Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:48

Ik heb begrepen dat het vooral voor de eerste dagen erg handig is, omdat een baby dan nog wel eens last van het hoofdje heeft. Ik haal er dus ook een paar en ga daarna gewoon over op normale rompers denk ik.

Bedankt nog voor de tip van Noppies 50% bij bol. Had ook nog even wat besteld. :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:51

Niwla: Heb helaas geen foto van vandaag, en ik vrees dat het geheel aan het einde van de dag geen foto meer waard is :') maar voor de hupzelen (luistert ook vooral allen naar de Bende van Baflo Bill (Woar hest mien hupzelen Hennie) kan je ook de foto van gister zien. Zijn dezelfde, en ook nog super handig: ze werken met klemmetjes dus passen op elke broek *\o/*

idd rompers in de aanbieding bij de Hema. Heb inmiddels allemaal bestellingen binnen voor aankomende babies van vriendinnen. lekker pakketjes samenstellen. (en soms op mijn handen zitten om het niet in de kast te leggen voor "jeweetmaarnooit")

MizzMontana

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:56

Gefeliciteerd Liex!

Hier overslag en gewone rompers. Overslag lange mouw en gewone met korte mouw, want bij zo’n ini mini vond ik gewone romper lange mouwen echt niet te doen!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:00

Hier geen overslagrompers in huis, ook nooit geprobeerd moet ik zeggen.
We redden ons prima met de gewone rompers :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:03

ik heb wel altijd wat overslagrompers voor met name de dagen dat we naar het consultatiebureau moeten. maar verder altijd gewone rompers, idd de bamboe van de hema zijn super fijn.

Ik ook nog een trui en broekje van noppies besteld bij bol met de 50% haha

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:05

Ik vond die overslagrompers echt geweldig! Zo jammer dat ze ze weinig maken in de grote maten. Maar ik had ook een baby met aardig wat spek dus het was altijd een uitdaging om een gewoon rompertje over het lijfje te krijgen haha.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:07

Heb er nu wel een paar in gebruik, heb tegenwoordig alleen maar Claesens rompers. En hun lange mouwen zijn allemaal overslag. Begin er aan te wennen om de knoopjes op juiste plek vast te maken haha

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:09

Koop vooral ook verschillende merken. Onze kerel was wat spekkig en heeft het eerste jaar niet lekker in die stretch rompers van de Hema gepast, veel te strak. Voor hem gebruikte ik die witte katoenen van de Hema, die per 3 verpakt zitten. Die zijn nu (met 1,5 jaar) dus veel te wijd, nu gebruik ik wel die stretch rompers.

Die met korte mouwen van de Zeeman zijn ruk, zonder envelopjes.

Overslag is fijn voor de eerste dagen idd, daarna zijn wij ookal gauw overgestapt, mijn man raakte helemaal in de knoop met al die drukkertjes :P

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:17

Ik vond overslag echt een drama zeker bij de 2de die vond aankleden verschrikkelijk .

Onze eerste mini rodini truitjes zijn er ben er nu al verliefd op

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:17

Bewaar vooral de bonnen goed, niet alles al wassen. Bij HEMA mag je vaak gewoon nog omruilen.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:20

Ik vond overslag heel erg handig zeker toen ze nog zo iniemini waren. Mijn vriend vind het zelfs jammer dat we nu in maat 56 alleen maar gewone rompers hebben haha. Ik vind de stretch van hema fijn en nog fijner wolzijde rompers van cosilana bijvoorbeeld. Rompers die wijd vallen vind ik vreselijk irritant bij mijn smalle mannetjes.

Ik heb een superleuke lama onesie gezien van Jollein! Ik kleed de jongens niet vaak hetzelfde maar 3 november hebben we ons kraamfeest en dan zou ik het wel leuk vinden ze allebei in dit lamapak! Even manlief overhalen :)
Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:25

Ik vind trouwens de mouwloze rompers met de drukknoopjes op de schouders van de Zeeman ook fijn. Dat zijn volgens mij zijn die van de bio lijn.

Hoe doe je dat met wassen van de wolzijde Reusje? Ik heb er maar twee dus om daar nu een heel wolwasprogramma voor te gebruiken vind ik zonde, maar handwassen heb ik een hekel aan. Ik gebruik ze dus bijna nooit.

Dat lama pak! <3

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:26

Dat lamapak zag ik ook, super leuk!!! Helaas gaat ie hier niet meer passen.

Qua rompers hadden we hier beide. Mini was in het begin erg misselijk en had hoofdpijn van de bevalling, toen was overslag wel handig. Maar verder vond ik het ook zoeken hoe die dingen vast moeten.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:28

Heb ook veel Hema gebruikt. Tot we een claesens pakten (hadden er 2 via collega's van Ruud) en dat was zulk fijn spul, blijft ook fantastisch in de was, makkelijker schoon (want mevrouw, die zelden vieze rompers had, had natuurlijk precies toen ze die mooie van claesens aanhad een vieze romper, in center parcs, zonder wasmachine bij de hand)
Sindsdien via mp en sale steeds wat bijgekocht en gebruiken alleen nog die.

Behalve nu de hema romper met hertjes, omdat die te leuk is haha

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:29

Niwla schreef:
Ik vind trouwens de mouwloze rompers met de drukknoopjes op de schouders van de Zeeman ook fijn. Dat zijn volgens mij zijn die van de bio lijn.

Hoe doe je dat met wassen van de wolzijde Reusje? Ik heb er maar twee dus om daar nu een heel wolwasprogramma voor te gebruiken vind ik zonde, maar handwassen heb ik een hekel aan. Ik gebruik ze dus bijna nooit.

Dat lama pak! <3

Ik gooi er fijne was van onszelf bij in, anders inderdaad mega zonde!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:34

Ik vind de overslag rompers ook echt fijn. Gebruik nu vanalles wat, maar ze blijven toch wel favoriet.

Wat is het mamacafe lieveli?

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:39

Overslag rompers vond ik de eerste de weken heel fijn. Vooral omdat je ook eerst even handigheid moet krijgen met dingen over het hoofdje doen.

Ik ben fan van petit bateau rompers. Maar veel daarvan zijn al weer te klein en nu gebruik ik veel HEMA. Alleen nog maar lange mouw overigens anders heeft dl altijd koude handjes. Hier ook de hertjesromper!! En de zwarte met egeltjes <3

Vanmiddag naar het CB, vind het best spannend aangezien ons dametje de fles zo slecht wil. Ze drinkt sws te weinig en ik weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen :( eten doet ze ook minimaal.
Ik geef nu maar yoghurt en smiddags extra fruit om toch maar vocht binnen te krijgen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:51

Wij hadden een heel fijne kraam, zij had een handigheidje met over het hoofdje en eigenlijk amper last gehad daarmee. Met dr armpjes/mouwen daarentegen... Vooral met onze grote handen (ik heb al grote handen, maar Ruud nog meer...!)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 10:59

Lastig is dat emoe. En Bambix in de ochtend?

Hier altijd petit bateau rompers en wat Hema. Nu ze zindelijk begint te worden alleen nog Hema bamboo. Weet niet hoe lang we die gebruiken dus dan vond ik petit bateau zonde.
Voor de baby nu wel allemaal petit bateau lange mouw in allerlei printjes zoals konijntjes. <3

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:59

Het hoofd vond ik idd nog niet eens zo'n ding, maar die stuurlozen armpjes me stuurloze handjes en stuurloze vingertjes des te meer. Blij dat hij nu gewoon zelf zn arm door de mouwen steekt als ik ze voor houd!

vervelend Emoe. Hoe oud is ze nu?
hier hebben we in het begin ook een boel gedoe gehad qua eten. wij zijn met een maand of 5/6 begonnen met het aanbieden van grote stukken groente en fruit. komkommer was een favoriet en er zit veel vocht in. eigenlijk vanaf dat moment ging het beter. Kunstvoeding werd volledig geweigerd dus tot die tijd 100% borstvoeding. Gelukkig dronk hij wel BV uit de fles, hij vond alleen de KV niet te drinken (wat ik overigens wel snap, behhh wat een vies spul)
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 25-10-18 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:04

Ik vind overslagrompers irritant, duurde weken voordat ik ze snapte. :') Let bij rompers en truitjes vooral op hoe rekbaar de mouwen zijn, niets onhandiger dan die kleine armpjes door een krap mouwtje proberen te wurmen.

Leuk pakje Reusje, sowieso heeft Jollein echt leuke spullen dit seizoen! Maar ik ga niks meer kopen tot Black Friday.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:08

Emoe schreef:
Overslag rompers vond ik de eerste de weken heel fijn. Vooral omdat je ook eerst even handigheid moet krijgen met dingen over het hoofdje doen.

Ik ben fan van petit bateau rompers. Maar veel daarvan zijn al weer te klein en nu gebruik ik veel HEMA. Alleen nog maar lange mouw overigens anders heeft dl altijd koude handjes. Hier ook de hertjesromper!! En de zwarte met egeltjes <3

Vanmiddag naar het CB, vind het best spannend aangezien ons dametje de fles zo slecht wil. Ze drinkt sws te weinig en ik weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen :( eten doet ze ook minimaal.
Ik geef nu maar yoghurt en smiddags extra fruit om toch maar vocht binnen te krijgen.

Wat lastig! Kan veel redenen hebben helaas. Ik wil je geen richting opduwen, maar mijn ervaring delen: zl zijn tongriem en lipbandje zijn laatst gelaserd. Sommige kindjes drinken slecht omdat ze het niet kunnen vanwege een te strak lipbandje/tongriem

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:10

Laura bambix krijgt ze maar eet ze minimaal, ze lijkt het gewoon niet lekker te vinden. Ik doe nu brood in de melk dat vindt ze wel wat lekkerder, maar altijd maar kleine beetjes.

Ze is vandaag 9 maanden.

Lisanne thanks voor de tip. Maar hier is al naar gekeken.. ze drinkt al vanaf dat ze 3 maanden was zo slecht, is zelfs anderhalve week opgenomen geweest maar t blijft een moeilijke eter/drinker ;)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:58

M_i_R schreef:
Het hoofd vond ik idd nog niet eens zo'n ding, maar die stuurlozen armpjes me stuurloze handjes en stuurloze vingertjes des te meer. Blij dat hij nu gewoon zelf zn arm door de mouwen steekt als ik ze voor houd!

Ik was dat inmiddels zo gewend met mn dochter dat toen ik mn newborn zoon voor het eerst ging aankleden ineens dacht 'chips deze doet het niet, hoe moet dat ook alweer' :')

Dat lama pakje <3

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:31

Emoe schreef:
Laura bambix krijgt ze maar eet ze minimaal, ze lijkt het gewoon niet lekker te vinden. Ik doe nu brood in de melk dat vindt ze wel wat lekkerder, maar altijd maar kleine beetjes.

Ze is vandaag 9 maanden.

Lisanne thanks voor de tip. Maar hier is al naar gekeken.. ze drinkt al vanaf dat ze 3 maanden was zo slecht, is zelfs anderhalve week opgenomen geweest maar t blijft een moeilijke eter/drinker ;)

Lastig! Al eens een osteopaat bezoch? Kan echt wonderen verrichten weet ik uit eigen ervaring!