Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:11

rien10 schreef:
Veronica2 schreef:
Het is ook wel echt verspilling van water, energie en wasmiddel om je staljassen om de dag te wassen.

Om de dag? Ehhhh eens in de 6 weken of zo? (Of ben ik nou een viespeuk?) :D

Volgens mij was ik mijn staljas 1 of 2 keer per seizoen :Y) .
Aan het eind van de winter/zomer gaan alle seizoensdingen in de was, klaar voor het volgende jaar.
Soms als het heel ernstig is dan tussendoor nog eens extra.

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:12

Gisteren hing mijn jas in een hondendrinkbak. Had ik dus niet in de gaten en kon ik met een natte mouw naar huis fietsen. Bleh, vies gevoel.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:25

Oh bah, dat vind ik wel vies idd. Mest op de jas is dan weer heel normaal :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:27

rien10 schreef:
Bovendien was je de vulling aan gort als je zo vaak wast.

En doei voor je waterdichtheid

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:38

rien10 schreef:
Veronica2 schreef:
Het is ook wel echt verspilling van water, energie en wasmiddel om je staljassen om de dag te wassen.

Om de dag? Ehhhh eens in de 6 weken of zo? (Of ben ik nou een viespeuk?) :D

Ik doe ook 1x in 2 maanden ofzo.

Moet wel zeggen dat ik nog nooit mest op mijn jas heb gehad :?

pmarena schreef:
Rafels en gaatjes komen op een gegeven moment en als het hele fijne kleding is om te dragen dan hou ik het toch nog wel een poosje vol ermee hoor := Voor buiten / knollies / klussen is dat goed genoeg :j

Overigens bij snel zweten heb ik juist het liefst katoen of andere natuurlijke materialen want in polyester en acryl enzo wordt het alleen maar erger := Bij mij werkt Nuud echt fantastisch tegen klotsende oksels (van hard werken) trouwens.

Mbt zweten heb ik het liefst decathlon shirts van merinowol, echt ideaal :) gaan nooit stinken en blijven heel netjes ondanks dagelijks gebruik. Enige gaatjes komen door een zekere konijnendame met scherpe tandjes zeg maar :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:48

Ik sluit me weer aan bij Fly_high haha. Ja, mijn paardenwinterjas is niet volledig schoon, maar zeker niet afgedragen, volledig ondergekwijld of onder de mest. Een keer een veeg van voer, ja. Maar als die viezer wordt gaat die in de was.

Ik ben juist weer opgevoed dat je netjes voor de dag moet komen met rijden. Wij hadden een hele ouderwetse instructeur, die zelf met colbert stond les te geven. Zo'n geruite met bijpassende hoed/muts.
Schone rijbroek, geen stro in de staart, paard netjes gepoetst, tuig en laarzen schoon en absoluut geen blote schouders. Je werd gewoon weggestuurd als het niet in orde was.

Ik houd me daar nog steeds aan en ook dagen dat ik niet rijd heb ik op stal rijbroek aan en bovenkant ook rijkleding. Die stoffen van de shirts vind ik fijner, wassen beter en zo slijt mijn normale kleding niet van de paarden. Ik heb wel dure merken, maar gewoon in de aanbieding gekocht. En vind het gewoon netjes om dingen aan te hebben die bij elkaar passen. Ik vind de basic kleuren ook het mooiste, dus dat is makkelijk combineren met blauw, groen, bruin, beige en zwart :+

Oude kleding die niet meer heel is of te vaal trek ik dan weer aan met klussen of als het rot weer is om met de hond te lopen.

Ik vind het weer vreselijk om mensen te zien rijden in shirtjes zonder mouwen en vaak zonder goede sport bh.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:50

Lekker belangrijk. :') Ik ga naar stal voor mijn ontspanning en plezier, niet om er mooi bij te lopen.
De ene keer in een rijbroek, de volgende keer in een joggingbroek, en soms ook gewoon in mijn spijkerbroek.
Het enige wat echt paardgerelateerd is mijn jas.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:52

Netjes, geen blote schouders, staart schoon vind ik ook en doe ik ook altijd. Lang haar in een strakke staart of vlecht, geen pieken onder je helm vandaan.

Belangrijk, ach.... maar ik voel me er prettiger bij.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:57

Met rijden, ja.
Pa vond dat je paard altijd gepoetst moest zijn, stro uit de staart, gepoetste rijlaarzen, schone kleding en een schoon dekje. Maar uitmesten in de winter doe ik toch echt met een jas aan, en ik ben bijzonder handig met kruiwagens :+ dus eh, ja.
Voor het rijden maak je jezelf dan proper he :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:59

Toen ik nog op pension stond had ik wel nettere en schonere kleding dan nu. Hier ziet toch geen mens mij.

En ik had een net setje voor in de les. Dat was ook schoon.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:05

Avalanche schreef:
Met rijden, ja.
Pa vond dat je paard altijd gepoetst moest zijn, stro uit de staart, gepoetste rijlaarzen, schone kleding en een schoon dekje. Maar uitmesten in de winter doe ik toch echt met een jas aan, en ik ben bijzonder handig met kruiwagens :+ dus eh, ja.
Voor het rijden maak je jezelf dan proper he :)

Inderdaad, met rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:08

Hier altijd paarden met zelfzorg in de polder gehouden zeg maar, dan is netjes er bij lopen toch een illusie.
Kan me voorstellen als je paard op een nette pensionstal staat, waar je niet door de bagger je kruiwagentje op een mesthoop moet zien te hijsen, dat het dan een beetje gek is als je er bijloopt als een soort Ma Flodder := Maar dan nog: lekker zelf weten.

Ik vind het vooral altijd zo irritant met modder enzo. Dat je dan expres probeert voorzichtig door plassen te lopen met je kruiwagen of iets, maar dan echt àltijd (of nouja zo voelt het dan weet je wel := ) 1 van de laatste stappen stap je net verkeerd in zo'n plas en *plets* spettert ineens heel je broek vol met een omhoog schietende natte modderkledder -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:09

Ik kom wel eens een stalgenoot in een onecie tegen die nog even snel wat kwam doen s'avonds. En zelf ook al eens zo naar stal gegaan om nog even een avond medicatie te geven. Ik vind het heerlijk dat we dat gewoon doen :')

Wij zijn ook geen rij stal. We zijn een doe het zelf stal, op een boeren rommelerf, voornamelijk pony's, handen in de modder en vooral veel er omheen ipv alleen het rijden. Dat is denk ik ook een heel andere mentaliteit dan een nette pensionstal met actieve (wedstrijd)ruiters. Daar zou ik er wellicht een stuk netter bij lopen. Waar je mee om gaat, word je mee besmet namelijk ook.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:22

Ik heb echt een hekel aan mensen die 'sloffen', wil ze dan een tik op hun achterhoofd geven: mens, til je voeten op.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:33

ow dat heb ik ook, vreselijk!

net zo als smakken en met open mond eten, krijg ik ook opvoedkundige neigingen van...

heel grappig, bij mijn kids zit dat er ook zo ingeramd dat die dat ook vreselijk vinden..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:34

rien10 schreef:
Netjes, geen blote schouders, staart schoon vind ik ook en doe ik ook altijd. Lang haar in een strakke staart of vlecht, geen pieken onder je helm vandaan.

Belangrijk, ach.... maar ik voel me er prettiger bij.

Ja, haar idd vast en geen plukken. :j
Die instructeur deed ook stalwerk in die nette kleding, trouwens. Hij was van het sowieso altijd netjes voor de dag komen op stal, reed zelf allang niet meer maar had nog altijd de kleding aan. Zo heb ik het geleerd en vind dat gewoon prettig ook. Hij was echt al op leeftijd toen en misschien nog meer van de elite sport tijd dat ze allemaal geruite jasjes aanhadden met pofbroeken :+

Maar ik zie 'niet in goede kleding naar paarden' gaan gewoon anders. Dat heb ik ook geleerd, namelijk. Niet dat het betekent dat je de oude goede kleding aantrekt naar paarden, maar dat je alledaagse kleding, of dus de goede, niet aantrekt naar paarden (of wandelen met de honden) Daar heb ik aparte kleding voor, maar nog steeds netjes en schoon, zoals wij ingestampt kregen. Want je wist nooit of je ineens toch op moest komen draven bij die instructeur. Maar ik trek me ook niks aan van stalgenoten, als zij allemaal er anders bij lopen moeten ze dat zelf weten. Maar ik heb niet minder plezier of ontspanning bij paard omdat ik dat bij elkaar passen of uberhaupt wat ik aan trek wel belangrijk of fijn vind hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:36

fokfanaat schreef:
ow dat heb ik ook, vreselijk!

net zo als smakken en met open mond eten, krijg ik ook opvoedkundige neigingen van...

heel grappig, bij mijn kids zit dat er ook zo ingeramd dat die dat ook vreselijk vinden..
"Kids" brrrrrr. :')

Wat bij mij ongeveer dezelfde irritatie opwekt, is mensen die lampen laten branden terwijl ze langere tijd niet in die ruimte zijn, of die de ijskast of vriezer open laten staan terwijl ze bezig zijn. Dat is er ook echt in gedrild bij ons. _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:40

fokfanaat schreef:

UO (of is het uberhaupt UO?) mensen die kids ipv kinderen zeggen moeten rechtstreeks naar de hel :j :Y)

Idem mensen die heel serieus manlief, hubby oid zeggen. Straight to hell :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:41

Met les probeer ik altijd wel netjes voor de dag te komen, niet per se in set maar gewoon nette kleding die niet vloekt.
Verder maakt het me echt niet uit hoe ik naar de paarden ga, wel probeer ik meestal mijn paardenjas en oude kleding aan te doen. Maar aangezien mijn paard vlakbij mijn werk staan mislukt dat ook wel eens, ff snel langs de paarden na het werk is soms ook wel makkelijk :D .

Ik vind veel setjes wel mooi, maar iedereen moet lekker zelf weten hoe ze naar hun paard gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:46

Mkango schreef:
Wat bij mij ongeveer dezelfde irritatie opwekt, is mensen die lampen laten branden terwijl ze langere tijd niet in die ruimte zijn, of die de ijskast of vriezer open laten staan terwijl ze bezig zijn. Dat is er ook echt in gedrild bij ons. _O-

Ja! Of hun zooi niet opruimen en gewoon laten liggen. Vooral als ze weten dat anderen dat toch wel opruimen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:48

Fly_high schreef:
fokfanaat schreef:

UO (of is het uberhaupt UO?) mensen die kids ipv kinderen zeggen moeten rechtstreeks naar de hel :j :Y)

Idem mensen die heel serieus manlief, hubby oid zeggen. Straight to hell :=

Alles met lief er achter. Echt, stop it. Now.

Smakken heb ik ook een grondige hekel aan, iets met misofonie. Bij de hond irriteert het me dan weer niet :')

MyWishMax schreef:
Ja! Of hun zooi niet opruimen en gewoon laten liggen. Vooral als ze weten dat anderen dat toch wel opruimen.

Het laatste....... GRR...... ik heb op zeker moment geweigerd het te doen, ruim zelf je rommel op zeg.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:50

Wacht huh, waarom zou je niet mogen rijden met blote schouders? :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:51

Zowel thuis/werk/oid als op stal... Even vegen, even vaat weg zetten, mest opruimen of het papier /verpakking weggooien. In de prullenbak die 3 meter verder staat

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:52

Tancreda4 schreef:
rien10 schreef:
Bovendien was je de vulling aan gort als je zo vaak wast.

En doei voor je waterdichtheid

Mensen die 3 keer per week hun staljas wassen, lopen echt niet in de regen buiten hoor :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:53

Kids is minder erg dan bonus.