Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:33

Heb iets gezien wat ik enorm graag wil hebben voor de prijs die gevraagd wordt. Ik kom echter pas eind volgende week daar in de buurt en wel bericht gedaan dat ik interesse heb en de vraagprijs wil geven en graag dan langs kom. Nu maar hopen dat ik voordien niet overboden wordt...het is geluk hebben of niet. Daarnaast kan de kwaliteit uiteraard nog tegen vallen

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:49

dierenfan schreef:
Heb iets gezien wat ik enorm graag wil hebben voor de prijs die gevraagd wordt. Ik kom echter pas eind volgende week daar in de buurt en wel bericht gedaan dat ik interesse heb en de vraagprijs wil geven en graag dan langs kom. Nu maar hopen dat ik voordien niet overboden wordt...het is geluk hebben of niet. Daarnaast kan de kwaliteit uiteraard nog tegen vallen

Wat je nog zou kunnen doen is een aanbetaling. Want ze willen het niet reserveren voor je tot je geweest bent?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:37

Idd ik zou aangeven dat je het bedrag gewoon alvast wil overmaken

Ik ben daar nooit zo moeilijk in

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 06:56

Diegene heeft de hoop er meer voor te krijgen omdat iemand al een redelijk bod gedaan heeft (maar zeker niet de vraagprijs) het gaat niet om een klein bedrag en wel om een item (mentuig) waarbij betrouwbare kwaliteit voor mij zeer belangrijk is. Vandaar dat ik niet vooraf wil betalen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:29

Tja, dan zit er niets anders op dan hopen dat het niet verkocht wordt voordat je langs kunt gaan. Als jij sowieso geen aanbetaling wil doen is de verkoper je niets verplicht.

Is opzich niets raars aan, dus snap niet goed waarom je dit in dit topic post.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:03

mijn ervaring met het verkopen van mentuig is dat het niet zo hard loopt. Veel schreeuwerts die in eerste instantie een bod doen en dan als puntje bij paaltje komt niet komen, of slechts een tiende van hun bod willen betalen of buitenlanders uit iran of een dergelijk land die een bod op je tuig doen. Meerendeel is dus gewoon niet serieus. En voor jou dus goede kans dat het tuig er volgende week nog is.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:28

Verkoper die zijn minimumprijs doorgeeft,ik ga akkoord,dit werd gelezen maar geen reactie meer.
En ik wil het echt hebben.Dit is een buitenkans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:29

Ik heb een no show gehad, nadat ik een bericht heb gestuurd een antwoord dat ze in de file stond en of het ook zondag kon.

Wat doen jullie daarmee?
Ik vraag mij af als ze niks van zich laat horen uit zichzelf of ze zondag dan wel komt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:16

Misschien is ze het oprecht vergeten, maar ja, ze kan het zondag weer vergeten, mocht je het inmiddels nog niet verkocht hebben, dan zou ik zondagochtend even bericht doen met de vraag of ze aub een berichtje stuurt wanneer ze vertrekt richting jou

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:11

Hier het tegenovergestelde van no show.
Meneer bericht gestuurd dat het land te nat was om daar met de auto door te rijden om mest te halen. Stond die wel voor het hek.
Dus mijn man zegt nog dat hij niet met de auto naar de mest plaats kon rijden.
Zegt die maar dan loop ik wat verder met de kruiwagen.
Zowel Woensdag als Donderdag mest gehaald.
Nam zelf Donderdag wat groenten mee uit zijn eigen tuin.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:45

Uiteindelijk heeft de verkoper toch gereageerd maar ik ben op dit moment (23.45u) nog steeds aan het wachten op het adres.
Ik moet morgen ten laatste 8.30u vertrekken om op tijd daar te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:55

Daphara schreef:
Misschien is ze het oprecht vergeten, maar ja, ze kan het zondag weer vergeten, mocht je het inmiddels nog niet verkocht hebben, dan zou ik zondagochtend even bericht doen met de vraag of ze aub een berichtje stuurt wanneer ze vertrekt richting jou

Oprecht vergeten zou ik wel heel slecht vinden aangezien ze de afspraak een paar uur van te voren heeft gemaakt met mij.
Maar inderdaad een goede, morgenochtend eventueel wel n bericht sturen hoe laat ze vertrekt.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:59

Verkopers die niet eerlijk zijn over de staat van hetgene dat ze verkopen.Hele rit voor niets gereden.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:04

Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Ik heb iets te koop staan. Voor mijzelf had ik 5 euro in gedachte. Nu heb ik een bod gehad van 15 euro, leuk contact daarna en straks wordt het opgehaald. Echter heb ik wat last van mijn geweten, aangezien het dit bedrag helemaal niet waard. Anderzijds is dit natuurlijk wel het bedrag dat deze mens wilt betalen... Zouden jullie die 15 euro aanvaarden of toch aan de deur de prijs nog verlagen?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:09

Gewoon 15,- aanvaarden.

Voor jou is het misschien niet meer waard maar voor de koper wel.

Ik heb ook wel meerdere items boven de winkelwaarde verkocht,ik zag de waarde er niet van in maar ik zag wel blije kopers.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:47

Gun jezelf ook eens een meevallertje :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:57

Dat is waar. Qua winkelwaarde kan ik niet meer vergelijken. Artikel wordt nieuw niet meer verkocht. Wordt ook bijna niet meer gebruikt.

Nu maar hopen dat meneer echt komt opdagen. De reviews zijn goed en hij woont vlakbij, dus ik heb goede hoop.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:20

Merlen schreef:
Verkopers die niet eerlijk zijn over de staat van hetgene dat ze verkopen.Hele rit voor niets gereden.

Dat klinkt bekend vandaar dat ik niet meer zomaar het halve land door ga. Helaas daardoor nu een tuig mislopen maar liever dat dan onnodig tank benzine verrijden. Gelukkig hier geen haast en zoek rustig verder. Had contact met iemand die gloednieuw tuig verkocht voor 400 euro. Hij wou mijn tuig waar ik 350 voor wil hebben wel erop inruilen als ik nog 250 euro erbij gaf haha. Ik heb maar vriendelijk bedankt. Het was leuk geprobeerd van hem dat wel.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:26

poetser schreef:
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Ik heb iets te koop staan. Voor mijzelf had ik 5 euro in gedachte. Nu heb ik een bod gehad van 15 euro, leuk contact daarna en straks wordt het opgehaald. Echter heb ik wat last van mijn geweten, aangezien het dit bedrag helemaal niet waard. Anderzijds is dit natuurlijk wel het bedrag dat deze mens wilt betalen... Zouden jullie die 15 euro aanvaarden of toch aan de deur de prijs nog verlagen?

Ik zou dan 10 euro doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:37

Nou zoals verwacht, die vrouw is niet komen opdagen, vanochtend de vraag gestuurd hoe laat het word.
Bericht is ook niet eens gelezen, krijg echt de neiging de advertentie te verwijderen en hopen dat ik haar mag beoordelen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:13

Was blijkbaar een flauwe grappen maker. Hij zou vanmiddag komen, om 14u laat hij weten dat het tegen het einde van de middag zou worden. Om 17u stuurde hij nog dat hij er op 18u zou zijn en nu krijg ik geen reactie meer.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:23

Romy1234 schreef:
Nou zoals verwacht, die vrouw is niet komen opdagen, vanochtend de vraag gestuurd hoe laat het word.
Bericht is ook niet eens gelezen, krijg echt de neiging de advertentie te verwijderen en hopen dat ik haar mag beoordelen.

Wacht dan in ieder geval 10 dagen, als je meteen beoordeeld, kan die persoon natuurlijk op de klompen nagaan dat het een slechte beoordeling wordt. De melding met link dat je mag beoordelen blijft 2 weken geldig, dus aan het einde van de 2 weken is vroeg genoeg. Dan vooral midden in de nacht beoordelen dat de melding verloren gaat tussen alle andere berichten in de ochtend.

Zo ben ik eens met een slechte beoordeling weggekomen zonder er zelf één te krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:04

Daphara schreef:
Romy1234 schreef:

Wacht dan in ieder geval 10 dagen, als je meteen beoordeeld, kan die persoon natuurlijk op de klompen nagaan dat het een slechte beoordeling wordt. De melding met link dat je mag beoordelen blijft 2 weken geldig, dus aan het einde van de 2 weken is vroeg genoeg. Dan vooral midden in de nacht beoordelen dat de melding verloren gaat tussen alle andere berichten in de ochtend.

Zo ben ik eens met een slechte beoordeling weggekomen zonder er zelf één te krijgen.

Ik vind dat erg veel energie besteden aan iets stoms als iemand een slechte beoordeling geven op marktplaats

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:10

Vind het uitgekookt, ik denk ach het is maar marktplaats :+

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:28

Hier komt er wel een slechte review. Ik blijf expres thuis met dit mooie weer, word de hele dag aan het lijntje gehouden en uiteindelijk allemaal voor niks. In het vervolg een afspraak op een vast uur en schuiven niet mogelijk tenzij ruim van te voren doorgegeven. Dit is toch wel de reden dat ik niet graag laat ophalen, maar liever verstuur.