Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:38

Hoe repareer je een klein gaatje in je t-shirt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:48

Met naald en draad?

Gister twee dingen die ik me afvroeg.

Een navigatie systeem berekent een aankomst tijd nav weg maximum snelheid eigen snelheid enz. Alleen hoe rekent hij als er geen maximum snelheid is? Wat houdt hij dan aan?

En verkeers voorrangs situatie. Een smalle weg waar een auto met fatsoen over kan. Weg is minstens 500 m lang. Wij zitten er al zeker 400 m op als er een auto van rechts op komt draaien onze kant op. Theoretisch heeft hij idd voorrang dat klopt. Alleen wij zaten al zeker 400 m op die kronkelige smalle weg en hadden ook niet kunnen verwachten dat uit een nog smallere verborgen gelegen weg na 400 m een auto zou duiken.
Wie heeft dan voorrang? Wij omdat we al tijd op die weg zitten? Of de auto van rechts die níet door kan rijden omdat wij groot deel van de weg innemen met een breed voertuig. Geen inham of uitwijk kans voor ons. Achteruit die 400 m kronkelen was ook niet bepaald een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:50

karuna schreef:
Met naald en draad?

Gister twee dingen die ik me afvroeg.

Een navigatie systeem berekent een aankomst tijd nav weg maximum snelheid eigen snelheid enz. Alleen hoe rekent hij als er geen maximum snelheid is? Wat houdt hij dan aan?

En verkeers voorrangs situatie. Een smalle weg waar een auto met fatsoen over kan. Weg is minstens 500 m lang. Wij zitten er al zeker 400 m op als er een auto van rechts op komt draaien onze kant op. Theoretisch heeft hij idd voorrang dat klopt. Alleen wij zaten al zeker 400 m op die kronkelige smalle weg en hadden ook niet kunnen verwachten dat uit een nog smallere verborgen gelegen weg na 400 m een auto zou duiken.
Wie heeft dan voorrang? Wij omdat we al tijd op die weg zitten? Of de auto van rechts die níet door kan rijden omdat wij groot deel van de weg innemen met een breed voertuig. Geen inham of uitwijk kans voor ons. Achteruit die 400 m kronkelen was ook niet bepaald een optie.

Er is altijd een maximum snelheid, voor elke situatie. Als het niet met een bord staat aangegeven gelden de normale verkeersregels, dus 50 bebouwde kom, 80 buiten bebouwde kom en 130 op de snelweg.

En wbt je tweede vraag, als het binnen de bebouwde kom was en er waren geen andere voorrangsregels aangegeven had de persoon van rechts gewoon voorrang. Dan maakt het echt niet uit hoe lang je al op dezelfde weg rijdt, wat ik sowieso een heel raar argument vind.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:51

In Duitsland is geen maximum snelheid soms.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:52

Emmaa_ schreef:
Er is altijd een maximum snelheid, voor elke situatie.

Ook op de Duitse Autobahn? Sinds wanneer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:52

Mizora schreef:
In Duitsland is geen maximum snelheid soms.

In Duitsland geldt geen max snelheid op sommige snelwegen maar wel een richtsnelheid van 130. Daar zal de navigatie hem dan ook op berekenen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:55

Richtsnelheid soms maar gister dus stukken geen maximum snelheid en geen richtsnelheid. met stukjes 100 tussendoor en je zag de gerichte eindtijd heen en weer zwabberen dus. Navigatie systeem had ook geen maximum snelheid op die stukken alleen mijn eigen snelheid

Situatie buiten de bebouwde kom. Auto had zoals ik zei theoretisch voorrang alleen konden wij geen enkele kant op, niet opzij, niet achteruit of wat ook. :+ dan krijg je dus de vreemde situatie je moet wel voorrang verlenen alleen kun je dat niet omdat de auto met voorrang niet langs je heen kan -O- en die bleef doorduwen en oprijden waardoor de weg dus volledig geblokkeerd stond. :roll: :n met discussie je moet aan de kant, wat dus niet ging. We hadden die auto ook niet aan kunnen zien komen (smalle weg tussen twee schuren). En niet kunnen voorkomen.

Na paar minuten stond er ook al een best rijtje autos achter ons waardoor achteruit rijden al helemaal onmogelijk was geworden

Wat als er dan schade ontstaat door de doorduwende auto?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:04

Ik wil m'n camera opgeven bij de reisverzekering omdat een aantal knopjes het niet meer doen, zullen ze de reparatiekosten dekken als ik zeg dat het door een zandstorm in de woestijn komt?
Even bellen inderdaad, maar ze maken meteen een dossier aan dus kan daarna niet met een andere reden opnieuw proberen :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:15

casperzazoe schreef:
Ik wil m'n camera opgeven bij de reisverzekering omdat een aantal knopjes het niet meer doen, zullen ze de reparatiekosten dekken als ik zeg dat het door een zandstorm in de woestijn komt?
Even bellen inderdaad, maar ze maken meteen een dossier aan dus kan daarna niet met een andere reden opnieuw proberen :+

Is dat de echte reden van de schade dan ?
Anders ben je gewoon dikke verzekering fraude aan het plegen ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:15

Ik vind dat je zoiets sowieso niet moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:17

En nu heb je het nog online staan ook... ;) Dus ik mag hopen dat het de echte reden is...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:20

Daar komen ze sowieso achter als het toestel demonteren en er zit geen zand in de behuizing :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:23

Wat kan jullie het nou weer schelen? :+ Als zij dat zo wilt opgeven bij de verzekering laat haar.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:46

Shaggy09 schreef:
Wat kan jullie het nou weer schelen? :+ Als zij dat zo wilt opgeven bij de verzekering laat haar.

Dat moet ze helemaal zelf weten natuurlijk, maar het is niet heel handig om dat open en bloot op Bokt te bespreken :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:46

Schade door natuur(rampen) wordt meestal niet gedekt..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:47

casperzazoe schreef:

Lekker oplichten! Goed bezig!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:52

Of misschien is de zandstorm wel de echte reden maar vraagt casperzazoe zich af of dat wel zin heeft.
Een andere reden verzinnen zou dan fraude zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:56

Steeph schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat moet ze helemaal zelf weten natuurlijk, maar het is niet heel handig om dat open en bloot op Bokt te bespreken :+

Ja maar het is imo overbodig om dan vervolgens massaal haar te veroordelen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:00

ik vraag mij af waarom de ene knoop van mijn laars ineens groen/blauw uitslaat?

Afbeelding

Afbeelding

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:08

Shaggy09 schreef:
Steeph schreef:

Ja maar het is imo overbodig om dan vervolgens massaal haar te veroordelen.

Als iemand het open en bloot heeft over de verzekering oplichten, dan kun je die open en blote oordelen natuurlijk ook verwachten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:09

Dat ze de verzekering oplicht maken jullie er van.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:10

Rustig jongens.. lekker oordelen dat ik fraude ga plegen _/-\o_ het is de echte reden. Anders zou het wel vergezocht zijn ja en dan zien ze snel genoeg dat er nergens zand zit.

Edit: wat hier boven ergens genoemd wordt, dat schade door de natuur niet gedekt wordt, had ik al ergens gelezen dus vandaar dat ik het me afvraag.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 11-02-19 17:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:12

Shaggy09 schreef:
Dat ze de verzekering oplicht maken jullie er van.

Citaat:
[...] zullen ze de reparatiekosten dekken als ik zeg dat het door een zandstorm in de woestijn komt? [...] ze maken meteen een dossier aan dus kan daarna niet met een andere reden opnieuw proberen :+

Proberen met verschillende redenen totdat het wel vergoed wordt is geen oplichting? >;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:13

Het is toch de waarheid zegt ze net? :+ Waaruit haal jij dat de reden niet waar is?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:15

Shaggy09 schreef:
Het is toch de waarheid zegt ze net? :+ Waaruit haal jij dat de reden niet waar is?

Citaat:
[...] zullen ze de reparatiekosten dekken als ik zeg dat het door een zandstorm in de woestijn komt? [...] ze maken meteen een dossier aan dus kan daarna niet met een andere reden opnieuw proberen :+