Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:20

En juist door zo te reageren geef je haar r zin. (Of hem. Geen idee eigenlijk)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:21

bigone schreef:
Needje , wanneer deze vraag kwam van iemand die de hele Corona situatie serieus zou nemen, los van het feit of ze wel of niet gevaccineerd zijn, dan is zo’n opmerking inderdaad normaal. Maar van iemand als olejon is het puur bedoeld om even haar plasje er over te doen.
Zij vind alles mbt Corona vaccineren en testen gloeiende onzin. Dan denk ik, nok af en ga door met je leven en stop met dit soort rel gedrag.

Precies !

De booster wordt aangeboden aan 60+, dus als je een zwakke gezondheid hebt en bijv. overgewicht, lijkt het mij best verstandig om deze te halen.
Tenslotte liggen er nog steeds mensen op de IC.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:29

@SusanH: ik ga zelf niet naar buitenland (ja, nl is voor mijn wel buitenland :+ ) maar juist doordat ook die regels niet duidelijk zijn voor over half jr ga ik hem dus niet halen.
&duopinottie: deel je mening dus ook, zie het nu er niet van in nu (en dat scheelt me dus toch extra gloedje in mn lijf :D )

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:07

Weet iemand hier hoe lang je na corona weer ingeënt mag worden? Ik wil nog graag de extra prik ivm Janssen voor Duitsland.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:17

Morrie schreef:
raket schreef:
[quote=

Mijn longarts adviseert niet te vaccineren in combinatie met prednison. En na de prednison eerst te wachten.
Mijn booster plannen viel niet mee afgelopen winter.

o jee, ik heb altijd prednison en heb al 3 prikken gehad :=

Ik ook, maar door de prednison geen antistoffen opgebouwd. Wordt door mijn arts getest.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:37

OK, paar uurtjes weg geweest. Mijn man heeft diabetes type 2, overgewicht en daarnaast een hele vervelende ziekte die veel pijn veroorzaakt. Bovendien is hij dus vatbaar voor luchtweginfecties, vandaar nu ook de Prednison. Stootkuur, zeven dagen. Niet de eerste keer, we zijn hier al jaren aan gewend, gemiddeld een keer per twee jaar. Redenen genoeg om wél een booster te willen, voor hem in elk geval. En wachten tot na de Prednison lijkt ons ook verstandig, dus liefst nog een weekje. Dan zitten we ook nog een week voor onze terugreis naar Spanje.

Op de vraag waarom een booster, ga ik dan ook verder niet meer in. Jong en gezond, snap ik dat je niet wil en Olejon neem ik hierin helemaal niet serieus.

Onze zoon was net ook hier en gaf ook aan dat Spanje nog geen enkel plan heeft voor boosters voor andere groepen als heel kwetsbaar (kanker, transplantaties). Men gaat dan wel uit van de Spaanse cijfers en die zijn al tijden stukken beter dan hier en wij zullen ook in juni weer zeker zes weken hier zijn, met een bruiloft in de familie. Eer Spanje zover is, zijn we zeker maanden verder, mocht het nog nodig zijn. Ik heb via andere residenten in Spanje gehoord dat een booster makkelijk bij te schrijven is op het Spaanse paspoort. En zo niet? Dan melden we ons wel weer als Spanje toch een vierde wil toedienen.

We gaan er dus eind deze week voor. Bedankt voor alle input.

Voor Morrie: ik kon nog voor dit weekend op drie plekken een afspraak maken voor mijn man. Zonder uitnodiging, puur op DigiD. Zijn vorige vaccinaties staan hier niet geregistreeerd trouwens, maar zijn wel ouder dan 3 maanden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:51

Monique, kon je wel aangeven dat het om de booster ging? Dosissen verschillen bij Moderna , Pfizer is gelijk. Hij staat hier niet in het systeem dus kunnen ze hem als niet gevaccineerd prikken .

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:23

bigone schreef:
OleJon schreef:
Waarom zou je he nu überhaupt laten boosteren?

Hou toch eens een keer op spuit 11, je bent anti vaccinatie, verteld doodleuk met Corona gewoon aan het werk te gaan dus nu weer even trollen. .

Hou je toon maar even voor je.
Lijkt mij een normale vraag, bij een ziekte die niet meer dan griepverschijnselen geeft. Griepprik haal je ook niet 4 keer per jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:29

Met griep ga je ook niet naar je werk, sommigen met Corona wel.
Ik vind daar wat van.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:53

OleJon schreef:
Lijkt mij een normale vraag, bij een ziekte die niet meer dan griepverschijnselen geeft. Griepprik haal je ook niet 4 keer per jaar.

I
Griep. Ja hoor. Sweet dreams. In de afgelopen week hier, in deze groep, twee naar het ziekenhuis. Griep my ass.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:54

bigone schreef:
Monique, kon je wel aangeven dat het om de booster ging? Dosissen verschillen bij Moderna , Pfizer is gelijk. Hij staat hier niet in het systeem dus kunnen ze hem als niet gevaccineerd prikken .

Is dat Anders? Booster of basis inenting?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:00

De dosis met moderna is lager bij een booster voor de rest is het precies hetzelfde.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:02

Maar rien was jouw zoon met zijn klachten niet ook bij een goede verkoudheid of griep slecht gegaan? Gezien hij blijkbaar vatbare longen heeft?
Daarbij viel het blijkbaar uiteindelijk gelukkig!!! toch mee gezien ie 2 uur later weer thuis was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:04

OleJon schreef:
Lijkt mij een normale vraag

Het is een normale vraag als je het zou vragen uit belangstelling. Jij vraagt het echter niet uit interesse voor de ander, maar om je eigen visie nog maar eens te benadrukken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:05

Needje schreef:
Maar rien was jouw zoon met zijn klachten niet ook bij een goede verkoudheid of griep slecht gegaan? Gezien hij blijkbaar vatbare longen heeft?
Daarbij viel het blijkbaar uiteindelijk gelukkig!!! toch mee gezien ie 2 uur later weer thuis was.

Dat kan zo zijn. Wie weet. Ik weet dat niet. Jij ook niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:30

De vergelijking met griep gaat wat betreft doden ook totaal mank. In 2015 2018 waren er zware griep golven , totale oversterfte 12000 mensen.
Twee jaar Corona 22000 officiële Corona doden en totale oversterfte meer dan 40.000.
Griepje? Ook nu nog worden er dagelijks gemiddeld 250 mensen opgenomen en gelukkig is Corona milder geworden omdat het niet de longen vernietigd zoals bij Delta en mensen worden sneller ontslagen waardoor het niet nog verder oploopt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:41

Wij zijn wel bijna 3 kwartier binnen geweest bij de prik straat. Omdat dochter net 12 was geworden moesten we langs de triage arts. Die legde uit dat de 2e prik voor haar niet nodig was omdat ze al corona gehad heeft en met 1 prik voldoende is beschermd tegen MIS-C. Maar ja, ze is destijds niet officieel getest omdat wij te ziek waren ( dochter amper klachten ) dus voor een groen vinkje bij reizen is die ene prik niet genoeg. Ik heb mijn booster binnen. En nu is het klaar. Hopelijk niet teveel last van bijwerkingen deze keer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:02

Als je een BSN hebt en niet bent ingeschreven in Nederland, moet je naar een locatie voor prikken zonder afspraak. Ik ga er vanuit dat je dan aan kan geven hoe je eerdere vaccinatieschema was. Ik heb dat ook bij me. We wachten nog een week zodat de Prednison uit zijn lichaam is.

Olejon, bespaar je de moeite.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:18

bigone schreef:
De vergelijking met griep gaat wat betreft doden ook totaal mank. In 2015 2018 waren er zware griep golven , totale oversterfte 12000 mensen.
Twee jaar Corona 22000 officiële Corona doden en totale oversterfte meer dan 40.000.
Griepje? Ook nu nog worden er dagelijks gemiddeld 250 mensen opgenomen en gelukkig is Corona milder geworden omdat het niet de longen vernietigd zoals bij Delta en mensen worden sneller ontslagen waardoor het niet nog verder oploopt.

Delta was 10x dodelijker dan griep.
Over Omicron kan ik niets vinden.
Ook is er voor mij nergens duidelijk vermeld wie van die 250 mensen vandaag de dag met of door covid is opgenomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:23

Needje schreef:
bigone schreef:

Ook is er voor mij nergens duidelijk vermeld wie van die 250 mensen vandaag de dag met of door covid is opgenomen.

Er zit voor mij ook een verschil in of iemand met corona is opgenomen of per toeval positief is bevonden omdat hij met iets anders is opgenomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:25

Laat de “griepje” mensen toch. Concentreer je op wat er toe doet. Je gezondheid. Familie. Vrienden. Of zoals hier: hamburgers op de bbq.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:29

Lekker, net Franse frietjes en loempia’s gehad. Zelf gebakken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:37

Needje schreef:
bigone schreef:

Afbeelding

Bron:Marino van Zelst op twitter. Dit overzicht is 1 dag oud. Die van vandaag zal maandag wel komen want deze meneer heeft ook weekend

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:50

Thnx morrie. Kan niet lezen wat welke kleur is. Weet jij dat?

Edit. Gevonden.
Beetje 50/50 dus
Laatst bijgewerkt door Needje op 26-03-22 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:53

bigone schreef:
Needje , wanneer deze vraag kwam van iemand die de hele Corona situatie serieus zou nemen, los van het feit of ze wel of niet gevaccineerd zijn, dan is zo’n opmerking inderdaad normaal. Maar van iemand als olejon is het puur bedoeld om even haar plasje er over te doen.
Zij vind alles mbt Corona vaccineren en testen gloeiende onzin. Dan denk ik, nok af en ga door met je leven en stop met dit soort rel gedrag.

Hoe en wat mij betreft, weet jij helemaal niks van. Dit is een discussie topic. Heb net zoveel recht hier te reageren als jij.