rien10 schreef:Netjes, geen blote schouders, staart schoon vind ik ook en doe ik ook altijd. Lang haar in een strakke staart of vlecht, geen pieken onder je helm vandaan.
Belangrijk, ach.... maar ik voel me er prettiger bij.
Ja, haar idd vast en geen plukken. 
Die instructeur deed ook stalwerk in die nette kleding, trouwens. Hij was van het sowieso altijd netjes voor de dag komen op stal, reed zelf allang niet meer maar had nog altijd de kleding aan. Zo heb ik het geleerd en vind dat gewoon prettig ook. Hij was echt al op leeftijd toen en misschien nog meer van de elite sport tijd dat ze allemaal geruite jasjes aanhadden met pofbroeken 
Maar ik zie 'niet in goede kleding naar paarden' gaan gewoon anders. Dat heb ik ook geleerd, namelijk. Niet dat het betekent dat je de oude goede kleding aantrekt naar paarden, maar dat je alledaagse kleding, of dus de goede, niet aantrekt naar paarden (of wandelen met de honden) Daar heb ik aparte kleding voor, maar nog steeds netjes en schoon, zoals wij ingestampt kregen. Want je wist nooit of je ineens toch op moest komen draven bij die instructeur. Maar ik trek me ook niks aan van stalgenoten, als zij allemaal er anders bij lopen moeten ze dat zelf weten. Maar ik heb niet minder plezier of ontspanning bij paard omdat ik dat bij elkaar passen of uberhaupt wat ik aan trek wel belangrijk of fijn vind hoor.