Baby en kinderkleding #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44993
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 05:12

Hier gewoon onder een dekbed, Pucka ligt praktisch ongebruikt in de kast.

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:50

Hier slaapt ze gewoon in een wolzijde romper en broekje. Als baby hadden we een gebreide slaapzak van disana

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:54

Britt die van ergopouch hebben redelijk dunne mouwen, wel lekker soepel. Met pyjama met lange mouwen er onder gaat het prima.
Onze dochter is een echte koukleum en ergopouch was het enige wat ik kon vinden met 3.5 tog. Sinds ze die op de koude dagen aan heeft wordt ze niet meer wakker van de kou.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:02

Hier per kind 1 pucka 4 seizoenen, 1 dunne hydrofiel, 1 dunne zomerslaapzak ‘gewoon’ en 1 winterslaapzak.

Heel vaak ongelukjes hier namelijk!

Hebben jullie nog tips voor slofjes/ flexschoentjes voor beginnende lopers? Op dit moment is het zo fijn dat ze altijd op blote voeten staan maar straks met het koudere weer moet er toch wat aan de voetjes. Vind heel veel dingen superlelijk (aapies bijv) of superduur (mockies) en tweedehands behoorlijk veel slijtage...

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 07:17

Lastig reusje. Zelf had ik voor Julia donsjes. Maar die zijn ook duur. Zeker keer 2.
Wat ik ook had waren Allstars. Heel soepel zooltje. Maar of het een verantwoord schoentje is...

Verder zijn de Shoesme babyproof ook heel soepel.

Wil je echt schoentjes of meer sloffen?

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:19

Sokjes met anti-grip

Sam staat loopt en kan 3 pasjes los lopen maar schoentjes heeft ie nog niet aan

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:50

Ik denk dat slofjes voor binnen in huis fijner zijn en schoentjes meer voor als je naar buiten gaat. Sokjes had ik nog niet zo aan gedacht maat misschien is dat ook wel genoeg. Als je dan naar buiten gaat heb je natuurlijk nog wel weer wat nodig

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:52

Wil je idd voor binnen of voor buiten? Heb nu fijne sokken met antislip, van Ewers. Van Bobux had ik ook leuke, een soort gympies i.p.v. die slofachtige dingen. Waren ook op Veepee volgens mij. En Shoesme idd. En had voor de oudste van die schapenleren sloffen, die vond ik ook wel erg fijn, kun je ook mee naar buiten want lekker warm en voor binnen stroef genoeg om op te lopen. Die kunnen qua slijtage alleen weinig hebben :=

Slaapzakken kom ik in om, met dank aan doorschuivers van schoonzus :+ Dik, dun, met en zonder mouw... Met name Hema. Heb zelf deze zomer 3 hydrofiel zakken bij gekocht maar die lijken nog steeds best dik, hebben toch ook nog 2 of 3 lagen hydrofiel stof. Lijken qua warmte vergelijkbaar met dunne van de Hema. Herkennen jullie dat? Of zijn ze er ook met maar 1 laag? Jongste is echt een warmbloed, plus warme kamer dus die ligt nu heel vaak in alleen luier met onderbroekje er over.

Wat eigen kleding betreft ben ik niet zo merkvast. Draag graag jeans met mooi shirt/blouse en blazer maar idd mooie shirts en blazers zijn niet echt kwijlende baby proof :+ Hakken kan ik helaas niet meer op lopen met wiebelknieën. Ben ook nog beetje zoekende hoe ik de leuke kleurtjes broeken die ik laatste tijd heb gekocht goed kan combineren met de rest. Dus nee geen capsule hier :')

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:58

De Lodger hydrofiel slaapzak is heel dun, die is ideaal voor warm weer. We hebben die voor als het echt heet is, een Lodger 4-seizoenen slaapzak voor de rest van het jaar en nog 1-2 reserve slaapzakken. De Jollein 4-seizoenen vond ik ook best fijn, die hadden we vorig jaar als reserve liggen. We hebben 2 Hema slaapzakken gekregen maar die stof vind ik wat stugger, minder prettig. Misschien ook door hoe ze gebruikt zijn hoor, geen idee.

Goede tips voor de slofjes/schoentjes, hier ook eentje die (eindelijk *\o/* ) begint met staan.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:10

Ik heb nog geen idee wat voor schoenen J van het winter krijgt. Hij heeft eindelijk zijn suresteps en heb 2 paar schoenen gevonden die passen. 1 van keq en de andere bobbi (van haren). Ik moet breed, veter en rits hebben. Erg makkelijk te vinden in de zomer (not)

Mama2018
Berichten: 185
Geregistreerd: 16-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:46


Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:03

Ik had er 2 van de Hema, nu slaapt hij onder een dekbed.

Ik vond hier de Bergstein slofjes ook heel fijn, die gaan buiten ook wel als het niet zeikt van de hemel.

eroslover

Berichten: 3642
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:10

Leuk om te lezen ook voor kleding voor jezelf. Kom niet veel verder dan shirt en broek . Vooral only en Vero moda, maar zou wel echt een mooie garderobe willen hebben. Dus vind ik jullie merken leuk om te bekijken.
Kwam http://www.blushfashionstore.nl tegen. Heeft leuke dingen, is iemand hier bekend mee? Vind online voor mezelf bestellen wel lastig.

Qua slaapzakken vooral mouwloos van Hema ,babydump en ook een van de action.

MaritB

Berichten: 8649
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:20

Slaapzak: puckababy 4 seizoenen. 's morgens in de was, daarna droger en dan is die weer schoon, geen extra nodig ;)
Dekens wil hij beslist nog niet onder liggen, wilde die nooit echt. Hopelijk wel over een tijdje, hoop hem volgend jaar ook in zn peuterbed te kunnen gaan leggen.

Schoentjes: Ik had jochies als eerste schoentjes, als slofjes had ik die van lodger of gewoon sokken.

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:25

eroslover schreef:
Leuk om te lezen ook voor kleding voor jezelf. Kom niet veel verder dan shirt en broek . Vooral only en Vero moda, maar zou wel echt een mooie garderobe willen hebben. Dus vind ik jullie merken leuk om te bekijken.
Kwam http://www.blushfashionstore.nl tegen. Heeft leuke dingen, is iemand hier bekend mee? Vind online voor mezelf bestellen wel lastig.

Qua slaapzakken vooral mouwloos van Hema ,babydump en ook een van de action.


Ik heb hier 2 zomerjurkjes besteld. Allemaal prima verlopen en leuke jurkjes.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:34

Boumy slofjes zijn ook erg fijn.

eroslover

Berichten: 3642
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:47

Bedankt Karin! Ga ik nog eens snuffelen daar. Viel het ook normaal qua maat?

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:52

eroslover schreef:
Bedankt Karin! Ga ik nog eens snuffelen daar. Viel het ook normaal qua maat?


Ik had toevallig 2 "one size" jurkjes. Ik heb normaal maat 38/40/S/M en dat viel bij mij precies goed.

eroslover

Berichten: 3642
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:55

Oké dankje, one size moet ik dan niet hebben. Hem meer L xl

mariettek

Berichten: 1705
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:03

@reusje0504: zelf zweer ik bij de slofjes van H&M. Ze zijn dun en soepel, blijven goed zitten en zijn antislip.

Niwla

Berichten: 4125
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:32

Vero, mocht je nog van plan zijn om naar Mums te gaan, niet doen. Is al volledig leeg geroofd.

Pff, heb er een half uur in de rij voor de kassa gestaan en was vier mensen opgeschoten dus ik heb mijn cadeaubon weggegeven aan diegene die voor me stond en ben gegaan.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:02

Niwla schreef:
Vero, mocht je nog van plan zijn om naar Mums te gaan, niet doen. Is al volledig leeg geroofd.

Pff, heb er een half uur in de rij voor de kassa gestaan en was vier mensen opgeschoten dus ik heb mijn cadeaubon weggegeven aan diegene die voor me stond en ben gegaan.


Hahaha, ja ik ben er nu, 5 min binnen geweest en nu in de speeltuin ervoor :')

Wel wat leuks gezien en dat bestel ik wel online ergens :Y)

Niwla

Berichten: 4125
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:17

verootjoo schreef:
Niwla schreef:
Vero, mocht je nog van plan zijn om naar Mums te gaan, niet doen. Is al volledig leeg geroofd.

Pff, heb er een half uur in de rij voor de kassa gestaan en was vier mensen opgeschoten dus ik heb mijn cadeaubon weggegeven aan diegene die voor me stond en ben gegaan.


Hahaha, ja ik ben er nu, 5 min binnen geweest en nu in de speeltuin ervoor :')

Wel wat leuks gezien en dat bestel ik wel online ergens :Y)

Oh dan heb ik jou gezien denk ik! Heb jij een bril en had je je oudste bij je? Ik ben geen stalker hoor, maar heb bij je zusje in de les gereden en dan kwam je me vaag bekend voor. :Y)

Ik had de Bizon jogger maar wilde daar eigenlijk de trui van, en een Ammehoela trui waarbij ik twijfelde over de maat. Zonde van m’n bon, maar ik had H. ook bij me en die moet onderhand weer eten.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:13

Ik ga even over op de PB niwla, is ms leuker voor de anderen :')

Ik heb in de winkel nu wel de velvet bark gevoeld van carlijnq, echt heerlijk. Nu twijfel ik of ik die ook wil. Maar hij heeft al best wat truien/sweaters, en eigenlijk worden die alleen gedragen als het onder de 10 graden is ofzo anders heeft hij het gewoon echt te warm er in. En meestal is het niet zo lang zo koud, dus ja, wat moet je dan met een kast vol truien :=

Wacht denk ik gewoon tot de uitverkoop en kijk dan wat het lot nog voor me bestemd heeft :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:40

Tnx voor alle slaapzak ideeen, ik ga eens kijken. Zo’n dunne hydrofiel lijkt me ook wel handig om te hebben maar denk dat ik hem nu niet meer ga aanschaffen. Het gaat herfstig worden. :x

Ik dacht dat mijn kast geen roze bevatte maar dat valt aardig tegen. :') zoals te zien amper een winter kleding stuk er tussen, dus er moet geshopt worden.

Afbeelding