Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:37

Billy schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me dood zou schamen om sommige spullen die ik op mp zie staan, aan te bieden. Er staat spul op wat ik niet eens meer in een hondenmand zou gooien, laat staan op mp zou zetten.

hahaha mijn idee!

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:45

Ik heb laats een deken 'gekocht' op marktplaats, echter is deze nooit aangekomen..
Ben toch wel aan het overwegen om aangifte te doen, aangezien het echt pure diefstal is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:47

... of daadwerkelijk bij de post kwijt geraakt? Zal niet de eerste zijn...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:47

Bloemxblad; ik las jouw boktnaam echt als bloedbad. ...

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:49

@GamblersCup , nee dat is hier niet het geval... Krijg namelijk geen enkele reactie meer, zelfs niet dat het misschien is kwijt geraakt. Na een week had ik een mail gestuurd of ze het bewijs van de verzending naar mij wilde mailen (een foto). Toen kreeg ik terug dat ze dat een dag later zou doen, maar sinds dien niks meer van haar vernomen...

@inowa, Da's niet best :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:51

Billy schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me dood zou schamen om sommige spullen die ik op mp zie staan, aan te bieden. Er staat spul op wat ik niet eens meer in een hondenmand zou gooien, laat staan op mp zou zetten.

Mee eens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:53

Weten jullie of de 'problemen' met de mail zijn opgelost? Ik heb vorige week een bod gekregen. Teruggemaild dat ik akkoord ga niks meer gehoord. Inmiddels 2x achter aangemaild of ze mijn mail heeft ontvangen en als ze geen interesse heeft dit ook te laten weten, maar ik heb nog geen reactie terug.

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:54

Sammie schreef:
Weten jullie of de 'problemen' met de mail zijn opgelost? Ik heb vorige week een bod gekregen. Teruggemaild dat ik akkoord ga niks meer gehoord. Inmiddels 2x achter aangemaild of ze mijn mail heeft ontvangen en als ze geen interesse heeft dit ook te laten weten, maar ik heb nog geen reactie terug.

Ik heb hetzelfde! Kreeg een mail dat iemand mijn deken wil komen bekijken en kopen, ik had terug gemaild hoe laat ze komt, maar niks meer gehoord. En inderdaad ook achteraan gemaild...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:30

Heb vanmorgen op 2 sites een zoekertje gezet (alweer) voor een halve stal/ verzorger voor mijn tinkertje. Korte uitleg dat hij nog erg groen is, makkelijk schrikt, onzeker is en iemand nodig heeft die er echt tijd en aandacht in wil steken. Er zit geen kwaad in maar doodbraaf is hij ook niet.
Dus ik zoek iemand die zelfstandig naar de stal kan komen, liefst zo vaak mogelijk, er is optie om les te volgen, materiaal aanwezig, pony staat volpension en ze krijgen hem helemaal ter beschikking. Ik vraag wel een klein maandelijks bedrag, maar dat hangt af van wie wat en hoe.
Met de melding dat ik toch iemand wens met wat ervaring, en zeker geen bange ruiters of echt heel onervaren mensen.

Kijk net in mijn mailbox, en dit is de buit:

- papa van meisje van 7 die leuke verzorgpony zoekt waarmee ze kan gaan wandelen. Meisje rijdt 5 maand 1x/week op manège. Nee bedankt.

- meid van 12 die beweert dat ze al meerdere moeilijke paarden getemd heeft -> exit penny.

- meid van ook 12 die het heel erg leuk zou vinden, maar dat ze maar 25€/maand kan geven. OK, tot daar had ik interesse, stonden ook paar nette rijfoto's van haar erbij, ook op het strand ed. Tot ik las dat ik haar dan wel elke keer moest ophalen of haar openbaar vervoer betalen...

- mail van een moeder, leeftijd kind ongekend, die haar dochtertje wou aanprijzen als zijnde ideale ruiter/verzorger, maar dat ze dan wel vond dat ik 't kind €50/maand moest betalen voor de tijd die ze erin zouden steken, vergoeding van haar verplaatsingsonkosten en als het even kon ook nog de lessen betalen bij hun instructeur naar keuze + alles ophoesten voor wedstrijden.
Ik wil iemand de kans geven om een "eigen" pony ter beschikking te hebben, maar het hoeft niet. Redt het prima financieel hoor, en kan 'm ook op training zetten waar hij nu staat als ik dat echt wil...

Pearlx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:35

Jeetje Varekaj, het lef van sommige mensen. :')

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:37

Vooral die derde. "Je reis betalen"
Zoek dan iets dichterbij..

Ik zoek ook nog steeds wat. Maar als ik de ene kant op moet, moet ik fietsen, dus niet te ver.
De andere kant op kan met de bus, want dat valt binnen me abbonoment.
Hou er gewoon rekening mee..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:39

Oh maar die mail heb ik ook weleens gehad. Van een meisje die graag wilde verzorgen, niets kon betalen en die ik wel iedere keer op moest halen en thuis moest brengen. Ja, als ik dat kon doen hoefde ik geen verzorgster...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:40

Ik had wel verwacht dat ik weer wat rare reacties zou krijgen, maar niet dat het er zoveel op zo'n korte tijd zouden zijn :')

En dan heb ik nog niet eens de mooie dingen erin gezet die ik eventueel overweeg als het echt klikt en goed gaat, want dan loopt het helemaal storm. Dus ik hou die dingen achter de hand voor een verzorger/bijrijder die het ook echt verdiend.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:44

Jeejtje Varekaj. En dan te bedenken dat er zoveel mensen zijn die wel serieus wat zoeken en niet belachelijke eisen hebben ( Ik zei de gek)
Veel mensen hoor ik die het dan nu maar niet meer proberen om iemand te zoeken, om dit soort rare reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:53

Hij heeft voor nieuwjaar ook al eens online gestaan voor halve stal en toen had ik er nog de richtprijs €150/maand bijstaan. Dat was incl. 1x/week 30min privéles en ik had de leeftijdsgrens op 16 gelegd + in bezit van ruiterbewijs B (daarmee kan je hier pas op wedstrijd gaan). Op zich wilde ik ook wel beetje geven en nemen als het een betrouwbaar iemand leek.

Ik heb 'm er toen afgehaald omdat ik toen ook al zulke idiote dingen binnenkreeg. Zelfs iemand die dacht dat het zijn verkoopsprijs was :') Nou is hij papierloos, een kruising tinker x hafje en groen als gras, maar voor die prijs gaat hij echt niet weg haha. Wilde ze hem ook nog even inclusief materiaal _O-

Als het echt niet vlot zet ik 'm in lichte training bij ons op stal, dan komt hij ook al 3x/week buiten aan de longe om te werken. Nu loopt hij lekker te niksen :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:56

Zo.
bij mij komen vandaag om 2 uur 3 mensen iets ophalen.
1tje heeft al afgemailt.
nu hopen dat die andere 2 wel komen opdagen...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:56

ow...leuk topic dit..

ik heb eens een Kipling kinderwagen te koop gezet voor 25 euro (piepklein vlekje van 1 mm, had gezegd vantevoren dat er een vlekje inzat), verder hartstikke goed. Mensen zouden hem komen halen (wilden toen al minder geven, maar uiteindelijk 25 euro overeengekomen, omdat ik aangaf dat ie voor minder echt niet wegging)...komen aanrijden in een splinternieuwe BMW. (ik zat op dat moment overigens nog in de bijstand alleenstaand moeder en dat wisten ze ook). Kijken..ja, tien euro nemen we hem mee...er zit een vlekje op. Nou nee...ik had duidelijk gezegd 25 euro en minder niet. Toen werden ze boos, toen ik ze eruit wilde kiepen wilden ze ineens wel 25 euro betalen, maar heb gezegd dat ie naar het Leger ging...daahaaag. Menen natuurlijk boos, want ze hadden wel een uur in de auto gezeten. Ja...pech dan. Kinderwagen en de rest afgeleverd bij het leger des heils die er wél blij mee waren. Liever gatis weggeven aan mensen die het waarderen, dan aan dit soort verwende aardappeleters.

En een keer laminaat er gratis opgezet. Wel dezelfde dag ophalen, want ligt in de weg. Mail van jongen. Hij wilde het komen halen. ja, is goed, wanneer kom je? Geen bericht..na nog 3 mails eindelijk 's avonds (20.00 uur) bericht. Hij zou vervoer gaan regelen..hadden inmiddels andere mensen gereageerd en die zouden het komen halen. Heb hem dat gelijk teruggemaild. Ja, waar ik het lef vandaan haalde..sommige mensen werkten ook nog en hij kon niet eerder reageren en nu had hij kosten gemaakt voor het vervoer en wilde dat vergoed zien. (ondanks dat ik mijn antwoord 2 minuten na aankomst van zijn mail had verstuurd en ook gezegd had hoe hij dat nog wilde gaan regelen dezelfde dag).
Enfin..mensen hadden het opgehaald. Ik wilde de advertentie verwijderen, maar had dus al weer een berichtje. Netjes geantwoord dat het laminaat net op was gehaald en ik de advertentie verwijderd had. Kreeg een heel boos mailtje terug: En hoe moeten wij nu aan vloerbedekking komen?Bedankt dat we door jouw schuld op een betonnen vloer moeten leven. Kon het niet laten even terug te mailen: dat heb je dan mooi verdiend met je k karakter.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:50

Had 2 poppetjes van Lego Belville verkocht aan iemand. De persoon wilde het geld perse opsturen met de post, prima denk je dan, toch? Helaas nog steeds niet binnen. Ik vermoed dat het nooit opgestuurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:55

Varekaj schreef:
Hij heeft voor nieuwjaar ook al eens online gestaan voor halve stal en toen had ik er nog de richtprijs €150/maand bijstaan. Dat was incl. 1x/week 30min privéles en ik had de leeftijdsgrens op 16 gelegd + in bezit van ruiterbewijs B (daarmee kan je hier pas op wedstrijd gaan). Op zich wilde ik ook wel beetje geven en nemen als het een betrouwbaar iemand leek.

Ik heb 'm er toen afgehaald omdat ik toen ook al zulke idiote dingen binnenkreeg. Zelfs iemand die dacht dat het zijn verkoopsprijs was :') Nou is hij papierloos, een kruising tinker x hafje en groen als gras, maar voor die prijs gaat hij echt niet weg haha. Wilde ze hem ook nog even inclusief materiaal _O-

Als het echt niet vlot zet ik 'm in lichte training bij ons op stal, dan komt hij ook al 3x/week buiten aan de longe om te werken. Nu loopt hij lekker te niksen :)

Ik heb gereageerd op een advertentie van iemand die een bijrijder zoekt, open staat voor nieuwe dingen, mee wil te mennen en als het klikt het paard onder het zadel te rijden. Ervaring vereist.
Er stond alleen in de advertentie dat ze iemand zocht die 30+ is.
Ik ben geen 30+ maar heb wel ervaring, o.a een paardenhouderij diploma, woon vlakbij en het lijkt me wel leuk om ook over het mennen meer te leren.
Geen reactie.. Ik twijfel nu of ik er nog een mail achteraan zal sturen..

Ook iemand met een e-pony die iemand zoekt die Max 60kg weegt en wel 18+ is, ik ben 3kg te zwaar..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:55

Billy schreef:

Moet meteen denken aan die eskadron allround dingen die vreselijk vies en gerafeld zijn, die staan al maanden op MP. Gooi die zooi lekker weg denk ik dan :')

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:17

dees_daan schreef:
Varekaj schreef:

Ik heb gereageerd op een advertentie van iemand die een bijrijder zoekt, open staat voor nieuwe dingen, mee wil te mennen en als het klikt het paard onder het zadel te rijden. Ervaring vereist.
Er stond alleen in de advertentie dat ze iemand zocht die 30+ is.
Ik ben geen 30+ maar heb wel ervaring, o.a een paardenhouderij diploma, woon vlakbij en het lijkt me wel leuk om ook over het mennen meer te leren.
Geen reactie.. Ik twijfel nu of ik er nog een mail achteraan zal sturen..

Ook iemand met een e-pony die iemand zoekt die Max 60kg weegt en wel 18+ is, ik ben 3kg te zwaar..

Die laatste zou ik gewoon eerlijk reageren als het je wat lijkt, ik snap wel dat ze een grens willen trekken, maar met zo'n klein verschil zou het raar zijn als ze daar moeilijk over doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:18

Ach de reactie's op bijtrijder gezocht kan ik ook een boek over schrijven.
Nuttige type's? Nee type mail ------->delete!

De 2 grappigste waren toch wel. (wat info vooraf, paardje moet nog genoeg leren, is jong. 2á3 dgn per week. leeftijd 16+. Geen eigen bijdrage maar wil wel dat er les genomen word op eigen kosten)

*Meisje d'r eisen:
Paard moest verplaats worden bij haar op stal. (Tuurlijk doenverplaatsen we haar naar de andere kant van NL) Stallingskosten waren voor mij
Ze wilde 2x per week priveles volgen.... Kosten waren voor mij.
Ik moest een trailer beschikbaar stellen.
De kosten voor de wedstrijden, inschrijfgeld, startkaart waren voor mij.
En nog meer van die belachelijke eisen.
Nou succes met verder zoeken........DELETE

Een ander meisje:
Ja ze wilde zo graag mijn pony bijrijden en had ruim 10 jaar ervaring.
Uhhh kind je bent 12. Dus gemaild dat ze niet voldeed en te jong was.
Nee toen had ik het gedaan.
Wie dacht ik wel niet wie ik was, haar uitmaken voor leugenaar. (volgens mij miste ik iets)
Haar ouders fokte al jaren zelf en zij reed alle paarden zelf in.
Nou prima ga dan lekker daar rijden, want waarom zoek je dan in hemelsnaam een bijrijpaard.
Nee ze was thuis de inspiratie kwijt en het was saai...
Nou succes......DELETE

Nu wel een leuke meid gevonden die via Mp heeft gereageerd.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:43

Kiki1976... die zijn echt goed! Ik was van plan om voor mijn oudje iemand te zoeken.... maar ik denk ik laar het beter :-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:49

Ik zou een verzorger dus eerder via mond tot mond reclame proberen te zoeken dan via marktplaats.

Iemand op stal had ook een vrouw gevonden via mp. Die moest dr eigen paard verkopen vanwege zwangerschap. De baby was inmiddels een paar maanden oud, dus toen kwam ze dus dat paard verzorgen… Ik geloof dat ze 3 keer is geweest. Nooit meer wat van gehoord of gezien verder..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:56

Maar als je niemand kent... Toen ik een verzorgster zocht heb ik ook een advertentie neergezet op zowel Bokt als MP. Wist ook niet hoe ik er anders aan moest komen.

Het stomme is nog, ik had een advertentie met daarin een verhaaltje over een doodbraaf paard, waarmee je alles kon en mocht, dicht aan het strand en zonder bijdrage. Maar reacties kwamen er niet :')