Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:30

Oh dat schooien om eten is mij ook wel bekend, want ja heb een grote moestuin. En als ik zeg je kan wat krijgen, maar dan moet je ook wel wat terug doen op de moestuin. Krijg je niet thuis en hoeft het niet meer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:41

K*t vuurwerk hond heeft het halve kerstdorp gesloopt dikke bende , ben nog ziek en schagrijnig van het werken. En dan ook nog het gevoel dat er een voorhoofdsholteontsteking aan zit te komen bah!

Laat mij gewoon lekker thuis komen...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:03

Nog 5 dagen voordat het zwembad weer open is -O-
En nog 8 dagen voordat ik weet een afspraak heb bij de fysio.

Mijn hemel zeg, waarom word het nu niet gewoon beter |o |o
Ansich voelt het beter en ansich niet -O-

Ik wil weer gewoon alles kunnen... Ik word simpel van thuis zitten, niks kunnen, niet fatsoenlijk met de honden wandelen, niet fietsen niks.
Ja zo'n inimini stukje wandelen a maximaal 500 Meter...
Dat is gewoon niks als je bedenkt dat ik normaal 5-10 km een paar per week wandel met de honden -O-
Ik ben het zo zat

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:22

Telpeva schreef:
De wiki foto van vandaag.

Dat is ook mijn ergernis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:42

maralyn schreef:
Precies [***]!
En zo ken ik ook mensen, ja! Ze hebben een grote woning. En ja! Ze hebben een grote auto. Maar die staat op naam van hun bedrijf. Maar die man, die werkt! Week in én week uit. Zodat alles betaalbaar blijft.

Zijn dochters krijgen hun eerste studie. Waarom? Omdat hij wil dat ze een goede start hebben! Maar beide dochters werken naast hun studie keihard bij!

Om mij heen hoor ik de jaloezie van de daken rollen.
Enige wat ik denk.
"Wauw! Wat werken die mensen hard om alles goed rond te hebben. Ja! Dan mag je van mij best vakantie nemen!"

Mijn opleiding is ook door m'n ouders betaald. Maar moest toen ik van de middelbare af ging gewoon elke zomer werken. Want ik wou ook wel eens wat leuks kopen. En daar heb ik altijd voor gewerkt. Ik denk dat de gezinnen met de mooiste auto's en grootste huizen het beste weten wat werken is. En de mensen die lopen te klagen er over weten niet eens wat werken is. Ik heb zelfs m'n nieuwe bed zelf moeten betalen. Net als een laptop, pc tv etc. Tuurlijk krijg ik wel es wat en met financiële tegenslagen zijn ze er wel. Maar heb altijd geleerd dat als je iets wil je er voor moet werken. Simpel.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:58

Dat de paarden zo duur zijn... 5 jarige, b springen, kleine bemerking 10 k :$
En zo zijn er veel, normale prijsklasse; 12,5 k ...
echt schiet mij maar in de kerstboom. Voor de normale mens is een paard niet meer te betalen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:04

Lang moeten wachten bij dominos, wel lief dat ik daardoor gratis cinasticks krijg voor de volgende keer. :9

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 20:09

Boeken besteld voor mijn minor.. dag €195 -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:10

xPabloBokt schreef:

Nee joh, die moet je tweedehands kopen / googelen naar pdf / wachten of je ze wel echt nodig hebt. :oo

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 20:12

MarlindeRooz schreef:
xPabloBokt schreef:

Nee joh, die moet je tweedehands kopen / googelen naar pdf / wachten of je ze wel echt nodig hebt. :oo

Ik heb er een aantal tweedehands gekocht, maar het betreffen boeken voor arbeidsrecht dus een aantal moeten wel nieuw.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:21

Aah balen met rechten moet je inderdaad vaak wel nieuwe hebben. -O-

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:23

Ah poedersuiker, nu jullie het over rechten hebben, ik moet nog leren voor mijn persoon en familie erfrecht examen :')

iemand toevallig tips? hoe en waar ik moet beginnen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:30

Marije_1997 schreef:
maralyn schreef:
Precies Marije!
En zo ken ik ook mensen, ja! Ze hebben een grote woning. En ja! Ze hebben een grote auto. Maar die staat op naam van hun bedrijf. Maar die man, die werkt! Week in én week uit. Zodat alles betaalbaar blijft.

Zijn dochters krijgen hun eerste studie. Waarom? Omdat hij wil dat ze een goede start hebben! Maar beide dochters werken naast hun studie keihard bij!

Om mij heen hoor ik de jaloezie van de daken rollen.
Enige wat ik denk.
"Wauw! Wat werken die mensen hard om alles goed rond te hebben. Ja! Dan mag je van mij best vakantie nemen!"

Mijn opleiding is ook door m'n ouders betaald. Maar moest toen ik van de middelbare af ging gewoon elke zomer werken. Want ik wou ook wel eens wat leuks kopen. En daar heb ik altijd voor gewerkt. Ik denk dat de gezinnen met de mooiste auto's en grootste huizen het beste weten wat werken is. En de mensen die lopen te klagen er over weten niet eens wat werken is. Ik heb zelfs m'n nieuwe bed zelf moeten betalen. Net als een laptop, pc tv etc. Tuurlijk krijg ik wel es wat en met financiële tegenslagen zijn ze er wel. Maar heb altijd geleerd dat als je iets wil je er voor moet werken. Simpel.

Het is eerder dat je goed leert omgaan met geld. Ik heb 2 opleidingen zelf betaald puur omdat ik niet wou dat mijn ouders het gingen betalen. Ik wou de opleiding doen hun niet. Plus ik kreeg stufie dus kon het ook prima zelf betalen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 21:10

fotolijstje schreef:
Ah poedersuiker, nu jullie het over rechten hebben, ik moet nog leren voor mijn persoon en familie erfrecht examen :')

iemand toevallig tips? hoe en waar ik moet beginnen

Ligt eraan hoe het in elkaar zit, is het een examen met casussen? Want dan zou ik casussen gaan oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:11

Vader die iedereen nu probeert op te zetten tegen mij. Kerel, laat het los… Hier verlies je alleen maar meer mee dan dat je er mee wint.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:16

Dat virusje wat rondgaat op werk ( geen corona ) is wel een hardnekkige. Dit weekend dag niet fit dan weer 2 dagen wel en nu weer niet. Zodra ik te druk doe begint het weer erger te worden. Als ik weer rustig ga doen zakt het meteen weer af. Mijn stem klinkt nu ook echt wel zwaar verkouden...

Nou ja ik mag blij zijn dat het geen corona is natuurlijk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:20

Moestuin schreef:
Vader die iedereen nu probeert op te zetten tegen mij. Kerel, laat het los… Hier verlies je alleen maar meer mee dan dat je er mee wint.

Knuffel!!!

Herkenbaar, familiegezeur...! En zoals ik lees én heb gemerkt (collega's en vrienden) elke familie heeft wel iets in die trant.

Wat ik wil zeggen: je bent niet alleen! :knuffel:

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:25

xPabloBokt schreef:

Oei, dat is een behoorlijk bedrag! Ik had tijdens mijn pre master een semester waar de boeken op bijna 400,- kwamen, echt bizar gewoon! Ook wel wat 2e hands kunnen aanschaffen maar 15 jaar geleden ging dat wat minder makkelijk. Weet niet hoe dat nu gaat maar ik vind dat opleidings instituten hier best wat meer rekening mee mogen houden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:37

Het lijkt hier wel een oorlogsgebied... Hoezo vuurwerkverbod?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:03

iirrssjjee schreef:

Ik zit mijn hond ook maar te vertellen dat dit de ergste week wordt... En dan is ze morgen ook nog een paar uurtjes alleen.. Dat wordt dus niks :( Ik kan haar wel meenemen maar ben bang dat ze uithaalt naar de cliënten op mijn werk en dat ik de hele tijd op haar moet letten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:18

Zebrastreep schreef:
iirrssjjee schreef:

Ik zit mijn hond ook maar te vertellen dat dit de ergste week wordt... En dan is ze morgen ook nog een paar uurtjes alleen.. Dat wordt dus niks :( Ik kan haar wel meenemen maar ben bang dat ze uithaalt naar de cliënten op mijn werk en dat ik de hele tijd op haar moet letten.

Ondersteun je de hond er in dat ze angstig is voor vuurwerk? Je kan no Adaptil tabletten halen bij de dierenarts. Die werken al binnen 2 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:23

saskiaojan schreef:
Dat de paarden zo duur zijn... 5 jarige, b springen, kleine bemerking 10 k :$
En zo zijn er veel, normale prijsklasse; 12,5 k ...
echt schiet mij maar in de kerstboom. Voor de normale mens is een paard niet meer te betalen.

Mijne, recreatiepaard met artrose, 7 jaar klinisch goed kan nu wss ook voor 6k weg. Slaat nergens meer op. Heb em voor 3500 gekocht (bleek dus van alles en nog wat te hebben zo groen als de pest etc). Dus denk dat ik nog geluk heb gehad.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:33

Kogel is door de kerk, we gaan op zoek naar een andere plek voor ons paard. Plek wat onze voorkeur zou hebben heeft helaas een wachtlijst, wordt waarschijnlijk pas april. :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:34

Zebrastreep schreef:
iirrssjjee schreef:

Ondersteun je de hond er in dat ze angstig is voor vuurwerk? Je kan no Adaptil tabletten halen bij de dierenarts. Die werken al binnen 2 uur.

Het ging eigenlijk verbazingwekkend goed dit jaar in verhouding met andere jaren. Ze kijkt nu op en gaat dan toch vaak wel weer liggen. We hebben al best veel geprobeerd maar eigenlijk werkt niks van cursus tot tabletten... Nu beginnen ze hier al met vuurwerk vanaf 1 januari en gaat dat het hele jaar door :+ Ze went er zo wel steeds meer aan. Het is juist 1 bepaalde soort knal waar ze een hekel aan heeft de andere knallen gaan nu wel redelijk dit jaar. Buiten heeft ze er geen last van , loopt ze gewoon door zonder maar op of om te kijken.

Ze slaapt nu soms zelfs door. Alleen als we dus weg zijn om te werken gaat het om naar slopen. Met name papier sloopt ze dus we verzamelen altijd al dozen , toiletrolletjes en karton wat ze dan mag slopen. Helaas gaat ze daar dan niet bij en pakt ze juist de spullen wat ze niet moet hebben.

Ik ben meer voor een Bench en het dan creëren van haar veilige plekje waar ze zich terug kan trekken. Maar mijn moeder vindt dat zielig :+

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:07

Mijn voeten.. ik heb hele erge doorgezakt voeten en heb daar al vele zooltjes voor gekregen die dan weer meer last geven omdat het probleem verplaatst word. Nu heb ik naast gigantisch zere voeten ook al bijna een jaar scheenbeen ontsteking daardoor, het zit ook echt in beide benen. De pijn is echt vreselijk.