Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:17

Er staat niet concreet dat ze van plan was om ook daadwerkelijk een andere reden op te geven.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:18

Shaggy09 schreef:
Er staat niet concreet dat ze van plan was om ook daadwerkelijk een andere reden op te geven.

Maar dat was wel de intentie als zandschade niet gedekt zou worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:19

Dat suggereer je.
Maar goed of dat nou wel of niet de intentie was, ik vind het enorm overdreven om met z´n allen te gaan bemoeien.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:23

Shaggy09 schreef:
Dat suggereer je.
Maar goed of dat nou wel of niet de intentie was, ik vind het enorm overdreven om met z´n allen te gaan bemoeien.

Dat suggereer ik niet, dat is letterlijk wat er staat. Dat ze anders het niet nog eens met een andere reden kan proberen.
Dat mag jij vinden, ben ik het niet mee eens.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:37

karuna schreef:
Richtsnelheid soms maar gister dus stukken geen maximum snelheid en geen richtsnelheid. met stukjes 100 tussendoor en je zag de gerichte eindtijd heen en weer zwabberen dus. Navigatie systeem had ook geen maximum snelheid op die stukken alleen mijn eigen snelheid

Situatie buiten de bebouwde kom. Auto had zoals ik zei theoretisch voorrang alleen konden wij geen enkele kant op, niet opzij, niet achteruit of wat ook. :+ dan krijg je dus de vreemde situatie je moet wel voorrang verlenen alleen kun je dat niet omdat de auto met voorrang niet langs je heen kan -O- en die bleef doorduwen en oprijden waardoor de weg dus volledig geblokkeerd stond. :roll: :n met discussie je moet aan de kant, wat dus niet ging. We hadden die auto ook niet aan kunnen zien komen (smalle weg tussen twee schuren). En niet kunnen voorkomen.

Na paar minuten stond er ook al een best rijtje autos achter ons waardoor achteruit rijden al helemaal onmogelijk was geworden

Wat als er dan schade ontstaat door de doorduwende auto?

Ik snap jouw situatie niet helemaal. Want of je hebt een kruispunt of bedoel je een op/afrit?

Wat betreft Duitsland. Daar waar geen maximum is is er een wel een "advies"snelheid en dat is 130 km per uur. Dat zal nergens staan. Maar boven 130 km/u gaat de duits verzekering moeilijk doen (of kan moeilijk doen) bij een ongeval. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de navigatieprogramma's daar ook vanuit gaan.

Daarnaast weet ik dat bijv Waze daar, waar geen max snelheid is, gewerkt wordt met gemeten snelheid van andere gebruikers (en dan gemiddelden) maar dat geldt ook waar een max snelheid is. Als daar structureel gemiddeld 120 km per uur gereden wordt terwijl er 130 mag, zal hij daar 120 km/u berekenen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:37

Ik vraag me af waarom bij een quote de oude Boktnaam blijft staan van degene die gequote wordt?

Bijvoorbeeld: Jan heeft zijn Boktnaam veranderd naar Piet. Maar een post uit de periode dat de gebruiker nog Jan heette is gequote. Dan staat bij de directe post de nieuwe gebruikersnaam (Piet) en bij de quote nog Jan.

Zie pg. 1 van dit topic voor 2 voorbeelden.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:38

Omdat de naam bijv ook geen knop is naar een profiel. Je kunt ook zelf sara ipv jan neerzetten als naam bij de quote.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:02

Steeph schreef:
Shaggy09 schreef:
Dat suggereer je.

Dat suggereer ik niet, dat is letterlijk wat er staat. Dat ze anders het niet nog eens met een andere reden kan proberen.
Dat mag jij vinden, ben ik het niet mee eens.

Even chill. Ik ben er 90% van overtuigd dat het door het zand komt , maar zou evt ook door oververhitting kunnen zijn want in een woestijn is het nogal heet. Ik weet alleen niet hoe het zit als ik doorgeef dat het zandschade is, maar het achteraf door oververhitting kwam? Of ze het dan nog vergoeden?

Zie nu dat ik het best krom had verwoord, iets met 2 dingen tegelijk bezig zijn

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:04

Heeft het überhaupt zin om daarom te vragen? Het lijkt mij dat zoiets niet onder de verzekering valt, tenzij die camera daar specifiek tegen moet kunnen. Anders is het een gevalletje 'ik ging zwemmen met mijn camera maar nu is hij stuk'.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:23

Ik zou bellen en zeggen hij is op vakantie kapot gegaan en je weet niet waardoor .
Dan op sturen en kunnen hun het beoordelen lijkt me ?

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:07

Ik vraag me af waarom verzekeringspremies steeds stijgen. :x

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:11

Omdat mensen steeds meer claimen. En dat geld moet ergens vandaan komen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:25

...qua ziektekosten:
- we worden steeds ouder
- er zijn steeds meer dure, maar effectieve technieken beschikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:32

Daarnaast is het ook gewoon marktwerking. Eentje stijgt en de rest stijgt mee omdat ze het kunnen maken. Verzekeraars (vooral van zorgverzekeringen) hebben een top positie, ze kunnen vragen wat ze willen vragen en mensen moeten het toch wel ophoesten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:18

Wie heeft er ervaring levertijden van Decathlon? Als ik nu iets bestel en er staat 2-3 werkdagen, hoe groot is de kans dan dat ik het vrijdag in huis heb?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:22

Riddershow de situatie was een smalle landweg in sauerland, ergens binnendoor.

Levertijd geen ervaring mee, ik haal het altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:22

Mwah. 2-3 werkdagen is meestal tot ze het verzenden, dus dan zou je echt geluk moeten hebben dat hij morgen al mee gaat met PostNL. Denk dat je het pas na het weekend krijgt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:29

Decathlon duurt vaak een week.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:54

Thanks! Dan ga ik het risico niet nemen. :n

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:32

Of het mogelijk is in excel Numbers op Adobe om op een formulier die per mail verzonden moet worden, een prijs te zetten die aan een aantal gekoppeld is. Soort van bestelformulier zeg maar. Even een kleine schets

Ik stuur naar klant formulier met verschillende artikel nummers. Klant wil artikel A hebben. A kost 25 per stuk. Hij wil er 4 hebben. Dat hij dan in de eerste kolom 4 in kan vullen en er automatisch in kolom 2 100 komt te staan. Deze mag niet door de klant aan te passen zijn.
En als dat zelfs kan of het dan ook mogelijk is er verschillende waardes aan te geven. Als hij er bijvoorbeeld 10 besteld kosten ze maar 20 per stuk. Lekker ingewikkeld _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:47

Wat heeft een scheidsrechter allemaal onder zijn shirt? Gisteren bij de wedstrijd ajax-real leek het shirt van de scheids mij echt niet lekker zitten gewoon omdat je zag dat hij er vanalles onder had zitten.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:08

billy3105 schreef:
Of het mogelijk is in excel Numbers op Adobe om op een formulier die per mail verzonden moet worden, een prijs te zetten die aan een aantal gekoppeld is. Soort van bestelformulier zeg maar. Even een kleine schets

Ik stuur naar klant formulier met verschillende artikel nummers. Klant wil artikel A hebben. A kost 25 per stuk. Hij wil er 4 hebben. Dat hij dan in de eerste kolom 4 in kan vullen en er automatisch in kolom 2 100 komt te staan. Deze mag niet door de klant aan te passen zijn.
En als dat zelfs kan of het dan ook mogelijk is er verschillende waardes aan te geven. Als hij er bijvoorbeeld 10 besteld kosten ze maar 20 per stuk. Lekker ingewikkeld _O-

Dan moet je gaan werken met beveiligde formules! Je kunt een formule bouwen en vervolgens die cel beveiligen tegen wijzigen. Het is zeker mogelijk!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:32

Hier geen kennis van Adobe of scheidsrechters, sorry!

Ik heb een vakantiebanenvraag. Ik heb jaren rondgeleid op een Frans kasteel, maar dat is nu gesloten. Ik ben dus heel hard op zoek naar een nieuwe bijbaan voor in de zomer, in Zuid-Europa/Frankrijk, liefst Frankrijk. Afhankelijk van de baan werk ik tegen inwoning. Ik probeer bedrijven te vinden waar ik open sollicitaties heen kan sturen. Maar ik vroeg me af wat sectoren zijn waar ik een kans kan hebben. Ik spreek zeer goed NL, Engels en Frans, mijn Duits is matig. Ik ben 31 jaar. Ik dacht al aan:
- een paardenbedrijf dat ritten organiseert voor toeristen (tips??)
- campings
Maar dan houden mijn ideeën alweer op...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:31

Als je van je werk een vakantie aanvraag-formulier krijgt die je voor 1 april moet inleveren, maar je levert hem veel eerder in, is de goed/afkeur-termijn van 2 weken dan vanaf het moment dat je je formulier inlevert, of vanaf 1 april?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:57

wat geef je aan een ‘vriendin’ waar je eigenlijk geen geld aan uit wil geven? ik heb steeds meer t idee dat ze me gebruikt en me laat vallen voor haar vriendje. Ze laat mij vaak trakteren en betaald dan niet terug en nu wilt ze morgen ook nog een lado want ze was laatst jarig. ik was in december jarig en heb ook niks van haar gehad. heb ook niet super veel geld etc dus ik wil eigenlijk niet zoveel uitgeven....