Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:31

Omdat autobedrijven soms iets inruilen wat ze zelf niet kunnen verkopen, dus dat gaat dan naar een ander Autobedrijf die wel in dat segment zit. En soms probeert een bedrijf het zelf, om na een maand te denken 'het wordt hem toch niet' en dan weer door te verkopen. Handel is handel. Genoeg paarden die ook van handelaar naar handelaar gaan.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:52

Hoelang heb ik nodig vanaf landen op Brussel Zaventem naar station Brussel Noord te komen?

Ik land op een doordeweekse dag om 14:30, met alleen handbagage.

Net zo iets als bij Schiphol rekenen (plus de treinreis naar brussel Noord)? Of is het meer?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 00:28

Ik weet niet hoe het met de treinreis zit, maar ik heb meerdere malen met Brussel gevlogen en was er altijd zo doorheen/uit. Is ook een stuk kleiner dan Schiphol, dus je bent zo uit de terminal!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:27

MarlindeRooz schreef:
Er zijn er wat die dit doen om BTW terug te vorderen. Maar ik ben te moe om het nu goed uit te kunnen leggen. :+

Lalidan schreef:
Omdat autobedrijven soms iets inruilen wat ze zelf niet kunnen verkopen, dus dat gaat dan naar een ander Autobedrijf die wel in dat segment zit. En soms probeert een bedrijf het zelf, om na een maand te denken 'het wordt hem toch niet' en dan weer door te verkopen. Handel is handel. Genoeg paarden die ook van handelaar naar handelaar gaan.

Dankjewel beide :j
Niet omdat er dan wat mis is met de auto?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:30

iirrssjjee schreef:
Ik weet niet hoe het met de treinreis zit, maar ik heb meerdere malen met Brussel gevlogen en was er altijd zo doorheen/uit. Is ook een stuk kleiner dan Schiphol, dus je bent zo uit de terminal!

Dat klinkt top. Schiphol ben ik binnen het uur altijd wel weg. Als ik daarmee reken de trein te pakken kom ik wel uit :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 08:10

Nee hoor DP, dat hoeft helemaal niet.
Ik zou me persoonlijk eerder zorgen maken als een auto een groot aantal particuliere eigenaren heeft gehad over een relatief korte periode. Dan mankeert er vaak wel iets :P

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 08:21

Ik vraag me af of ik recht heb op huur terruggave of een tegemoetkoming als er onwijze bouwwerkzaamheden zijn bij een huurhuis in dit blok, schuin boven mij terwijl ik vanuit huis werk/scholing volg. Zodat ik van die tegemoetkoming naar een rustige boerencamping kan verkassen ofzo? (Als er WiFi is kan ik werken).
Dit is gewoon zo stom en vermoeiend. Ik woon nu midden in een bouwlocatie en het is de tweede keer al, anderhalf jaar geleden was het boven, nu het appartement daarnaast. Qua herrie hetzelfde. Duurde toen zo drie weken tot een maand ofzo, lang in elk geval.

Ze gaan asbest weghalen, douche en keuken opnieuw (vooral heel veel drilgeluiden van het slopen en dan nog wekenlang geklop en getik en algehele onrust). En ik snap dat het soms moet, maar ik voel me wel onthand, ineens heb ik geen rustige plek meer, kan geen radio of muziek luisteren, kan overdag geen muziek maken (mijn afleiding als ik soms dipjes heb). Ben dus echt uit mijn flow hierdoor, zo stom!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 08:25

Marigold schreef:
Ik vraag me af of ik recht heb op huur terruggave of een tegemoetkoming als er onwijze bouwwerkzaamheden zijn bij een huurhuis in dit blok, schuin boven mij terwijl ik vanuit huis werk/scholing volg. Zodat ik van die tegemoetkoming naar een rustige boerencamping kan verkassen ofzo? (Als er WiFi is kan ik werken).
Dit is gewoon zo stom en vermoeiend. Ik woon nu midden in een bouwlocatie en het is de tweede keer al, anderhalf jaar geleden was het boven, nu het appartement daarnaast. Qua herrie hetzelfde. Duurde toen zo drie weken tot een maand ofzo, lang in elk geval.

Ze gaan asbest weghalen, douche en keuken opnieuw (vooral heel veel drilgeluiden van het slopen en dan nog wekenlang geklop en getik en algehele onrust). En ik snap dat het soms moet, maar ik voel me wel onthand, ineens heb ik geen rustige plek meer, kan geen radio of muziek luisteren, kan overdag geen muziek maken (mijn afleiding als ik soms dipjes heb). Ben dus echt uit mijn flow hierdoor, zo stom!

Dat denk ik niet.
De verhuurder kan er niks aan doen ten slotte dat jij thuis werkt.
Ik snap dat het heel vervelend is, maar ik denk niet dat je er iets mee opschiet om dat pad te bewandelen

pmarena

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 08:38

Vervelend zeg :(:) Je zou eens een balletje op kunnen gooien bij je verhuurder om te vragen of ze hier iets voor aanbieden...?

Wat ik me afvraag.... ligt het aan nou aan mijn apparaten dat ik geen filmpjes van de Decathlon afgespeeld krijg...? Als ik kijk naar van die Fresh&Black (of andersom := ) tentjes dan staan er tussen de foto's ook filmpjes maar die blijven oneindig laden zeg maar en worden nooit daadwerkelijk afgespeeld -O-

Ik kan ze ook niet ergens anders online vinden maar zou toch wel graag die filmpjes bekijken want ze geven er best wel veel informatie in meestal....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:08

Wat een rotsituatie, Marigold. :(:)
Bij grote projecten worden voor mensen die anders de hele dag in de herrie zouden zitten wel eens tijdelijke dagopvanglocaties geregeld in andere woningen die op dat moment toevallig leeg staan. Daar mogen ze dan overdag verblijven, en 's avonds na werktijd gaan ze weer naar hun eigen huis.
Bij een enkel appartement vrees ik dat je bot zult vangen. Even bellen en om inlichtingen vragen kan echter nooit kwaad. Wie weet wil je verhuurder meedenken.

Pmarena, kijk je op je telefoon of een computer?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:23

Ik heb hier in huis laptop, telefoon en tablet geprobeerd maar overal hetzelfde. Ik vraag me af of het bij anderen ook is. Ik heb het verder nergens, alleen bij Decathlon stom genoeg. Bij deze bijvoorbeeld: https://www.decathlon.nl/p/kampeertent- ... mc=8871289

Als iemand eens wil kijken of die het wil doen...? Bij mij al 2 weken niet in ieder geval -O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:30

Hier blijven ze ook laden :j

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:56

Bij mij speelt het fimpje van dat pop-up tentje wel gewoon af. (exact zo’n ding jaren gehad, krijg m nooit in de kleine cirkel teruggevouwen maar dat terzijde).

Wat mijn bovengenoemde situatie met die herrie betreft: nagevraagd, het gaat dit keer alleen om de keuken en het boorwerk is al klaar, komende tijd geluiden van installatie maar geen gedril meer. Het valt dus mee! (Douche was daar al gedaan). Oef.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:38

Dat is een meevaller! Ik hoop dat de verdere overlast minimaal is :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:01

Wat helpt tegen brandnetels? Bosmaaieren in korte broek is dom en inmiddels zijn de bultjes weg maar staan m'n benen nog steeds in de fik. Heb al geolied met argan olie :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:03

Ammoniak. Als je dat niet in huis hebt, urine.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:14

Pilletjes tegen hooikoorts.

Of van die zalf die je op muggen bulten kunt smeren

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:49

Tancreda4 schreef:
Wat helpt tegen brandnetels? Bosmaaieren in korte broek is dom en inmiddels zijn de bultjes weg maar staan m'n benen nog steeds in de fik. Heb al geolied met argan olie :=

sap van de weegbree plant eroverheen smeren. Lange weegbree of brede weegbree maakt niet uit, beiden werken. Meestal staat dat plantje naast brandnetels

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:15

Tancreda4 schreef:

Ammoniak erop.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:37

Thanks voor de tips! Ik heb iig een hooikoorts tabletje genomen, goed dat je dat zei! Doe ik ook wel eens bij heftige en vele muggenbeten :o

Ammoniak helaas niet in huis....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:53

Ammoniak zit in urine. Je kunt (staand in de douchebak) over je benen heen plassen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:55

azijn helpt ook!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:00

Tancreda4 schreef:

Ik heb er eens koelgel opgesmeerd toen ik in brandnetel was gaan staan, werkte als een tiet moet ik zeggen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:04

Talkpoeder met menthol kan ook verkoelen. Sterkte..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:11

Ik kom even binnen vallen.

Iemand die ervaring heeft met een ongeval, waarbij er sprake is van vluchtmisdrijf?

Ik ben in september gevallen met de koersfiets, er kwam een auto van rechts in een straat gereden waar ik al reed, maar die straat is heel smal waardoor ik mezelf op de stoep moest gooien en daarbij mijn pols en elleboog brak. De chauffeur paste zijn rijgedrag niet aan en is doorgereden. Ik had zijn nummerplaat, dit is nu voor de verkeersrechtbank gekomen en zij hebben hem niet schuldig verklaard omdat hij van rechts kwam. Ik krijg wel een schadevergoeding van rond de 800 euro. Hier pak ik alleen geen echte winst op, want dit zijn ongeveer de kosten die ik gemaakt heb medisch en ik ben nog steeds aan het revalideren. Echter kan ik nog in beroep gaan, ook omdat ze geen getuigen hebben opgeroepen (maar die waren er wel, echter heeft de politie hier nooit contact mee opgenomen). Maar ik weet niet of dit de moeite is enerzijds, en anderzijds heb ik het er ook wel wat mee gehad.