Dingen die je je afvraagt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:41

Er is sowieso een verbinding tussen je ogen en neus. Als je flink huilt krijg je immers ook een lopende neus. Maar misschien dat bij je baby die verbinding wat meer open staat en het daarom andersom ook werkt?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:07

Indy_Mouse_9 schreef:
Als mijn babyzoontje flink verkouden is, komt er snot uit zijn ogen. Dat is mij zo lang ik me kan herinneren niet gebeurd.
Hebben babies ergens een verbinding die dicht groeit als ze opgroeien ofzo?

Ik weet dat baby's tot een maand of 6 tegelijk kunnen drinken en ademen (wel handig als je bij mam aan de borst ligt). Maar of die verbinding ook met de ogen te maken heeft durf ik niet te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:26

Dat kan later toch ook? Ik kan ook inademen door mijn neus terwijl ik drink :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:54

Mensen en veel diersoorten hebben een traanbuis, die loopt van oog naar neus, maar kan uiteraard ook de andere kant op werken.

Linkje van ballon op blazen met oog iets wat sommigen dan als kunstje laten zien.. zijn er wel meer van te vinden.
http://news.asiantown.net/r/7812/eye-ca ... h-his-eyes

Schematische tekening van traanafvoerbuis van je oog naar je neus.
http://www.ranelle.com/wp-content/uploa ... ction-.jpg

Buiten dat heb je vaak snot in je slijmvliezen of ehh, op.. en dat buisje is gemaakt van.. slijmvlies van binnen dus die kan ook heel hard meesnotteren en als kinderen neus dicht houden bij neussnuiten (wat dus fout is, want dat jaag je dus juist snot met bacterien en virussen je holtes en ehh ogen in) dan kan er ook snot uit je oog komen.
Beter is het om het gewoon heel goor omhoog te halen :+ :D :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:52

Waarom zit er een halve meter boven onze wastafel nog tandpasta spetters?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:55

Mond open tijdens het poetsen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:57

Zou het iets te maken hebben met 2 tienerdochters :)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:54

Britta31 schreef:
Zou het iets te maken hebben met 2 tienerdochters :)

Ik weet niet. .. dat lukt hier ook nog wel en hier wonen alleen mijn man en ik. En nee, ík doe in elk geval niets geks :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 17:58

Met een flitser langs de snelweg worden hoeveel banen worden er dan geflitst? Als je aan het bevallen bent mag je volgens mij niet 112 bellen, maar mag je dan te hard rijden? Als er een ambulanche komt en om uit te wijken kun je het beste door rood, mag je dan doorrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:00

moonsparkle schreef:
Met een flitser langs de snelweg worden hoeveel banen worden er dan geflitst? Als je aan het bevallen bent mag je volgens mij niet 112 bellen, maar mag je dan te hard rijden? Als er een ambulanche komt en om uit te wijken kun je het beste door rood, mag je dan doorrijden?

1) Ligt aan de flitser. Sommigen flitsen alle banen.
2) Nee, je mag nooit te hard rijden. Maar het lijkt me niet dat een boete je dan echt bijster veel kan schelen.
3) Nee, je mag nooit door rood rijden, ook niet om uit te wijken. Zo veel mogelijk aan de kant maar als je niet verder kan, dan kan je niet verder. Zou echt dom zijn om door rood te rijden, dan kunnen ze in veel gevallen gelijk een ambulance voor jou laten komen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:04

Ligt aan de (plaatsing) van de flitser

Waarom zou je geen 112 mogen bellen als je aan het bevallen bent?
Uiteraard wel als het fout aan het gaan is. Maar je hebt meestal ook nog een verloskundige omdat te beoordelen.

En nee je mag zelf nooit te hard rijden, ook niet in nood.
Tijdwinst is ook te weinig als je dat zonder zwaailichten doet.
Want dan is er niemand die voor je aan de kant gaat.

Of je dan officieel door mag rijden weet ik niet. Maar als het veilig is en je juist de rijbaan van de andere staat te blokkeren lijkt me het wel logisch om te doen.
Maar dan was je al wel al gevaarlijk bezig.

Emma, ik ben wel eens door rood gereden bij de ambulance.
Nou ja door rood. Niet de rijbaan overgestoken.
Ik stond als eerste bij het stoplicht stil en om ruimte te maken moest ik naar rechts rijden.
Dit was een kruising waar nog een fietspad ligt en dan nog een berm, dus best veel plek voordat je echt op de rijbaan van het kruisende verkeer komt.
Daar ben ik toen wel doorgereden en stil gaan staan tot aan het rijbaan gedeelte.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 12-05-17 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:07

Je hebt als het goed is het noodnummer van de verloskundige overal opgeschreven/opgeslagen, maar als je die niet kunt bereiken kun je prima 112 bellen, dan heb je gewoon een ambu nodig als het een 2 voor 12 situatie is.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:54

Ik heb bij mijn rijlessen geleerd om op een veilige manier ruimte te maken voor voertuigen met zwaailicht en sirene. Bij rood licht zonder vrije rijbaan betekent dat stapvoets doorrijden als de kruising dat veilig toelaat. Nooit op gewone volle snelheid omdat je niet weet of alle andere weggebruikers het doorhebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:29

Je kan ook de klpd bellen voor nood politie begeleiding, of het reguliere politie nummer. Maar 112 vindt ik ook zo heel gek nog niet :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:42

moonsparkle schreef:

1) ligt aan de flitser
2) in elk noodgeval mag je 112 bellen. Een reguliere bevalling is meestal geen noodgeval; normaliter beginnen de weeën ver genoeg vantevoren om gewoon naar het ziekenhuis te kunnen.
3) je mag nooit door rood, maar zult in zo'n geval bezwaar kunnen aantekenen bij de boete. De ambulance zal echter meestal voorbij kunnen als je een paar meter naar voren en naar rechts / links gaat.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:27

Je mag in principe nooit te hard bij nood, maar ik weet dat het door de politie soms wel door de vingers gezien wordt of dat de boete verlaagd wordt mits je bewijs kan leveren dat je daadwerkelijk naar het ziekenhuis moest (en wel alsnog binnen het redelijke te hard gaat). Zelf een keer meegemaakt en zo af en toe komt zo'n geval ook wel eens in het nieuws.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:41

Mijn MacBook loopt alleen maar voller. Van de week een hoop grote bestanden verwijderd, de prullenbak in en deze toen leeggemaakt, maar er komt geen ruimte vrij op de MacBook zelf. Hoe kan dit?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:01

Bedankt voor de antwoorden op mijn vorige vraag, er was niks aan de hand :D

Ben ik weer met nog een vraag :')
Mijn paard is vandaag jarig en ik had nog slobber liggen dus ik denk dat maak ik. Maar t ruikt niet meer zo lekker dus ik keek net op de zak, is t al meer dan een jaar over de datum -O-
Kan ik dat nog geven of is dat echt niet slim?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:02

Bij twijfel niet doen. Paard heeft geen idee dat ie jarig is, dus die zal het je niet kwalijk nemen ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:04

Ik zou het zeker niet doen. Met wat brok of muesli in heet water kan je ook een prima slobber maken als je dat graag wilt.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:07

Haha nee heeft daar geen idee van inderdaad, maar had dit bij toeval nog liggen dus vandaar dat ik eraan dacht.

Dan doe ik t met muesli :D
Het ruikt namelijk echt muffig ofzo.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:16

Heb ik ook gedaan, gewoon een schep müsli extra en een appel. Beest snapt het toch niet, en geniet er lekker van.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:04

eilleen333 schreef:
Mijn MacBook loopt alleen maar voller. Van de week een hoop grote bestanden verwijderd, de prullenbak in en deze toen leeggemaakt, maar er komt geen ruimte vrij op de MacBook zelf. Hoe kan dit?

Dan word de ruimte kennelijk door iets anders ingenomen. Op mijn Windows pc had ik een programma genaamd Treesize (http://mobile.jam-software.com/treesize/index.shtml). Deze bracht in kaart waar op je computer wat welke ruimte in beslag nam. Wellicht is er ook een mac versie of iets vergelijkbaars voor de mac?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:49

Memories schreef:
Je mag in principe nooit te hard bij nood, maar ik weet dat het door de politie soms wel door de vingers gezien wordt of dat de boete verlaagd wordt mits je bewijs kan leveren dat je daadwerkelijk naar het ziekenhuis moest (en wel alsnog binnen het redelijke te hard gaat). Zelf een keer meegemaakt en zo af en toe komt zo'n geval ook wel eens in het nieuws.

Oom agent kan best met de hand over het hart strijken, maar dan sta je al langs de kant van de weg.
Zien ze een kraamvrouw in barensnood, mag je gewoon in de politieauto, alsnog met zwaailicht.

Maar soms zijn er helaas "blinde" weggebruikers die de radio hard aan hebben staan...
....chauffeurs die met zwaailicht mogen rijden zijn speciaal getraind voor dat soort situaties met deze £¥¥$@$% (en plm 1x per jaar wordt het dan alsnog een botsing, soms met dodelijke afloop).

Moraal van het verhaal: zonder zwaailicht op je dak en zonder de bijbehorende training: hou je aan de maximum snelheid...!
(...de wegbeheerder heeft dat niet voor niets zo gedaan...)
(En bedenk: ik ben een snelheidsmaniak.)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:18

eilleen333 schreef:

Je Mac slaat bestanden nog als back-up op. Sowieso worden verwijderde bestanden nog enkele dagen bewaard.
Je kan volgens mij bij Time Machine alles verwijderen