Vayo schreef:Oké, enkele kinderen belanden toch in het ziekenhuis. Maar dit is wel zeldzaam en vaak gaat het om kinderen die al onderliggend lijden hebben. Wat overigens die situatie niet minder erg maakt hoor.
Toch schrijf je het. Dus blijkbaar vind je wel degelijk dat het uitmaakt. En ik denk dan: zo diep zijn we dus echt al gezonken. Dat het niet zo erg is als kinderen in het ziekenhuis belanden of dood gaan, want ach, het zijn er niet zoveel, en het zijn toch maar kinderen met onderliggend lijden.
Ik geloof dat ik dat gebrek aan menselijkheid nog het ergst vind. Nooit had ik gedacht in zo'n land te wonen, waar zo achteloos met levens en gezondheid wordt omgegaan, niet op deze schaal.
Citaat:
En mocht het gebeuren dan is dit niet dóór een van de kinderen, maar door Corona.
En je denkt dat kinderen de link niet leggen met de besmettingen in hun klas en van hun vriendjes en hun positieve test en de gevolgen voor familie? Kom op, kinderen zijn niet achterlijk. Bovendien gebeurt het niet zomaar, het gebeurt omdat wij het laten gebeuren. Daar kan een kind inderdaad niet zoveel aan doen, en tegelijkertijd krijgen ze de hele tijd te horen dat het aan 'ons' gedrag ligt. Kinderen horen dat ook.
Ik snap werkelijk niet dat mensen hier zo makkelijk overheen stappen. En over het leed dat al die ziekte en overlijdens bij mensen teweeg brengt. Alsof dat er gewoon niet is.
Citaat:
Dat laatste ben ik niet met je eens. De berichten zijn duidelijk dat er heel veel ongevaccineerde relatief jonge mensen op de IC liggen.
Ja, en die berichten komen vanuit de hoek waar men nog steeds kiest om besmettingen door te laten gaan. Die focussen alleen maar op de IC, bagatelliseren de risico's en negeren alle andere leed en schade door corona (niet de maatregelen maar de ziekte.) Dat is misleidend en schadelijk, en er zijn al heel veel mensen ernstig ziek geworden door die opvatting.
Citaat:
Dát is in mijn ogen het probleem. Dat er veel kinderen besmet raken is vervelend en helpt niet mee, maar volwassen mensen moeten eens verstandiger zijn en verantwoording nemen
Nee, de besmettingen moeten stoppen, of in elk geval drastisch om laag. Dan kan het vaccin verschil maken, kun je besmettingen op andere en minder ingrijpende manieren onder controle houden en kun je leed voorkomen. Met het door laten gaan en laten exploderen van de besmettingen kan dat niet - je creeert vooral de voorwaarde voor mutaties, veel onnodig zieken en veel langdurige schade. Onmenselijk.