[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:39

Zo, nog even heerlijk m'n kast opgeruimd. Dat kan gewoon om 11 uur savonds als je geen koters hebt 8-)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:40

Ik heb onderuitgezakt zitten gamen, dat was ook wel fijn. Kwamen nog een paar lieve miauwers bij liggen ook <3 heel gezellig.

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:41

Ik had bezoek dat een tikje lang bleef hangen. Maarja, wel gezellig

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 01:30

Ik heb een kar achter mijn fiets, zoals je soms ook wel ziet met kindjes erin.
Speciaal voor de honden of grotere dingen vervoeren. :D
Hier trouwens ook een drama queen van een hond, ze gilt soms al als je haar vacht amper aanraakt. :')

Eilish
Berichten: 3021
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 02:08

Ayasha schreef:
Is zo’n bakfiets niet moeilijk manoeuvreren?


Ik heb een testrit gemaakt, op 2 bakfietsen met drie wielen en 1 met twee wielen. Het is een driewieler geworden, maar het was wel wennen en bochten nemen enz was best lastig. Ik ga straks eerst zonder hond nog even oefenen :j

Ik ga binnenkort verhuizen en ben blij dat ik alleen een hond heb en geen kind :Y) Maar eigenlijk kan ik met alles blij zijn dat ik geen kind heb :')

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 07:54

elnienjo schreef:
Ceffyl schreef:
Ik dacht altijd dat peetoom if peettante zijn heel veel verantwoordelijkheid met zich mee vracht. Is het niet zo dat als de ouders overlijden het de bedoeling is dat de kinderen naar de peet-fam gaan? Ik zou die verantwoordelijkheid dus echt niet willen hebben.

In Belgie is het wel een zware functie dat peetoom/tante zijn, daar moet je financieel elke keer met verjaardagen, nieuwjaar, pasen en communies flink uitpakken. Althans zo hoor ik dat van Vlaamse kennissen die zich er in hebben laten luizen.

Ja ik dacht al zoiets gehoord te hebben. Ik zou voor zo’n functie ook echt bedanken.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:09

Moderatoropmerking:
Ik heb een paar berichten verwijderd, het bespreken van andere topics is nog altijd niet toegestaan.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:36

Nou ik heb dit weekend op het huis van mijn zusje gepast, maar ik vind die honden ook wel een gedoe hoor :n Zaterdagavond uit eten en daarna filmpje.. Normaal waren we de stad nog wel in gegaan voor een drankje, maar dan waren de honden weer zo lang alleen.. Doe mij mijn kat maar, die kan ik prima een dag alleen laten :')

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:39

Inderdaad ik vind dat een hond je ook erg bindt en in vrijheid beperkt. Ben gek op honden maar dat is wel de reden waarom wij geen hond hebben. Daarvoor in de plaats maar twee katten en twee mega konijnen gehaald. :D

Als we ooit op de boerderij van schoonouders gaan wonen wil ik wel een hond want dan zijn we toch al aan de dieren gebonden.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:40

Ben niet zo'n honden fan, vind katten veeel leuker :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:42

Met een hond moet je idd ook rekening houden met wanneer je weggaat. Toch zijn die van mij wel makkelijk. Ik kan rustig 6 uur achtereen weg. Als ze die dag gewoon lekker bewogen en geplast hebben voor we weg gaan liggen ze lekker te slapen.

Qimm

Berichten: 15225
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:46

Ik vindt alles met 4 poten en een vacht leuk zo'n beetje :D Maar we hebben zelf geen binnen huisdieren, want ik ben ook allergisch voor alles met 4 poten en een vacht :')
Paarden en kippen kan ik rustig een dag (en een nacht) alleen laten. Hooiruif/voorbak vol, waterbak vol. Die redden zich prima :j

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:47

Die van mij kunnen bijna overal mee naartoe en maximaal 5 uur alleen thuis zijn.
Langer mss ook wel maar als ik weet dat ik langer dan 4,5u weg ben regel ik oppas puur omdat ze niet gewend zijn dat ik veel/lang weg ben. :)
Maar het is idd minder vrijheid dan toen ik alleen katten had. :+

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:48

Hangt ook weer van de situatie. Die van mij wonen permanent in de zeer ruime tuin, dus ik kan er niet wakker van liggen als ik eens een complete dag weg ben. We maken wandelingen op een tijdstip waarop het mij uitkomt

Maar als ik anders zou wonen en dus tig keer per dag verplicht uit moet laten zou het niet meer in mijn leven passen en zou ik er ook niet aan beginnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:50

Ach ja, ik ben sowieso een beetje een huismus. Uitgaan doe ik niet meer. Etentje en de bios kan makkelijk mochten we dat willen. Dagje/weekendje weg ook, gaan ze naar een pension. Het zijn makkelijke honden wat dat betreft :).

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:53

Als we ze Maar goed hebben uitgelaten
Kunnen we per uitZondering wel een keer een 8 uurtje weg blijven
Maar dan hebben ze wel echt een goeie wandeling gehad voor we weg gaan en krijgen ze Er weer 1 als we terug komen

En we hebben een fijn logeer adres 5 min van huis af , dat helpt ook

Maar hier geld idd wel uitsterf beleid nu , als Er 1 wegvalt
Komt Er geen voor terug :n
Tenzij de overblijver niet Alleen kan , dan ga ik op zoek naar een herplaatser Met een zelfde levenverwachting als de overblijver

Want hoe gek ik ook Ben op Die twee
We willen straks gewoon een paar jaar “vrij” zijn
Paard in pension is wat dat betreft toch flexibeler

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:04

Mijn ouders zijn weer op zoek naar een hond erbij, omdat hij anders wel lang alleen is op sommige dagen. Met een andere hond erbij zijn ze niet alleen naar onze mening. En ze hebben een eigen kamer en een tuin van 2000m2 tot hun beschikking, dus het is niet dat ze eindeloos in een bench moeten. Nou, daar denken asiels en stichtingen anders over. De commentaren die je soms naar je hoofd krijgt.. Net alsof mensen beter zijn qua gezelschap voor een hond dan een andere hond, net alsof een blokje om van 5 minuten op kan boxen tegen elke dag de hele dag vrijheid met afentoe uren (hard)lopen in het bos. Knettergek die mensen 8)7 .

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:11

Sintara schreef:
Mijn ouders zijn weer op zoek naar een hond erbij, omdat hij anders wel lang alleen is op sommige dagen. Met een andere hond erbij zijn ze niet alleen naar onze mening. En ze hebben een eigen kamer en een tuin van 2000m2 tot hun beschikking, dus het is niet dat ze eindeloos in een bench moeten. Nou, daar denken asiels en stichtingen anders over. De commentaren die je soms naar je hoofd krijgt.. Net alsof mensen beter zijn qua gezelschap voor een hond dan een andere hond, net alsof een blokje om van 5 minuten op kan boxen tegen elke dag de hele dag vrijheid met afentoe uren (hard)lopen in het bos. Knettergek die mensen 8)7 .


Mijn ouders wilden ook een hond uit het asiel adopteren maar hebben dat uiteindelijk niet gedaan (en niet voor elkaar gekregen) omdat het gewoon niet te doen was. Allemaal lange vragenlijsten invullen met onder andere vragen als wat je salaris is en wat je vaste lasten zijn, hoe groot de tuin is, hoeveel uur per dag je weg bent enzovoorts.. Heb je uiteindelijk al die lijsten weggewerkt en dan krijg je te horen dat je niet geschikt bent. En dat zijn mensen die leven voor de hond, gaat altijd overal mee naar toe, hebben een gigantische tuin waar de hond altijd in kan..

Aan een kind komen is makkelijker.. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:18

Sintara schreef:
Mijn ouders zijn weer op zoek naar een hond erbij, omdat hij anders wel lang alleen is op sommige dagen. Met een andere hond erbij zijn ze niet alleen naar onze mening. En ze hebben een eigen kamer en een tuin van 2000m2 tot hun beschikking, dus het is niet dat ze eindeloos in een bench moeten. Nou, daar denken asiels en stichtingen anders over. De commentaren die je soms naar je hoofd krijgt.. Net alsof mensen beter zijn qua gezelschap voor een hond dan een andere hond, net alsof een blokje om van 5 minuten op kan boxen tegen elke dag de hele dag vrijheid met afentoe uren (hard)lopen in het bos. Knettergek die mensen 8)7 .

Ja dat is echt waardeloos idd :\.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:39

Dat is ook de reden dat wij geen asielhond genomen hebben. Daar zaten ook jonge herders. Maar blijkbaar is 2500m² loopruimte en twee keer wandelen niet voldoende ondanks dat de honden hier eigenlijk zelden tot nooit alleen zijn. En als ze alleen zijn dan veelal niet langer dan een uurtje of twee/drie. Zeer uitzonderlijk eens wat langer.
Ja, wat moet je dan nog om er aan te voldoen?

De fokker van deze vond onze accommodatie gelukkig wel meer dan passend. Die was blij zat dat de hond naar iemand ging die overdag veel met hem bezig kon zijn en waar ie ook heerlijk los in de tuin kon rennen.
We moeten nu alleen even het komende weekend een draadje bij zetten want pup heeft gisteren avond een uitgang ontdekt. Hij gaat niet lang smal genoeg blijven om er door te passen en hij gaat gewoon voor de voordeur zitten maar toch. :=

Honden zijn ook bindend ja, maar met een hond vind ik dat op één of andere manier niet erg. _O-

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:56

Ik snap best dat ze streng zijn, maar ze slaan geloof ik een beetje door :+

limilou

Berichten: 802
Geregistreerd: 09-09-10

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:59

Dit is nou een topic waar ik vrolijk van word := +:)+

Ik woon met vriend (en kat, slang, egel en muizen) in een appartementencomplex waar voornamelijk ouderen wonen en mensen zonder kinderen :j
De meeste appartementen hebben namelijk maar 2 of 3 kamers en dat is natuurlijk niet handig met kinderen.
Echter, naast ons is een 4 kamer appartement en daar woonde een vrouw met 2 kinderen -O- .
Maar mijn gebeden zijn verhoord want ze zijn net verhuisd en er is een ouder stel van in de 70 komen wonen *\o/*

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:15

Ik snap ook dat ze streng en voorzichtig zijn. De dieren zitten daar immers omdat ze al een keer gedumpt zijn. Maar jeetje wat moet je bieden om geschikt te zijn?

Met kinderen op een appartement lijkt me echt voor niemand leuk. Niet voor de ouders, niet voor de kinderen en niet voor de buren.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:20

Relaxed schreef:
Nou ik heb dit weekend op het huis van mijn zusje gepast, maar ik vind die honden ook wel een gedoe hoor :n Zaterdagavond uit eten en daarna filmpje.. Normaal waren we de stad nog wel in gegaan voor een drankje, maar dan waren de honden weer zo lang alleen.. Doe mij mijn kat maar, die kan ik prima een dag alleen laten :')

Mee eens. Een hond is evengoed een handenbindertje en lastiger iets voor te regelen als je spontaan weg wil.
Daarom heb ik konijnen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:04

Ik geloof dat ik Er Met organisaties waarbij je een dier adopteert sowieso niet uit ga komen

Als Wij een dier nemen is Er nog maar 1 Partij Die beslissingen neemt wat betreft het welzijn van dat dier
Wij zelf
Dus alle organisaties Die vinden dat ze iets te beslissen hebben over een dier wat bij ons woont en deel uit maakt van ons huishouden Die vallen af geloof ik

Zo heb ik ook al een aantal keer een teef onder fokkers voorwaarden kunnen krijgen , daar begin ik ook niet aan :n
Helemaal van ons , of niet
Punt