En dat zijn mensen die leven voor de hond, gaat altijd overal mee naar toe, hebben een gigantische tuin waar de hond altijd in kan..

Aan een kind komen is makkelijker.. :')

Oh ik breek even in, heel herkenbaar. Fijn dat anderen deze ervaring ook hebben. Wij keken voor een herplaats Corgi, beiden veel ervaring en genoeg te bieden (man werkt zeer flexibel) nou een berg lijsten en hoop privacy gevoelige vragen beantwoord om te horen dat je niet geschikt bent. Doen we dus ook niet weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:47

Apart is dat joh... Ik heb op advies van mijn hondentrainster niet gezegd dat ik s ochtends en s middags werk :=. Anders had ik meneer Mier waarschijnlijk niet kunnen adopteren. En dat omdat ze 2x 4 uur zonder mens zijn :o.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:41

Toen ik een binnenkat zocht, was de keuze ook beperkt tot 2 exemplaren. Asiel heeft later ook nog iemand langs gestuurd om te zien of de kat er een beetje comfortabel bij zat :') Op zich ben ik wel blij dat ze niet klakkeloos dieren meegeven. Ik heb daarna ook alleen nog van ze gehoord omdat ze een artikel wilde schrijven over mijn kat. Maar he, die kat zouden ze nu uit mijn dooie klauwen moeten trekken om hem terug te krijgen, als ze dat zouden willen :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:54

Kesje schreef:
Toen ik een binnenkat zocht, was de keuze ook beperkt tot 2 exemplaren. Asiel heeft later ook nog iemand langs gestuurd om te zien of de kat er een beetje comfortabel bij zat :') Op zich ben ik wel blij dat ze niet klakkeloos dieren meegeven. Ik heb daarna ook alleen nog van ze gehoord omdat ze een artikel wilde schrijven over mijn kat. Maar he, die kat zouden ze nu uit mijn dooie klauwen moeten trekken om hem terug te krijgen, als ze dat zouden willen :D

Ja, de nazorg ken ik ook wel. Het asiel waar ik werkte had het ook meer als een soort service naar de nieuwe eigenaar, als die nog vragen had ofzo kon die ze dan stellen. Maar in de helft van de gevallen was het gewoon een uurtje gezellig kletsen over het nieuwe huisdier. En het ook voor het asiel handig om te weten of de inschattingen die zij hadden gemaakt een beetje klopten.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:51

Afbeelding
Deze leuke kattenman hebben we in maart 2019 geadopteerd. (toen) 6 jaar, met een hartruisje.
mn moeder en broertje hebben hem op facebook gezien, zijn langs geweest en een week later hebben we hem opgehaald. Wel veel vragen over onze situatie, maar geen controle, en ook geen contact (vanuit asiel) meer achteraf. Mn moeder heeft wel een mail gestuurd met een update maar daar is verder niet meer op geantwoord.

Hij heette Joop en heet nu Helix, gouden kat <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:21

_San87_ schreef:
love_western schreef:

En dan heb je een auto met airco die werkt wanneer je weg bent? Of hoe moet ik dat voor me zien?

Zit ventilator in het dak. Maar zou niet weten waarom ik airco nodig heb. Als het te warm is, dan neem ik ze nooit hele dag mee in de auto.

Maar die van mij zijn het gewend vanuit de hondensport. Met ipo liggen ze telkens in de auto uit te rusten, tussen de onderdelen door. Deurtjes lekker open en ze hebben genoeg frisse lucht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:45

love_western schreef:
_San87_ schreef:

Zit ventilator in het dak. Maar zou niet weten waarom ik airco nodig heb. Als het te warm is, dan neem ik ze nooit hele dag mee in de auto.

Maar die van mij zijn het gewend vanuit de hondensport. Met ipo liggen ze telkens in de auto uit te rusten, tussen de onderdelen door. Deurtjes lekker open en ze hebben genoeg frisse lucht.

Ik vroeg t me af. De meeste auto's zijn niet uitgerust om een hond de hele dag te herbergen.

Ventilatie in t dak is wel echt super.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:08

Wat vinden jullie eigenlijk van Call the midwife? Ik hou van het programma, maar misschien ook wel omdat het niet zozeer om de kinderen draait, en als er wat meer kinderen inzitten gedragen ze zich over het algemeen netjes.

Mijn keus om geen kinderen te hebben later wordt er wel door versterkt :P

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:16

heidy_wilco schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van Call the midwife? Ik hou van het programma, maar misschien ook wel omdat het niet zozeer om de kinderen draait, en als er wat meer kinderen inzitten gedragen ze zich over het algemeen netjes.

Ooh ik vond dit een heerlijke serie <3 Zo lekker dat ouderwetse sfeertje! En het draait inderdaad niet echt om de kinderen, maar om die vroedvrouwen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 01:24

Is weer begonnen op de BBC. Ik heb het boek ook gelezen, dat was veel donkerder van toon dan de serie, rauwer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 05:40

_San87_ schreef:
love_western schreef:

Ik vroeg t me af. De meeste auto's zijn niet uitgerust om een hond de hele dag te herbergen.

Ventilatie in t dak is wel echt super.

Dat klopt. Maar meestal zit het bij de ipo/knpv wel goed. Aangezien je dan meestal toch 2 a 3 keer per week op de club te vinden bent.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 07:56

heidy_wilco schreef:

Heerlijke serie. Idd omdat t niet om de kinderen draait maar om de mensen erom heen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:04

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:07

Cayenne schreef:
Hebben jullie deze actie al gezien? Echt idioot gewoon. Hoe kom je erop!? 8)7 _-:(
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/313 ... vaccineren

Oh, haha ik had het totaal anders geinterpreteerd op basis van de titel. Zoiets als: niet vaccineren, stop hem dan gelijk maar in de blender.