Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petra8
Berichten: 1145
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:35

Mijn ervaring is dat maar de helft van de kopers laten weten of iets ontvangen is. Ik vind het wel altijd netjes als ze iets laten weten maar als ze niets laten horen is het ook prima.

Ik denk dat de Iban-verificatie op 2ehands.be niet te vertrouwen is, ik bekijk de link ook nooit. Ze vragen altijd eerst om mijn rekeningnummer om het geld over te maken en vervolgens komen ze met een verhaal dat ze ooit opgelicht zijn en graag willen dat ik de iban-verificatie doe om zeker te weten dat ik betrouwbaar ben.

just_kiki

Berichten: 6817
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:39

Ik laat het altijd weten of iets ontvangen is. Vind het erg prettig als andere het ook doen ;)

Ineke2

Berichten: 33174
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:40

Ik zie die verificatie ook als oplichtingstruc.

Zelf laat ik wel iets weten of ik het ontvangen heb.

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:09

Ineke2 schreef:
Citaat:
Of hij mij daar niet mee lastig wil vallen aangezien ik niet voor TNT werk en het er ongetwijfeld snel is.

Weet niet of ik zelf deze opmerking als luchtig / grappig zou zien als ik iets gekocht heb en ik heb het nog niet ontvangen.

Wat is er mis met; het is op de post gegaan, even geduld aub de post is er niet altijd meteen de volgende dag bezorgd.


Inderdaad...Rare opmerking vind ik het.

Cowboy55
Berichten: 8566
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:38

just_kiki schreef:
Ik laat het altijd weten of iets ontvangen is. Vind het erg prettig als andere het ook doen ;)


+:)+
Kortom: behandel anderen zoals je zelf behandelt wil worden. Het leven zou een stuk makkelijker worden als meer mensen dat simpele uitgangspunt zouden volgen.....

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:51

Tja, je krijgt wat je geeft. Maar soms dus niet.
Mensen met een grote waffel ben ik niet van gediend, dus dan kun je een bijdehante of guitige opmerking terug verwachten van mij ;) Dit was duidelijk iemand die zeer bang is om opgelicht te worden maar een grote bek blief ik van niemand.
Standaard uit gaan van oplichting is ook geen positieve instelling.

Als ik iets koop laat ik ook altijd weten dat ik het goed ontvangen heb en bedank ze voor het zaken doen, wel zo netjes vind ik.

Laatst een paar zakken kleding laten ophalen door verschillende mensen toen ik zelf niet thuis was. De een hoor je niks van, nog geen dankjewel en de ander liet een doos Merci achter met een bedank-berichtje via de app. Vond dat wel extra lief en had ook zeker niet gehoeven!

Biebz

Berichten: 5539
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:10

Ik denk ik ben eens aardig.
Eettafel met 4 stoelen gratis aangeboden. Kreeg de vraag of we het konden brengen. Moesten toevallig toch in die plaats zijn dus Oke.
Hele auto volgeladen. Zijn we onderweg krijgen we een berichtje dat ze er toch vanaf zien _-:(

Straks alles maar weer uitladen en dan weer in elkaar zetten.

annepaardoes

Berichten: 7168
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:19

Biebz schreef:
Ik denk ik ben eens aardig.
Eettafel met 4 stoelen gratis aangeboden. Kreeg de vraag of we het konden brengen. Moesten toevallig toch in die plaats zijn dus Oke.
Hele auto volgeladen. Zijn we onderweg krijgen we een berichtje dat ze er toch vanaf zien _-:(

Straks alles maar weer uitladen en dan weer in elkaar zetten.


_-:( oh je zou toch zo alles bij ze op de stoep donderen.

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 23:09

annepaardoes schreef:
Biebz schreef:
Ik denk ik ben eens aardig.
Eettafel met 4 stoelen gratis aangeboden. Kreeg de vraag of we het konden brengen. Moesten toevallig toch in die plaats zijn dus Oke.
Hele auto volgeladen. Zijn we onderweg krijgen we een berichtje dat ze er toch vanaf zien _-:(

Straks alles maar weer uitladen en dan weer in elkaar zetten.


_-:( oh je zou toch zo alles bij ze op de stoep donderen.


Had ik nog echt gedaan ook als dit mij zou overkomen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:07

Biebz schreef:
Ik denk ik ben eens aardig.
Eettafel met 4 stoelen gratis aangeboden. Kreeg de vraag of we het konden brengen. Moesten toevallig toch in die plaats zijn dus Oke.
Hele auto volgeladen. Zijn we onderweg krijgen we een berichtje dat ze er toch vanaf zien _-:(

Straks alles maar weer uitladen en dan weer in elkaar zetten.



Meen je niet! Wat ontzettend onaardig van die mensen, aso!

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:40

Oh die had ik toch gewoon op de stoep gezet, onder het mom “oh berichtje niet ontvangen”. Hoe asociaal kun je zijn. :=

xPabloBokt

Berichten: 9543
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:27

En dan nog passief agressief eraan toegevoegd, 'want ik was je tafel en stoelen aan het uitladen, veel plezier ermee,'

Suzanne F.

Berichten: 49581
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:25

Ja maar dan krijg je er niks meer voor natuurlijk. Wie weet gokken die mensen daar wel op.

Tallie1979
Berichten: 22794
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:45

Mensen zijn echt aso. Het lijkt echt met de dag erger te worden he.

Ik had ook weer wat moois. :')

Ik heb van die fruitkistjes te koop. Ik heb ze op 9 euro per stuk staan, maar goed, ze mogen voor 7,50 per stuk gerust weg. :P

Laatst had deze dame al gevraagd hoeveel ze er kreeg voor 9 euro. Ik heb keurig geantwoord en ineens had ze al gevonden voor 6 euro per stuk. Nou ja, dat kan, geen probleem. :)

Krijg ik gisteren ineens weer een bericht, weer met dezelfde vraag. Dus ik antwoord wederom dat ze 9 euro per stuk kosten. ( Nog steeds )

En ik heb aangegeven dat dit een vraagprijs is, als ze er 10 afneemt, dan wil ik gerust naar 7,50 per stuk zakken.

En weer had ze kistjes gevonden.

Had ik maar zo'n mazzel! :')

Ineke2

Berichten: 33174
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:46

Suzanne F. schreef:
Ja maar dan krijg je er niks meer voor natuurlijk. Wie weet gokken die mensen daar wel op.

:? Ze gaf het gratis weg :D

Biebz

Berichten: 5539
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:03

Ik gaf het gratis weg idd.
Zo neerzetten kan ik niet. Voelt niet goed.
Zeker omdat ik weet dat er in die wijk daar erg veel over geklaagd wordt (wordt erg veel gedumpt).

Maar als het goed is komt iemand anders het vanavond ophalen en anders breng ik het wel naar de stort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:24

Kan je advertenties/ adverteerders ook negeren? Dat je ze niet meer ziet zegmaar?

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:28

Ligt het aan mij of is het aantal fraudeurs op 2dehands in veelvoud verdubbeld? Ik smeet een paar oude merkkleren online en heb ongeveer 5 berichten gekregen van fraudeurs, meestal franstalig. Willen een bedrag toevoegen om te reserveren en je kent de rest wel. 5x een melding van gemaakt en 5x een bericht van 2dehands gehad dat het inderdaad om een frauder ging. Om gek van te worden.

petra8
Berichten: 1145
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:46

Ik krijg ook veel biedingen van mensen die net 1 uur een account hebben op 2ehands.be :-)

BigOne
Berichten: 38615
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:58

Op mp lukt de 1 cent truck vaak niet meer, tenminste , heb er al een stuk of 10 gemeld bij mp en die accounts zijn allemaal verdwenen. Dus gaat het nu naar andere tweede hands sites.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 23:25

Het is echt om gek van te worden... Ze zitten als mieren op een mierennest.

Lieszje
Berichten: 7187
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:38

Biebz schreef:
Ik gaf het gratis weg idd.
Zo neerzetten kan ik niet. Voelt niet goed.
Zeker omdat ik weet dat er in die wijk daar erg veel over geklaagd wordt (wordt erg veel gedumpt).

Maar als het goed is komt iemand anders het vanavond ophalen en anders breng ik het wel naar de stort.


Is het nog opgehaald? :)

Ik had iemand die geboden had op een aquarium ornament.
Over de prijs uitgekomen en zaterdagochtend om 11 uur afgesproken.
Had wel al gezien dat hij vaak één ster had met 'op komen dagen'.
Kreeg die zaterdag netjes een bericht dat het niet ging lukken.
Uiteindelijk gisteren om 19:30 afgesproken en uiteraard kwam hij niet opdagen..

Heb een beetje het idee dat mensen dit doen voor de lol :+

Biebz

Berichten: 5539
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:49

Ja 's avonds is het keurig op de afgesproken tijd opgehaald :D

beert
Berichten: 2462
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:19

Lieszje schreef:
Biebz schreef:
Ik gaf het gratis weg idd.
Zo neerzetten kan ik niet. Voelt niet goed.
Zeker omdat ik weet dat er in die wijk daar erg veel over geklaagd wordt (wordt erg veel gedumpt).

Maar als het goed is komt iemand anders het vanavond ophalen en anders breng ik het wel naar de stort.


Is het nog opgehaald? :)

Ik had iemand die geboden had op een aquarium ornament.
Over de prijs uitgekomen en zaterdagochtend om 11 uur afgesproken.
Had wel al gezien dat hij vaak één ster had met 'op komen dagen'.
Kreeg die zaterdag netjes een bericht dat het niet ging lukken.
Uiteindelijk gisteren om 19:30 afgesproken en uiteraard kwam hij niet opdagen..

Heb een beetje het idee dat mensen dit doen voor de lol :+

Ja dat heb ik dus ook een keer gehad, precies hetzelfde. Ik snap dat dan ook niet waarom je dat doet.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:55

Voordat ik een apart topic aanmaak, drop ik het even hier.

Mijn tante had kaartjes voor military Boekelo over en deze op marktplaats gezet. Stuurde begin vd week iemand een appje of ze ze nog had en wat ze moesten kosten. Prijs was prima, maar hij gaf aan nog even met zijn vriendin te overleggen. Zij was recent opgelicht via marktplaats voor veel geld, maar als zij akkoord ging dan ging de verkoop door. Mijn tante teruggestuurd dat dat goed was, dat ze het wel zou horen. Op dat moment begon het al wat te ruiken, want Boekelo is geen uitverkocht evenement. Dus als je bang bent voor oplichting, dan kun je voor een paar euro meer je kaartje aan de kassa kopen. Toen kwam de bekende truc op tafel: "Toen we aangifte deden bij de politie raadden zij ons aan om in het vervolg een betaalverzoek van 0,05 cent te versturen. Dit zodat we de gegevens van de verkoper kunnen controleren en wat zekerder zijn." Mijn tante is niet gek en heeft teruggestuurd dat ze daar niet mee akkoord ging, daarna heeft ze er natuurlijk nooit meer iets van gehoord.

Poging tot oplichting als je het mij vraagt, maar kan ik hier iets mee? Het is gemeld bij marktplaats via de virtuele klantenservice, als het goed is krijgt mijn tante binnenkort een mail om dit verhaal nog eens uit te leggen. Maar is er nog ergens anders een centraal meldpunt oid waar ik zijn telefoonnummer achter kan laten? Ze is natuurlijk niet écht opgelicht, dus bewijs is er niet, maar dit was wel de intentie.