Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:39

Het is inderdaad ook wel klöte wanneer je de "last" dan niet samen kan verdelen. Want iemand die wel vanuit huis kan werken, krijgt ook niet makkelijk meer zijn werk gedaan met kind thuis :(:)

Ik vind het ook best lastig hoor, zowel man als ik hebben dingen te doen vanuit huis.
Die kleine wil ook aandacht. En dan kost het eigenlijk nog de meeste energie om die kleine en zijn pappa uit elkaars haren te houden... want dat ventje heeft toch erg de neiging om steeds pappa lastig te willen vallen terwijl die toch echt moet kunnen bellen en online meetings houden enzo.

Ik ben echt 100.000 keer liever alleen met die kleine thuis dan wanneer pappa er ook is en moet werken, dat geeft echt veel meer onrust / stress / irritatie en zelf krijg ik dan ook niet zoveel gedaan als wanneer ik alleen met die kleine ben :(:)

We gaan maar eens even kijken of we boven een extra uitvlucht-bureautje in kunnen richten want we zijn hier voorlopig nog niet vanaf natuurlijk.....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:40

djinnie schreef:
Mijn dochters klas moest vandaag opgehaald worden. 3 leerlingen positief en de juf. Begrijpelijk uiteraard, maar ik kan gewoon geen vervanging krijgen op het werk, dus alles komt nu neer op mijn ex-man die thuis kan werken.

Ergens zeg ik ook, gooi de scholen nu een paar weken dicht (zelfs al is dat enorm heftig voor mijn zoon), maar het is zo giga lastig te regelen op mijn werk. Ik krijg er hoofdpijn van.

Pfff ik snap je. Je zou hier gewoon betaald bijzonder verlof voor op moeten kunnen nemen hè.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:41

Tja en hier moet oma het gaan doen dus weer een cirkeltje he.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:45

Mijn zoons, middelbare school, krijgen weer 2 weken online onderwijs, wegens teveel besmettingen zag de school geen andere optie. Oudste van de twee maakt zich zorgen om aantal vrienden/vriendinnen die hier behoorlijk van in isolement raken.

Halve klas thuis halve klas aanwezig is voor docenten erg pittig (want hoe hou je in de gaten of bij iedereen het kwartje gevallen is en hoe voorkom je dat er screenshots/foto’s gemaakt worden en met rare tekst/ online gaan).

Man en ik zijn blij dat ze zelfstandig lessen kunnen volgen etc maar maken ons ook wel zorgen om het gemis van sociale contacten. Gelukkig mag buiten sporten nog wel. Dus kinderen op middelbare is dan makkelijker met thuiswerken te combineren dan kinderen in of voor de basisschool.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:50

Hier begint het ook alweer, vorig jaar al hoop gedoe met besmettingen op basisschool, nu weer meerdere kinderen ziek. Zowel op de bso als in de klas, dus klas thuis en waarschijnlijk van meerdere scholen hier.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:50

Shadow0 schreef:
Vayo schreef:
Nee dat kun je niet maken richting kinderen. Daarnaast belasten zij ook de zorg helemaal niet.

Dat klopt niet. Kinderen worden wel minder vaak ernstig ziek van corona, maar niet helemaal niet. Er liggen dus ook kinderen in het ziekenhuis.

Daarnaast komt het via kinderen bij mensen die hoog risico lopen. En dat belast de zorg ook. Bovendien kan ik me echt niet voorstellen hoe groot het leed moet zijn als de besmetting via jou als kind naar je ouders gaat en een van je ouders wordt ernstig ziek of overlijdt.

Citaat:
Het zit hem vooral in de groep volwassenen die zich niet laat vaccineren.

Dit is onjuist. Mensen zonder vaccin worden gemiddeld wel ernstiger ziek, maar de torenhoge besmettingen van nu zijn een gevolg van een beleid waarin men de besmettingen gewoon zo hoog op laat lopen. Onder andere via scholen en via de kinderen.

Oké, enkele kinderen belanden toch in het ziekenhuis. Maar dit is wel zeldzaam en vaak gaat het om kinderen die al onderliggend lijden hebben. Wat overigens die situatie niet minder erg maakt hoor. Maar het zijn gewoon niet de kinderen die zo’n hoge druk op de zorg leggen.

Tja dat leed zou verschrikkelijk zijn als een van mijn ouders een besmetting over zou pakken van een van mijn kinderen. Maar zowel ik als één van mijn kinderen zijn gevaccineerd en mijn ouders zijn beide gevaccineerd. We zijn allemaal gezond voor zover we weten. En mocht het gebeuren dan is dit niet dóór een van de kinderen, maar door Corona. Als ik een vermoeden heb dat één van de kinderen Corona zou kunnen hebben gaan we niet naar mijn ouders. Maar anders wel en mijn ouders houden geen afstand van mij en de kinderen. Dat is een klein risico wat we bereid zijn te nemen. We vieren ook samen Sinterklaas en kerst met hen en mijn broer en zijn gezin. Kwaliteit en geluksmomenten zijn ook heel belangrijk ;)
Vorig jaar heeft een vriend beide ouders af moeten geven door kanker. Bij één zat er slechts 2 weken tussen diagnose en overlijden. Zo kan het ook gaan. Tijd met elkaar doorbrengen kan ook erg belangrijk en waardevol zijn. Hij is blij dat hij ondanks de maatregelen gewoon altijd nog met zijn gezin bij zijn ouders is geweest. Soms is een tussenweg en eigen keuzes maken belangrijk.

Dat laatste ben ik niet met je eens. De berichten zijn duidelijk dat er heel veel ongevaccineerde relatief jonge mensen op de IC liggen. Dát is in mijn ogen het probleem. Dat er veel kinderen besmet raken is vervelend en helpt niet mee, maar volwassen mensen moeten eens verstandiger zijn en verantwoording nemen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:53

De gemiddelde leeftijd op de IC is nog steeds 60 (en BMI van 30). Jonge mensen zijn de uitzondering.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:55

Spenk schreef:
Voor ouders met cruciale beroepen is áltijd in de hele corona periode opvang geweest dat is geen probleem.

Ik heb huilende medewerkers aan de lijn gehad omdat zij cruciaal beroep hadden maar man niet en zij dus te horen kreeg van de opvang dat ze niet in aanmerking kwam.

Dan moet je toch echt iets op werk zien te regelen...

Mensen hebben daar echt stress van gehad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:58

ja maar die kinderen kunnen dus wel opa van 60 de IC injagen.
Die lopende virusbommetjes geven het wel aan hun ouders, aan hun grootouders, juffen en meesters, de cassiere, de.... nou noem maar op.
Maar om een of andere reden mag je niets over de lopende virusbommetjes hebben want ze komen niet in het ziekenhuis. Nee klopt, direct zijn ze niet de oorzaak, indirect waarschijnlijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:59

ruitje schreef:
Spenk schreef:
Voor ouders met cruciale beroepen is áltijd in de hele corona periode opvang geweest dat is geen probleem.

Ik heb huilende medewerkers aan de lijn gehad omdat zij cruciaal beroep hadden maar man niet en zij dus te horen kreeg van de opvang dat ze niet in aanmerking kwam.

Dan moet je toch echt iets op werk zien te regelen...

Mensen hebben daar echt stress van gehad.

Maar dan kan de man toch thuis blijven? Net als met ouders die geen cruciaal beroep hebben.

Dat werkgevers ''liever mensen op kantoor hebben'' dat mag dan ook per direct van tafel. Thuiswerkplicht voor zover dat te handhaven is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:00

DuoPenotti schreef:
Die lopende virusbommetjes geven het wel aan hun ouders, aan hun grootouders, juffen en meesters, de cassiere, de.... nou noem maar op.
Maar om een of andere reden mag je niets over de lopende virusbommetjes hebben want ze komen niet in het ziekenhuis. Nee klopt, direct zijn ze niet de oorzaak, indirect waarschijnlijk wel.

Juist! Ze lijken nu het allergrootste probleem dat er is. Zonder was het waarschijnlijk lang niet zo erg als nu is.

Ik voel er weinig voor dat alle volwassenen weer opgesloten worden omdat de kinderen geen regels mogen hebben en de scholen open moeten blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:00

En een vraag aan de docentende bokkers: voelen jullie je nog veilig voor de klas?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:01

Echwel schreef:
Als ik kijk in mijn kennissenkring weet ik er al 15 die niet gevaccineerd zijn
Vraag mij dus af of we die 85% echt wel.aantikken

Iedereen die ik ken is wel gevacineerd.
Dus dat komt zo in evenwicht denk ik

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:03

https://covidkids.nl/dashboard/

Zou er niet te licht over denken wat betreft covid en kinderen. Er blijken tot Juni al 260 kinderen opgenomen te zijn geweest, gelukkig tot die tijd allemaal overleefd. Het word al vanaf bijna het begin bijgehouden maar met deze aantallen besmettingen onder kinderen komen er ook meer in het ziekenhuis, vooral MIS-C is een zeer vervelende ziekte, waarvan duidelijk is dat daar niet te licht over gedacht moet worden , treed op zo’n vier weken na vaak een lichte besmetting en hakt er stevig in.

Meer cijfers op het Engelse deel van de site.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 23-11-21 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:03

Spenk schreef:
Maar dan kan de man toch thuis blijven? Net als met ouders die geen cruciaal beroep hebben.

Dat werkgevers ''liever mensen op kantoor hebben'' dat mag dan ook per direct van tafel. Thuiswerkplicht voor zover dat te handhaven is :=

Nu begrijp ik ook wel dat werken met kleine koters dan niet erg gemakkelijk gaat zijn.
Zeker niet bij de mannen die normaal gesproken 5 minuten voor bedtijd thuis komen zodat ze niets met die koters hoeven te doen.

En nee dat is niet overdreven, ken er zo echt.
En als ze op zaterdag dan een "op moeten Passen' is dat dat echt teveel gevraagd hoor.
Worden helemaal gek van hun storm en vlinder.

En nee dit zeg ik niet als kinderloze, dit is wat ik enkele ouders zelfs heb horen zegen.
Oke iets netter verwoord, maar de trekking was wel gelijk. }>

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:04

Spenk schreef:
DuoPenotti schreef:

Juist! Ze lijken nu het allergrootste probleem dat er is. Zonder was het waarschijnlijk lang niet zo erg als nu is.

Ik voel er weinig voor dat alle volwassenen weer opgesloten worden omdat de kinderen geen regels mogen hebben en de scholen open moeten blijven.

Ik ook en ik word er echt boos van. Net zo kwaad als dat ik binnen kom te zitten voor mensen die te lam zijn om een vaccinatie te nemen en dat die boosters zo lang duren. En dat we het eerste land zijn waar weer niks kan.

DuoPenotti

Bo_Y schreef:
Echwel schreef:
Als ik kijk in mijn kennissenkring weet ik er al 15 die niet gevaccineerd zijn
Vraag mij dus af of we die 85% echt wel.aantikken

Iedereen die ik ken is wel gevacineerd.
Dus dat komt zo in evenwicht denk ik

Ik ken 2 niet gevaccineerde mensen en die zijn man en vrouw.
Verder is de hele familie gevaccineerd en onze vrienden ook.

Misschien dat dat nog scheelt, hier hard getroffen eerste golf?

Loretta

Ik vraag me af hoe ze de orde gaan handhaven bij een nieuwe lockdown. Daarbij geloof ik niet dat veel mensen hun afspraken in huiselijke kring gaan afzeggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:06

Vayo schreef:
Oké, enkele kinderen belanden toch in het ziekenhuis. Maar dit is wel zeldzaam en vaak gaat het om kinderen die al onderliggend lijden hebben. Wat overigens die situatie niet minder erg maakt hoor.

Toch schrijf je het. Dus blijkbaar vind je wel degelijk dat het uitmaakt. En ik denk dan: zo diep zijn we dus echt al gezonken. Dat het niet zo erg is als kinderen in het ziekenhuis belanden of dood gaan, want ach, het zijn er niet zoveel, en het zijn toch maar kinderen met onderliggend lijden.

Ik geloof dat ik dat gebrek aan menselijkheid nog het ergst vind. Nooit had ik gedacht in zo'n land te wonen, waar zo achteloos met levens en gezondheid wordt omgegaan, niet op deze schaal.

Citaat:
En mocht het gebeuren dan is dit niet dóór een van de kinderen, maar door Corona.

En je denkt dat kinderen de link niet leggen met de besmettingen in hun klas en van hun vriendjes en hun positieve test en de gevolgen voor familie? Kom op, kinderen zijn niet achterlijk. Bovendien gebeurt het niet zomaar, het gebeurt omdat wij het laten gebeuren. Daar kan een kind inderdaad niet zoveel aan doen, en tegelijkertijd krijgen ze de hele tijd te horen dat het aan 'ons' gedrag ligt. Kinderen horen dat ook.

Ik snap werkelijk niet dat mensen hier zo makkelijk overheen stappen. En over het leed dat al die ziekte en overlijdens bij mensen teweeg brengt. Alsof dat er gewoon niet is.

Citaat:
Dat laatste ben ik niet met je eens. De berichten zijn duidelijk dat er heel veel ongevaccineerde relatief jonge mensen op de IC liggen.

Ja, en die berichten komen vanuit de hoek waar men nog steeds kiest om besmettingen door te laten gaan. Die focussen alleen maar op de IC, bagatelliseren de risico's en negeren alle andere leed en schade door corona (niet de maatregelen maar de ziekte.) Dat is misleidend en schadelijk, en er zijn al heel veel mensen ernstig ziek geworden door die opvatting.

Citaat:
Dát is in mijn ogen het probleem. Dat er veel kinderen besmet raken is vervelend en helpt niet mee, maar volwassen mensen moeten eens verstandiger zijn en verantwoording nemen

Nee, de besmettingen moeten stoppen, of in elk geval drastisch om laag. Dan kan het vaccin verschil maken, kun je besmettingen op andere en minder ingrijpende manieren onder controle houden en kun je leed voorkomen. Met het door laten gaan en laten exploderen van de besmettingen kan dat niet - je creeert vooral de voorwaarde voor mutaties, veel onnodig zieken en veel langdurige schade. Onmenselijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:09

DuoPenotti schreef:

Maar waarom lopen die virusbommetjes dan niet met een mondkapje op??
Dat is toch iets wat ik mij al die tijd al afvraag.

En wbt dat krantenstukje op de vorige pagina van de kinderen op de IC dat zijn kinderen met onderliggend lijden. Deze kinderen zijn al ernstig ziek.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:10

Spenk schreef:

Als je man dan een beroep heeft wat niet cruciaal is maar waarbij je niet kan thuiswerken loopt het spaak. Stel vrouw werkt in de zorg, man werkt in de bouw. Dan had je toen geen recht op opvang want 1 van de 2 niet cruciaal, maar de ander kan niet thuiswerken.

Ik heb er daar toen 2 of 3 van gehad... Die dat dus echt amper geregeld kregen :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:11

Shadow, goed verwoordt, helemaal mee eens.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:13

Zie jij een 5 jarige dat ding steeds goed ophouden?
Dat doen de volwassenen al niet.
Met die vingertjes overal aan, in hun mond, net zo goed neus, ding weer op de grond, 5 op de grond, elkaars ding op. Zoiets....

Dus nee dat gaat hem niet worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:14

Cowgirl schreef:
Maar waarom lopen die virusbommetjes dan niet met een mondkapje op??
Dat is toch iets wat ik mij al die tijd al afvraag.

Ja, dat is ook gek, als je besmettingen wilt stoppen. Maar er ligt blijkbaar nog steeds onder dat het de bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen wel corona krijgen - en zeker kinderen.
Hoe een arts dat met z'n eed kan verantwoorden snap ik niet. Maar het is bv wel opvallend dat Illy als kinderarts niet alleen tegen het sluiten van scholen is maar tegen elke voorzorg die we zouden nemen ten aanzien van kinderen. Als je het welzijn van kinderen in gedachten hebt kun je dat toch niet zeggen...

Citaat:
En wbt dat krantenstukje op de vorige pagina van de kinderen op de IC dat zijn kinderen met onderliggend lijden. Deze kinderen zijn al ernstig ziek.

Hoe normaal we dat lijken te vinden. Oh, niet erg, kinderen die de pech hebben een andere ziekte te hebben, tsja, dat is niet zo erg als die nog eens in het ziekenhuis komen.
Alsof het dan wel normaal is? Alsof het ok is als kinderen met diabetes of astma in het ziekenhuis moeten omdat onze regering een virus laat rondgaan?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:15

DuoPenotti schreef:

Uhhh corona kan opa de IC opjagen hé, niet de kinderen. Ga nu niet de schuld bij de kinderen leggen. Mijn dochter zou zich het liefst laten vaccineren, maar dit mag niet. De middelbare school van mijn dochter gaf te kennen dat er geen zelftesten meer zijn om uit te delen en op de basisschool hebben ze die nog nooit meegegeven. Daarnaast is bij veel scholen de ventilatie niet op orde. Het is de situatie die ervoor zorgt dat de kinderen besmet raken. Hier kunnen de kinderen weinig aan doen.

Ook al vind ik het sneu voor de kinderen, het beste lijkt toch de school 2 weken voor de vakantie te sluiten. Ik vrees alleen wel voor nog mijn achterstand bij mijn jongste.

Ik vind het prima dat nu gesignaleerd wordt dat de grootste haard nu de scholen zijn en dat daar iets aan wordt gedaan. Maar laat ze aub nu ook eens iets doen aan die eigenwijze 40plussers die zich niet laten vaccineren. En misschien moeten we ook accepteren dat mensen die halverwege of eind 80 zijn gewoon kwetsbaar zijn en hieraan kunnen sterven. We kunnen toch niet altijd zo blijven leven? En laat ze ook qub opschieten met die boosters!