Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:15

Pff voor de Duitsers is UPS wel heel lastig. Vandaag iemand die die 4 punten bij langs is geweest, niemand nam het pakket naar Nederland aan. Pas bij locatie 5 kon deze persoon het pakket inleveren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:22

Ik zie ook heel vaak een pakket op de foto en dan in de tekst 'prijs is per artikel'. Terwijl je dan dus niet weet of van alle items op de foto net jouw voorkeur nog beschikbaar is. Of dat je denkt dat je voor dat ene bedrag alles koopt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 23:05

Duitsers zijn verschrikkelijk. Sinds het najaar kunnen we met Frankrijk en Italië handelen maar het is nog niet heel veel beter geworden. Hopelijk wordt het nu NL erbij gekomen is wel snel beter, maar ik denk het niet :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 00:14

Grrr. Ik wil iets super graag hebben. Maar kan alleen ups kiezen a €9 verzendkosten (uit nl).

Wat nu. Wachten tot morgenvroeg. In de hoop dat het nog niet weg is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:25

Dat heb ik nu ook al een aantal keer gehad, super irritant. Kan eigenlijk nooit VintedGo kiezen, maar als ik wat verkoop moet ik het wel altijd met Vinted Go verzenden, dus het is niet dat we geen punten meer hebben. Misschien te druk?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:06

Ligt vaak aan de grootte van het pakket wat ze hebben aangegeven. Had ik pas ook. Verkoper heeft het formaat aangepast en toen kon ik wel goedkopere opties selecteren. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:07

Hier tot dusver geen problemen met de Duitsers. Net weer een berg verkocht, ook naar Duitsland, zonder issue.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:03

Die Duitse die een produkt voor 1,- en dan bieden via pb erop had, die is inmiddels al minimaal 4x verkocht :+ (en nee, it wasn't me :Y) )

Er is wel lekker veel paardenspul bij op gekomen, Duitsers hebben vaak wel mooi merkspul erbij. Misschien wat minder goed voor m'n portemonnee :+

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 22:11

Ik heb zondagavond laat iets bij een Duitse verkoper gekocht met verzending via UPS. Is dinsdag verzonden en donderdag was het al binnen. Het kan dus wel goed gaan :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:03

Die Duitse heeft haar artikel er nu inmiddels toch maar met een vraagprijs opgezet :+

Ups is normaal ook wel redelijk vlot :j in Duitsland blijft het alleen vaak hangen omdat het via verschillende punten gaat. Pakketten van ons werk worden ook vaak niet afgehaald omdat de punten niet zo in de buurt zitten. als hier. Hopelijk gaat dat met de vinted pakketjes niet teveel zo..

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:28

Iemand anders hier ook die korting kreeg op verzenden? Verzenden was volledig gratis bij mij net met een jurk van Ted Baker, zowel DPD als homer

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:46

Kan soms komen omdat het een nieuwe verkoper is op Vinted.

En soms lijkt het ook random bepaald.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:05

_Friemel schreef:
Iemand anders hier ook die korting kreeg op verzenden? Verzenden was volledig gratis bij mij net met een jurk van Ted Baker, zowel DPD als homer

Ja ik ook, een euro minder. Was eenmalig.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:46

Ja, kwam goed uit want ik had nog iets nodig voor de baby en precies wat ik wilde kopen stond nieuw op Vinted met gratis verzending. En toen werd het natuurlijk niet verstuurd. :7 Dus ik was er alweer klaar mee en ben naar de winkel gereden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:03

beert schreef:
_Friemel schreef:

Ja ik ook, een euro minder. Was eenmalig.

Nee, dat is een actie van Vinted voor Vinted go bij producten uit Nederland onder de 5 euro. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 03:13

Ik had zondag iets gekocht vanuit Spanje. Deze werd maandag opgestuurd en het was vrijdag gewoon al binnen! Bizar hoe snel eigenlijk! Als ik binnen NL een pakketje van PostNL bestel doet ie er langer over tegenwoordig :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:29

Hi, is er iemand hier die ervaring heeft met een beschadiging op een geleverd product?
Ik had iets gekocht met de omschrijving ‘nieuw, nooit gedragen zonder prijskaartje’ maar er zit een beschadiging in de stof.
Hoe gaat dat verder?
Wat gebeurt er als ik op ‘annuleren en bestelling houden’ klik?

Want ik zie dat als ik het terug zou sturen, ik de verzendkosten moet betalen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:41

upendo schreef:
Kan soms komen omdat het een nieuwe verkoper is op Vinted.

En soms lijkt het ook random bepaald.

Ja keek bij andere en soms -37%, soms niets etc, ook als ze in nederland zitten.

Nouja het was welkom, was een dure bestelling dus nu extra leuk :')

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:44

Die -37% is alleen voor producten onder 5 euro.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:17

xTammyy schreef:
Hi, is er iemand hier die ervaring heeft met een beschadiging op een geleverd product?
Ik had iets gekocht met de omschrijving ‘nieuw, nooit gedragen zonder prijskaartje’ maar er zit een beschadiging in de stof.
Hoe gaat dat verder?

Dan hou je het product en de verkoper krijgt zn geld.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 22:00

xTammyy schreef:
Hoe gaat dat verder?

Helaas is dat tegenwoordig de keerzijde van Vinted, de verkoper mag aangeven dat de verzendkosten voor de retourzending voor jouw rekening zijn, over het algemeen ongeacht de reden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 22:48

Inmiddels heeft de verkoper aangegeven te betalen voor de verzending, dus dat valt nog mee.
Maar het is dus zo dat de verkoper dat kan kiezen of dat je het product toch houdt? Krijg je dan niks van het aankoopbedrag terug?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 06:49

Het is imo tegenwoordig juist beter geregeld :)

Voorheen als je dan aangaf dat er een probleem was, kon je uitkomen op terugsturen en was dat altijd op kosten van de koper, ongeacht of de verkoper iets had opgestuurd dat echt overduidelijk een totaal andere maat was, of een lelijk gat had of zoiets.

Nu is het tenminste nog zo dat er binnen het systeem voor gekozen kan worden dat het teruggestuurd kan worden op kosten van de verkoper. Alleen moet de verkoper daar dan wel zelf voor kiezen als reactie op de claim van de koper dat er iets flink fout zit.

En de ellende is dat als de verkoper eenmaal gekozen heeft voor 'laat koper het maar op kosten van koper terugsturen' en je als koper dan zegt van 'joh dit lijkt me niet erg eerlijk, ik kan er niets aan doen dat jij iets opstuurt met een gat' dan kan niemand het meer wijzigen naar 'terugsturen op kosten van verkoper'.

Er is tegenwoordig ook een gedeeltelijke terugbetaling mogelijk, dat was ook echt iets dat ik heel erg gemist heb voorheen. Dan heb je nog iets meer mogelijkheden. Stel je koopt zoals ik pas geleden een 'als nieuwe' broek voor je kind en betaalt daar ook de prijs voor die past bij die staat van dat merk broeken, en als het aankomt zie je meteen een klein gaatje op de knie.... zucht.

Het is nog steeds een fijne broek maar als ik dat had geweten had ik hem niet gekocht.
Maar voor een paar euro wil ik hem eventueel wel houden als speelbroek. Nou dan geeft verkoper in het systeem aan dat die een X bedrag terugstort en dan is het ook opgelost zonder dat er per-sé teruggestuurd hoeft te worden +:)+

Veel beter geregeld nu dus dan voorgaande jaren :j

Voorgaande jaren had je in zo'n geval als enige optie binnen het systeem dat je als koper op eigen kosten kon terugsturen of je moest de mazzel hebben dat verkoper aangaf dat je betaling teruggestort werd en je het artikel niet terug hoefde te sturen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 07:28

Nadeel van dat terugsturen is dat het dan alleen op de manier kan zoals deze ook verzonden is.... Vorige keer wilde iemand wat terugsturen want het was volgens haar kapot. Ik heb het werkend opgestuurd. Zij had gekozen voor DHL home delivery, wat zou neerkomen op ruim €6,- verzendkosten. Ja sorry, dan blijft er voor mij helemaal niks meer over..... Uiteindelijk heeft ze het zelf ook niet teruggestuurd, dus het zal wel goed zijn :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:23

En aan de andere kant moeten fake producten of kapotte producten nu ook teruggestuurd worden. Dus dan heb je kosten aan dingen die eigenlijk niet verkocht mogen worden. Vind ik achteruitgang.