Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:04

Ik stuur mp via fb een bericht, dan blokkeren ze het account.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:25

MarcoBorsato schreef:
Ik stuur mp via fb een bericht, dan blokkeren ze het account.

Goeie tip! Ik liep een beetje vast met de chat waar geen persoon maar een computer achter zit, hij begreep me niet helemaal.
Ik weet alleen niet of er een account gekoppeld gaat zijn, hij heeft haar telefonisch benaderd

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:50

Ik had deze:

Afbeelding

:Y)

Ik zag het dus pas na mijn vakantie. Geen idee waarom ze ineens zo boos werd, want ik had duidelijk aangegeven dat ik op het punt stond om te vertrekken en dat ik pas 5 augustus weer terug was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:23

Je mag geen foto's van gesprekken delen volgens mij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:34

Gebeurd wel vaker zie er geen kwaad in als het niet herkenbaar is.

Wel een bizarre reactie zeg :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:12

Sowieso mensen die alles met een y typen in plaats van een ij -O-

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:23

8)7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:28

Jeeeezus wat grappig dit :')

Vyf... poedersuiker... :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:26

Hier ook een aparte weer.
zetten het te koop voor €35,00 Maar beiden vanaf €30,00 Dus ik moet €30,- maar ze willen er persee 35 voor hebben.
Zet dan geen bieden aan :roll:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:28

Ik heb gisterenavond een oplichter 2 uur bezig gehouden. :))

Was via facebook. De bekende UPS truc. Heb er in ieder geval voor gezorgd dat hij veel werk voor niks heeft gedaan. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:29

Wat is de UPS truc? Goed bezig! :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:42

Ze bieden je voor je product. In mijn geval een butlertray van 20 piek.

Dan zeggen ze dat ze je geld in een enveloppe sturen en dat er 50 euro extra in zit voor de verzekerde verzending.

Maar... Je moet die 50 euro aan hen terug betalen dmv het kopen van een tegoed op een creditcard. Daarna krijg je pas de enveloppe.

Nog voor hij met het UPS verhaal kwam, wist ik al waar het op uit zou draaien, dus ik heb hem 2 uur lang bezig gehouden. Expres heel veel typfouten gemaakt omdat Google Translate het dan niet meer snapt enzo. :')

Ik heb me kostelijk vermaakt. :')

Edit, deze text krijg je dus toegestuurd:

Ik wil u het geld contant in een envelop sturen via de UPS EXPRESS koeriersdienst naar uw adres en zodra het geld is ontvangen, zal ik een ophaaldienst naar uw huis sturen voor het terughalen van het te koop aangeboden artikel en in feite zal de ups delivery service een heer naar uw huis sturen die we niet bellen om uw geld persoonlijk te komen leveren en u dan het artikel te koop te komen bezorgen, ok maak je geen zorgen Ik ben een man van mijn woord en ik vertrouw echt op de ups express service.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:53

Ooh echt? Die kende ik nog niet :') Lekker vermaak zo :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:58

Haha, goed bezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:09

Hier gisteren ook wat. Iemand ging om 18.00 wat komen halen. Ik had al een voorgevoel dat ik niemand ging zien. En inderdaad. 18.00 niemand te zien. Dus om 18.30 maar gaan wandelen met vriend en dochter. Krijg ik om 19.15 een bericht: Ik ben er. Heb terug gestuurd: Wij hadden een afspraak om 18.00.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:25

Als je met dat ups verhaal het adres vraagt moet je dat even op Google gooien. Bij mij wilden ze dat ik het opstuurde naar een school in Brussel :+

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:55

Tallie1979 schreef:
Ze bieden je voor je product. In mijn geval een butlertray van 20 piek.

Dan zeggen ze dat ze je geld in een enveloppe sturen en dat er 50 euro extra in zit voor de verzekerde verzending.

Maar... Je moet die 50 euro aan hen terug betalen dmv het kopen van een tegoed op een creditcard. Daarna krijg je pas de enveloppe.

Nog voor hij met het UPS verhaal kwam, wist ik al waar het op uit zou draaien, dus ik heb hem 2 uur lang bezig gehouden. Expres heel veel typfouten gemaakt omdat Google Translate het dan niet meer snapt enzo. :')

Ik heb me kostelijk vermaakt. :')

Edit, deze text krijg je dus toegestuurd:

Ik wil u het geld contant in een envelop sturen via de UPS EXPRESS koeriersdienst naar uw adres en zodra het geld is ontvangen, zal ik een ophaaldienst naar uw huis sturen voor het terughalen van het te koop aangeboden artikel en in feite zal de ups delivery service een heer naar uw huis sturen die we niet bellen om uw geld persoonlijk te komen leveren en u dan het artikel te koop te komen bezorgen, ok maak je geen zorgen Ik ben een man van mijn woord en ik vertrouw echt op de ups express service.

Wat de fiets :')

Helaas doen ze het omdat mensen er in trappen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:32

Varekaj schreef:
Als je met dat ups verhaal het adres vraagt moet je dat even op Google gooien. Bij mij wilden ze dat ik het opstuurde naar een school in Brussel :+

Ik gaf hem het adres van het politiebureau! :')

Dus toen de dreigementen begonnen, maakte ik een screenshot van Google en zei ik dat de koffie vast klaar stond!

En daarna werd ik geblokt. Ahhhhhh! :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:01

haha... ik had ook wat... niet mp maar andere site.. bied kamer te huur aan, kreeg leuke reactie van iemand op donderdagavond.. ziek paard en midden in verbouwing, en wilde even tijd nemen te reageren (ik hadchem daarvoor al gezegd datvkamer nog beschikbaarcwas).. enfin... weekend had ik telefoon uit staan, zet hem zondagavond aan, zaterdag bericht:kan ik nog antwoord verwachten? Zondagochtend kreg ik een mail:noi, ik zie dat je uitveen sociaal nest komt.. nog nieteens het fatsoen te antwoorden... echt vreende mensen kom ik tegen op (naam site)..etc etc (had hij dus mijn website uitgeplozen).

enfin:hem geantwoord dat ik ziek paard had en in weekend alles uit had, dat ik van plan was maandag te reageren, zijn 1e mail heel leuk vond maar dat hij hopelijk snapte datvik, na zijn aanval, geen zin meer had in een kennismaking...

antwoord:die zogenaamde aanval was teleurstelling omdat ik geen antwoord kreeg..

ik zeg:prima... maar ik zou dat dan anders uiten.. en ik heb geen zin me zo te laten behandelen, terwijl ik me van geen kwaad bewust ben dus helaas...

krijg ik terug:zie je wel3nunlukt het je ook snel te antwoorden... je maakt het onnodig ingewikkeld..

zucht...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 00:44

IHN schreef:
haha... ik had ook wat... niet mp maar andere site.. bied kamer te huur aan, kreeg leuke reactie van iemand op donderdagavond.. ziek paard en midden in verbouwing, en wilde even tijd nemen te reageren (ik hadchem daarvoor al gezegd datvkamer nog beschikbaarcwas).. enfin... weekend had ik telefoon uit staan, zet hem zondagavond aan, zaterdag bericht:kan ik nog antwoord verwachten? Zondagochtend kreg ik een mail:noi, ik zie dat je uitveen sociaal nest komt.. nog nieteens het fatsoen te antwoorden... echt vreende mensen kom ik tegen op (naam site)..etc etc (had hij dus mijn website uitgeplozen).

enfin:hem geantwoord dat ik ziek paard had en in weekend alles uit had, dat ik van plan was maandag te reageren, zijn 1e mail heel leuk vond maar dat hij hopelijk snapte datvik, na zijn aanval, geen zin meer had in een kennismaking...

antwoord:die zogenaamde aanval was teleurstelling omdat ik geen antwoord kreeg..

ik zeg:prima... maar ik zou dat dan anders uiten.. en ik heb geen zin me zo te laten behandelen, terwijl ik me van geen kwaad bewust ben dus helaas...

krijg ik terug:zie je wel3nunlukt het je ook snel te antwoorden... je maakt het onnodig ingewikkeld..

zucht...

Je hebt je punt wel gemaakt!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:59

Nou, ik moet zeggen dat ook not amused was geweest als ik 3 of 4 dagen op antwoord had moeten wachten......

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:24

Liezel1 schreef:
Nou, ik moet zeggen dat ook not amused was geweest als ik 3 of 4 dagen op antwoord had moeten wachten......

Inderdaad. Hoeveel tijd kost het om even iets terug te typen? 2 minuten? Desnoods schrijf dat je wegens drukte er later op terug komt.
Zijn reactie is onbeleefd maar iemand wacht waarschijnlijk in spanning en hoopt op een woonplek.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:07

Ik zou er ook niet vrolijk van worden.
Zet desnoods in je advertentie dat je zat+zondags niet reageert oid.

Zijn reactie kan ook niet maar ik vind iets aanbieden en niet reageren ook niet kunnen :+

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:49

Dus iedereen moet maar 24/7 bereikbaar zijn onder alle omstandigheden voor een advertentie'tje op marktplaats? Wachten hoort ook bij het leven, ook al is iedereen dat vergeten in de huidige haast maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:21

Nee, dat moet niet. Maar ik vind wel dat als je het bericht leest het een kleine moeite is om te typen: Ik ben momenteel aan het verhuizen, ik kom hier maandag op terug.

Dat zinnetje + op versturen klikken kost 15 seconden :+